Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530i - přestal žrát olej
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 95
- Registrován: ned 18.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
Vyměnil jsem olej u své E39 530i a najednou ho to přestalo žrát. Už když jsem auto kupoval, tak jsem byl upozorněn na větší spotřebu oleje, která se u mě pohybovala kolem 1 l / 3000 km. Po celou dobu používam Castrol 0w-30 (buď Edge nebo SLX, ale jsou stejný). Teď jsem tam nalil taky Castrol 0W-30 (SLX Profesional Powerflow, tzn. přímo pro BMW), ale už jsem ujel nějakých 5000 km a je ho tam pořád dost. Je to normální? Musim ale přiznat, že jsem olej koupil levně na inzerát, tak mam podezření, jestli jsem tam nenalil nějakej padělek, kterej by byl třeba hustší a tudíž tam vydržel dýl. Setkal se s tim někdo z vás? Předem díky.
530i je celohliník a žerie olej už od výroby. Dokonca má predpísanú normu, koľko môže normálne žrať, tuším až 0,5l na 1000 km.
Moja 530i žrala tak 1l na 700 km
Ale chalan, čo som mu ju predal ju zdekarbonoval a teraz mu papá tak 0,5 na 3000 ako tebe žrala a je spokojný. Takže no stress. A keď to prestalo, môže byť že redší olej uvolnil usadený karbon napr.
Moja 530i žrala tak 1l na 700 km

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
E39 523 M52- cca 2l od vymeny do vymeny
E36 316i M43- 1l od vymeny do vymeny
E39 525i M54- 1l na 4000km a to má najeto sotva polovinu co 523i... holt M54 sou žrouti už se tu několikrát řešilo...
E36 316i M43- 1l od vymeny do vymeny
E39 525i M54- 1l na 4000km a to má najeto sotva polovinu co 523i... holt M54 sou žrouti už se tu několikrát řešilo...

Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
afterburner píše:Vyměnil jsem olej u své E39 530i a najednou ho to přestalo žrát. Už když jsem auto kupoval, tak jsem byl upozorněn na větší spotřebu oleje, která se u mě pohybovala kolem 1 l / 3000 km. Po celou dobu používam Castrol 0w-30 (buď Edge nebo SLX, ale jsou stejný). Teď jsem tam nalil taky Castrol 0W-30 (SLX Profesional Powerflow, tzn. přímo pro BMW), ale už jsem ujel nějakých 5000 km a je ho tam pořád dost. Je to normální? Musim ale přiznat, že jsem olej koupil levně na inzerát, tak mam podezření, jestli jsem tam nenalil nějakej padělek, kterej by byl třeba hustší a tudíž tam vydržel dýl. Setkal se s tim někdo z vás? Předem díky.
No otázkou je jestli jsi lehce nezměnil styl jízdy....studenej motor ,chladnější dny....šetrnější zacházení. Někdy stačí více dálkových místo města a spotřeba klesne.Jinak bych zvolil olej 5W-30

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 95
- Registrován: ned 18.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
No je pravda, že bezprostředně po té výměně jsem jel do Lucemburska, Belgie, Nizozemska a zpět, takže jsem najel nějakých 2500 km po dálnicích, ale kde to v Německu šlo, tak jsem to hnal kolem 200 km/h. Čekal bych teda že to bude taky něco žrát. Samozřejmě bych byl rád, kdyby to nežralo olej vůbec, ale takhle náhlá změna mě prostě vyvádí z míry.
10w60 sem lil jem do M3 a je to rejsovej olej,pro naše podmínky jezdění ho ani nevyužiješ.nevím co máš za motor,ale klasika do motoru M50-M54 je 5W40-5w30.odkarbonování doporučujujen klasikou,sundej víko ventilu a uvidíš na vanosu nanosy karbonu a na spodku víka taky,vyčisti to a pak udělej kontrolu podtlakové membrany a hadic okolo.pak dej nový olej a nech ho tam tak 5000km a vymen ho za nový.existuje i chemické odstranění karbonu-proplach,ale to není fajn řešení 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 451
- Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ludi píše:10w60 sem lil jem do M3 a je to rejsovej olej,pro naše podmínky jezdění ho ani nevyužiješ.nevím co máš za motor,ale klasika do motoru M50-M54 je 5W40-5w30.odkarbonování doporučujujen klasikou,sundej víko ventilu a uvidíš na vanosu nanosy karbonu a na spodku víka taky,vyčisti to a pak udělej kontrolu podtlakové membrany a hadic okolo.pak dej nový olej a nech ho tam tak 5000km a vymen ho za nový.existuje i chemické odstranění karbonu-proplach,ale to není fajn řešení
To zní celkem jednoduše.... asi to udělám taky. Dík

Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"