Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Podvozek E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#1 Příspěvek od E30STORM »

Zdravím,setakl se někdo z Vás s tím,že když snížil své auto E39 pouze pružinami, tak bylo ještě vyšší , než na originálech???
Jedná se o podvozek AP , snížení -40mm - vizuálně samozřejmě nižší s porovnáním staré pružiny ale na autě podstatně vyšší.

Není tam nějaký fígl??Tlumič zajel do těhlice v pohodě tam , kde měl být , prostě se mi to nějak nezdá.

Díky
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#2 Příspěvek od nuny »

Já se domnívám, že výšku auta ti dorovnala nivelace, měl by jsi nastavit regulaci.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od RuDoSh »

nuny píše:Já se domnívám, že výšku auta ti dorovnala nivelace, měl by jsi nastavit regulaci.


Kdyby mel NIVO tak nema pruziny.... navic u e39 jen vzadu...
Piotr
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 22.08.2009 00:00

#4 Příspěvek od Piotr »

Ahoj, pruziny ve sve podstate drzi hmotnost auta, takze pokud si mel puvodne stale origo pruziny je normalni ze vlivem pouzivani a casu (proste unava materialu) sesednou a to i o centimetry !! Proto je dobre je obcas vymenit :) rozhodne to ulevi i tlumicum. Kdyby te tahle problematika zajimala vic, mam k dispozici i odborny material, kazdopadne pro srovnani kouni treba na http://www.ecat.elit.cz/img/ImgELIT/pdf ... %20KYB.PDF
Podle toho si muzes jednoduse zmerit spravnost svetle vysky vozu (pri standartnim podvozku) a uvidis...
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#5 Příspěvek od E30STORM »

Ahoj ,samozřejmě mě to zajímá!
Jen mi prostě toto hlava nebere a né jen mě,včera jsme to dělali společně s kamarádem na dvou autech já 523 on 528 a uplně to stejné.
Vedle sebe pruzina(AP) a obyc , mela rozdíl oppravdu tech 4- 5 cm , a kdyz se to prece stáhne,ještě na to výhou spadne auto..to není možné.
Koumám pořád,zda jsme něco špatně nenamontovali, ale asi to bude tak.
Není to ale možné :-), kdyby to šlo,vrátil bych to!
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Vesa88 »

Hele ja jsem mel auto taky nizsi nez normalne i na origo pruzinach, dal jsem H&R pruziny (-30mm) a slo jeste dolu, tak nevim :)
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#7 Příspěvek od E30STORM »

Hmm,tak to je zajínavé.
NEchtěl bys mui poslat nějaký link na ty pružiny?
Popř. fotky tveha auta?
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Vesa88 »

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

nic moc kvalita, ale snad to postaci :) Ten predek je o 30mm dole + mizkoprofilova guma ktera to polozila jeste o 8mm....Zadek je malinko vys...
CBR954RR
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 21.03.2011 01:00

#9 Příspěvek od CBR954RR »

No teď jsem řešil něco podobného :-) , ale né kvůli vzhledu , ale kvůli že origo podvozek byl uplně na kaši , takže jsem prouzdal ebyem a sehnal jsem komplet štelovák od RaceLand za 199 eur i s poštou , což jsem se dostal asi na poloviční cenu a možná ještě větší ,než kdybych tam dával nějakej origo, předek má rozmezí 40 až 90 a zadek 5 až 50 , jsem zvědav co to vydrží :-) , zatím hledám spravnou výšku , která by byla nejoptimálnější :-) , tak abych nic neurval a auto nebylo tvrdý jak beton :-) , první pokus byl předek uplně nahoře a zadek o 2cm na zavitu dolu ,dal jsem kolečko a musel se jít dolu auto bylo tvrdý jak prase, 100procentí kopírák asfaltu :-D , takže druhý pokus byl předek o 3 cm na zavitu dolu a zadek ještě o další 2 cm a je to lepší , ale asi to ještě pustim víc co to udělá :-)
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#10 Příspěvek od E30STORM »

TO: VESA
Mám uplně ty stejné kola , zadek mám totožný s tvým - tam jsem spokojený, ale předek si troufám říct tak o 5 cm výš než ty,což je katastrofa.
přesně tak jak to máš ty ,bych to chtěl já.
Zjisti mi,co to máš za podvozek,docela by mě to zajímalo, poslal bych tady fotky ,ale nevím jak.

A stejně mi to hlava nebere jak je možné ,že se sport.pružinama , mám auto výš než na origo pružinách..

V předu mám 225/40 a v zadu 245/40 ..
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Vesa88 »

Vepredu mam tlumice Monroe a pruziny H&R.

http://www.bmwforum.cz/vase-automobily-f25/vesova-528i-e39-t1323.html Tady je vse o mem aute i ty pruziny jsou tam vyfoceny :)
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#12 Příspěvek od jararak »

skus pozriet ci si nedal nahodou pruzinu mimo zarazku pre nu urcenu
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#13 Příspěvek od E30STORM »

jakou zarážku?
Tlumič sedí v těhlici na doraz ,tak jak byl předtím zda myslíš tohle.
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#14 Příspěvek od E30STORM »

Kouknu po nich na netu , kolik stály?
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Vesa88 »

Me stali prd...mel jsem je prez kamarada, ale jinak tlumice na predek 7000,- a pruziny H&R predek i zadek taky kolem 6500,-
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od eric »

Vesa88 píše:Me stali prd...mel jsem je prez kamarada, ale jinak tlumice na predek 7000,- a pruziny H&R predek i zadek taky kolem 6500,-


Jediný,co ti k tvýmu "neštěstí" můžu říct je,že každý výrobce má v reálu malinko jinou výšku podvozku,než uvádí,kdysi jsem měl na Alfě průžiny od InterAlloy 30/30,pak jsem chtěl snížit ještě předek,tak jsem je prodal a koupil sadu KW 40/30 a ten předek byl vyšší,než s těma InterAlloyema.Asi taky nejde jen o dýlku pružiny,ale jak je která tuhá,mají v tom fakt bordel.Momentálně mám Weitecy a ty jsou podle mejch představ,jako nejlepší radu pro výběr podvozku je to lepší napřed vidět v reálu,popř.na netu a pak teprve podle toho vybírat,já to tak taky udělal!Rozhodně nevybírat jen podle uváděných údajů o snížení,někdy to může být nemilé překvapení.Samozřejmně na to je nejlepší štělovák,jenomže aby to byla kvalita a né ty levný sr..čky,tak to je fakt mastnota!! :(
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Vesa88 »

eric: to mas pravdu...am jeste doma TA technix a ten uvadi 30mm-75mm a neni to pravda slo to solu mnohem vic nez maj uvedeno...ty H&R jsou presnejsi...A hlavne to pruzi :D
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Brátn Moderátor »

jen taková menší poznámka, já na E39 měl snížení na originál pružinách vzadu -11cm ve předu -7cm, tak šly hned pryč, prostě ten materiál už nedrží a pružiny jsou měkší a rozměr, který změříš na samotných pružinách nic neznamená
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Odpovědět