Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 530d - kalibrace BC průměrná spotřeba

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Dettektorr
Registrovaný
Příspěvky: 461
Registrován: pát 12.11.2010 01:00
Bydliště: Kladno

#1 Příspěvek od Dettektorr »

Ahoj,

existuje možnost pro vozy s chipem znovu kalibrovat měření průměrné spotřeby? Na BC sice spotřeba 6,5 l/100 km vypadá úchvatně, ale u pumpy pak systémem plná plná napočítám 8,2, tak bych rád, kdyby mi palubák tolik nelhal.

Díky za info.
Dettektorr
Registrovaný
Příspěvky: 461
Registrován: pát 12.11.2010 01:00
Bydliště: Kladno

#2 Příspěvek od Dettektorr »

Tak jsem ve vlákně o trojkový řadě narazil na výpočet pro úpravu hodnoty KVBR v testu 20. Mělo by to korigovat výpočet průměrné spotřeby.

vzorec zní:

(průměrná spotřeba na BC / průměrná spotřeba skutečná) * 1000 = nový koeficient.

Já mám při posledním tankování vynulovanou průměrnou cons.1 na BC, tak až doleju plnou provedu výpočet a upravím koeficient. Pak poreferuju jak jsem dopadl.

PS: hodnotu můžu zase kdykoli vrátit na původní hodnotu 1000.

PS2: taky jsem se tam dočetl, že pokud je nový vypočtený koeficient mimo rozsah nastavení tedy 750 - 1250 tak pak prý pomůže jen diagnostika. No uvidim. Jinak pro příklad, kdo by nepochopil výpočet:

BC ukazuje 6,6
reálná dle tankování a ujetých km je 8,2

výpočet:

( 6,6 / 8,2 ) * 1000 = 805

číslo 805 namačkám do koeficientu KVBR v testu 20. pomocí levého tlačítka.

Tak a za pár dní poreferuju, jestli to pomohlo.
rajker
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 19.01.2008 01:00

#3 Příspěvek od rajker »

Ja som tento problem riesil pred rokom v zime. Nechcel som aby ma to auto tak klamalo :) Korekciu som robil cez test 20, ale mam pocit, ze ten vypocet bolo treba urobit opacne - tankovana/zobrazena*1000
No a druha vec v zime je dohrev/NT, tam tecie nafta, ktoru BC nepocita do spotreby. Nemal som v poriadku termostat a teplota mi padala pod hranicu zopnutia prihrevu velmi casto, takze aj to urcite prispelo k tomu velkemu rozdielu zobrazenej a skutocnej spotreby.
Dettektorr
Registrovaný
Příspěvky: 461
Registrován: pát 12.11.2010 01:00
Bydliště: Kladno

#4 Příspěvek od Dettektorr »

No to mě nenapadlo. Každopádně zkusím a uvidím.
the-rock
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#5 Příspěvek od the-rock »

Ahoj, tak jak jsi dopadl s tou spotřebou? Už víš, jak se to správně vypočítá? :)
Dettektorr
Registrovaný
Příspěvky: 461
Registrován: pát 12.11.2010 01:00
Bydliště: Kladno

#6 Příspěvek od Dettektorr »

Ahoj mám poštelováno. Vzorec je jak psal kolega (ukázaná / skutečná)*koeficient, který máš aktuálně nastaven. Já mám teď 1174 a měří to buď úplně přesně nebo BC přidává 0,1 - 0,3 l což je pak pro mě příjemné překvapení při tanmkování. Spíš ale měří přesně.
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#7 Příspěvek od jararak »

a ako sa dostanem do toho testu? nasiel som riesenia pre velke bc, co ale v pripade, ze mam 16:9?
Jindriseek1
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Haná

#8 Příspěvek od Jindriseek1 »

Mám záludnou otázku k tomuhle tématu:
U mojí 530d 142kw mám velký bc 16:9 na kterém mám 2 tripy spotřeby. Na prvním 9.1 l/100 a na druhým,kterej nuluju při tankpvání je teď 8,6l/100.
Ve skrytém menu na budíkách pod položkou 5 je taky spotřeba,ale teď momentálně ukazuje 7,3l/100. Při jízdě se to trochu mění,od 7 do 8. Podle mě je to spotřeba za posledních x km podle kterých to počítá dojezd na palivo co je v nádrži. A teď otázka:
Jak to ku.va,že ta spotřeba v tom skrytým menu nikdy nejde přes 8(piánko) a na té obrazovce je 8,6 i víc a víceméně to odpovídá skutečnosti??
Je možný,že na té obrazovce to připočítává naftu,co spálí bufík? On teď jede skoro furt,jezdím trasy 20km tam a 20 zpět.
uuuf. :blink:
Jindriseek1
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Haná

#9 Příspěvek od Jindriseek1 »

Tomu nevěřím,že v tom nikdo nepátral. Ta spotřeba v servisním menu se mění podle kalibrace taky,nebo zůstává stejná,nějak z fabriky nastavená???
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Patrik »

Dettektorr píše:Ahoj mám poštelováno. Vzorec je jak psal kolega (ukázaná / skutečná)*koeficient, který máš aktuálně nastaven. Já mám teď 1174 a měří to buď úplně přesně nebo BC přidává 0,1 - 0,3 l což je pak pro mě příjemné překvapení při tanmkování. Spíš ale měří přesně.

trošičku oživim toto téma.....

jelikož mě uspěšně lže BC spotřeba až to neni hezký, trochu s tim ted laboruju ale chápu že číslo 1174 si nějak vydedukoval časem protože tvoje původní číslo z hodnot co jsi udával bylo asi takhle

( 8,2 / 6,6 ) x 1000 = 1242 což je skoro max co se dá nastavit
takže tipuju že když si dal 1242 ukazovalo to až moc velkou spotřebu a došel si časem na číslo 1174 ale jen se ptam jak si k tomu konečnému číslu došel.....
Dettektorr
Registrovaný
Příspěvky: 461
Registrován: pát 12.11.2010 01:00
Bydliště: Kladno

#11 Příspěvek od Dettektorr »

No ono to je tak, že pokud znovu měníš již jednou změněý koef tak do toho vzorce nedáváš x 1000 al dáváš tam x poslední nastavený koeficient.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#12 Příspěvek od bibikuba »

tak to tady čtu a jsem nějak mimo 8O myslel jsem že tenhle údaj je docela věrohodnej-samozřejmě je to orientační a beru to s rezervou....ted po přečtení to chápu tak že když to někdo přešteloval tak vim stejně starou bačkoru :D Nějak nechápu že tyhle údaje prostě nejsou daný jako u jiných aut-samozřejmě plus,mínus-nějaká tolerance....
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Patrik »

no ono když mi BC s klidnou jizdou na dalnici ukaze 4,2 a realna je 5,5 ve meste ukaze 6,9 a je 8 tak se musi postelovat a to ze jde + - 25 procent beru jako plus i když 523i mě ukazovala přesně bez poštelování....bohužel 525D ne, pokud chces mit zakladni hodnoty v menu 20 nastav 1000 pokud tam neni a ses na zakladni hodnote, bavime se o E39

taky to trochu nechápu ale nejsem sám komu 6válec diesel lže u 320D 100KW E46 ukazoval BC hoodně přesně...
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#14 Příspěvek od bibikuba »

jj,mám též E39 530d...jediná metoda teda jak zjistit jestli to přibližně funguje je od plné do prázdné a rozdíl km??Mě se právě stalo že jsem měl na palubáku průměr cca kolem sedum litrů a pak jsem vyměnil aku a od té doby mi to ukazuje průměr cca 8,5 litru.Nikdy jsem spotřebu neměřil v reálu ale tohle mě docela zarazilo že se to nastavuje....Jinak mám manual :D
mi to nedalo a šel jsem se ještě podívat-mám nastaveno 0986
Darel
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 30.09.2009 00:00

#15 Příspěvek od Darel »

tak je jasné že že BC lže, řekněme, že v BMW udělají tovární nastavení na originál kola s originál pneu tedy většinou R16 a když mám na léto R18 sice menší profil ale i tak ta velikost kola je větší tak bude BC kecat, proto je tam ta možnost kalibrace... na zimních mi to ukazovalo cca o 0,5l víc a teď na letních asi o necelý litr víc než je reálná spotřeba tak taky zvažuju, že to pošteluju ale zase když vidim ty čísla co občas padají na BC tak je to možná dobře aspoň mě to nutí to tolik nehonit :D
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#16 Příspěvek od fornax »

dá se kalibrovat i malý BC?
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Killingman »

Může tu prosím někdo napsat přesný postup krok po kroku v ČJ jak to kalibrovat? Co jak stisknout abych se dostal do menu, v jaké položce to najdu? 16:9 BC + MK4, 530D facelift? Moc díky
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Patrik »

Návod pro BMW 5er/7er E38/39 s velkým palubním počítačem (BC):
Menu musí být napřed zpřístupněno – odemčeno, postup :
- Zapnout zapalování – stupeň 2
- Zmačknout a držet pravé tlačítko (Check Control Taste), napřed se rozsvítí „CHECK Control OK“, po 10 vteřinách se rozsvítí „Test Nr.01“.
- Nyní zmačknout levé tlačítko, ukáže se VINko
- Posledních 5 čísel musíme sečíst, např. DG23278 = 2+3+2+7+8 = 22, písmena se ignorují
- Nyní dojít pravým tlačítkem na Test Nr.19 (pravým tlačítkem se listuje v Menu)
- Levým tlačítkem namačkat číselnou hodnotu součtu VIN, zde 22
- Pravým tlačítkem potvrdit a tím je Menu odemčeno, zpátky se zamykat nemusí, udělají to např. v servisu

Nyní máme k dispozici následují položky :

Test 1 - Informace o vozidle (Car Engine and cluster data) :
- FGSNR – Fahrgestellnummer – VIN
- K No – neukáže skutečný stav najetých km (ukáže vždy mimo jiné číslo kolem 360 000, které vypovídá o BMW ID a softu přístrojovky:
- BMWTNR – BMW Teilenummer CI:?, DI:?, BI:?, DAT: Datum der Herstellung, číslo dílu, datum výroby
- HW – typ Hardware, SW -verze Software, ZYL : počet válců M:?, S:?
- CAN: CAN-Bus verze, AEND – číslo změny

Test 2 - Kombinovaný test přístrojů (Cluster System Test - Activates the gauge drivers, indicators and LEDs, Instrumentenkombitest):
Test 2 je kombinovaný test palubních kontrolek a měřících přístrojů, je to nádherná podívaná. Rozsvítí se všechny segmenty LED, kontrolky a ručičky přístrojů jdou od nuly na doraz a zpět. Na displayi navolíme 2, počkáme až to spadne do podmenu 2.0 a zmačkneme tlačítko. Vypne se to klíčkem zapalování.

3.0 – Servisní interval SI-L: 0753, litrů paliva
3.1 – SI-Tage: 0124 dní

4.0 – Okamžitá spotřeba (l/100km) VBR:
4.1 – Okamžitá spotřeba (l/hod) VBR:

5.0 – Průměrná spotřeba (l/100km) RW-VBR:
5.1 – Dojezd RW:

6.0 – Celkem paliva levá/pravá/celkem TNK: 23.2/25.4/48.6
6.1 – Celkem paliva TNKANZ:

7.0 – Teplota chladicí kapaliny KTMP:
7.1 – Otáčky motoru N:
7.2 – Vnější teplota ATMP:

8.0 – Okamžitá rychlost V: km/h
8.1 – Zobrazovaná rychlost VANZ: km/h

9.0 – Palubní napětí UB: Volt

10.0 – Země/řeč
- 0 – Německo, 1 – Velká Británie, 2 – USA, 3 – Itálie, 4 – Španělsko, 5 – Japonsko, 6 – Francie, 7 – Kanada,8 – Austrálie

11.0 – Zobrazení času 12/24 hodin

12.0 – Průměrná rychlost VANK
12.1 – Doba příjezdu do cíle ANK

13.0 – Gong test

14.0 Paměť závad – 000000 není uložena žádná závada

15.-18. není použito

19. Odemčení Menu 3-18

20. Korekce spotřeby - ukázaná spotřeba x 1000 / skutečná spotřeba = Korekce KVBR: 1000

21. RESET – shodné s odpojení baterie


.....................................................................


aneb nejprve odmknout vsechny menu

v položce 20 nastavit od 850 do 1250 stred je 1000 (pomyslná nula) s tím že 850 je hodnota o 25 procent nižší a 1250 je hodnota o 25 procent vyšší.......

dělá se to přes budíky a jejich tlačítka pokud má auto velkej displey v budíkach......
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Killingman »

MOC DÍKY, konečně pořádný návod i pro blbce na jednom místě. Zkusmo jsem podle výpočtu nastavil 972 a uvidíme co z toho bude :-)

Co se týká evidence spotřeby tak si myslím, že jedno natankování doplna nevyřeší zhola nic, u každý pumpy mají tlak seřízený jinak, může jinak pěnit nafta a dalších tisíc věcí, které těch pár litrů rozhodí.
Stačí na to blbej excel: kilometry, tankování a průměrná spotřeba, najet alespoň 5000 km a pak teprve korigovat. Podle skutečný 8,62, podle palubáku 8,4 (i to se mi zdá dost, na to že jezdím v podstatě konstantně jen po dálnici 130-150 :-( )

Jinak dle statistik za moje auto za poslední rok: 23971 km, 2066.59 l, 5497.1kg CO2, 75 313 Kč za naftu. Hezký čísla, když se to vidí takhle sečtený :-(
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Patrik »

pokud ti lze 3 procenta stastnej si to clovek....

plna nadrz znamena pockat az nafta (napeneni opadne) a natankovat po hrdlo abys videl konec nafty v hrdle no a po ujeti libovolnych km dotakovat opet abys videl naftu v hrdle pak muzes rict ze je to 100 procentni mereni za predpokladu ze bude idealne stejna teplota vzduchu....a ne rozdil 20 stupnu venku a nemusis ani project plnou nadrz ale klidne dejme tomu 500 km pak dotankovat no a pak uz je to jen matika....
Odpovědět