Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

dsc vs samosvor

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#1 Příspěvek od peshi »

Ahoj, zajímalo by mě pár věcí ohledně zimního provozu.

1)DSC pouze snižuje otáčky motoru ubráním plynu aby zabránila prokluzu kol, nebo přibržduje kolo (kola) které prokluzuje nebo dělá oboje?

2)Je pravda tvrzení, že samosvor do velké míry nahradí chytrá elektronika - jakmile vypnete stabilizační systém DSC, aktivuje se "elektronická uzávěrka", která v případě prokluzu přibrzdí odlehčené (vnitřní) kolo a bude se snažit srovnat rychlost s vnějším. Toto je psané k nové jedničce - http://www.autoweb.cz/bmw-135i/, je to tak také u e39 s dsc? Mám předfacelift, zajímá mně, jestli když vypnu DSC, tak se mi aktivuje ně něco, co pouze přibržduje prokluzující hnané kolo a ostatní stabilizační efekty jsou odpojeny??
To by znamenalo, že tedy při horší adhezi, např. na vyjíždění zasněžených kopců, je lepší si dsc vypnout?

3)Pokud by bylo auto vybaveno tímto systémem pouhého přibržďování, je to lepší než svorný diferenciál? Jaký je praktický rozdíl mezi svorným diferenciálem a přibržďováním prokluzujícího kola elektronicky?

4) je případně možné mít na autě samosvor a zároveň DSC?

Předem díky za odpověď, peshi
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

peshi píše:3)Pokud by bylo auto vybaveno tímto systémem pouhého přibržďování, je to lepší než svorný diferenciál? Jaký je praktický rozdíl mezi svorným diferenciálem a přibržďováním prokluzujícího kola elektronicky?

4) je případně možné mít na autě samosvor a zároveň DSC?

Předem díky za odpověď, peshi


3.samosvor díky předpětí dvou (a více lamel) kolo nepribrzduje ale prenasi procentuelne (svornost) kroutak z odlehceneho kola na to zatizene.

4. to vlastně souvsí z bodem 3. ve sve podstate u svoru nelze pribrzdit jedno kolo (pokud uz neni uplne v prdeli :D )
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
fidzi
Registrovaný
Příspěvky: 659
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od fidzi »

1)Oboje. Snižuje výkon kvůli prokluzu, přibržďuje kvůli stabilizaci.

2)Elektronika do malé míry nahradí samosvor. Ne, při vypnutém DSC se nic neděje.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od RuDoSh »

peshi píše:1)DSC pouze snižuje otáčky motoru ubráním plynu aby zabránila prokluzu kol, nebo přibržduje kolo (kola) které prokluzuje nebo dělá oboje?

2)Je pravda tvrzení, že samosvor do velké míry nahradí chytrá elektronika - jakmile vypnete stabilizační systém DSC, aktivuje se "elektronická uzávěrka", která v případě prokluzu přibrzdí odlehčené (vnitřní) kolo a bude se snažit srovnat rychlost s vnějším. Toto je psané k nové jedničce - http://www.autoweb.cz/bmw-135i/, je to tak také u e39 s dsc? Mám předfacelift, zajímá mně, jestli když vypnu DSC, tak se mi aktivuje ně něco, co pouze přibržduje prokluzující hnané kolo a ostatní stabilizační efekty jsou odpojeny??
To by znamenalo, že tedy při horší adhezi, např. na vyjíždění zasněžených kopců, je lepší si dsc vypnout?


ad 1. vykon motoru snizuje ASC (to ma kazda e39), DSC je stabilizacni system a ten ti pribrzduje ruzna kola aby to srovnalo smyk.

ad 2. na e39 pred facliftem toto asi nebude :-) ale na zadne e39 jsem DSC nemel, tak nevim ;-)
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#5 Příspěvek od caknakis »

Zkus se podívat taky, taky jsem to řešil

http://www.7er.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=2023

Jinak ta elektronika při vyjíždění kopce je úplně nahovno, vždycky to musím vypnout a prostě se prohrabat. A to nemám svor.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#6 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

DSCIII pomuze pri jizde (stabilizace), ASC+T v podstatne mensi mire pri rozjezdu/zapadnuti...
kdy stabilizace nefunguje je dlouha tahla zatacka, kdy predek nezataci a auto jede vetsi radius (typicky na ujetem snehu v moc velke najezdove rychlosti)... antihrab nefunguje pri zapadnuti, kola to brzdi jen chvilku, pak je necha protacet, asi aby se neprehraly kotouce...

samosvor jizdu naopak "zhorsuje" - zadek ma vetsi snahu jit do strany, pod plynem se auto vice "hrne", nez zacne platit prvni veta...

na vyhrabani a sport jednoznacne samosvor, negativum je pouze vymena oleje po 25tis km a po cca 150tis km repas lamel (cca 1500,-)
“Ability is what you're capable of doing.”
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#7 Příspěvek od peshi »

Jasne, takze jestli to dobre chapu, tak je to neco jako vyvoj stabilizacniho systemu, kdy ASC pouze snizovala vykon prenasený z motoru ubranim plynu (to je dost malo, na to ze se to jmenuje automatická stabilizace ne?), pak ASC+T bylo to same , ale byla tam kontrola trakce (- elektronicka uzaverka diferencialu nebo pribrzdovani zadku?) a pak tedy prislo DSC, ktere dela vse, tzn. ze ubira plyn, a muze pribrzdit kazde kolo zvlast, dle informaci ze senzoru abs a naklonovych cidel a natoceni volantu, je to tak?

Myslel jsem, ze je prave vyjizdet kopce lepsi se zapnutym DSC, ze presne reguluje hnanou napravu tak, aby se kola pohybovaly v oblasti, kdy prenaseji nejvetsi mozny moment, aniz by uz proklouzly. Ale vypada to, ze je tomu naopak. Vetsinou s DSC zacne auto zpomalovat, az uplne zastavi. Dle me teorie je to proto, ze vlastne s lehkym zadkem na kluzkem terenu se pri jizde do kopce protaci vlastne obe kola, takze je dsc pribrzduje, cimz se ztrati rychlost a dojde az k zastaveni auta. Proto je tedy asi nejlepsi dsc pri vyjezdu kopce vypnout, protoze ac se obe zadni kola protaceji, tak auto vyjede dal. Takze do zasnezenych kopcu mit perfektni gumy, zatez v kufru, vypnout dsc a nabrat co nejvetsi rychlost a nezastavovat.

Druha situace je, kdyz clovek nekde zapadne, tak by melo byt dsc preci skvely pomocnik, protoze by melo pribrzdit kolo, ktere se protaci a diky principu otevreneho diferencialu by se melo zacit tocit druhe kolo v zavislosti jak moc je pribrzdene kolo ktere se predtim protacelo. Pokud by tedy zustal prisun krouticiho momentu stejny (tzn. ze by dsc neubralo plyn), melo by se auto krasne vyhrabat. Tohle asi funguje dobre pokud je pod jednim kolem pevny podklad s dobrou adhezi a pod druhym napr. ukouzany snih. DSC pribrzdi to na snehu, cimz se dostane moment na druhe kolo s dobrou adhezi, ktere auto vytlaci. Pokud jsou ale obe kola na kluzkem povrchu, tak se jedno protaci, dsc je pribrzdi, tim se dostane kroutak na druhe kolo, ale to se take okamzite protoci, takze dsc, opet pribrzdi nebo ubere plyn a stejne se auto nevyhrabe.

Tady me ted napadaji dve otazky, pokud v tomto pripade vypnu stbilizaci, tak si stejne nepomuzu, takze na rozjezdy vzdy lepsi zapnute dsc?
Jak by mi v tomto pohl diferencial? Pokud bychom se bavili o svornosti tak jsem pochopil, ze jsou 2 nejbeznejsi typy, kdy jeden se sevre, pokud nastane urcity rozdil v otackach 1 a 2. kola a druhy funguje zase tak, ze pokud kroutici moment, ktery tece pouze do jednoho kola presahne nejakou mez, tak se take sevre a tim se dostane kroutak i na kolo druhe.

Co znamena, kdyz je tedy samosvor 25%? Ja myslel, ze pokud se sevre, tak je napevno spojene prave a leve kolo. Nebo je to, tak ze pokud se prekroci bud rozdil otacek kol nebo rozdil momentu, tak samosvor se svre tak, ze ze strany kde byl prebytek momentu se pouze 25% presmeruje na stranu druhou?

Trochu chapu, ze je to super, pro zavodni jizdu, pokud jedu zatacku a vnitrni kola se vlivem odstredive sily a naklonu nadzvedavaji od povrchu , ztraci prilnavost, cimz se zvetsi otacky vnitrnich kol a moment ktery k nim tece a v ten moment se sevre diferencial a posle moment na druhou stranu, kde urychly vnejsi zadni kolo, coz zrychly prujezd zatackou.

Nechapu v jaky moment presne se diferencial sevre (?), myslel jsem, ze je to pouze v "racing modu" pri opravdu zataceni na hrane ztraty adheze kol a ze pri normalni jizde se chova jako otevreny, je to tak?

Nechapu proc na rozjezdy DSC ubira plyn, pokud by preci na stridacku pribrzdovalo kola, bez ubrani plynu, fungovalo by to lepe nez samosvor, ne?

Jinak jsem koukal na video na youtube, nemuzu ho ted najit, kde je M5 s 25% samosvorem, jednu stranu - pravou ma na podlozce s valecky - simulace napr ledu a druhou na asfaltu a snazi se rozjet do kopce a stejne se ji to nepodari.. ?

Mate podobne zkusenosti? Mam 540i v automatu rv 97 a mam tam asi jedno z prvnich DSC. Bylo vic verzi DSC? Jake jsou tam pripadne rozdily?

Co si myslite o automatu na zimu? Ja sem z nej dost rozpacity, nejsem moc zastancem automatu, necitim nad autem takovou kontrolu. Myslim, ze napr pri rozjezdech neni mozne spojkovat nebo se rozhoupat.. Jeste jsem nezkousel, jestli jdou kontrolovat drifty napr na snehu. Na mokry vozovce je to asi o dost slozitejsi nez s manualem.

Dost mi taky vadi, a nevim co presne to je, ze kdyz jedu napr. z mirneho kopce, sundam jakoby nohu z plynu, tak otacky spadnou a auto jakoby zacne brzdit motorem - ekonomer na nule, ale vetsinou pak jakoby trosku zase povylezenou, ekonomer je na cca 4l/100km, a auto jakoby spliva. Coz je drobre, akorat ze si nemuzu vybrat jestli zrovna chci splivat nebo brzdit, vetsinou je to tak, ze auto jakoby zacne brzdit (takove zhoupnuti, otacky klesnou, ekonomer na nule) a pak zacne jakoby splivat (povylezou otacky a spotreba) ale pak treba po par desitkach metru zase jakoby spadnou otacky, pribrzdi a pak treba zas spliva. Idealni by bylo, pokud by auta pri sundani nohy z plynu splivalo pri min spotrebe a v pripade slaputi na brzdu, zacalo brzdit motorem. Zkousel jsem to se Steptronikem a pri zarazene rychlosti to dela stejne. Mylsim, ze jen u lockupu - 5 rychlost, to nedela, ale nejsem si jisty. Taky me trosku mate, ze na displeji sviti 5 a pak to jeste preradi, ale myslim si, ze to bylo tak, ze tam byla 4 a displej se prepl driv nez auto preradilo. Nevim jak toto vychytat, s automatem je to proste tak, ze bud se jede pod plynem nebo brzdi - aby byla jizda plynula, nebo mam na automatu mozna neco spatne, ale radi hladce bych rekl.

Premyslel jsem, na dodelani samosvoru, ale zda se mi, ze je asi lepsi investovat do novych gum, ze zas takove zlepseni v zimne nepoznam, nebo ano? Nebo je samosvor dobry jen pro sportovni svezeni? Z kolik se da sehnat na 540i? Nevim jestli ma cenu davat samosvor do auta s automatem, kdyz to stejne neni auto na zavodeni..

Dik,

peshi
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od eric »

peshi píše:...Premyslel jsem, na dodelani samosvoru, ale zda se mi, ze je asi lepsi investovat do novych gum, ze zas takove zlepseni v zimne nepoznam, nebo ano? Nebo je samosvor dobry jen pro sportovni svezeni? Z kolik se da sehnat na 540i? Nevim jestli ma cenu davat samosvor do auta s automatem, kdyz to stejne neni auto na zavodeni..

Dik,

peshi


Čoveče,ty máš asi hodně času,taková slohová práce :lol: Pokud se zabýváš samosvorným diferenciálem,tak věz,že na e39 kromě M5 samosvor neexistuje origo,pár lidí v německu a jinde se pustilo do úpravy toho samosvoru z M5 do normální e39,ale obnáší to i výměnu části kardanky a dalších věcí nehledě na vyvážení,takže pro normálního člověka dost prekérka a finančně dost náročná...Existuje náhradní varianta viz. http://www.highperformanceparts.cz/samo ... i-e39.7722 ale myslím si,že za tu cenu je to na běžný provoz nesmysl!?Jediný,co si myslím stojí za úpravu s diferenciálem na 540-tce je výměna za větší poměr.Většina 540-tek má poměr 2.81,ale dělaly se i sport,který se údajně dávali hlavně do kombíků a ty mají stejně jako M5 poměr 3.15,což ti dopřeje lepší zrychlení.Sice to zpomalí maximálku,ale to bys poznal pouze při odebrání omezovače rychlosti a otáček,jinak do omezovače (250km/h) to půjde zhruba stejně.540-tka jede po deaktivaci omezovače cca 280km/h,takže to tě trápit nemusí.Jinak jsem si dal práci a přečetl to celý,rozvíjíš tam spoustů teorií,ale zkráceně řečeno,pokud si nechtěl mít problémy v zimě při výjezdu do zasněžených kopců,tak sis nezvolil správně auto,to si měl jít do nějaký 3-er X-ka a co se týče driftů,tak je jasný,že manuál je lepší.Se steptronicem se to dá dělat taky s přepnutím na manuál,ale není to samozřejmně stejné,protože při dosažení omezovače do prostě samo přeřadí.A s tím kopcem,jak tam píšeš,že ti to přeřadí nebo co,to je normální,to mi dělá taky.Jinak automat v 540-tce je zrovna dobrá věc na rozdíl od slabších motorizací,kde je už znatelný rozdíl ve spotřebě,u 540-tky se tento problém nevyskytuje,v některém spektru je dokonce lepší,manuál má akorát o 0.2s větší zrychlení z 0-100km/h viz...

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#9 Příspěvek od peshi »

2Eric: Díky za postřehy. Za takové peníze nemá pro mne samozřejmě samosvor význam. Uvažoval bych o tom, pokud by to bylo do 10tis. Jinak já nevyjíždím zasněžené kopce :D, jen, že jsem byl teď u známých a nevyjel jsem to, co předokolka ano, ale myslím si, že je to hlavně lehkým zadkem a že by to měly vyřešit nové gumy a zátěž v kufru.

Spíš by mně zajímalo jak je to s tím DSC a pro jaké situace je lepší jej vypnout a jestli třeba bylo víc verzí. Jestli třeba nějaká novější verze DSC, třeba pofacelift umí lepší kouzla než ta starší a třeba by postačila výměna jednotky. Hanz psal DSCIII, to je jako třetí generace?

http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk

Tady je to video, je tam vidět, že je problém se i s tím 25% diferenciálem rozjet na kluzkém povrchu.

Líbilo by se mi upgradovat DSC na novější a předělat automat na 6ti kvalt, ale ani jedno nemá asi cenu. DSC asi upgradovat nejde a o výměně automatu bych přemýšlel, pokud by šel automat do kopru. Automat je do města super, ale na zimu, podle mě nicmoc.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od eric »

peshi píše:2Eric: Díky za postřehy. Za takové peníze nemá pro mne samozřejmě samosvor význam. Uvažoval bych o tom, pokud by to bylo do 10tis. Jinak já nevyjíždím zasněžené kopce :D, jen, že jsem byl teď u známých a nevyjel jsem to, co předokolka ano, ale myslím si, že je to hlavně lehkým zadkem a že by to měly vyřešit nové gumy a zátěž v kufru.

Spíš by mně zajímalo jak je to s tím DSC a pro jaké situace je lepší jej vypnout a jestli třeba bylo víc verzí. Jestli třeba nějaká novější verze DSC, třeba pofacelift umí lepší kouzla než ta starší a třeba by postačila výměna jednotky. Hanz psal DSCIII, to je jako třetí generace?

http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk

Tady je to video, je tam vidět, že je problém se i s tím 25% diferenciálem rozjet na kluzkém povrchu.

Líbilo by se mi upgradovat DSC na novější a předělat automat na 6ti kvalt, ale ani jedno nemá asi cenu. DSC asi upgradovat nejde a o výměně automatu bych přemýšlel, pokud by šel automat do kopru. Automat je do města super, ale na zimu, podle mě nicmoc.


No DSC jsem nikdy neřešil,já tam mám myslím ASC a s tím automatem,jde vidět,že ses o to ještě pořádně nezajímal :lol: Na výměnu je nejlepší koupit ještě jednoho "dárce orgánů",což taky nebude láce,protože je tam strašná spousta věcí na výměnu,od převodovky,pedálů,myslím,že i řízení,řídící jednotky,kardanky a spousty dalších prkotin a jen za práci,kterou bys určitě nedělal,nebo né sám,bys dal s materiálem zase takovej ranec a bůhví,jestli by ti to fachčilo hned na poprvý,že o tom je nesmysl uvažovat!!!Ještě je tam jedna věc,která by teoreticky stála za výměnu,ale o tom jsem ani nikde nečetl a taky o tom ani neuvažuju a to je el.plyn pedál.Ty máš r.v.97 jak si psal,takže tam máš obyčejné lanko jako na 120-tce,ten elektronický plyn.pedál je citlivější a né tak tvrdý.Ale to měli e39 až po face od r.v.03/99.Takže nevím,v jaký výbavě máš svou 540-tku,ale věřím,že určitě né plnou palbu,protože to nemá v podstatě nikdo,takže bejt tebou,ubírám se spíš tímhle směrem to zvelebit,popř. M-Packet,věř mi,že je tam spoooousta věcí,čím je možné e39 vylepšit a bez těhle bastl.zásahů :wink: Spíš ber to auto tak,jak bylo myšleno a nesnaž se z toho udělat M5,je to zbytečný vyhazování pěněz 8)
fidzi
Registrovaný
Příspěvky: 659
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od fidzi »

Já si myslím, že místo vymýšlení co a jak a proč by jsi měl jezdit, jezdit, jezdit. Uvidíš, tohle je nelepší škola. Jezdil jsem s 530i tři zimy, na hory, do práce a neměl jsem nikdy problém.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Vesa88 »

Taky jsem nezaznamenal jedinej problem, spis naopak tam kde jsou fabie ve skarpach ja letim 50km/h a mam usmev na tvari :) o zatackach nemluve :)
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#13 Příspěvek od peshi »

Jasně, oba máte pravdu. Je to zbytečné řešit, spíš mě zajímalo, jak je nejlepší používat DSC a případně jestli by nešlo výměnou ŘJ upgradovat na novější, s lepšími algoritmy řízení.

Jinak před tímto autem jsem měl 525tds v manuálu s asc, na kterém jsem měl nové Micheliny Alpin, shodou okolností v menším rozměru zřejmě z e46 - 205/55r16 (což si myslím, že užší gumy jsou na sněhu výhoda) a musím říct, že jsem si byl s tím autem opravdu hodně jistý teď v zimě.

Teď nová 540ka je na 235/45r17 - goodyear ultragrip asi v polovině vzorku, auto v automatu s dsc a prostě, nejsem si jím vůbec jistý. Uvidím, až dám nové gumy, ale auto mi prijde, že víc klouže (- brždění, nedotáčivost v ostřejších zatáčkách a při vyjížděni do kopce) než tds, ale to bude předpokládám těma gumama. A pak zase když ustřelí zadek, tak si vůbec nejsem jistý tím automatem. Je pravda, že se musím s autem teprve sžít, mám ho asi 3 týdny. Ale neměnil bych, e39 je podle mě nejlepší auto.

jinak najezdím docela dost, v autě má nakrouceno určitě přes 300tis plus 9 let jezdím motorky, takže nejsem lama, jen mě trošku zarazil rozdíl mezi e39 a e39:)
fidzi
Registrovaný
Příspěvky: 659
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od fidzi »

Mám starší 530d v manuálu s ASC+T a chová se to na sněhu stejně. 530i je při ustřelení gumovější, ale nadnesně nemusíš vůbec nic dělat, aby to jelo tam kam má. Jen kroutit volantem. Rozjezdy? Dáš kus plynu a ono se to s tím popere. DSC jsem vypínal akorát na superkluzku, kdy se s jakýmkoliv prokluzem nedá rozjet, ale jen rozhrabat. A taky když jsem se dostával z hlubokého sněhu. Rozhoupat se se zapnutým DSC prostě nejde 8) Toť mé zkušenosti. Ve Fordu Mondeo je ten nějaký jejich protiprokluz a stabilizace a to s BMW nedá vůbec srovnávat. Kolikrát když je nasněžíno, tak ho vypínám.
qeuin Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 519
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#15 Příspěvek od qeuin Člen Klubu »

Jen jeste k puvodni otazce 4), Mko ma zaroven DSC a samosvor, ale netusim, jestli v tomhle pripade neni DSC nejak upravene.
Jinak osobne sem s chovani DSC spokojenej, jedine mi pije krev ubiranim plynu pri pokusu rychle vyjet ze zatacky. Na kluzku sem se nesetkal, kdy by bylo vhodnejsi DSC vypnout, leda pri pokusu se proste bruteforce prohrabat na podklad.
Ale obecne jeste vic zalezi na gumach a nesnazit se prelstit fyziku elektronikou.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#16 Příspěvek od pragdejf »

nový gumy a půlka vzorku sou dost rozdíl, ted jezdim zimace druhou sezonu (sem cca v pulce cesty k 4mm rozumnymu minimu) a uz to neni tak nak ono, jako kdyz to byly novy gumy. kup novy gumy a mas napul vyhrano. jak sou stary ty tvoje aktualni gumy? aby to nebyly naky bakelity z roku 98;-)

jak bylo to pravidlo 4x4? gumy stary nevic 4 roky, aspon 4mm vzorku, zimaky na vsech 4 kolech a aspon 4 promile v krvi? (pro odvahu)
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#17 Příspěvek od peshi »

to nevím, nekoukal jsem, ale nemyslím si, že by byly nějak extrémně starý, pohledově určitě nejsou spuchřelý, spíš je to tím menším vzorkem, kouknu pak na rok.

S jakýma gumama máte dobrou zkušenost? Co dát tam užší 225/45 r17? 235 se prej na auta už moc nedává a užší by mohli být lepší na sníh, a lehce i na spotřebu, ale jak je to s komfortem? Užší gumy jsou i o kousek nižší, takže je tam méně materiálu který tlumí rázy, takže by to mohlo být subjektivně trochu tvrdší? Mám tam mkovej podvozek a už takhle mi to příde dost tvrdý. Ale do zatáček je to jak po kolejích.

Pravidlo 4x4 občas praktikuju na horách v zahraničí:D
Odpovědět