Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

kde rada kvete e34?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Afri
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: stř 24.11.2010 01:00
Bydliště: Ostrava - Krpole

#1 Příspěvek od Afri »

Zdravim vsechny, zajimalo by me, kde e34(konkretni touring rv1995) hnije nejradsi? resp. kde si na to dat pozor?
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#2 Příspěvek od Rendis »

Afri píše:Zdravim vsechny, zajimalo by me, kde e34(konkretni touring rv1995) hnije nejradsi? resp. kde si na to dat pozor?


spodní hrany dveří;lemy,dveře kufru
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
ZesikE34
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: pát 09.04.2010 00:00

#3 Příspěvek od ZesikE34 »

přesně tak na tech místech a pak taky kolem víčka nádrže....
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

jako první začínají hnít spodky dveří,nejlépe kouknout při otevřených dveřích na jejich stav dole u lišty a v růžkách,
dá se to dobře ošetřit voskem na dutiny,ještě než to začne a pak je klid
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#5 Příspěvek od Rendis »

beny-maser píše:jako první začínají hnít spodky dveří,nejlépe kouknout při otevřených dveřích na jejich stav dole u lišty a v růžkách,
dá se to dobře ošetřit voskem na dutiny,ještě než to začne a pak je klid


jj.Já teď budu měnit komplet přední dveře :)
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Afri
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: stř 24.11.2010 01:00
Bydliště: Ostrava - Krpole

#6 Příspěvek od Afri »

pekne.. zrovna tyhle mista kvetou radostne.. :) dikybohu, alespon nadrz se drzi.. dik za rady ;-)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#7 Příspěvek od Filozof »

každá druhá má shnilé prahy vzadu u kola jak začínají.
rohy všech dveří a defakto spodky dveří .
Kolem nádrže.
Mezi zadním nárazníkem a bokem auta. levá i pravá strana.
Odtokové kanálky.
Zadek auta je dost namáhanej když jezdíž v slané břečce dveře kufru jsou většinou u každé druhé načnuté či pěkně prohnilé.

Tohle je slabina i E39 zadní dveře.

Někdy se začnou dělat bubliny a rez pod lakem u ochranných lišt dveří kde se drží sůl a voda.
Pak ještě odtokové kanálky ze spod auta. Některej muže byt načlej.
Pod kobercem řidiče nebo spolujezdce....či vzadu.
To je však ojediněle....
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#8 Příspěvek od DirtyHarry »

Minulej rok - koncem léta jsem dělal komplet renovaci a dával novej celolak,měl jsem to odstrojený na kostru (mám to i nafocený,ale vložit fotky je tady porod :wink: ),totálka byli prahy,zvenku na to nevypadaly,ale po odřezání - v místech,kde jsou opěry na hever se to drolilo,chycená byla tím pádem i podlaha (špatný vyřezat a vyvařit nový pláty),přední blatníky šli taky pryč - zevnitř liška+dole,kde jsou přidělaný k pahu,kritický místo je za zadním lemem kola,mezi blatníkem a kostrou,je tam plech (tenkej a obyčejnej...),aby tam nelítal bordel,ale bývá děravej a jde to na blatník... Spodky dveří + ty stupid těsnící plastový lišty s plechem uvnitř jsou samozřejmě klasika,pod zadníma sedákama - tam,kudy vede elektrika z interiéru pod spodek auta... Jinak původní antikoro ochrana je nic moc,třeba na předních blatnících je jenom špriclej pruh kolem lemu,zbytek pápá. A to mám kastli "94 a hlavně nebouranou,takže dovolím si tvrdit,že patřila mezi ty lepší. Na tomhle autě toho moc vidět nebylo,dokud jsem do těch plechů nezkusil píchnout šídlem :wink: . V každym případě,když se nedělá průběžně spodek a dutiny,je to v dnešní době už docela wrak. Já se to rozhodl udělat pořádně a stálo mne to hoodně času i peněz,naštěstí většinu prací jsem si udělal sám,když jsem zkusil to vykalkulovat materiál+práce+vaření CO2+nástřik, tak pod 20 t není šance se dostat. :!:
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#9 Příspěvek od DirtyHarry »

dá se to dobře ošetřit voskem na dutiny


Vosk je na draka,to chce Elaskon :wink:
Frax
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: sob 14.02.2009 01:00

#10 Příspěvek od Frax »

mě to moje nehnije nikde kdromě zadního L blatníku, tam je asi 15x6cm vyrezlo. Dobrá oprava je taky přes ACI, tam koupíš přesně ten kousek dílu co ti vykvet :)
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#11 Příspěvek od DirtyHarry »

No ono sehnat ty "kusy",který jsou KO (a já tvrdím,že jak to chytne,tak to většinou nezastavíš) problém není (prahy,lemy,čela,části podlahy...),ale příprava,spasování a navaření - tak,aby to bylo solidně a nemuselo se to ještě přetahovat kilem kytu - je fuška a drahota k tomu :wink: . On jeden práh nebo zadní lem koupíš za 1500,- v pohodě,ale těžko ti to někdo odpáře a napasuje pod dva litry/kus. A když se do kastle pustíš pořádně + lakování,je otázka,nakolik se to vyplatí - ona e-34 zatím veterán není...Takže já osobně raději zadřenej motor než chycenou kastli... A znovu bych do toho už nešel. :mad:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

DirtyHarry píše:No ono sehnat ty "kusy",který jsou KO (a já tvrdím,že jak to chytne,tak to většinou nezastavíš) problém není (prahy,lemy,čela,části podlahy...),ale příprava,spasování a navaření - tak,aby to bylo solidně a nemuselo se to ještě přetahovat kilem kytu - je fuška a drahota k tomu :wink: . On jeden práh nebo zadní lem koupíš za 1500,- v pohodě,ale těžko ti to někdo odpáře a napasuje pod dva litry/kus. A když se do kastle pustíš pořádně + lakování,je otázka,nakolik se to vyplatí - ona e-34 zatím veterán není...Takže já osobně raději zadřenej motor než chycenou kastli... A znovu bych do toho už nešel. :mad:

jednoznačný souhlas!!!!!!
svojí předešlou e34 jsem opustil jen kvůli lakování,protože jen to by mě vyšlo jen to na 20. Představa že budu měnit prahy a blantníky mi přijde jako finanční sebevražda. Za svojí stávající e34 jsem dal 1100€ a přehodil motor.A získal jsem auto co má o 200tis míň najeto,pěkný lak,supr nové zimaky michelin na alu a čistej krásnej vnitřek. Tak ať mi někdo netvrdí že se to vyplatí zpravovat. Když v německu je jich ještě dost v pěkným stavu.
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#13 Příspěvek od DirtyHarry »

No,když to jako klempíř omrkneš,tak už taky moc ne. Já kdybych nechtěl individual lak,tak jsem tam jel taky. Ale aspon můžu říct,že jsem jeden z mála,co má skutečně zdravou kastli... :D
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#14 Příspěvek od Kail »

No,hnijou rádi,to jo.
Ale jeden z mála určitě nejsi,e34řek je pořád poměrně dost a řekl bych že teď je takový to období kdy je jich spousty i dost pěknejch za směšný prachy.Jo,zato najít pěknej a hodně vybavenej kousek nejlépe s kompletním FL a rok 95,to už je trošku oříšek.Ale co se kastle týká,tak znám i kousky z let 80tých o který není nijak extrémně staráno a sou pěkný,troufnu si říct že některý naprosto bez koroze.

Naopak,já bych teda mnohem radši originální zdravej kousek než nějakou vyvařeninu.Nikdy,i když si s tím sebevíc vyhraješ,nikdy už to není ono když je to auto po nějakým větším zásahu flexou/COčkem,z hlediska nějaký historický hodnoty do budoucna už vůbec (je mi ale jasný že to řešit je uplná blbost :) )

Čas kdy se bude cenit hlavně stav přijde až tak za 5-10 let.
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#15 Příspěvek od DirtyHarry »

Jo,zato najít pěknej a hodně vybavenej kousek nejlépe s kompletním FL

Jakákoliv výbava krom šíbru se dá za pár kaček dokoupit a relativně lehce dodělat (vlastní zkušenosti :wink: ),ale to,co mnozí považují za "lehce chycené" nebo "drobný květáček" znamená téměř vždy použít flexu a CO2 - pokud to chceš dělat pořádně (vlastní zkušenost) - nebo,jak říkáš ty,vyhodit celou kastli... Jinak i u veteránů je vyvařování běžné (mrkni na starší kusy v "prodám"),jde o to to udělat co nejvíc šetrně. A nejcennější jsou vždy kusy z prvních sérií,ty po firemních "vylepšeních" (chceš-li FL) hodnotu hodně ztrácí. Já měl první e-34 v 98" roce a tak hezky můžu sledovat,jak pomalu stárnou a odcházejí :) ,tady u nás jich znám 6 (vlastní v rámci objektivity nepočítám) a opravdu slušná z nich je jedna,zbytek je po menších či větších kolizích (a to cenu u ev. veterána sráží úplně). Každopádně,jak sám říkáš,řešit to u auta na denní ježdění a které bude veteránem až za 10-15 let je malichernost :D .
Frax
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: sob 14.02.2009 01:00

#16 Příspěvek od Frax »

Mimochodem já svojí E34 budu prodávat, je to 525i 142kW rv 02/92, najeto 300tis, auto ej v rodině od počátku, kdyby někdo měl zájem a bližší info tak sz, cena 33tis
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#17 Příspěvek od Kail »

DirtyHarry píše:...

Prakticky s tebou sohlasím,jen to že jakákoliv výbava se dá dodělat za pár kaček,s tím moc nesouhasím.Dodělat ano,všechno lze.Ale jen kompletní koženej interiér v pěkným stavu stojí třeba 10tis,což je dneska v poměru k autu který se v social paketu a opravdu pěkným stavu nechá sehnat už za nějakých 50-60tis dost peněz.
+el. okna,BC,tempomat,hromadu kabelů atd. a jsi na polovině ceny auta,to ani nemluvím o práci.
A třeba klima nebo Bagy se dodělávaj dost špatně :wink: .

Toť jen k tomu že si prostě myslím že při dnešní ceně těch aut se vyplatí vzít 80tis a přivézt z Němec pěknou,nesežranou,vybavenou 34ku z posledních let výroby a být bez starostí s vyvařováním,sháněním dílů do výbavy a hrabáním se v tom autě x měsíců.Stejně to nakonec vyjde na stejný peníze :) .

Tím ale neříkám že jsi to ty udělal špatně,naopak,každý pěkně udělaný a udržovaný 34ce fandím :wink:
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#18 Příspěvek od mtvrdik »

To je pravda, že máš zdravého fešáka a se zajímavou barvou! Mě se líbí a hlavně dokáže na...t, když se někdo pomazlí s autem jako Luďek, nebo já a pak do něj nacouvá nějaká okurka. Já sem vyhnilou kastli taky vyřešil koupí jiný zdravý, ale bez motoru. Dal jsem za ni 7 tis a mam fěšáka, tedy měl, taky do mě nacouvala pipka s Q7 a zrušila mi přední nárazník. Jinak výměna motoru a předělání el instalace z AT na manual je práce na 7 dní doma na zahradě :wink:

DirtyHarry píše:No,když to jako klempíř omrkneš,tak už taky moc ne. Já kdybych nechtěl individual lak,tak jsem tam jel taky. Ale aspon můžu říct,že jsem jeden z mála,co má skutečně zdravou kastli... :D
Přílohy
DSC00730.JPG
DSC00730.JPG (162.1 KiB) Zobrazeno 66 x
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#19 Příspěvek od mtvrdik »

Jinak e34 má spoustu el instalace připravený do předu , stačí jen rozebrat a připojit , Př : i u soc verzí se švihadlama je ve sloupkách natáhlá el instalace na el okna , stačí jen dát do dveří jinej mechanizmus a jinou el formu.
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od ZaK »

mtvrdik píše:Jinak e34 má spoustu el instalace připravený do předu , stačí jen rozebrat a připojit , Př : i u soc verzí se švihadlama je ve sloupkách natáhlá el instalace na el okna , stačí jen dát do dveří jinej mechanizmus a jinou el formu.


ne všechny ...
Odpovědět