Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#1 Příspěvek od mtvrdik »

Zdravím má tu někdo zkušenost s výměnou motoru v E34, chtěl bych vyndat muj 2,5 l diesel a dát tam 3,0 l diesel . Vím že to jde a že to tu na fóru provedl, jen nevím co je k tomu všechno potřeba ( mimo motoru) a co se musí udělat jinak. Jinak zkušenosti už nějaký mám.
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov

#2 Příspěvek od BMWX5power »

jako m51 za m57 či m57n ??

nevým no ale do e34 to asi tak hladce nepude,přecejenom ty řídící jednotky atd se celkem dobově asi moc nekreje,ale možná se mýlím.
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#3 Příspěvek od Zdenal »

Tak to by mě fakt zajímalo, jak chceš řešit elektriku. Nevím, že by e34 byla can-bus. Jinak velikostně by se asi vešla a co převodovka? To znamená kardan, difer.,atd. ? To se ti vyplatí do tak starýho vozu?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od milo »

muze se to vyplatit pouze tehdy, jestli to auto chces delat jako konicek a mas k dispozici kompletni zborenou karu s 3.0d. urcite zapomen, ze to bude vymena "za vikend hotovo"
DirtyHarry
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: Sudety

#5 Příspěvek od DirtyHarry »

:D No ty jses do toho obul pěkně,takováhle šílenost by nenapadla ani mně :D . Hypoteticky by to jít mělo,do e-34 se dával V8,kterej je v e-39 a ta má i ten d. Jestli do toho půjdeš,brnkni,přijedu se mrknout (ev. tě můžu pak hodit k psychologovi,až se z toho zhroutíš...) :D .
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#6 Příspěvek od Zdenal »

mtvrdik píše:Zdravím má tu někdo zkušenost s výměnou motoru v E34, chtěl bych vyndat muj 2,5 l diesel a dát tam 3,0 l diesel . Vím že to jde a že to tu na fóru provedl, jen nevím co je k tomu všechno potřeba ( mimo motoru) a co se musí udělat jinak. Jinak zkušenosti už nějaký mám.


Já chápu tvůj motiv, ale nepouštěj se do toho. Kdo to auto potom od tebe koupí (jestli se ti to podaří, o čemž silně pochybuju) ? Bude tě to stát moc peněz, času a úsilý a výsledek nejistý. Bude tě to potom zlobit a budeš z toho mít hlavu jak balon.

Lepší je auto prodat a koupit e39 3.0d, třeba v dezolátnim stavu a opravit si ho z dílů z vrakáče atp.

Nebo jestli nemáš peníze a chceš rychlé vozítko, tak si kup třeba Peugeot 205 GTi, nebudeš chápat jak toto vozítko jede. Jestli ho ale seženeš. Nebo něco podobnýho, ale neprzni značku BMW :wink:

Čágo bágo supertágo
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#7 Příspěvek od mtvrdik »

S nadupanejma autama se povozim i v práci ( třeba MB AMG, S6, M5 ) , ale svoje auto beru spíš jako koníček. Mám jěště služební auto.
E39 má sice 3,0 naftu , ale E34 se mi líbí víc. CHtěl bych do auta výkonější motor a nechce se mi ždímat tu 2,5 tds, ze který nedostanu takový výkon. A když jo tak na ukor mechanických částí a sejně cbch musel udělt GO motoru a to vyjde na ranec (muj motor má skoro 500 tis) . Tak sem myslel že výměna výjde levnějš.

A je jasný že bych musel koupit nejakou bořenku s komplet el a přeházet to. Jen nevím jestli jsou stejný příruby na převodovkách ..

A neznám slovo nejde 8)
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#8 Příspěvek od Zdenal »

Jo tak ty myslíš že budou veškerý úchyty stejný a jen to jak říkáš "přeházíš" ? No tak na to bych asi zapoměl a asi ti to tady nikdo ani nepoví, protože to nikdo neví. Vidim jako reálnější vyladit a dát dohromady tvůj motor a pořádně ho "nachipovat" , ať každej vidí jak ti to jede :-)
schade
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: pát 17.10.2008 00:00
Bydliště: Soběslav

#9 Příspěvek od schade »

to je nej. pí... co sem slysel. radsi vem ty penize a zainvestuj do potoru co tam mas a uvidis ze to pojede. zacni treba cip. sportovni filtr. a muzes pokracovat vetsim turbem a strikama atd atd
jaradaf
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: sob 19.07.2008 00:00
Bydliště: zlinsko

#10 Příspěvek od jaradaf »

Tady mas inspiraci e28:lol: :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=Je8EjFjxylQ&NR=1
a nebo e30 :lol: :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=l1dwVrq7MU0&NR=1
Kdyz nemas co delat a mas nejaky penize tak proc ne :wink: e34 530D :wink:

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov

#11 Příspěvek od BMWX5power »

jaradaf píše:Tady mas inspiraci e28:lol: :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=Je8EjFjxylQ&NR=1
a nebo e30 :lol: :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=l1dwVrq7MU0&NR=1
Kdyz nemas co delat a mas nejaky penize tak proc ne :wink: e34 530D :wink:

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us


z jakýho auta je tahle foto že to je e34? :twisted:
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#12 Příspěvek od Zdenal »

Tak teď vidíš, že to jde, ale podle mě je to stejně nesmysl....absolutně nerentabilní a nebude to žádná sranda a výsledek nejistej.
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#13 Příspěvek od mtvrdik »

Mecanická část jako namontovat nebude tak velkej problém , mám jen trochu obavy z el instalace . Na svém autě jsem už dělal výměnu karoserie a přestavbu z automatu na manual. Taky jsem musel předělávat el instalaci.

A vy co řkáte kolik to bude stát - nově postavit motor 2,5tds ( aby to lépe jezdilo ) cca 25 tis + načipování. A motor 3,0d počítám tak max 30tis s bouranou karoserií ( koupím buť tady, nebo v SRN ) , zbylé díly ještě rozprodám .

Tak že cenově to vychází podobně tak se mi nemůže nikdo divit že nad něčím takovím přemýšlím
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#14 Příspěvek od Zdenal »

Jo, tak asi seš šikovnej, tak se toho neboj. Vidíš na videu, že to jde. Já jsem proti takovým přestavbám, protože nemyslím, že to bude fungovat tak jak má a ve finále člověk zjistí, že v tom utopil spoustu peněz a času.

Ale s tou elektrikou ( tý fakt nerozumim), ale vim, že to bude určitě oříšek. Asi nebude možný jen někde něco napojit a jedeš. E39 je canbusová a e34 ne, takže nevim nevim, ale z videa vidíš, že to jde. Někdo ti určitě řekne víc co s tím.
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#15 Příspěvek od mtvrdik »

Když jsem se zakoukal na tu fotku, tak sem si všimnul že je tam dost věcí změněných ... A uznávám že to je složitější než jsem si myslel. Tak se asi na to vyprdnu a začnu pomalu skládat motor co mám v kulně a dám větší turbo a čip. To nebude asi tak složitý :)
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov

#16 Příspěvek od BMWX5power »

mtvrdik píše:Když jsem se zakoukal na tu fotku, tak sem si všimnul že je tam dost věcí změněných ... A uznávám že to je složitější než jsem si myslel. Tak se asi na to vyprdnu a začnu pomalu skládat motor co mám v kulně a dám větší turbo a čip. To nebude asi tak složitý :)


Hale nechci to hrotit,ale kdyby ses do toho pustil tak bys měl můj velkej obdiv,a za další bys měl naftovou e34 jakou by jentak nikdo neměl,ze 160kw motoru se dá dostat 186kw a z 135kw-> 161kw což by nebylo k zahození.
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#17 Příspěvek od mtvrdik »

Hale nechci to hrotit,ale kdyby ses do toho pustil tak bys měl můj velkej obdiv,a za další bys měl naftovou e34 jakou by jentak nikdo neměl,ze 160kw motoru se dá dostat 186kw a z 135kw-> 161kw což by nebylo k zahození.[/quote]

Já vím , ale budu muset o tom hodně popřemýšlet , ono to nebude taková legrace jak jsem si původně myslel. On je tam přeci tak trochu geneřační rozdíl. Ale už vím že to jde,ale bude to pakárna. Musím si to všechno spočítat...
chochi
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: pát 28.07.2006 00:00

#18 Příspěvek od chochi »

v čr tenhle motor jezdí v e28, někde kolem příbrami. jde to, a jestli Tě to auto baví, tak bych to vůbec neřešil. Někde na e30.cz byl kontakt na člověka, co to stavěl. Mě osobně to přijde jako naprosto ideální motorizace, osobně se mi e34 líbí jako poslední bmw. jdi do toho
8)
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od ZaK »

Dovolím si trochu OT. Jeden člen tady z fóra měl či má v podpisu hlášku >>> Kdo něco chce, hledá způsob jak toho dosáhnout, a kdo nechce, hledá důvody proč to nejde ... <<< Osobně se mi toto líbí a naprosto s tím souhlasím, tudíž pokud máš patřičnou iniciativu, máš mou plnou podporu. Všecho jde ,když se chce.Pokud by bylo potřeba, motor z 530d (i když nevím přesně typ) by možná nebyl problém pořešit, včetně kabeláže ...
mtvrdik
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: ned 08.02.2009 01:00
Bydliště: Teplice

#20 Příspěvek od mtvrdik »

No když dá firma slušnou výplatu a žena nebude náročná tak bych se do toho chtěl pustit příští rok .... na to se musí našetřit . Levný to nebude . Minulí rok jsem dělal kastli , tenhle rok mě čeká podvozek , no a příští rok motor . Tak snad budu mít pevný nervy a hodně kuráže 8)
Odpovědět