Ahoj, potřebuji poradit, mám problém se svojí e39 528i. Když jedu nad 80km/h tak se v celém autě ozývá hučení a vibrování, nevím jak to jinak popsat. Dělá to při zrychlování, stejné rychlosti i dojíždění bez plynu. Přední nápravu jsem kontroloval, ramena, silentbloky a stabilizátory jsou v pořádku. Jen tlumiče a brzd. kotouče by chtěly vyměnit (jsou zvlňené). Jde to jakoby zepředu. nevíte, co by to mohlo být?
Díky moc!
to je ten problém - kola jsou vyvážená, vyrovnaná.. V zatáčkách to dělá trochu víc a nejvíc to dělá, když mám kolem 80 km/h zařazeno a pustím plyn. Jinak gumy jsou trochu poskákané kvůli těm pružinám.
No zažil jsem to u ložiska. Bylo to znát až v těchto rychlostech jak píšeš (80 - 120km/hod). Jde o to, že ti to může dělat věcí více. Hučení třeba ložisko a vibrace zase něco jiného (třeba ty gumy). Ale nemá cenu zas tolik dedukovat na dálku, chce si to zajet někam, kde tyhle auta znají... Ať zbytečně neměníš věci, které třeba nejsou třeba.
Já bych tipoval, že to bude ložisko. Buď jedno nebo obě.
Přítelkyni na Audi A3 to před rokem začalo hučet,ale stupňovalo se jí to hrozně rychle - po týdnu už to byl zvuk fakt nepříjemnej a už to i docela vibrovalo. A taky nad 80km/h a v zatáčce, jak se to o tu stranu opřelo, tak ještě větší kravál a vibrace.
Po výměně ložiska už byl klid. U nás to bylo v tom stadiu, že když auto stálo na zemi, nebo když bylo kolo se špatnym ložiskem ve vzduchu tak jsem vzal za kolo nebo jsem jakoby dlaněma narážel nahoře na bok pneu, tak byla cejtit taková vůle v tom náboji, že to tam trochu kloktá. Nicméně nevim v jakym ty to máš stádiu, tobě to ještě nemusí dělat...
Samozřejmě se pod to nepodepíšu, můžeš mít problém v něčem jiném. Má zkušenost, nic víc.
Jinak taky ještě zkušenost - boule na gumách. Většinou jsou na boku, ale i tak to může při valení hučet a vibrovat. Nebo když jsou gumy neoborně opravované - lepené pomocí gumových špuntíků. To je taky z mé zkušenosti...
ja mel KO obe zadni loziska. hucelo to neskutecne a ke konci i vibrovalo a klepalo. jedno jsem menil pred zimou a druhe ted na jare. po vymene byl klid. vymena se da s trochou sikovnosti a s lisem zvladnout. bez lisu na to zapomen.
Přesně jak píše milo. Naprosto stejná zkušenost. Taky jsem šel nejdřív po gumách, nakonec to bylo zadní ložisko. Výměna naprosto v pohodě cca 30min se skoro standardním vybavením. U sedanu V8 je to celý domek na 4-řech šroubech. Ani se toho nemuselo rozebírat moc, ale o tom je tu někde celý vlákno.
Při 100 km/h jsem pociťoval silné vibrace od zadku. Kola vyvážena. Nechal jsem je znovu vyvážit a servisman si všimnul, že je jeden disk dost koplý. Pár ran palicí a už to není skoro cítit. Samozřejmě je to dočasné řešení. Disky nechám odborně srovnat.