Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
dsc vs samosvor
Ahoj, zajímalo by mě pár věcí ohledně zimního provozu.
1)DSC pouze snižuje otáčky motoru ubráním plynu aby zabránila prokluzu kol, nebo přibržduje kolo (kola) které prokluzuje nebo dělá oboje?
2)Je pravda tvrzení, že samosvor do velké míry nahradí chytrá elektronika - jakmile vypnete stabilizační systém DSC, aktivuje se "elektronická uzávěrka", která v případě prokluzu přibrzdí odlehčené (vnitřní) kolo a bude se snažit srovnat rychlost s vnějším. Toto je psané k nové jedničce - http://www.autoweb.cz/bmw-135i/, je to tak také u e39 s dsc? Mám předfacelift, zajímá mně, jestli když vypnu DSC, tak se mi aktivuje ně něco, co pouze přibržduje prokluzující hnané kolo a ostatní stabilizační efekty jsou odpojeny??
To by znamenalo, že tedy při horší adhezi, např. na vyjíždění zasněžených kopců, je lepší si dsc vypnout?
3)Pokud by bylo auto vybaveno tímto systémem pouhého přibržďování, je to lepší než svorný diferenciál? Jaký je praktický rozdíl mezi svorným diferenciálem a přibržďováním prokluzujícího kola elektronicky?
4) je případně možné mít na autě samosvor a zároveň DSC?
Předem díky za odpověď, peshi
1)DSC pouze snižuje otáčky motoru ubráním plynu aby zabránila prokluzu kol, nebo přibržduje kolo (kola) které prokluzuje nebo dělá oboje?
2)Je pravda tvrzení, že samosvor do velké míry nahradí chytrá elektronika - jakmile vypnete stabilizační systém DSC, aktivuje se "elektronická uzávěrka", která v případě prokluzu přibrzdí odlehčené (vnitřní) kolo a bude se snažit srovnat rychlost s vnějším. Toto je psané k nové jedničce - http://www.autoweb.cz/bmw-135i/, je to tak také u e39 s dsc? Mám předfacelift, zajímá mně, jestli když vypnu DSC, tak se mi aktivuje ně něco, co pouze přibržduje prokluzující hnané kolo a ostatní stabilizační efekty jsou odpojeny??
To by znamenalo, že tedy při horší adhezi, např. na vyjíždění zasněžených kopců, je lepší si dsc vypnout?
3)Pokud by bylo auto vybaveno tímto systémem pouhého přibržďování, je to lepší než svorný diferenciál? Jaký je praktický rozdíl mezi svorným diferenciálem a přibržďováním prokluzujícího kola elektronicky?
4) je případně možné mít na autě samosvor a zároveň DSC?
Předem díky za odpověď, peshi
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
peshi píše:3)Pokud by bylo auto vybaveno tímto systémem pouhého přibržďování, je to lepší než svorný diferenciál? Jaký je praktický rozdíl mezi svorným diferenciálem a přibržďováním prokluzujícího kola elektronicky?
4) je případně možné mít na autě samosvor a zároveň DSC?
Předem díky za odpověď, peshi
3.samosvor díky předpětí dvou (a více lamel) kolo nepribrzduje ale prenasi procentuelne (svornost) kroutak z odlehceneho kola na to zatizene.
4. to vlastně souvsí z bodem 3. ve sve podstate u svoru nelze pribrzdit jedno kolo (pokud uz neni uplne v prdeli

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
peshi píše:1)DSC pouze snižuje otáčky motoru ubráním plynu aby zabránila prokluzu kol, nebo přibržduje kolo (kola) které prokluzuje nebo dělá oboje?
2)Je pravda tvrzení, že samosvor do velké míry nahradí chytrá elektronika - jakmile vypnete stabilizační systém DSC, aktivuje se "elektronická uzávěrka", která v případě prokluzu přibrzdí odlehčené (vnitřní) kolo a bude se snažit srovnat rychlost s vnějším. Toto je psané k nové jedničce - http://www.autoweb.cz/bmw-135i/, je to tak také u e39 s dsc? Mám předfacelift, zajímá mně, jestli když vypnu DSC, tak se mi aktivuje ně něco, co pouze přibržduje prokluzující hnané kolo a ostatní stabilizační efekty jsou odpojeny??
To by znamenalo, že tedy při horší adhezi, např. na vyjíždění zasněžených kopců, je lepší si dsc vypnout?
ad 1. vykon motoru snizuje ASC (to ma kazda e39), DSC je stabilizacni system a ten ti pribrzduje ruzna kola aby to srovnalo smyk.
ad 2. na e39 pred facliftem toto asi nebude


Zkus se podívat taky, taky jsem to řešil
http://www.7er.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=2023
Jinak ta elektronika při vyjíždění kopce je úplně nahovno, vždycky to musím vypnout a prostě se prohrabat. A to nemám svor.
http://www.7er.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=2023
Jinak ta elektronika při vyjíždění kopce je úplně nahovno, vždycky to musím vypnout a prostě se prohrabat. A to nemám svor.
DSCIII pomuze pri jizde (stabilizace), ASC+T v podstatne mensi mire pri rozjezdu/zapadnuti...
kdy stabilizace nefunguje je dlouha tahla zatacka, kdy predek nezataci a auto jede vetsi radius (typicky na ujetem snehu v moc velke najezdove rychlosti)... antihrab nefunguje pri zapadnuti, kola to brzdi jen chvilku, pak je necha protacet, asi aby se neprehraly kotouce...
samosvor jizdu naopak "zhorsuje" - zadek ma vetsi snahu jit do strany, pod plynem se auto vice "hrne", nez zacne platit prvni veta...
na vyhrabani a sport jednoznacne samosvor, negativum je pouze vymena oleje po 25tis km a po cca 150tis km repas lamel (cca 1500,-)
kdy stabilizace nefunguje je dlouha tahla zatacka, kdy predek nezataci a auto jede vetsi radius (typicky na ujetem snehu v moc velke najezdove rychlosti)... antihrab nefunguje pri zapadnuti, kola to brzdi jen chvilku, pak je necha protacet, asi aby se neprehraly kotouce...
samosvor jizdu naopak "zhorsuje" - zadek ma vetsi snahu jit do strany, pod plynem se auto vice "hrne", nez zacne platit prvni veta...
na vyhrabani a sport jednoznacne samosvor, negativum je pouze vymena oleje po 25tis km a po cca 150tis km repas lamel (cca 1500,-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Jasne, takze jestli to dobre chapu, tak je to neco jako vyvoj stabilizacniho systemu, kdy ASC pouze snizovala vykon prenasený z motoru ubranim plynu (to je dost malo, na to ze se to jmenuje automatická stabilizace ne?), pak ASC+T bylo to same , ale byla tam kontrola trakce (- elektronicka uzaverka diferencialu nebo pribrzdovani zadku?) a pak tedy prislo DSC, ktere dela vse, tzn. ze ubira plyn, a muze pribrzdit kazde kolo zvlast, dle informaci ze senzoru abs a naklonovych cidel a natoceni volantu, je to tak?
Myslel jsem, ze je prave vyjizdet kopce lepsi se zapnutym DSC, ze presne reguluje hnanou napravu tak, aby se kola pohybovaly v oblasti, kdy prenaseji nejvetsi mozny moment, aniz by uz proklouzly. Ale vypada to, ze je tomu naopak. Vetsinou s DSC zacne auto zpomalovat, az uplne zastavi. Dle me teorie je to proto, ze vlastne s lehkym zadkem na kluzkem terenu se pri jizde do kopce protaci vlastne obe kola, takze je dsc pribrzduje, cimz se ztrati rychlost a dojde az k zastaveni auta. Proto je tedy asi nejlepsi dsc pri vyjezdu kopce vypnout, protoze ac se obe zadni kola protaceji, tak auto vyjede dal. Takze do zasnezenych kopcu mit perfektni gumy, zatez v kufru, vypnout dsc a nabrat co nejvetsi rychlost a nezastavovat.
Druha situace je, kdyz clovek nekde zapadne, tak by melo byt dsc preci skvely pomocnik, protoze by melo pribrzdit kolo, ktere se protaci a diky principu otevreneho diferencialu by se melo zacit tocit druhe kolo v zavislosti jak moc je pribrzdene kolo ktere se predtim protacelo. Pokud by tedy zustal prisun krouticiho momentu stejny (tzn. ze by dsc neubralo plyn), melo by se auto krasne vyhrabat. Tohle asi funguje dobre pokud je pod jednim kolem pevny podklad s dobrou adhezi a pod druhym napr. ukouzany snih. DSC pribrzdi to na snehu, cimz se dostane moment na druhe kolo s dobrou adhezi, ktere auto vytlaci. Pokud jsou ale obe kola na kluzkem povrchu, tak se jedno protaci, dsc je pribrzdi, tim se dostane kroutak na druhe kolo, ale to se take okamzite protoci, takze dsc, opet pribrzdi nebo ubere plyn a stejne se auto nevyhrabe.
Tady me ted napadaji dve otazky, pokud v tomto pripade vypnu stbilizaci, tak si stejne nepomuzu, takze na rozjezdy vzdy lepsi zapnute dsc?
Jak by mi v tomto pohl diferencial? Pokud bychom se bavili o svornosti tak jsem pochopil, ze jsou 2 nejbeznejsi typy, kdy jeden se sevre, pokud nastane urcity rozdil v otackach 1 a 2. kola a druhy funguje zase tak, ze pokud kroutici moment, ktery tece pouze do jednoho kola presahne nejakou mez, tak se take sevre a tim se dostane kroutak i na kolo druhe.
Co znamena, kdyz je tedy samosvor 25%? Ja myslel, ze pokud se sevre, tak je napevno spojene prave a leve kolo. Nebo je to, tak ze pokud se prekroci bud rozdil otacek kol nebo rozdil momentu, tak samosvor se svre tak, ze ze strany kde byl prebytek momentu se pouze 25% presmeruje na stranu druhou?
Trochu chapu, ze je to super, pro zavodni jizdu, pokud jedu zatacku a vnitrni kola se vlivem odstredive sily a naklonu nadzvedavaji od povrchu , ztraci prilnavost, cimz se zvetsi otacky vnitrnich kol a moment ktery k nim tece a v ten moment se sevre diferencial a posle moment na druhou stranu, kde urychly vnejsi zadni kolo, coz zrychly prujezd zatackou.
Nechapu v jaky moment presne se diferencial sevre (?), myslel jsem, ze je to pouze v "racing modu" pri opravdu zataceni na hrane ztraty adheze kol a ze pri normalni jizde se chova jako otevreny, je to tak?
Nechapu proc na rozjezdy DSC ubira plyn, pokud by preci na stridacku pribrzdovalo kola, bez ubrani plynu, fungovalo by to lepe nez samosvor, ne?
Jinak jsem koukal na video na youtube, nemuzu ho ted najit, kde je M5 s 25% samosvorem, jednu stranu - pravou ma na podlozce s valecky - simulace napr ledu a druhou na asfaltu a snazi se rozjet do kopce a stejne se ji to nepodari.. ?
Mate podobne zkusenosti? Mam 540i v automatu rv 97 a mam tam asi jedno z prvnich DSC. Bylo vic verzi DSC? Jake jsou tam pripadne rozdily?
Co si myslite o automatu na zimu? Ja sem z nej dost rozpacity, nejsem moc zastancem automatu, necitim nad autem takovou kontrolu. Myslim, ze napr pri rozjezdech neni mozne spojkovat nebo se rozhoupat.. Jeste jsem nezkousel, jestli jdou kontrolovat drifty napr na snehu. Na mokry vozovce je to asi o dost slozitejsi nez s manualem.
Dost mi taky vadi, a nevim co presne to je, ze kdyz jedu napr. z mirneho kopce, sundam jakoby nohu z plynu, tak otacky spadnou a auto jakoby zacne brzdit motorem - ekonomer na nule, ale vetsinou pak jakoby trosku zase povylezenou, ekonomer je na cca 4l/100km, a auto jakoby spliva. Coz je drobre, akorat ze si nemuzu vybrat jestli zrovna chci splivat nebo brzdit, vetsinou je to tak, ze auto jakoby zacne brzdit (takove zhoupnuti, otacky klesnou, ekonomer na nule) a pak zacne jakoby splivat (povylezou otacky a spotreba) ale pak treba po par desitkach metru zase jakoby spadnou otacky, pribrzdi a pak treba zas spliva. Idealni by bylo, pokud by auta pri sundani nohy z plynu splivalo pri min spotrebe a v pripade slaputi na brzdu, zacalo brzdit motorem. Zkousel jsem to se Steptronikem a pri zarazene rychlosti to dela stejne. Mylsim, ze jen u lockupu - 5 rychlost, to nedela, ale nejsem si jisty. Taky me trosku mate, ze na displeji sviti 5 a pak to jeste preradi, ale myslim si, ze to bylo tak, ze tam byla 4 a displej se prepl driv nez auto preradilo. Nevim jak toto vychytat, s automatem je to proste tak, ze bud se jede pod plynem nebo brzdi - aby byla jizda plynula, nebo mam na automatu mozna neco spatne, ale radi hladce bych rekl.
Premyslel jsem, na dodelani samosvoru, ale zda se mi, ze je asi lepsi investovat do novych gum, ze zas takove zlepseni v zimne nepoznam, nebo ano? Nebo je samosvor dobry jen pro sportovni svezeni? Z kolik se da sehnat na 540i? Nevim jestli ma cenu davat samosvor do auta s automatem, kdyz to stejne neni auto na zavodeni..
Dik,
peshi
Myslel jsem, ze je prave vyjizdet kopce lepsi se zapnutym DSC, ze presne reguluje hnanou napravu tak, aby se kola pohybovaly v oblasti, kdy prenaseji nejvetsi mozny moment, aniz by uz proklouzly. Ale vypada to, ze je tomu naopak. Vetsinou s DSC zacne auto zpomalovat, az uplne zastavi. Dle me teorie je to proto, ze vlastne s lehkym zadkem na kluzkem terenu se pri jizde do kopce protaci vlastne obe kola, takze je dsc pribrzduje, cimz se ztrati rychlost a dojde az k zastaveni auta. Proto je tedy asi nejlepsi dsc pri vyjezdu kopce vypnout, protoze ac se obe zadni kola protaceji, tak auto vyjede dal. Takze do zasnezenych kopcu mit perfektni gumy, zatez v kufru, vypnout dsc a nabrat co nejvetsi rychlost a nezastavovat.
Druha situace je, kdyz clovek nekde zapadne, tak by melo byt dsc preci skvely pomocnik, protoze by melo pribrzdit kolo, ktere se protaci a diky principu otevreneho diferencialu by se melo zacit tocit druhe kolo v zavislosti jak moc je pribrzdene kolo ktere se predtim protacelo. Pokud by tedy zustal prisun krouticiho momentu stejny (tzn. ze by dsc neubralo plyn), melo by se auto krasne vyhrabat. Tohle asi funguje dobre pokud je pod jednim kolem pevny podklad s dobrou adhezi a pod druhym napr. ukouzany snih. DSC pribrzdi to na snehu, cimz se dostane moment na druhe kolo s dobrou adhezi, ktere auto vytlaci. Pokud jsou ale obe kola na kluzkem povrchu, tak se jedno protaci, dsc je pribrzdi, tim se dostane kroutak na druhe kolo, ale to se take okamzite protoci, takze dsc, opet pribrzdi nebo ubere plyn a stejne se auto nevyhrabe.
Tady me ted napadaji dve otazky, pokud v tomto pripade vypnu stbilizaci, tak si stejne nepomuzu, takze na rozjezdy vzdy lepsi zapnute dsc?
Jak by mi v tomto pohl diferencial? Pokud bychom se bavili o svornosti tak jsem pochopil, ze jsou 2 nejbeznejsi typy, kdy jeden se sevre, pokud nastane urcity rozdil v otackach 1 a 2. kola a druhy funguje zase tak, ze pokud kroutici moment, ktery tece pouze do jednoho kola presahne nejakou mez, tak se take sevre a tim se dostane kroutak i na kolo druhe.
Co znamena, kdyz je tedy samosvor 25%? Ja myslel, ze pokud se sevre, tak je napevno spojene prave a leve kolo. Nebo je to, tak ze pokud se prekroci bud rozdil otacek kol nebo rozdil momentu, tak samosvor se svre tak, ze ze strany kde byl prebytek momentu se pouze 25% presmeruje na stranu druhou?
Trochu chapu, ze je to super, pro zavodni jizdu, pokud jedu zatacku a vnitrni kola se vlivem odstredive sily a naklonu nadzvedavaji od povrchu , ztraci prilnavost, cimz se zvetsi otacky vnitrnich kol a moment ktery k nim tece a v ten moment se sevre diferencial a posle moment na druhou stranu, kde urychly vnejsi zadni kolo, coz zrychly prujezd zatackou.
Nechapu v jaky moment presne se diferencial sevre (?), myslel jsem, ze je to pouze v "racing modu" pri opravdu zataceni na hrane ztraty adheze kol a ze pri normalni jizde se chova jako otevreny, je to tak?
Nechapu proc na rozjezdy DSC ubira plyn, pokud by preci na stridacku pribrzdovalo kola, bez ubrani plynu, fungovalo by to lepe nez samosvor, ne?
Jinak jsem koukal na video na youtube, nemuzu ho ted najit, kde je M5 s 25% samosvorem, jednu stranu - pravou ma na podlozce s valecky - simulace napr ledu a druhou na asfaltu a snazi se rozjet do kopce a stejne se ji to nepodari.. ?
Mate podobne zkusenosti? Mam 540i v automatu rv 97 a mam tam asi jedno z prvnich DSC. Bylo vic verzi DSC? Jake jsou tam pripadne rozdily?
Co si myslite o automatu na zimu? Ja sem z nej dost rozpacity, nejsem moc zastancem automatu, necitim nad autem takovou kontrolu. Myslim, ze napr pri rozjezdech neni mozne spojkovat nebo se rozhoupat.. Jeste jsem nezkousel, jestli jdou kontrolovat drifty napr na snehu. Na mokry vozovce je to asi o dost slozitejsi nez s manualem.
Dost mi taky vadi, a nevim co presne to je, ze kdyz jedu napr. z mirneho kopce, sundam jakoby nohu z plynu, tak otacky spadnou a auto jakoby zacne brzdit motorem - ekonomer na nule, ale vetsinou pak jakoby trosku zase povylezenou, ekonomer je na cca 4l/100km, a auto jakoby spliva. Coz je drobre, akorat ze si nemuzu vybrat jestli zrovna chci splivat nebo brzdit, vetsinou je to tak, ze auto jakoby zacne brzdit (takove zhoupnuti, otacky klesnou, ekonomer na nule) a pak zacne jakoby splivat (povylezou otacky a spotreba) ale pak treba po par desitkach metru zase jakoby spadnou otacky, pribrzdi a pak treba zas spliva. Idealni by bylo, pokud by auta pri sundani nohy z plynu splivalo pri min spotrebe a v pripade slaputi na brzdu, zacalo brzdit motorem. Zkousel jsem to se Steptronikem a pri zarazene rychlosti to dela stejne. Mylsim, ze jen u lockupu - 5 rychlost, to nedela, ale nejsem si jisty. Taky me trosku mate, ze na displeji sviti 5 a pak to jeste preradi, ale myslim si, ze to bylo tak, ze tam byla 4 a displej se prepl driv nez auto preradilo. Nevim jak toto vychytat, s automatem je to proste tak, ze bud se jede pod plynem nebo brzdi - aby byla jizda plynula, nebo mam na automatu mozna neco spatne, ale radi hladce bych rekl.
Premyslel jsem, na dodelani samosvoru, ale zda se mi, ze je asi lepsi investovat do novych gum, ze zas takove zlepseni v zimne nepoznam, nebo ano? Nebo je samosvor dobry jen pro sportovni svezeni? Z kolik se da sehnat na 540i? Nevim jestli ma cenu davat samosvor do auta s automatem, kdyz to stejne neni auto na zavodeni..
Dik,
peshi
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
peshi píše:...Premyslel jsem, na dodelani samosvoru, ale zda se mi, ze je asi lepsi investovat do novych gum, ze zas takove zlepseni v zimne nepoznam, nebo ano? Nebo je samosvor dobry jen pro sportovni svezeni? Z kolik se da sehnat na 540i? Nevim jestli ma cenu davat samosvor do auta s automatem, kdyz to stejne neni auto na zavodeni..
Dik,
peshi
Čoveče,ty máš asi hodně času,taková slohová práce


Uploaded with ImageShack.us
2Eric: Díky za postřehy. Za takové peníze nemá pro mne samozřejmě samosvor význam. Uvažoval bych o tom, pokud by to bylo do 10tis. Jinak já nevyjíždím zasněžené kopce
, jen, že jsem byl teď u známých a nevyjel jsem to, co předokolka ano, ale myslím si, že je to hlavně lehkým zadkem a že by to měly vyřešit nové gumy a zátěž v kufru.
Spíš by mně zajímalo jak je to s tím DSC a pro jaké situace je lepší jej vypnout a jestli třeba bylo víc verzí. Jestli třeba nějaká novější verze DSC, třeba pofacelift umí lepší kouzla než ta starší a třeba by postačila výměna jednotky. Hanz psal DSCIII, to je jako třetí generace?
http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk
Tady je to video, je tam vidět, že je problém se i s tím 25% diferenciálem rozjet na kluzkém povrchu.
Líbilo by se mi upgradovat DSC na novější a předělat automat na 6ti kvalt, ale ani jedno nemá asi cenu. DSC asi upgradovat nejde a o výměně automatu bych přemýšlel, pokud by šel automat do kopru. Automat je do města super, ale na zimu, podle mě nicmoc.

Spíš by mně zajímalo jak je to s tím DSC a pro jaké situace je lepší jej vypnout a jestli třeba bylo víc verzí. Jestli třeba nějaká novější verze DSC, třeba pofacelift umí lepší kouzla než ta starší a třeba by postačila výměna jednotky. Hanz psal DSCIII, to je jako třetí generace?
http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk
Tady je to video, je tam vidět, že je problém se i s tím 25% diferenciálem rozjet na kluzkém povrchu.
Líbilo by se mi upgradovat DSC na novější a předělat automat na 6ti kvalt, ale ani jedno nemá asi cenu. DSC asi upgradovat nejde a o výměně automatu bych přemýšlel, pokud by šel automat do kopru. Automat je do města super, ale na zimu, podle mě nicmoc.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
peshi píše:2Eric: Díky za postřehy. Za takové peníze nemá pro mne samozřejmě samosvor význam. Uvažoval bych o tom, pokud by to bylo do 10tis. Jinak já nevyjíždím zasněžené kopce, jen, že jsem byl teď u známých a nevyjel jsem to, co předokolka ano, ale myslím si, že je to hlavně lehkým zadkem a že by to měly vyřešit nové gumy a zátěž v kufru.
Spíš by mně zajímalo jak je to s tím DSC a pro jaké situace je lepší jej vypnout a jestli třeba bylo víc verzí. Jestli třeba nějaká novější verze DSC, třeba pofacelift umí lepší kouzla než ta starší a třeba by postačila výměna jednotky. Hanz psal DSCIII, to je jako třetí generace?
http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk
Tady je to video, je tam vidět, že je problém se i s tím 25% diferenciálem rozjet na kluzkém povrchu.
Líbilo by se mi upgradovat DSC na novější a předělat automat na 6ti kvalt, ale ani jedno nemá asi cenu. DSC asi upgradovat nejde a o výměně automatu bych přemýšlel, pokud by šel automat do kopru. Automat je do města super, ale na zimu, podle mě nicmoc.
No DSC jsem nikdy neřešil,já tam mám myslím ASC a s tím automatem,jde vidět,že ses o to ještě pořádně nezajímal



Jasně, oba máte pravdu. Je to zbytečné řešit, spíš mě zajímalo, jak je nejlepší používat DSC a případně jestli by nešlo výměnou ŘJ upgradovat na novější, s lepšími algoritmy řízení.
Jinak před tímto autem jsem měl 525tds v manuálu s asc, na kterém jsem měl nové Micheliny Alpin, shodou okolností v menším rozměru zřejmě z e46 - 205/55r16 (což si myslím, že užší gumy jsou na sněhu výhoda) a musím říct, že jsem si byl s tím autem opravdu hodně jistý teď v zimě.
Teď nová 540ka je na 235/45r17 - goodyear ultragrip asi v polovině vzorku, auto v automatu s dsc a prostě, nejsem si jím vůbec jistý. Uvidím, až dám nové gumy, ale auto mi prijde, že víc klouže (- brždění, nedotáčivost v ostřejších zatáčkách a při vyjížděni do kopce) než tds, ale to bude předpokládám těma gumama. A pak zase když ustřelí zadek, tak si vůbec nejsem jistý tím automatem. Je pravda, že se musím s autem teprve sžít, mám ho asi 3 týdny. Ale neměnil bych, e39 je podle mě nejlepší auto.
jinak najezdím docela dost, v autě má nakrouceno určitě přes 300tis plus 9 let jezdím motorky, takže nejsem lama, jen mě trošku zarazil rozdíl mezi e39 a e39:)
Jinak před tímto autem jsem měl 525tds v manuálu s asc, na kterém jsem měl nové Micheliny Alpin, shodou okolností v menším rozměru zřejmě z e46 - 205/55r16 (což si myslím, že užší gumy jsou na sněhu výhoda) a musím říct, že jsem si byl s tím autem opravdu hodně jistý teď v zimě.
Teď nová 540ka je na 235/45r17 - goodyear ultragrip asi v polovině vzorku, auto v automatu s dsc a prostě, nejsem si jím vůbec jistý. Uvidím, až dám nové gumy, ale auto mi prijde, že víc klouže (- brždění, nedotáčivost v ostřejších zatáčkách a při vyjížděni do kopce) než tds, ale to bude předpokládám těma gumama. A pak zase když ustřelí zadek, tak si vůbec nejsem jistý tím automatem. Je pravda, že se musím s autem teprve sžít, mám ho asi 3 týdny. Ale neměnil bych, e39 je podle mě nejlepší auto.
jinak najezdím docela dost, v autě má nakrouceno určitě přes 300tis plus 9 let jezdím motorky, takže nejsem lama, jen mě trošku zarazil rozdíl mezi e39 a e39:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 659
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Mám starší 530d v manuálu s ASC+T a chová se to na sněhu stejně. 530i je při ustřelení gumovější, ale nadnesně nemusíš vůbec nic dělat, aby to jelo tam kam má. Jen kroutit volantem. Rozjezdy? Dáš kus plynu a ono se to s tím popere. DSC jsem vypínal akorát na superkluzku, kdy se s jakýmkoliv prokluzem nedá rozjet, ale jen rozhrabat. A taky když jsem se dostával z hlubokého sněhu. Rozhoupat se se zapnutým DSC prostě nejde
Toť mé zkušenosti. Ve Fordu Mondeo je ten nějaký jejich protiprokluz a stabilizace a to s BMW nedá vůbec srovnávat. Kolikrát když je nasněžíno, tak ho vypínám.

Jen jeste k puvodni otazce 4), Mko ma zaroven DSC a samosvor, ale netusim, jestli v tomhle pripade neni DSC nejak upravene.
Jinak osobne sem s chovani DSC spokojenej, jedine mi pije krev ubiranim plynu pri pokusu rychle vyjet ze zatacky. Na kluzku sem se nesetkal, kdy by bylo vhodnejsi DSC vypnout, leda pri pokusu se proste bruteforce prohrabat na podklad.
Ale obecne jeste vic zalezi na gumach a nesnazit se prelstit fyziku elektronikou.
Jinak osobne sem s chovani DSC spokojenej, jedine mi pije krev ubiranim plynu pri pokusu rychle vyjet ze zatacky. Na kluzku sem se nesetkal, kdy by bylo vhodnejsi DSC vypnout, leda pri pokusu se proste bruteforce prohrabat na podklad.
Ale obecne jeste vic zalezi na gumach a nesnazit se prelstit fyziku elektronikou.
nový gumy a půlka vzorku sou dost rozdíl, ted jezdim zimace druhou sezonu (sem cca v pulce cesty k 4mm rozumnymu minimu) a uz to neni tak nak ono, jako kdyz to byly novy gumy. kup novy gumy a mas napul vyhrano. jak sou stary ty tvoje aktualni gumy? aby to nebyly naky bakelity z roku 98;-)
jak bylo to pravidlo 4x4? gumy stary nevic 4 roky, aspon 4mm vzorku, zimaky na vsech 4 kolech a aspon 4 promile v krvi? (pro odvahu)
jak bylo to pravidlo 4x4? gumy stary nevic 4 roky, aspon 4mm vzorku, zimaky na vsech 4 kolech a aspon 4 promile v krvi? (pro odvahu)
to nevím, nekoukal jsem, ale nemyslím si, že by byly nějak extrémně starý, pohledově určitě nejsou spuchřelý, spíš je to tím menším vzorkem, kouknu pak na rok.
S jakýma gumama máte dobrou zkušenost? Co dát tam užší 225/45 r17? 235 se prej na auta už moc nedává a užší by mohli být lepší na sníh, a lehce i na spotřebu, ale jak je to s komfortem? Užší gumy jsou i o kousek nižší, takže je tam méně materiálu který tlumí rázy, takže by to mohlo být subjektivně trochu tvrdší? Mám tam mkovej podvozek a už takhle mi to příde dost tvrdý. Ale do zatáček je to jak po kolejích.
Pravidlo 4x4 občas praktikuju na horách v zahraničí:D
S jakýma gumama máte dobrou zkušenost? Co dát tam užší 225/45 r17? 235 se prej na auta už moc nedává a užší by mohli být lepší na sníh, a lehce i na spotřebu, ale jak je to s komfortem? Užší gumy jsou i o kousek nižší, takže je tam méně materiálu který tlumí rázy, takže by to mohlo být subjektivně trochu tvrdší? Mám tam mkovej podvozek a už takhle mi to příde dost tvrdý. Ale do zatáček je to jak po kolejích.
Pravidlo 4x4 občas praktikuju na horách v zahraničí:D