Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 průser chlazení
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
takže si dneska jezdim kolem města, po zimě jsem poprvý zapnul klimu tim tlačítkem s vločkou, ale nic se nedělo, klima nechladila, vrtule vepředu na sahaře se netočila ani když jsem zastavil, najednou kouř z podkapoty tak to otevřu a hned vedle víčka na chladící kapalinu díra a cáká z toho fridex na celej motor a ručička teploty už na červenym, tak jsem pustil topení do kabiny na plno- ukazatel teploty spadl na normál. dojedu domů vypnu motor a cáká to z toho ještě tak 10 minut.
Takže mě zajímá co to způsobilo, že se to asi nejspíš přetlakovalo? Mohla to udělat ta nefunkční klima, nebo to ruplo únavou materiálu a s klimou to nemá co dělat?
jinak schánim tenhle díl kdyby někdo měl - 17 11 1 436 381
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ank_frame/
číslo 4
Takže mě zajímá co to způsobilo, že se to asi nejspíš přetlakovalo? Mohla to udělat ta nefunkční klima, nebo to ruplo únavou materiálu a s klimou to nemá co dělat?
jinak schánim tenhle díl kdyby někdo měl - 17 11 1 436 381
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ank_frame/
číslo 4
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
jde o to jestli nefunkční přídavnej větrák před ledvinkama mohl způsobit uvaření motoru? a nebo jestli motor začal vařit až když ta nádržka rupla - to znamená prostě únava materiálu a souběh náhod?
když byl motor vypnutej tak to stříkalo a když jsem nastartoval tak z toho šly jenom bublinky - můžete mi někdo přiblížit jak ten okruh chlazení funguje?
když byl motor vypnutej tak to stříkalo a když jsem nastartoval tak z toho šly jenom bublinky - můžete mi někdo přiblížit jak ten okruh chlazení funguje?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
beny-maser píše:vrtule před chladičema chladí pouze klimu na motor nemá žádný vliv,
stříká to kvůli roztažnosti tekutin jak stoupá teplota stoupá tlak vody
jo ale jak říkám, otevřu kapotu stříká to jak svině- jdu a nastartuju a v tu chvíli to přestalo stříkat ale šly z toho jenom bublinky, proto mě zajímá jak to funguje, protože při nastartovanym motoru z toho šel vzduch ale při vypnutym fridex, a prasklo vlastně v "nejvyššim" bodě okruhu- hned u víčka
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
pak se na tom podepisuje ještě vodní pumpa ktará tu vodu co by tam jinak stříkala nasává a tlačí do motoru takže je tam tak trochu pod tlak na jedné straně a na druhé je zase přetlak podle toho v jaké části to je,jak to chcípneš podtlak zmizí a začne to stříkat ven, kdyby ti praskla např. hadice topení tak to bude stříkat furt, protože je tam přetlak od vodní pumpy co tlačí vodu skrz výměník topení
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
to je divný že to nešlo rovnou přes ten ventil když to prasklo hned vedle víčka
zde foto
http://soukupadam.rajce.idnes.cz/Plocha ... e_0043.jpg
zde foto
http://soukupadam.rajce.idnes.cz/Plocha ... e_0043.jpg
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Taky to tipuju na únavu materiálu. Pokud to budeš dělat asi bych zkontroloval vodní pumpu a asi vyměnil termostat, dělat to nadvakrát je docela opruz. Těsnění pod hlavou poznáš snadno. Motor po nastartování tlakuje do vody. Normálně vzniká tlak až po důkladném ohřátí.
Jinak s tím větrákem klimačky by to souviset nemuselo. Jde o to, že pokud se motor nestíhá chladit náporem vzduchu + sepnutou viskózou tak se přidává přední větrák. Spíš je mi divný, né že teplota vyskočila nahoru - to se stane nedostatkem chladící kapaliny, ale že po zapnutí topení spadla - to ukazuje na to, že vody bylo ještě nějaké množství na uchlazení. Nebo to byl už jen zbytek v primárním okruhu a topení posloužilo jako chladič?
Jinak s tím větrákem klimačky by to souviset nemuselo. Jde o to, že pokud se motor nestíhá chladit náporem vzduchu + sepnutou viskózou tak se přidává přední větrák. Spíš je mi divný, né že teplota vyskočila nahoru - to se stane nedostatkem chladící kapaliny, ale že po zapnutí topení spadla - to ukazuje na to, že vody bylo ještě nějaké množství na uchlazení. Nebo to byl už jen zbytek v primárním okruhu a topení posloužilo jako chladič?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 524
- Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
- Bydliště: Petřvald u Karviné
stal se mi uplne stejny problem, jedu dardu na dalnic a pak jsem zustal vyset v kolone... celou dobu s klimou, venku asi 25-28°C.. kdyz jsem stal dlouho v kolone sla teplota nahoru.. vypnul jsem klimu a zapnul topeni.. kouknu pod kapotu a rupnul chladic... pak jsem zjistil ze mam zadreny ventalator chlazeni klimatizace...tzn ze se to proste pretlakovalo a starsi chladic 9 let uz proste ten tlak nevydrzel... hlava to na 100% nebude z toho strach nemej.. kup novy chladic, pro jistotu i novy termostat, zkontroluj pri jednom vodni pumpu, nesmi se ti pretacet lopatky na hridelce a musi byt bez vule.. no a chcekni chladic te klimatizace, coz urcite zpusobilo to co ted resis