teď ste mi zmátli
ale mam za to že to fakt bylo na 8 vrták, já měl schozenou i převodovku takže sem viděl zda mi to zapadlo do té aretační díry
pak když se tam dal ten vrták tak s tim motorem šlo pootočit, ale v řádech úhlových minut, tak sem to dal tak aby ten vrták byl přibližně vodorovně
Bibikuba: Díky! Pěkný návod se vždycky hodí. Dobré je, že to není nákres, ale reálné fotky, a je tedy vidět postavení napínáků a tak... Jak tak na to koukám, možná by se tam to čerpadlové kolečko mohlo i nějak šprajcovat, když je tam navolno...
Author: Tak to jsem asi taky trefil správnou díru, 8 mm vrták (nebo 7,5 nebo tak něco) jsem taky dostal durch, ale díra v bloku je větší, vrták měl vůli, jak píšeš, tak jsem hledal dál a našel ten důlčík, ten sedí docela přesně...
Jinak já jsem měl půjčenej origo aretovací trn na kliku a vůbec jsem ho tam nedostal,musel jsem tam nacpat něco menšího protože brousit jsem ho nechtěl a ta díra v setrváku byla tak zarezlá že tam fakt nešel...Bohužel si už nevzpomenu jakej to byl průměr nebo čím jsem to nahradil...Každopádně Ti to nezávidím a upřímě tě lituju Snad to nepotáhneš někam do servisu nebo nebudeš schánět jinej motor
bibikuba píše:Jinak já jsem měl půjčenej origo aretovací trn na kliku a vůbec jsem ho tam nedostal,musel jsem tam nacpat něco menšího protože brousit jsem ho nechtěl a ta díra v setrváku byla tak zarezlá že tam fakt nešel...Bohužel si už nevzpomenu jakej to byl průměr nebo čím jsem to nahradil...Každopádně Ti to nezávidím a upřímě tě lituju Snad to nepotáhneš někam do servisu nebo nebudeš schánět jinej motor
Jo, tak to snad ne, ale kdyby měla jít hlava dolů, tak by to tak asi dopadlo, páč lepší 5 tisíc za jiný motor než 10 za sundání hlavy. Ale snad ne! Tenhle má najeto 287 tisíc ověřených. Byla by ho škoda!
nevedel som že máš čerpadlo vonku, tak zrejme preto ti neide točiť motorom lebo je kolečko voľné a keď s ním chceš otáčať tak sa o niečo opiera, mal by si dať niečo aspoň cez to kolečko aby ho držalo v polohe akej má byť
tak trochu som pokonzultoval s jedným známym o tejto téme keďže akurát aj ja nastavujem rozvody na mojom TDsku, keď si dal von čerpadlo tak sa nemá točiť s motorom, keď si nepoužil sťahovák alebo si nedal nič do kolečka aby ho pevne držalo na mieste tak sa kvôli voľnému reťazu môže rozsypať olejový španovák,
Jo, tak to by mohlo být přesně ono!! Díky! Jen netuším, jak by se mohl rozsypat, ale v ruce jsem ho nikdy neměl, takže na to takhle z hlavy asi ani nedojdu. No, úplně nejlepší zpráva to není, ale je to další krůček. Díky!
sakra, já myslel že si šponovák zajistil
jestli ne tak je možný že se ty řetězy povolili natolik, že z toho šponováku vypadli pístky, to by ale bylo potom na sundání prsou
ten šponovák se nechá zajistit, tak že vyšroubuješ nahoře na prsou šroub, do kterýho vede hadička od egr ventilu (mimochodem netušim k čemu tam je) a pak tou dírou se tam nechá prostrčit nějakej silnější drát, ten se zasrtrčí do toho šponováku když je stlačenej a zajistí ty pístky(jsou tam dva, takže dva dráty)
jestli chceš můžu ti poslat fotky jak ten šponovák vypadá a kde se zajišťuje,
ale jestli ti ty pístky už vylezli tak ti to asi nepomůže, a pokud ještě nevylezli úplně, rychle bych to kolo čerpadla něčim upevnil do správný polohy
akorát nevim jak to zjistit
kurnik, doufam, že tam neni kolem toho kola tolik místa, aby vypadli
ono když se to zajišťuje, tak se ten šponovák musí stlačit ještě víc než je normálně, na ten horní řetěz je taková páka, ta by se nechala udělat, ale ten spodní to nevim
holt je to udělaný tak že to kolo čerpadla musí zůstat ve stejný poloze
Ach jo, no co už... Aspoň lepší sundávat prsa než hlavu. Ale stejně je divné, že by se to mohlo úplně rozsypat. Podle mě tam fakt tolik místa není, ono to kolo je tam sice volně, ale zas o tolik neuhlo. Přece jen ho drží dva řetězy a každý táhne jinam. No, zkusím to složit a uvidím, ale dneska je tam zas -8°, musím počkat, až bude tepleji, v tomhle se to nedá!
tak aspoň si trochu bližšie k riešeniu, aj keď to nevyzerá najružovejšie
mal by som aj ja jednu otázku, keď je už reč o rozvodoch atď., dúfam nebudeš sa za to hnevať, takže nastavujem rozvody - vačku na mojom TDS, robím to prvý krát, tak sa radšej opýtam, kolík som dal do zotrváku, dieru som našiel asi 10cm pod štartérom otočil som motorom aby tam kolík zapadol, vačky na 1. valci smerujú dohora, tak by to malo byť OK, ale čo by ma zaujímalo, do ktorej strany sa zvyknú tie rozvody posúvať? priložil som prípravok na vačku a na strane výfuku sa dotýka hlavy a na strane sania mám cca 1cm medzeru, tak neviem či to tak zvykne byť alebo sa rozvody posúvajú do druhej strany, lebo v tom prípade som dal asi nesprávne kolík do zotrváku, tak diki za odpovede kto to už robil
Sice mě to teprve čeká, ale teorie praví, že u rozvodů starších 20000 km se pravítko na sací straně podkládá o 4,5 mm. A myslím že Oldaf psal, že nejlepší zkušenost má s 4,61 mm. Návod zde:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/38/40 Ta centimetrová vůle vznikne vytaháním řetězu, takže je to podle mě v pořádku, že tam je, a teď je potřeba ji zmenšit.
Ale ať to radši potvrdí někdo, kdo už to dělal. Já teď zrovna asi moc důvěry nevzbuzuju.
můžeš to podložit,ale když jsem to děl já tak jsem to nastavil na nulu a jezdí to supr.
Taky jsem to řešil a půlka lidí tvrdí podložit a druhá ne tak jsem zvolil to jednodušší a v poho startuje, nekouří ani studený, výkon supr a to má motor najeto cca 400tis
a když někdo bude tvrdit podložit tak má taky pravdu, v návodu to tak je popsaný
tak ja to tiež budem nastavovať tak aby prípravok dosadol, mechanik ktorý už nastavoval minimálne 20 takýchto motorov mi povedal že vie o tých 4,61mm čo je písané aj v knihách ale zatiaľ na každom aute nastavoval na nulu a všetko jazdí v pohode
Se sundaným čerpadlem jsem taky jednou motorem nechtíc otočil a rozvody se mi přeskočily. Takže už si na to bávám bacha To že ti nejde motorem protočit je určitě tím že se ti to opírá o ventily. Stačí aby vačka byla oproti spodku o kousek vedle a opře se to. Jinak přípravek je opravdu lepší podložit, motor táhne líp od spodu, spousta lidí nadává že TDSo od spodu nejede ale rozvody si pořádně nenastavěj.
ViktorDDD píše:tak aspoň si trochu bližšie k riešeniu, aj keď to nevyzerá najružovejšie
mal by som aj ja jednu otázku, keď je už reč o rozvodoch atď., dúfam nebudeš sa za to hnevať, takže nastavujem rozvody - vačku na mojom TDS, robím to prvý krát, tak sa radšej opýtam, kolík som dal do zotrváku, dieru som našiel asi 10cm pod štartérom otočil som motorom aby tam kolík zapadol, vačky na 1. valci smerujú dohora, tak by to malo byť OK, ale čo by ma zaujímalo, do ktorej strany sa zvyknú tie rozvody posúvať? priložil som prípravok na vačku a na strane výfuku sa dotýka hlavy a na strane sania mám cca 1cm medzeru, tak neviem či to tak zvykne byť alebo sa rozvody posúvajú do druhej strany, lebo v tom prípade som dal asi nesprávne kolík do zotrváku, tak diki za odpovede kto to už robil
Ta mezera na straně sání 1cm je moc, nastav tam maximálně 4,8mm
fajn, tak to potom spravím, znížim tú medzeru na tých cca 4,6, ale ešte by som mal takú otázku, dal som dole veko ventilov zabudol som že šrub vačky je torx a také orechy nemám po ruke tak to musím zbehnúť kúpiť viete mi povedať z hlavy aká je to veľkosť niekto? E10-12?