Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 průser chlazení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#1 Příspěvek od soukupadam »

takže si dneska jezdim kolem města, po zimě jsem poprvý zapnul klimu tim tlačítkem s vločkou, ale nic se nedělo, klima nechladila, vrtule vepředu na sahaře se netočila ani když jsem zastavil, najednou kouř z podkapoty tak to otevřu a hned vedle víčka na chladící kapalinu díra a cáká z toho fridex na celej motor a ručička teploty už na červenym, tak jsem pustil topení do kabiny na plno- ukazatel teploty spadl na normál. dojedu domů vypnu motor a cáká to z toho ještě tak 10 minut.

Takže mě zajímá co to způsobilo, že se to asi nejspíš přetlakovalo? Mohla to udělat ta nefunkční klima, nebo to ruplo únavou materiálu a s klimou to nemá co dělat?

jinak schánim tenhle díl kdyby někdo měl - 17 11 1 436 381

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ank_frame/

číslo 4
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#2 Příspěvek od soukupadam »

eště přidam že teplota byla nastavená celou dobu na 16°, klima celou dobu nic a vrtule klimy se netočila ani když jsem vařil, ale zadřená není.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#3 Příspěvek od beny-maser »

klima asi ušla, s chladící kapalinou nemá co dělat, jestli to auto dlouho stálo tak to tak bude, nemohl prřes zimu prasknout chladič? bylo tam dost nemrzky?do pořádnýho -°C? a nebo něco spuchřelo.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#4 Příspěvek od soukupadam »

jde o to jestli nefunkční přídavnej větrák před ledvinkama mohl způsobit uvaření motoru? a nebo jestli motor začal vařit až když ta nádržka rupla - to znamená prostě únava materiálu a souběh náhod?

když byl motor vypnutej tak to stříkalo a když jsem nastartoval tak z toho šly jenom bublinky - můžete mi někdo přiblížit jak ten okruh chlazení funguje?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

vrtule před chladičema chladí pouze klimu na motor nemá žádný vliv,
stříká to kvůli roztažnosti tekutin jak stoupá teplota stoupá tlak vody
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od soukupadam »

beny-maser píše:vrtule před chladičema chladí pouze klimu na motor nemá žádný vliv,
stříká to kvůli roztažnosti tekutin jak stoupá teplota stoupá tlak vody


jo ale jak říkám, otevřu kapotu stříká to jak svině- jdu a nastartuju a v tu chvíli to přestalo stříkat ale šly z toho jenom bublinky, proto mě zajímá jak to funguje, protože při nastartovanym motoru z toho šel vzduch ale při vypnutym fridex, a prasklo vlastně v "nejvyššim" bodě okruhu- hned u víčka
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

pak se na tom podepisuje ještě vodní pumpa ktará tu vodu co by tam jinak stříkala nasává a tlačí do motoru takže je tam tak trochu pod tlak na jedné straně a na druhé je zase přetlak podle toho v jaké části to je,jak to chcípneš podtlak zmizí a začne to stříkat ven, kdyby ti praskla např. hadice topení tak to bude stříkat furt, protože je tam přetlak od vodní pumpy co tlačí vodu skrz výměník topení
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#8 Příspěvek od soukupadam »

super už to chápu

teď přemejšlim jestli nebyla chyba, že jsem s tim odjel ikdyž chybělo asi jenom decy kapaliny. ale byl v tom vzduch což by mohlo mít zlej účinek na motor?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#9 Příspěvek od beny-maser »

deci nic neznamená ten vzduch z motoru vylítá co to je za motorizaci?
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#10 Příspěvek od soukupadam »

E39 525i

mohl to způsobit termostat?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#11 Příspěvek od beny-maser »

jestli je to pasklý tak ne,pokud by ta voda jen utíkala srkz víčko tak jo,spíš jestli není hotový těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#12 Příspěvek od soukupadam »

to víčko je ale utěsněný ne , jak by to mohlo utíkat přes to? s tou hlavou mě nestraš - má to najeto 190 tis. to by snad mělo bejt v pořádku takovýhle věci
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#13 Příspěvek od beny-maser »

to víčko je utěsněný,ale je tam přetlakovej ventil a když někdo přeleje nádobku tak to ten ventil po zahřátí pustí ven, aby nebouch chladič.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#14 Příspěvek od soukupadam »

to je divný že to nešlo rovnou přes ten ventil když to prasklo hned vedle víčka

zde foto

http://soukupadam.rajce.idnes.cz/Plocha ... e_0043.jpg
tweety
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Rudná u Prahy

#15 Příspěvek od tweety »

no tady bych prasklinu neočekával. Na chladiči je zcela jistě spousty jiných míst podstatně náchylnějších prasknout vlivem vysokého tlaku v systému. Skoro bych si tipnul na vadu materiálu nebo to v tomhle místě dostalo někdy ránu a čekalo to na svou chvíli :(
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#16 Příspěvek od soukupadam »

no ja doufam ze to je vada materialu. abych řešil hlavu nebo těsněni pod hlavou v těhlech kilometrech se mi moc nechce. jinak motor a všechno okolo pocakáný fridexem tak jsem zvědavej co to jeste napáchá za škody.

poradíte mi někdo jak tu expanzku vyměnit?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#17 Příspěvek od beny-maser »

ten plast může být letama vyhřátej a skřehlej,na e34 525i takhle odcházej plastový víčka na termostat.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#18 Příspěvek od soukupadam »

doporučuješ vyměnit rovnou i termostat? jaký jsou příznaky tý prasklý hlavy nebo těsnění? kromě tvrdejch trubek vodního systému?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#19 Příspěvek od Birkoff »

Taky to tipuju na únavu materiálu. Pokud to budeš dělat asi bych zkontroloval vodní pumpu a asi vyměnil termostat, dělat to nadvakrát je docela opruz. Těsnění pod hlavou poznáš snadno. Motor po nastartování tlakuje do vody. Normálně vzniká tlak až po důkladném ohřátí.

Jinak s tím větrákem klimačky by to souviset nemuselo. Jde o to, že pokud se motor nestíhá chladit náporem vzduchu + sepnutou viskózou tak se přidává přední větrák. Spíš je mi divný, né že teplota vyskočila nahoru - to se stane nedostatkem chladící kapaliny, ale že po zapnutí topení spadla - to ukazuje na to, že vody bylo ještě nějaké množství na uchlazení. Nebo to byl už jen zbytek v primárním okruhu a topení posloužilo jako chladič?
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#20 Příspěvek od chrompacket »

stal se mi uplne stejny problem, jedu dardu na dalnic a pak jsem zustal vyset v kolone... celou dobu s klimou, venku asi 25-28°C.. kdyz jsem stal dlouho v kolone sla teplota nahoru.. vypnul jsem klimu a zapnul topeni.. kouknu pod kapotu a rupnul chladic... pak jsem zjistil ze mam zadreny ventalator chlazeni klimatizace...tzn ze se to proste pretlakovalo a starsi chladic 9 let uz proste ten tlak nevydrzel... hlava to na 100% nebude z toho strach nemej.. kup novy chladic, pro jistotu i novy termostat, zkontroluj pri jednom vodni pumpu, nesmi se ti pretacet lopatky na hridelce a musi byt bez vule.. no a chcekni chladic te klimatizace, coz urcite zpusobilo to co ted resis
Odpovědět