Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 523 svítí prokluz a omezený výkon motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#1 Příspěvek od VLADAS »

Ahoj , Setkali jste se s tim že se vám z ničeho nic rosvítil simbol protikluzu na palubce a auto při volnoběhu zdechne a za jízdy cukne jak když vypnu a zapnu klíček a sice pak jede dál ale podle mně v nouzovim . ABS žádnou chybu nehlásí . Zapoměl jsem mam dvouvanos dvatrojku . Díky za každou úvahu .
LLuKKi
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: ned 11.04.2010 00:00
Bydliště: Šumperk

#2 Příspěvek od LLuKKi »

Ted jsem to řešil a byl ABS modul špatnej.
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#3 Příspěvek od VLADAS »

abs , to nermálně funguje bez problému i při dupnutí na brzdy .
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podívej se, jestli Ti nevypadlo lanko ASC (4) z dílu č. 2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=66&fg=20

Obrázek
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#5 Příspěvek od VLADAS »

tim to nebude určitě , dnes jsem to natočil a jelo to naprosto v pořádku , ale jen asi tři km , pak to cukne , rosvítí se simbol protikluzu jako když to hrabe a je hotovo . Sice to jede , ale cukáto jak když neví jestli má zabrat nebo umřít . Přitom to pak i špatně chytá a motor má horší chot i na volnoběh .Přitom se nechá rozjet i na sto deset po rovince .Tet mi došlo já mam už dvou vanos a ten tam todle ani nemá , tam je vše kolem plinu a tempomatu v elektrice , pokut se nepletu .
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak jo. Jsou 3 případy, kdy se Ti rozsvítí symbol protiprokluzu :

SPRÁVNĚ
- když se skutečně protáčí kola = > stáhne výkon, zablokuje řazení automatu atd

KDYŽ SIGNALIZUJE CHYBU
- když ŘJ ABS nemá trvalou informaci od čidel v kolech = pravoúuhlé impulsy 0,75/2,5 Voltu, nesedí počet zubů signálního kola, nesedí odpor obvodu čidla ==>vyhodnotí to jako prokluz a stáhne výkon
- když palubní napětí v síti poklesne pod úroveň 8 Voltů

Generator
Das Generatorsignal Klemme 61 ist ein redundantes Signal und dient der Erkennung, ob der Motor läuft. Bei einer Generatorspannung unter 8 V schaltet das Teilsystem ASC ab und die Multifunktionslampe leuchtet auf. Es wird jedoch kein Fehler im Fehlerspeicher eingetragen.


Takže buď máš některé čidlo v kole špatné. Už jsem měnil 3, jedno mne ještě čeká, takže vím, o čem píšu. Tohle jedu-nejedu se mi stalo, když jsem namontoval použité čidlo, které bylo 100% určeno pro můj typ auta. Jenže nebylo schopno vyhodnotit počet zubů signálního kola, takže to ŘJ ABS vyhodnotila v červnu jako prokluz, stáhlo mi to výkon a kilometr jsem jel 5 minut, za mnou kolona.

Nebo Ti blbne palubní napětí a to potom souvisí všechno se vším. Připevnění svorek na baterce a alternátoru, ukostření baterky a ukostření motoru, kolik dává alternátor. Někde může být něco uklepané nebo to šlusuje - skvělá zábava. Napíchnout voltmetr a sledovat, co to dělá i při jízdě.
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#7 Příspěvek od VLADAS »

jelikož abs maká bez problému i po závadě , tak to vydim v té třetí a nebo pak , protiprokluz je propojenej jak s abs tak musí komunikovat s řídící jednotkou motoru , abi věděl jak se točí motor a umněl ho omezit . Po elektrycké stránce problémi nemam nic dosut nezlobilo , dobijení taky v pořádku . Snad se nemílim , ale vydim to na problém mezi jednotkou abs a motoru a nebo vnich . Jakej je tvuj názor na tadytu uvahu.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#8 Příspěvek od StepanMatl »

S vypnutím protiprokluzu se vypne i ABS?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#9 Příspěvek od Birkoff »

Ne nevypne (bavíme se o tlačítku, že), ale s chybou ABS se vypne i kontrola prokluzu.
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#10 Příspěvek od VLADAS »

Jestli se vypne nebo nevipne to nevim , ale mně funguje i při závadě .
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#11 Příspěvek od VLADAS »

Birkoff píše:Ne nevypne (bavíme se o tlačítku, že), ale s chybou ABS se vypne i kontrola prokluzu.

Nejde o tlačítko , ráno to natočim -vše je ok -vyjedu z garáže a než za sebou pozavírám vrata , tak chcípne - vlezu do nej natočim ho , to uš chytá špatně a zustává svítit simbol prokluzu kol a jedeto jak když to nejede .
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#12 Příspěvek od VLADAS »

porad te , nesešli jste se stim někdy
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#13 Příspěvek od VLADAS »

nikdo nic :(
fidzi
Registrovaný
Příspěvky: 659
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od fidzi »

Špatné seřízení nebo špatný potenciometr na klapce ASC. Měl jsem to u E36 taky.
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#15 Příspěvek od VLADAS »

fidzi píše:Špatné seřízení nebo špatný potenciometr na klapce ASC. Měl jsem to u E36 taky.


Tim to neni , nemam jedno vanos , ale dvou a ten nic takového už nemá , již jsem to tu psal . Vše je u mně ovládané elektronicky ,přesto děkuji za skušenost .
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#16 Příspěvek od VLADAS »

:( :cry:
jow
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 04.06.2010 00:00

#17 Příspěvek od jow »

nevim jestli to neni uplne mimo ale neco podobnyho se mi delo u moji e39 a byl v prdeli generator impulzu na klikovy hridely. taky to blbe chytalo ale ne vzdycky, ztracelo to vykon ale ne vzdycky :). a kdyz uz tak to jelo maximalne kilo a neslo to pres dva a pul tisice otacek...
VLADAS
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00
Bydliště: okres Ústí nad Labem

#18 Příspěvek od VLADAS »

klika a vačka má už snímače nové z minulé závady a koupil jsem i nové indučky a tet todle .
hanzikk
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: úte 06.03.2007 01:00
Bydliště: Praha 8

#19 Příspěvek od hanzikk »

Mám ten samej problém na 7er...vyřešil jsi to nějak?
ludi
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: stř 28.05.2008 00:00

#20 Příspěvek od ludi »

ja řešin problem podobnej.rano nastartuju,všecko maka ok.necham ho běžet na volnoběh,nebo se rozjedu a po nějake době se rosvíti ABS ASC,spadne ručička na tachometru a jejde ekonoměr.diagnostika vyloučila mechanickou zavadu na věnci a čidla na kolech sou taky ok.v bmw mi kluci řekli že to je někde ve vedení,to jsme taky vyloučili,ted mě napada už jen vadna jednotka ABS+ASC.mate s tím někdo nějakou zkušenost?
Odpovědět