Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 530d - kalibrace BC průměrná spotřeba
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Tak jsem ve vlákně o trojkový řadě narazil na výpočet pro úpravu hodnoty KVBR v testu 20. Mělo by to korigovat výpočet průměrné spotřeby.
vzorec zní:
(průměrná spotřeba na BC / průměrná spotřeba skutečná) * 1000 = nový koeficient.
Já mám při posledním tankování vynulovanou průměrnou cons.1 na BC, tak až doleju plnou provedu výpočet a upravím koeficient. Pak poreferuju jak jsem dopadl.
PS: hodnotu můžu zase kdykoli vrátit na původní hodnotu 1000.
PS2: taky jsem se tam dočetl, že pokud je nový vypočtený koeficient mimo rozsah nastavení tedy 750 - 1250 tak pak prý pomůže jen diagnostika. No uvidim. Jinak pro příklad, kdo by nepochopil výpočet:
BC ukazuje 6,6
reálná dle tankování a ujetých km je 8,2
výpočet:
( 6,6 / 8,2 ) * 1000 = 805
číslo 805 namačkám do koeficientu KVBR v testu 20. pomocí levého tlačítka.
Tak a za pár dní poreferuju, jestli to pomohlo.
vzorec zní:
(průměrná spotřeba na BC / průměrná spotřeba skutečná) * 1000 = nový koeficient.
Já mám při posledním tankování vynulovanou průměrnou cons.1 na BC, tak až doleju plnou provedu výpočet a upravím koeficient. Pak poreferuju jak jsem dopadl.
PS: hodnotu můžu zase kdykoli vrátit na původní hodnotu 1000.
PS2: taky jsem se tam dočetl, že pokud je nový vypočtený koeficient mimo rozsah nastavení tedy 750 - 1250 tak pak prý pomůže jen diagnostika. No uvidim. Jinak pro příklad, kdo by nepochopil výpočet:
BC ukazuje 6,6
reálná dle tankování a ujetých km je 8,2
výpočet:
( 6,6 / 8,2 ) * 1000 = 805
číslo 805 namačkám do koeficientu KVBR v testu 20. pomocí levého tlačítka.
Tak a za pár dní poreferuju, jestli to pomohlo.
Ja som tento problem riesil pred rokom v zime. Nechcel som aby ma to auto tak klamalo
Korekciu som robil cez test 20, ale mam pocit, ze ten vypocet bolo treba urobit opacne - tankovana/zobrazena*1000
No a druha vec v zime je dohrev/NT, tam tecie nafta, ktoru BC nepocita do spotreby. Nemal som v poriadku termostat a teplota mi padala pod hranicu zopnutia prihrevu velmi casto, takze aj to urcite prispelo k tomu velkemu rozdielu zobrazenej a skutocnej spotreby.

No a druha vec v zime je dohrev/NT, tam tecie nafta, ktoru BC nepocita do spotreby. Nemal som v poriadku termostat a teplota mi padala pod hranicu zopnutia prihrevu velmi casto, takze aj to urcite prispelo k tomu velkemu rozdielu zobrazenej a skutocnej spotreby.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 30.01.2012 01:00
- Bydliště: Haná
Mám záludnou otázku k tomuhle tématu:
U mojí 530d 142kw mám velký bc 16:9 na kterém mám 2 tripy spotřeby. Na prvním 9.1 l/100 a na druhým,kterej nuluju při tankpvání je teď 8,6l/100.
Ve skrytém menu na budíkách pod položkou 5 je taky spotřeba,ale teď momentálně ukazuje 7,3l/100. Při jízdě se to trochu mění,od 7 do 8. Podle mě je to spotřeba za posledních x km podle kterých to počítá dojezd na palivo co je v nádrži. A teď otázka:
Jak to ku.va,že ta spotřeba v tom skrytým menu nikdy nejde přes 8(piánko) a na té obrazovce je 8,6 i víc a víceméně to odpovídá skutečnosti??
Je možný,že na té obrazovce to připočítává naftu,co spálí bufík? On teď jede skoro furt,jezdím trasy 20km tam a 20 zpět.
uuuf.
U mojí 530d 142kw mám velký bc 16:9 na kterém mám 2 tripy spotřeby. Na prvním 9.1 l/100 a na druhým,kterej nuluju při tankpvání je teď 8,6l/100.
Ve skrytém menu na budíkách pod položkou 5 je taky spotřeba,ale teď momentálně ukazuje 7,3l/100. Při jízdě se to trochu mění,od 7 do 8. Podle mě je to spotřeba za posledních x km podle kterých to počítá dojezd na palivo co je v nádrži. A teď otázka:
Jak to ku.va,že ta spotřeba v tom skrytým menu nikdy nejde přes 8(piánko) a na té obrazovce je 8,6 i víc a víceméně to odpovídá skutečnosti??
Je možný,že na té obrazovce to připočítává naftu,co spálí bufík? On teď jede skoro furt,jezdím trasy 20km tam a 20 zpět.
uuuf.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 30.01.2012 01:00
- Bydliště: Haná
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 304
- Registrován: ned 08.01.2006 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Dettektorr píše:Ahoj mám poštelováno. Vzorec je jak psal kolega (ukázaná / skutečná)*koeficient, který máš aktuálně nastaven. Já mám teď 1174 a měří to buď úplně přesně nebo BC přidává 0,1 - 0,3 l což je pak pro mě příjemné překvapení při tanmkování. Spíš ale měří přesně.
trošičku oživim toto téma.....
jelikož mě uspěšně lže BC spotřeba až to neni hezký, trochu s tim ted laboruju ale chápu že číslo 1174 si nějak vydedukoval časem protože tvoje původní číslo z hodnot co jsi udával bylo asi takhle
( 8,2 / 6,6 ) x 1000 = 1242 což je skoro max co se dá nastavit
takže tipuju že když si dal 1242 ukazovalo to až moc velkou spotřebu a došel si časem na číslo 1174 ale jen se ptam jak si k tomu konečnému číslu došel.....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
tak to tady čtu a jsem nějak mimo
myslel jsem že tenhle údaj je docela věrohodnej-samozřejmě je to orientační a beru to s rezervou....ted po přečtení to chápu tak že když to někdo přešteloval tak vim stejně starou bačkoru
Nějak nechápu že tyhle údaje prostě nejsou daný jako u jiných aut-samozřejmě plus,mínus-nějaká tolerance....


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 304
- Registrován: ned 08.01.2006 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
no ono když mi BC s klidnou jizdou na dalnici ukaze 4,2 a realna je 5,5 ve meste ukaze 6,9 a je 8 tak se musi postelovat a to ze jde + - 25 procent beru jako plus i když 523i mě ukazovala přesně bez poštelování....bohužel 525D ne, pokud chces mit zakladni hodnoty v menu 20 nastav 1000 pokud tam neni a ses na zakladni hodnote, bavime se o E39
taky to trochu nechápu ale nejsem sám komu 6válec diesel lže u 320D 100KW E46 ukazoval BC hoodně přesně...
taky to trochu nechápu ale nejsem sám komu 6válec diesel lže u 320D 100KW E46 ukazoval BC hoodně přesně...
jj,mám též E39 530d...jediná metoda teda jak zjistit jestli to přibližně funguje je od plné do prázdné a rozdíl km??Mě se právě stalo že jsem měl na palubáku průměr cca kolem sedum litrů a pak jsem vyměnil aku a od té doby mi to ukazuje průměr cca 8,5 litru.Nikdy jsem spotřebu neměřil v reálu ale tohle mě docela zarazilo že se to nastavuje....Jinak mám manual
mi to nedalo a šel jsem se ještě podívat-mám nastaveno 0986

mi to nedalo a šel jsem se ještě podívat-mám nastaveno 0986
tak je jasné že že BC lže, řekněme, že v BMW udělají tovární nastavení na originál kola s originál pneu tedy většinou R16 a když mám na léto R18 sice menší profil ale i tak ta velikost kola je větší tak bude BC kecat, proto je tam ta možnost kalibrace... na zimních mi to ukazovalo cca o 0,5l víc a teď na letních asi o necelý litr víc než je reálná spotřeba tak taky zvažuju, že to pošteluju ale zase když vidim ty čísla co občas padají na BC tak je to možná dobře aspoň mě to nutí to tolik nehonit 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 304
- Registrován: ned 08.01.2006 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Návod pro BMW 5er/7er E38/39 s velkým palubním počítačem (BC):
Menu musí být napřed zpřístupněno – odemčeno, postup :
- Zapnout zapalování – stupeň 2
- Zmačknout a držet pravé tlačítko (Check Control Taste), napřed se rozsvítí „CHECK Control OK“, po 10 vteřinách se rozsvítí „Test Nr.01“.
- Nyní zmačknout levé tlačítko, ukáže se VINko
- Posledních 5 čísel musíme sečíst, např. DG23278 = 2+3+2+7+8 = 22, písmena se ignorují
- Nyní dojít pravým tlačítkem na Test Nr.19 (pravým tlačítkem se listuje v Menu)
- Levým tlačítkem namačkat číselnou hodnotu součtu VIN, zde 22
- Pravým tlačítkem potvrdit a tím je Menu odemčeno, zpátky se zamykat nemusí, udělají to např. v servisu
Nyní máme k dispozici následují položky :
Test 1 - Informace o vozidle (Car Engine and cluster data) :
- FGSNR – Fahrgestellnummer – VIN
- K No – neukáže skutečný stav najetých km (ukáže vždy mimo jiné číslo kolem 360 000, které vypovídá o BMW ID a softu přístrojovky:
- BMWTNR – BMW Teilenummer CI:?, DI:?, BI:?, DAT: Datum der Herstellung, číslo dílu, datum výroby
- HW – typ Hardware, SW -verze Software, ZYL : počet válců M:?, S:?
- CAN: CAN-Bus verze, AEND – číslo změny
Test 2 - Kombinovaný test přístrojů (Cluster System Test - Activates the gauge drivers, indicators and LEDs, Instrumentenkombitest):
Test 2 je kombinovaný test palubních kontrolek a měřících přístrojů, je to nádherná podívaná. Rozsvítí se všechny segmenty LED, kontrolky a ručičky přístrojů jdou od nuly na doraz a zpět. Na displayi navolíme 2, počkáme až to spadne do podmenu 2.0 a zmačkneme tlačítko. Vypne se to klíčkem zapalování.
3.0 – Servisní interval SI-L: 0753, litrů paliva
3.1 – SI-Tage: 0124 dní
4.0 – Okamžitá spotřeba (l/100km) VBR:
4.1 – Okamžitá spotřeba (l/hod) VBR:
5.0 – Průměrná spotřeba (l/100km) RW-VBR:
5.1 – Dojezd RW:
6.0 – Celkem paliva levá/pravá/celkem TNK: 23.2/25.4/48.6
6.1 – Celkem paliva TNKANZ:
7.0 – Teplota chladicí kapaliny KTMP:
7.1 – Otáčky motoru N:
7.2 – Vnější teplota ATMP:
8.0 – Okamžitá rychlost V: km/h
8.1 – Zobrazovaná rychlost VANZ: km/h
9.0 – Palubní napětí UB: Volt
10.0 – Země/řeč
- 0 – Německo, 1 – Velká Británie, 2 – USA, 3 – Itálie, 4 – Španělsko, 5 – Japonsko, 6 – Francie, 7 – Kanada,8 – Austrálie
11.0 – Zobrazení času 12/24 hodin
12.0 – Průměrná rychlost VANK
12.1 – Doba příjezdu do cíle ANK
13.0 – Gong test
14.0 Paměť závad – 000000 není uložena žádná závada
15.-18. není použito
19. Odemčení Menu 3-18
20. Korekce spotřeby - ukázaná spotřeba x 1000 / skutečná spotřeba = Korekce KVBR: 1000
21. RESET – shodné s odpojení baterie
.....................................................................
aneb nejprve odmknout vsechny menu
v položce 20 nastavit od 850 do 1250 stred je 1000 (pomyslná nula) s tím že 850 je hodnota o 25 procent nižší a 1250 je hodnota o 25 procent vyšší.......
dělá se to přes budíky a jejich tlačítka pokud má auto velkej displey v budíkach......
Menu musí být napřed zpřístupněno – odemčeno, postup :
- Zapnout zapalování – stupeň 2
- Zmačknout a držet pravé tlačítko (Check Control Taste), napřed se rozsvítí „CHECK Control OK“, po 10 vteřinách se rozsvítí „Test Nr.01“.
- Nyní zmačknout levé tlačítko, ukáže se VINko
- Posledních 5 čísel musíme sečíst, např. DG23278 = 2+3+2+7+8 = 22, písmena se ignorují
- Nyní dojít pravým tlačítkem na Test Nr.19 (pravým tlačítkem se listuje v Menu)
- Levým tlačítkem namačkat číselnou hodnotu součtu VIN, zde 22
- Pravým tlačítkem potvrdit a tím je Menu odemčeno, zpátky se zamykat nemusí, udělají to např. v servisu
Nyní máme k dispozici následují položky :
Test 1 - Informace o vozidle (Car Engine and cluster data) :
- FGSNR – Fahrgestellnummer – VIN
- K No – neukáže skutečný stav najetých km (ukáže vždy mimo jiné číslo kolem 360 000, které vypovídá o BMW ID a softu přístrojovky:
- BMWTNR – BMW Teilenummer CI:?, DI:?, BI:?, DAT: Datum der Herstellung, číslo dílu, datum výroby
- HW – typ Hardware, SW -verze Software, ZYL : počet válců M:?, S:?
- CAN: CAN-Bus verze, AEND – číslo změny
Test 2 - Kombinovaný test přístrojů (Cluster System Test - Activates the gauge drivers, indicators and LEDs, Instrumentenkombitest):
Test 2 je kombinovaný test palubních kontrolek a měřících přístrojů, je to nádherná podívaná. Rozsvítí se všechny segmenty LED, kontrolky a ručičky přístrojů jdou od nuly na doraz a zpět. Na displayi navolíme 2, počkáme až to spadne do podmenu 2.0 a zmačkneme tlačítko. Vypne se to klíčkem zapalování.
3.0 – Servisní interval SI-L: 0753, litrů paliva
3.1 – SI-Tage: 0124 dní
4.0 – Okamžitá spotřeba (l/100km) VBR:
4.1 – Okamžitá spotřeba (l/hod) VBR:
5.0 – Průměrná spotřeba (l/100km) RW-VBR:
5.1 – Dojezd RW:
6.0 – Celkem paliva levá/pravá/celkem TNK: 23.2/25.4/48.6
6.1 – Celkem paliva TNKANZ:
7.0 – Teplota chladicí kapaliny KTMP:
7.1 – Otáčky motoru N:
7.2 – Vnější teplota ATMP:
8.0 – Okamžitá rychlost V: km/h
8.1 – Zobrazovaná rychlost VANZ: km/h
9.0 – Palubní napětí UB: Volt
10.0 – Země/řeč
- 0 – Německo, 1 – Velká Británie, 2 – USA, 3 – Itálie, 4 – Španělsko, 5 – Japonsko, 6 – Francie, 7 – Kanada,8 – Austrálie
11.0 – Zobrazení času 12/24 hodin
12.0 – Průměrná rychlost VANK
12.1 – Doba příjezdu do cíle ANK
13.0 – Gong test
14.0 Paměť závad – 000000 není uložena žádná závada
15.-18. není použito
19. Odemčení Menu 3-18
20. Korekce spotřeby - ukázaná spotřeba x 1000 / skutečná spotřeba = Korekce KVBR: 1000
21. RESET – shodné s odpojení baterie
.....................................................................
aneb nejprve odmknout vsechny menu
v položce 20 nastavit od 850 do 1250 stred je 1000 (pomyslná nula) s tím že 850 je hodnota o 25 procent nižší a 1250 je hodnota o 25 procent vyšší.......
dělá se to přes budíky a jejich tlačítka pokud má auto velkej displey v budíkach......
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
MOC DÍKY, konečně pořádný návod i pro blbce na jednom místě. Zkusmo jsem podle výpočtu nastavil 972 a uvidíme co z toho bude
Co se týká evidence spotřeby tak si myslím, že jedno natankování doplna nevyřeší zhola nic, u každý pumpy mají tlak seřízený jinak, může jinak pěnit nafta a dalších tisíc věcí, které těch pár litrů rozhodí.
Stačí na to blbej excel: kilometry, tankování a průměrná spotřeba, najet alespoň 5000 km a pak teprve korigovat. Podle skutečný 8,62, podle palubáku 8,4 (i to se mi zdá dost, na to že jezdím v podstatě konstantně jen po dálnici 130-150
)
Jinak dle statistik za moje auto za poslední rok: 23971 km, 2066.59 l, 5497.1kg CO2, 75 313 Kč za naftu. Hezký čísla, když se to vidí takhle sečtený

Co se týká evidence spotřeby tak si myslím, že jedno natankování doplna nevyřeší zhola nic, u každý pumpy mají tlak seřízený jinak, může jinak pěnit nafta a dalších tisíc věcí, které těch pár litrů rozhodí.
Stačí na to blbej excel: kilometry, tankování a průměrná spotřeba, najet alespoň 5000 km a pak teprve korigovat. Podle skutečný 8,62, podle palubáku 8,4 (i to se mi zdá dost, na to že jezdím v podstatě konstantně jen po dálnici 130-150

Jinak dle statistik za moje auto za poslední rok: 23971 km, 2066.59 l, 5497.1kg CO2, 75 313 Kč za naftu. Hezký čísla, když se to vidí takhle sečtený

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 304
- Registrován: ned 08.01.2006 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
pokud ti lze 3 procenta stastnej si to clovek....
plna nadrz znamena pockat az nafta (napeneni opadne) a natankovat po hrdlo abys videl konec nafty v hrdle no a po ujeti libovolnych km dotakovat opet abys videl naftu v hrdle pak muzes rict ze je to 100 procentni mereni za predpokladu ze bude idealne stejna teplota vzduchu....a ne rozdil 20 stupnu venku a nemusis ani project plnou nadrz ale klidne dejme tomu 500 km pak dotankovat no a pak uz je to jen matika....
plna nadrz znamena pockat az nafta (napeneni opadne) a natankovat po hrdlo abys videl konec nafty v hrdle no a po ujeti libovolnych km dotakovat opet abys videl naftu v hrdle pak muzes rict ze je to 100 procentni mereni za predpokladu ze bude idealne stejna teplota vzduchu....a ne rozdil 20 stupnu venku a nemusis ani project plnou nadrz ale klidne dejme tomu 500 km pak dotankovat no a pak uz je to jen matika....