Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přestavba 525iX s NIVO / bez NIVO

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
extreme
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 18.04.2006 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od extreme »

Nema s tim nekdo zkusenost... jedna se mi o to jak je to s elektronikou uzaverky celkove elektronika co jak kde je potreba odstranit vymenit predelat. Dekuji pripadnemu clovickovi co poradi.
extreme
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 18.04.2006 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od extreme »

nikdo nevi co a jak ani se s tim nikdo nesetkal..?
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#3 Příspěvek od ajfel »

pokud zaslepis vyvody pro nivo z cerpadla, tak je to uplne jedno ne?
servo pojede dal a uzavera (pokud to pouziva) tak, taky ...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

No to asi ne, nivo a uzávěra zadního diffu používají stejný okruh kapaliny. Okruh jiný než používá servo. Část okruhu kapaliny pro diff bude potřeba zachovat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
extreme
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 18.04.2006 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od extreme »

No to ste kluci nakousnuli zrovna to o co me jde.. mam totiz pomerne velkej problem v tom, ze si myslim, ze ten system je propojenej podle vseho i elektronicky. Clovek by to opravyl, jenomze kdyz zjistite v bmw ze regulacni ventil jenom sam o sobe stoji sedm tacu skoro tak je to uz dost problem , trubky kolem jsou shnile za ta leta, takze komplet trubky sousedici s ventilem a tlumice a podobne a dostanete se na brutalni castku. :-(
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#6 Příspěvek od ajfel »

Francis píše:No to asi ne, nivo a uzávěra zadního diffu používají stejný okruh kapaliny. Okruh jiný než používá servo. Část okruhu kapaliny pro diff bude potřeba zachovat.


ja vedel, ze se Francis nebo Kupca chytnou, aby neco napsali :)
...
neni jeste dif po faceliftu resen mimo hydrauliku? ...
ale pokud se to tu resi, tak to nebude ten pripad.

jinak - pokud je to tak, jak pise Francis, ma samozrejme pravdu - bude to treba zaslepit nekde tak, at ten okruh pro dif zustane cely ...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jak píše ajfel, pokud je to auto vyrobené po 9/1993 tak zadní diff nemá hydraulické řízení svornosti a lze "vyřezat" veškerou hydrauliku při likvidaci nivo. Je pak třeba rozebrat servopumupu a vyřadit z provozu přídavné čerpadlo na nivo/diff-lock.

S elektronikou asi potíže nenastanou, provázané se zbytkem auta to nebude.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#8 Příspěvek od beny-maser »

a není lepší to opravit?
aggama
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 08.11.2005 01:00
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od aggama »

kdybys náhodou potřeboval, mám servopumpu z 525ix pro verzi bez nivo, koupil sem jiv domění že ji budu potřebovat a nakonec mi zbyla....taky mám ixo
extreme
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 18.04.2006 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od extreme »

Francis píše:Jak píše ajfel, pokud je to auto vyrobené po 9/1993 tak zadní diff nemá hydraulické řízení svornosti a lze "vyřezat" veškerou hydrauliku při likvidaci nivo. Je pak třeba rozebrat servopumupu a vyřadit z provozu přídavné čerpadlo na nivo/diff-lock.

S elektronikou asi potíže nenastanou, provázané se zbytkem auta to nebude.


je to nejak posledni mesic nez se zacal delat FL takze je to honene hydro.
extreme
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 18.04.2006 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od extreme »

beny-maser píše:a není lepší to opravit?


rozhodne je lepsi verze to opravit, ale dost se toho desim. Jak jsem psal, auto odstaveno proto, ze tece regulacni ventil. Jen ventil necelych 7000tis tusim... pak jsou kolem ventilu a v nem zarezle/orezle trubky, takze nevydrzi povoleni a bodou se muset vymenit vsechny, pak kdyz uz, tak by se musela delat generalka celeho systemu, aby to melo smysl.. a kdyz to zacneme pocitat, tak si myslim, ze budu kolem 30tis jen za zakladni opravu nivo systemu. A v planu je kompletni oprava celyho auta vcetne karoserie a laku. Nicmene jsem samozrejme pro opravu, ale mam nejakou hranici kolik do auta nastrkat penez. Proto resim verzi ze bych kompletne nivo system odstranil.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

a vyplatí se to?
před rokem jsem řešil podobný problém,sice v něm nebylo nivo,ale tu a tam oprava karoserie(žádná tragédie,jen puchýřkya ďolíčky), oprava laku a výměna opotřebených částí interiéru.
Když jsem to spočítal tak jsem byl nad pořizovací cenou auta(pokud chci zachovat úroveň BMW)Tak jsem si místo toho udělal výlet do německa a koupil jsem si za 1100€ pěknou 96,najeto 196tis km,čisťounkej interier a nový zimáky Michelin na alu. Měla sice kouslej motor,ale ten jsem měl doma na svém. Přehodit=pohodová práce na výkend v garáži.
Tak jestli by pro tebe nebylo lepší zvážit tuhle variantu.
Jinak kompletní nive ze starého auta mám ještě na autě, ventil neteče.
extreme
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 18.04.2006 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od extreme »

beny-maser píše:a vyplatí se to?
před rokem jsem řešil podobný problém,sice v něm nebylo nivo,ale tu a tam oprava karoserie(žádná tragédie,jen puchýřkya ďolíčky), oprava laku a výměna opotřebených částí interiéru.
Když jsem to spočítal tak jsem byl nad pořizovací cenou auta(pokud chci zachovat úroveň BMW)Tak jsem si místo toho udělal výlet do německa a koupil jsem si za 1100€ pěknou 96,najeto 196tis km,čisťounkej interier a nový zimáky Michelin na alu. Měla sice kouslej motor,ale ten jsem měl doma na svém. Přehodit=pohodová práce na výkend v garáži.
Tak jestli by pro tebe nebylo lepší zvážit tuhle variantu.
Jinak kompletní nive ze starého auta mám ještě na autě, ventil neteče.


Ano zvazuji uz i tuhle variantu ale vsechny slusne kousky jsou 600km a vejs :-( Mam veskere zazemi ale potrebuju dily.. v jakem bylo je stavu to nivo..?? je to kombik pripadne ta karoserie, pokud je jeste..?? Nahodou diferak zadni s uzaverkou v jakem stqavu...?? s opravou a rekonstrukci karoserie a motoru nemam problem, ale to nivo me trapi... slo by foto zespod jestli je realne to nivo rozebrat a znovu slozit bez velkych ztrat..:? Odkud si..?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#14 Příspěvek od beny-maser »

tak s tím počítej že všechny rozumný kousky budou dálková!!!tady hned za hranicema bych si nic nekoupil,jednak je to tam dražší něž v ČR a jsou většinou pěkně sežraný. Musíš jet na západ tam nesolej a maj dobrý silnice.
Jinak nivo bylo v dobrým stavu s tlumičema jsem byl na testu a ok,celou dobu jsem oněm ani nevěděl a než jsem vyndal motor tak jsem ho raději ještě vyzkoušel růčo za ventil a dobrý. Diferák je už pryč. Auto mělo najeto 330tis km a je to touring. Kam chceš poslat foto?jinak koukal jsem jak je ten ventil zapojenej a vedou do něj hadice na koncích s trubkama,možná by to ještě šlo prostříkat a vyndat a potom ošetřit povrch trubek barvou.
extreme
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 18.04.2006 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od extreme »

beny-maser píše:tak s tím počítej že všechny rozumný kousky budou dálková!!!tady hned za hranicema bych si nic nekoupil,jednak je to tam dražší něž v ČR a jsou většinou pěkně sežraný. Musíš jet na západ tam nesolej a maj dobrý silnice.
Jinak nivo bylo v dobrým stavu s tlumičema jsem byl na testu a ok,celou dobu jsem oněm ani nevěděl a než jsem vyndal motor tak jsem ho raději ještě vyzkoušel růčo za ventil a dobrý. Diferák je už pryč. Auto mělo najeto 330tis km a je to touring. Kam chceš poslat foto?jinak koukal jsem jak je ten ventil zapojenej a vedou do něj hadice na koncích s trubkama,možná by to ještě šlo prostříkat a vyndat a potom ošetřit povrch trubek barvou.


Prosim na extreme.czweb@centrum.cz

promejslim a propocitavam komplet moznosti.. pro me by byla nejlepsi nejaka socialni vybava ale v super tech. stavu abych pro to jel a za dobrej peniz. Samozrejme dekuji za foto, bylo by super sehnat potrebne dily tady v cr ve stavu vhodnem pro moje auto.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#16 Příspěvek od ajfel »

sehant ixo v dobrem stavu nebude uplne jednoduche :) ani v de .. podle me .. zas tak moc jich neni ..
a kdyz jsem prodaval svoje, nikdo ho pul roku nechtel ;)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#17 Příspěvek od beny-maser »

foto máš na mejlu,
jinak já jezdím v naftě a ta se v německu schání o dost líp a levnějš než benzín,
že to nemusí být až taková prdel má ajfel pravdu
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#18 Příspěvek od beny-maser »

tak jsem se kouknul na mobile a zas taková bída to není
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
extreme
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 18.04.2006 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od extreme »

ajfel: koukal jsem po netu a vim o tom, ze jich je malo hrozne :-(
extreme
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 18.04.2006 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od extreme »

beny-maser píše:foto máš na mejlu,
jinak já jezdím v naftě a ta se v německu schání o dost líp a levnějš než benzín,
že to nemusí být až taková prdel má ajfel pravdu


Na mail jsem koukal, ale ten ventil je jiny :-( a rzi ma vic nez ten muj, nechapu jak to, ze me odesel .. prestal tesnit v takove ucpavce jakoby.. nikdo mi k tomu moc nerekl, podle vseho tu lidi s tim moc zkusenosti nemaji. Naftu nechci.. zasadne benzin a po prestavbe poridim LPG sekvencni.
Odpovědět