Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vymena kloubu kardanky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#1 Příspěvek od Meda »

Uz jste nekdo menil kloub, nebo co to je (cislo 16) na kardance? Dnes mi menili stredove ulozeni kardanu a po slozeni se prislo na to, ze ikdyz vule na tom kloubu neni velka (1mm), nasledky vibraci od zniceneho stredoveho ulozeni nejspis znicili kloub vic, nez jsem si myslel..

Jde mi o to, jestli se da ten kloub vymenit bez demontaze kardanky, popripade jestli se pak musi vyvazovat, kdyz je tam nastrceny (jestli je jen nastrceny?) na tisicihranu. Sundavat totiz (znovu) vyfuk ve dvou opravdu moc nejde a prace nic moc :)
Přílohy
141.png
141.png (12.81 KiB) Zobrazeno 480 x
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#2 Příspěvek od Meda »

obr
Přílohy
141.JPG
141.JPG (33.27 KiB) Zobrazeno 480 x
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Brátn Moderátor »

napiš ještě aspoň o jaký auto jde
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
qeuin Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 519
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#4 Příspěvek od qeuin Člen Klubu »

No menil jsem ho akorat pred tydnem, ale vzhledem k tomu, ze to bylo u prilezitosti novy spojky, tak tim asi odpadla tak pulka prace.
Nebyl jsem u toho, ale puvodne kdyz jsme koukali, ze jde ten kloub do haje, tak myslim, ze musel sundat kardan i z prevodovky, aby se s tim vytocil (ale uz je to dlouho, tak si nejsem jistej).
Ja to menil spis preventivne, protoze se mi nezda, ze by se ta vule nejak projevovala, a nebo mozna to co svadim na spojku, delal ten kloub, sam nevim.
Kazdopadne je asi dobry aspon jednou za cas namazat ten kloub, protoze je dost blbe mezi vejfukama a aspon ja sem z toho mel vylitanou skoro vsechnu vazelinu.
Jinak si myslim, ze ta vymena neni, az na nutnost nejaky ty demontaze, moc narocna nebo aspon si v servisu nijak nestezovali.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#5 Příspěvek od Meda »

obrazky mi koukam moc nejdou.. :(

Jinak jde o e39 M5, odeslo mi po ceste na dovcu stredove lozisko tak, ze se utrhla guma kolem nej a kardanka litala sem a tam, pri nizkych kvaltech se rozechvela tak, ze mlatila do podlahy, pak auto v urcitych rychlostech vibrovalo atd. Az na ty rozjezdy jsem se s tim snazil jet mimo vibrace, ale po vcerejsi vymene loziska auto stale pri zatezi vibruje a pri prudsim rozjezdu na jednicku mlati v lozisku do podlahy..

Hardy spojka je nova, kardanovy kriz vypada v pohode, ale ten zadni kloub ma minimalne 1mm vuli a je dost mozne, ze se po tech kilometrech kulicky omlely vic, nez jsem si myslel, pak to proste pri zaberu ujede nekam na stranu a rozhodi to celou kardanku.

Jeste jeden poznatek-ve vetsich rychlostech-nad kilo-uz to nevibruje, nejspis uz se kardan toci tak rychle, ze se v tom kloubu vystredi a nehazi..

Uvazuju spravne?
Přílohy
kloub kardanky.JPG
kloub kardanky.JPG (33.27 KiB) Zobrazeno 464 x
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#6 Příspěvek od Meda »

obr
Přílohy
kloub kardanky.JPG
kloub kardanky.JPG (33.27 KiB) Zobrazeno 464 x
qeuin Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 519
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#7 Příspěvek od qeuin Člen Klubu »

Obrazek uz tu mas 4x, jen ho vidi jen cleni.
Podobnou vuli si myslim sem mel taky a urcite to nevibrovalo.
Kdyz ti mlatil kardan do podlahy, neni treba ten nejakej jetej nebo neodneslo to neco na prevodovce?

A myslim, ze vyfuk neni potreba celej sundavat, ze staci max trochu popustit dolu.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#8 Příspěvek od Meda »

Aha, tak to budu muset asi neco zaplatit, at to sem nedavam ctyrikrat :)

Jinak vcera jsem mluvil se servisem a pry by to opravdu nemelo rozhodit kardanku tak, aby se na jednicku takhle moc vychylila..

Zitra snad budou mit cas zjistit co a jak, tak snad budu chytrejsi..
Odpovědět