Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spotřeba u E39 520d.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#1 Příspěvek od gunner »

Cus,mam dotaz,chci kupovat E39 520d,kdyz jsem se prijel podivat na auto,tak na pc byla spotreba 7.1 predpokladam,ze je to prumerna spotreba..s tim autem se jezdilo prevaze jen na kratsi vzdalenosti a vetsinou ze studenym motorem....moje otazka..je to dobra spotreba?A je mozny,ze by ta spotreba mohla byt mensi? A taky by me zajimalo,kolik je spotreba ve meste?
Diky .-)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od RuDoSh »

moc lidi s 520d tady asi nebude. Kamos ma na 525d prevazne dlouhe trasy a dalnice (vse hodne svizne) dlouhodobe cca 6,5l.... moc bych nepocital ze to bude jezdit za min, ten motor se vic nadre... ale to je jen muj osobni nazor :-)
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#3 Příspěvek od gunner »

Ja prave taky neznam nikoho kdo byl mel 520d :-) Ja ani nevim,jestli to mam vubec kupovat...jsou na tom nejaky drobnosti a hlavne ma na litano 300tis. Ale motor klape jak hodinky,mam spis strach o ty veci kolem...turbo,cerpadlo atd.
Diky za odpoved.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Těch 300 t.km by nevadilo, ale dvoulitrový motor je slabý na 5er. Takže na to budeš více šlapat a ta spotřeba bude vyšší. 7l/100km po městě je dobré, ale za 7 jezdím s plně naloženou 530d po dálnici. Tyhle 5er se slabšími motory se dělali pro ty, kteří potřebují větší auto, ale daně a pojistění minimální podle obsahu válců. Takže u Microsoftu v Německu jezdila e34 518i v kombíku.

O střílení do výfuku u diesela slyším poprvé, asi to bude vypadat jako kouřový impuls bez zvukového projevu. Za mne tohle auto nebrat kvůli slabému motoru.
StonedRider
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pát 30.04.2010 00:00

#5 Příspěvek od StonedRider »

Mam tedka poměrně krátko e39 530d a ikdyž jsem ho původně nechtěl,tak teď bych už asi (láká mi benzín) neměnil!!Spotřeba Plzeň-Rokycany 7,0l a z německa to přijelo za 7,1l!Podle mě (a asi každýho rozumnýho člověka) 2l do e39 nepatří nehleďe nato,že jesi se toho budeš chtít zbavit tak to jen tak nepude a nebo hodně pod cenou...

Co se týče dotazu na 2,0D bych řekl že moc dobrá spotřeba to neni když má stejnou jako 3,0D.A může být menší?Těžko říct e39 je docela těžká a nějak stim akcelerovat si asi výžádá nějaký to dupání naplyn...
Svez se a uvidíš já vtom taky níkdy nejel a každýmu sedí něco jinýho...
Nadruhou stranu dyby si se chtěl svést v 3,0D tak dej SZ koukam že piješ stejný pivo XD
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#6 Příspěvek od gunner »

Diky za odpovedi.Tak jsem pred chvilkou jel v e46 2,0d a jelo to teda spis nejelo...jako ta 520d :-) fakt se to musi tocit tak na 3tis. aby se to pohlo,ale ja s tim nechci zavodit...najedu 80% po meste,jde mi hlavne o spotrebu ve meste.
A na 7l/100km se ve meste s 530d asi nedostanu,ne?
Kdybych jezdil venku,tak bych po ni asi urcete sahnul...ale takle nevim.
StonedRider,jestli si z Rokycan,tak budes asi znat Pavla...co dela bawa :-)
Kubatt
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: čtv 23.08.2007 00:00

#7 Příspěvek od Kubatt »

tak s 530d po městě jezdím kolem 9 litrů. je to sice dost, ale deisel není celkově na ježdění po městě. ale když se jede kolem 10 km, tak už je to docela vpohodě
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#8 Příspěvek od Sweden »

dle mne bude spotřeba +- stejná jako u 530D 142kw.Ač znatelně slabší motor neznamená vždy menší spotřebu kor u E39.Já s 530Da jezdím dlouhodobě za 7,4,a to mám město/dálky 50/50.

Takže za mě 520d nebrat,budeš časem sklamanej,tahle motorizace je dělaná pro KLOBOUKY. :wink:
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#9 Příspěvek od Zdenal »

Jestli můžu poradit, tak jestli řešíš spotřebu a chceš si koupit bmw, tak si to ještě jednou pořádně rozmysli...
Spotřeba je vždycky důležitá to je jasný, ale možná by tě měly zajímat náklady na údržbu a opravy.
Do města na spotřebu je dle mě ideální Octavia 1,9 tdi 66kw a máš klid a jezdíš za 5 - 6 litříků.

Jinak samozřejmě 520d je nesmysl a jediné co se dá doporučit je 530d nebo benzin.
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#10 Příspěvek od gunner »

Jasny ze by se mi libil vic motor 530d,ale prvni vec je rozdil v castce a dalsi vec ze s tim budu jezdit 80% mesto.Mam ted moznost koupit 520d za dobry kacky,uz jsem se na to byl divat,je to celkem v solidnim stavu,motor klape jak hodinky,jen to proste nejede no :-) jediny co na tom je,ze na volnobeh kdyz se prida plyn,tak to obcas streli...vynecha to,ale pri jizde to nedela,nechapu to a netusim co by to mohlo byt...
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#11 Příspěvek od gunner »

Jinac samodrejme sohlasim,ze bych mel koupit tdi 66,81kw to je asi nejekonomictejsi naftovej motor,co kdy kdo udelal...mel jsem B5 a jezdil jsem s ni mesto za 5.5l :-) a venku pod 5l
Ale bohuzel mi to nedovoli ma prace,si to auto zas poridit..a hlavne si myslim,ze z 5tky by se mi tam asi spatne vracelo...vdycky jsem si myslel,ze v tom komfortu nemuze byt takovej rozdil...ale je to velkej rozdil :!:
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#12 Příspěvek od Zdenal »

Nedokážu si představit, že natový motor střílí, to patří spíše k benzínu.

Jestli je tam ale tahle vada a je za dobrý peníz, tak bych dal ruce pryč, protože zdánlivě výhodná koupě může znamenat vysoké náklady na opravy a peníze ušetřený na naftě jsou fuč.
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#13 Příspěvek od DirtyHarry »

Takže za mě 520d nebrat,budeš časem sklamanej,tahle motorizace je dělaná pro KLOBOUKY.


Jestli můžu poradit, tak jestli řešíš spotřebu a chceš si koupit bmw, tak si to ještě jednou pořádně rozmysli...


U mně tyhle "motorizace" (518i,316i,520d...) značku BMW dost devalvujou :( . Taková trochu sociálka,budeš mít sice báwo,ale pod haupnu radši moc nekoukat. Ano,pojištění,poplatky,daně jsou nižší,ale nic není zadarmo a ta jízda bude holt bída s nouzí... A jestli na první místa stavíš spotřebu (nic ve zlém,to dneska většina lidí) a s tím související i náklady,tak rozumnější bude jiná značka,za ty prachy můžeš mít HDi,JTD,TDDi ...a budeš jen jezdit a dolévat...
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#14 Příspěvek od gunner »

No ja jsem taky nikdy nevidel ze by nafta srilela...ale proste to tak je a hlavne je divny ze to nedela kdyz se jede...to jde naprosto plynule.Dela to jen na volnobeh.
Nevim jestli muze byt treba neco z vyfukem...nebo jestli by to nemohlo byt treba casovani ventilu...
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#15 Příspěvek od Zdenal »

Ať je to čím chce, tak osobně bych se do toho nepouštěl.
Jestli to dělá jen na volnoběh neznamená že zítra či za týden to nebude dělat i při jízdě a za měsíc už si nezajezdíš.
Je to každého věc na kolik je ochotný podstoupit riziko při koupi čehokoliv. Nebo ať to prodejce opraví a potom to kup. Podle jeho reakce okamžitě poznáš proč to prodává...
Stále ale platí, že 520d nedoporučuju ani náhodou.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od starML Člen Klubu »

gunner píše:Ahoj,mel bych dotaz....jak si psal ze - cituji:O střílení do výfuku u diesela slyším poprvé, asi to bude vypadat jako kouřový impuls bez zvukového projevu.

Co to znamena?Myslis ze se to na diagnostce pozna co to dela a vyhodi tu nejakou chybu? Strily to jen na volnobeh...pri jizde to vubec nedela...nechapu to :( A hlavne nevim,jestli to muze byt nejaka vetsi zavada...
Na diagnostice to může něco ukázat, asi trochu zvýšené emise - takže hodnoty na lambdě. Jenže diagnostikovat po internetu je blbost. Jsem schopen vyhodnotit údaje z diagnostiky, např. tzv. live data, můžu zkouknout video toho "výstřelu", ale furt to budou jenom dojmy a nic v ruce. Nic z toho Ti nezaručí, že se jedná pouze o díru v katalyzátoru nebo že původní majitel patričně sleví.

Ano, může to být projev závažnější závady :
- podpálený výfukový ventil, kdy ještě nespálené plyny uniknou do výfuku, bohužel přes turbo
- prasklá vratná pružina na ventilu tamtéž
- odkapávájící vstřik, kdy se nerozprášené palivo hromadí ve válci a v průběhu výfukového cyklu vletí do výfukového potrubí a zde je zapáleno plyny od ostatních válců
- někdo mne možná doplní ...

Pokud tohle auto moc chceš, tak ať to původní majitel dá na diagnostiku, když jsi z Plzně, tak třeba do Inveltu, který rovnou připraví rozpočet za opravu. A uvidíš, jestli s tím bude majitel souhlasit. A i potom se staneš majitelem dále neprodejného auta, asi sám vidíš, jak na Tebe jeho majitel tlačí. Já jsem Ti už poradil - počkej si na jiné !!
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#17 Příspěvek od gunner »

Dnes jsem to koupil cena sla o dost dolu,tak doufam,ze i pripadne naklady na opravy by se mely zaplatit.Zitra se objednam na diagnostiku a uvidime...
Vsem diky za odpovedi :wink:
Fbee
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Fbee »

Tak ja jsem vymenil byvalou E36 325i za E39 520dT. Chtel jsem 530dT, ale v te dobe nebyla za moje penize odpovidajici stavy. Je to zajimava konbinace maly motor tezka kastle. Proto jsem i byl mile prekvapen ze to ani nejede spatne.

Oni totiz zmnenili pomer v diferaku a pomery prevodovych stupni a tim auto na maly motor stal celkem pruznym. Akorat s porovnanim s 530d prevody jsou kratky a o to vyc se musi preradit nebo podradit, zatach je kratkej a silnej. Idealni cestovni rychlost vzhledem otacek je 150km/h (kolem 4000ot/min)

Mam uz to 4roky a docela to funguje jako rodinny auto s velkym kufrem a prijemnym na dalky.
Spotreba: Kdyz jsem to koupil po servizce z Belgie, tak prumer Praha-Hamburg (podstate nejsou kopecky) na tempomat 140 byl rekord 5,8. prumer byl 6.1-6.3, zima 6.5, pak jsem vymenil olej z 5W30 na 5W40, a prehodil pneu z 205Ecocontact na 225GYExelence a tak prumerna spotreba je tet 6.7

Maximalni spotreba nalozeny agressiv jizda, mesto, 200km/h dalnice jse nikdy nemohl dostat nad 8litru (cca7.5-7.8)

Tahne to od cca 1700ot/min, max kroutak je na 2100 a dale krasne tahne skoro az do konce, pak clovek musi rychle dat dalsi stupen....

koupl jsem s 130tis km, tet mam nalitano 230 s motorem jsem krom klasickych vemenu oleju a filtru nic nedelal
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#19 Příspěvek od gunner »

Fbee,diky za vycerpavajici odpoved.
Zatim jsem s tim najezdil cca 600km
spotreba Rozvadov- Praha pri 130 byla 5.4l
mesto mi momentalne ukazuje 7.0l
Jak jsem psal o tom problemu...strileni z vyfuku,tak to uz je vereseno,byla to prodrena hadicka od tubra,takze ted to i o poznani lip jede :-) metr hadice mi stal 100kc a praci jsem si provedl sam :D
Uvidime jestli mi bude slouzit jak me stare bawo,na kterym jsem delal jen cidlo na klice 8)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Jendix »

ahoj, jen takovej menší dotaz k tý 520, jak je na tom turbo co se životnosti týče, co jsem slyšel o 525D a 530D občas tam turbo umře, ale u 520 jsem to ještě neslyšel, jako další "výhoda" je i možná klasický čerpadlo v porovnání s CR, nebo se pletu? jinak co jsem koukal, 520 je v porovnání s 525 a 530 o víc jak 100kg lehčí

o 520 uvažuju taky.. do práce jezdim každej den jen 10 tam a 10 zpět (po městě).. pak se jednou za měsíc svezu něco přes 1000km po dálnici.. takže to mám půl na půl.. a tohle se dřív ohřeje..
Odpovědět