Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Hučení a vibrování při rychlosti nad 80km/h. e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#1 Příspěvek od wyrec »

Ahoj, potřebuji poradit, mám problém se svojí e39 528i. Když jedu nad 80km/h tak se v celém autě ozývá hučení a vibrování, nevím jak to jinak popsat. Dělá to při zrychlování, stejné rychlosti i dojíždění bez plynu. Přední nápravu jsem kontroloval, ramena, silentbloky a stabilizátory jsou v pořádku. Jen tlumiče a brzd. kotouče by chtěly vyměnit (jsou zvlňené). Jde to jakoby zepředu. nevíte, co by to mohlo být?
Díky moc!
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Velvetek »

zkoušel jsi, zdali to hučení je slyšet stejně silně v zatáčkách? když se odlehčí jedna či druhá strana auta?
Uživatelský avatar
hiteck
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: sob 01.01.2011 01:00

#3 Příspěvek od hiteck »

Začal bych na gumách..pokud máš tu možnost si sundat kola a kouknout zda nemáš gumy vyskákaný v horším případě prasklej kord..
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Vesa88 »

Vyvazit kola...
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#5 Příspěvek od wyrec »

to je ten problém - kola jsou vyvážená, vyrovnaná.. V zatáčkách to dělá trochu víc a nejvíc to dělá, když mám kolem 80 km/h zařazeno a pustím plyn. Jinak gumy jsou trochu poskákané kvůli těm pružinám.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Velvetek »

... v zatáčkách na obě strany stejně? Nebo třeba více hučí jenom když jedeš napravo či nalevo a jakoby se to přenáší?
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#7 Příspěvek od wyrec »

tak tohoto jsem si nevšiml, všiml jsem si toho v zatáčce při jízděj.. Co tě napadlo?
Uživatelský avatar
hiteck
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: sob 01.01.2011 01:00

#8 Příspěvek od hiteck »

Zkus si třeba různě proházet kola pokud to jde,nevim co momentálně jezdíš...vyvážení,gumy a pak ráfky nic víc mě nenapadá
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Velvetek »

No zažil jsem to u ložiska. Bylo to znát až v těchto rychlostech jak píšeš (80 - 120km/hod). Jde o to, že ti to může dělat věcí více. Hučení třeba ložisko a vibrace zase něco jiného (třeba ty gumy). Ale nemá cenu zas tolik dedukovat na dálku, chce si to zajet někam, kde tyhle auta znají... Ať zbytečně neměníš věci, které třeba nejsou třeba.
CBR954RR
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 21.03.2011 01:00

#10 Příspěvek od CBR954RR »

A co nakopané kola ?
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Honza325 »

Já bych tipoval, že to bude ložisko. Buď jedno nebo obě.
Přítelkyni na Audi A3 to před rokem začalo hučet,ale stupňovalo se jí to hrozně rychle - po týdnu už to byl zvuk fakt nepříjemnej a už to i docela vibrovalo. A taky nad 80km/h a v zatáčce, jak se to o tu stranu opřelo, tak ještě větší kravál a vibrace.
Po výměně ložiska už byl klid. U nás to bylo v tom stadiu, že když auto stálo na zemi, nebo když bylo kolo se špatnym ložiskem ve vzduchu tak jsem vzal za kolo nebo jsem jakoby dlaněma narážel nahoře na bok pneu, tak byla cejtit taková vůle v tom náboji, že to tam trochu kloktá. Nicméně nevim v jakym ty to máš stádiu, tobě to ještě nemusí dělat...
Samozřejmě se pod to nepodepíšu, můžeš mít problém v něčem jiném. Má zkušenost, nic víc.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Honza325 »

Jinak taky ještě zkušenost - boule na gumách. Většinou jsou na boku, ale i tak to může při valení hučet a vibrovat. Nebo když jsou gumy neoborně opravované - lepené pomocí gumových špuntíků. To je taky z mé zkušenosti...
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od milo »

ja mel KO obe zadni loziska. hucelo to neskutecne a ke konci i vibrovalo a klepalo. jedno jsem menil pred zimou a druhe ted na jare. po vymene byl klid. vymena se da s trochou sikovnosti a s lisem zvladnout. bez lisu na to zapomen.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#14 Příspěvek od Birkoff »

Přesně jak píše milo. Naprosto stejná zkušenost. Taky jsem šel nejdřív po gumách, nakonec to bylo zadní ložisko. Výměna naprosto v pohodě cca 30min se skoro standardním vybavením. U sedanu V8 je to celý domek na 4-řech šroubech. Ani se toho nemuselo rozebírat moc, ale o tom je tu někde celý vlákno.
Bastyan
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: pon 14.03.2011 01:00

#15 Příspěvek od Bastyan »

Při 100 km/h jsem pociťoval silné vibrace od zadku. Kola vyvážena. Nechal jsem je znovu vyvážit a servisman si všimnul, že je jeden disk dost koplý. Pár ran palicí a už to není skoro cítit. Samozřejmě je to dočasné řešení. Disky nechám odborně srovnat.
Odpovědět