Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

530D Nestartuje, nejspis palivova soustava

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Axel »

Zdravim panove,

Motor nestartuje, nafty je neco kolem 30 litru (tesne pod pulkou nadzrze).
Cerpadlo v nadrzi jsem vyndal ven, zkontroloval a vyzkousel na funkcnost, je podle me OK. Pokud chapu spravne, tak precerpava z leve nadrze do prave pomoci setrvacneho principu (neco jako inejktor).
Absolutne nechapu jakou hadickou nasava stredotlake cerpadlo naftu z nadrze, proto jsem ho nemohl poradne vyzkouset, ale kdyz jsem ho sundal a pustil chvili na sucho, tak celkem slusnou silou salo, proto soudim, ze je v poradku. Auto vsak stale nestaruje, za filtrem (v pruhledne trubici ) to honi vzduch se zbytky nafty. Z toho usuzuju, ze to v neznamem miste nasvava vzduch.
-Otazkou je kde to nezname misto pravdepodobne muze byt? Nebo nejaka jina pricina? Diky
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#2 Příspěvek od dafa »

Navrhoval bych rozpojit hadici na vstup palivového filtru na ni dát prodloužení pro možnost dát prodloužení do nějaké nádoby a zapnout zapalování.Měl by tam být tlak,nevím přesně kolik,ale hlavně by tam měl být trvalý proud nafty bez přerušení.Pokud bude bez přerušování(prskání),tak bych se zaměřil na filtr(jednou jsem měl filtr,který měl prasklou přírubu na hadici a přisával).Pokud bude se vzduchem,tak je potřeba rozpojit čerpadlo pod řidičem a na jeho vstupu opakovat kontrolu proudu nafty.Auto má 2 čerpadla jedno v nádrži a druhý pod řidičem.Tím se dá vytipovat část,která má problém.
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Axel »

No filtr jsem uz mel dole, ale zkusim to jeste jednou, ikdyz byl skoro prazdny, kdyz jsem ho sundal, proto bych rekl, ze vzduch se prisava nekde jinde.
Opravdu by mi pomohlo, kdybych vedel, jak vypadaji napojeni v nadrzi.
-Cerpadlo v nadrzi je kapitola sama o sobe :)
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#4 Příspěvek od dafa »

Filtr jsi měl prázdný?To je dost divný,pokud by systém přisával mírně vzduch musí čerpadlo pod řidičem dotlačit naftu i přes netěsnost,pokud je prázdný netlačí toto čerpadlo.Nutno zkontrolovat opravdovou funkčnost čerpadla pod řidičem.Nejlépe by bylo kdybys toto čerpadlo nechal nasávat přímo z kanystru a díval se jestli tlačí dobře bez přerušování,pokud mírně prstem zacpeš výtlak z čerpadla musí tlačit.Pokud bude dobrý,tak bych se díval na čerpadlo v nádrži.
tweety
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Rudná u Prahy

#5 Příspěvek od tweety »

Když sem měnil palivový filtr, a vše už měl v kupě, tak se musel naplnit naftou ( odvzdušnění ) - měl jsem cca 1min zapnuté zapalování na 2 - je slyšet čerpadlo a u filtru bylo slyšet jak tam ta nafta teče .
Takže dle mého, pokud máš filtr prázdný, pak je problém s čerpadlem pod řidičem .

Ještě taková blbost, máš ten filtr dotažený ? Neteče někde okolo něj nebo pod ním nafta ?
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Axel »

...
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Axel »

-S tim kanystrem to zkusim, je pravda, ze peneni se muze projevovat az pri vetsi zatezi. Zkusim to.

-Filtr je asi pul roku stary, byl dotazen dobre. Myslim, ze to nikde netece, nic jsem nezaregistroval.

Jinak stredotlake cerpadlo pod ridicem bylo dost hlucne, ale spis pri nizsich teplotach, no nevim, musel bych to auto zazit nove, abych vedel, co je normalni co ne. Jete cerpadlo muzu mit za 2000 (asi 140000 najeto)
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Axel »

Jeste dotazek, vite nekdo, co ma na starosti krabicka na filtru? Na prvni pohled je to tlakove, nebo prutokove cidlo.

-Kazdopadne, kdyz me to nepoustelo pres 3 tis. ot., tak jsem ho zkusil odpojit a auto se probudilo. Hacek je v tom, ze okamzite se rozsvitila kontrolka DDE. Otazkou je, co je to za cidlo?
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#9 Příspěvek od all »

na filtru je čidlo tlaku paliva podávacího čerpadla.
pokud ti čerpadlo pod řidičem málo tlačí, tohle čidlo to indikuje (analog) řídící jednotce. min. tlaku 3,52bar (dle chyby co se mi nasetuje pod tuto mez)
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Axel »

S odpojenym cidlem jsem jezdil asi 3 tydny, auto jezdilo o odost lip a skubani bylo minimalni. Celou dobu jsem si myslel, ze je spatne prave to cidlo, ale vypada to, ze neplechu dela prave cerpadlo, ale kdo vi, treba je zadrhel jinde. Nejlepsi by bylo vyzkouset jine cerpadlo, tak snad nejake sezenu. Montaz a demontaz je snadna, staci hever a nejake to naradi.
~Stejne bych rad vedel, kde je podavaci otvor nebou trubka z nadrze, kterym saje cerpadlo tu vzacnou fosilni tekutinu.
matej525
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od matej525 »

čau, vyřešils to nakonec? :D

mám ten samej problém, čistili jsme nádrž a od tý doby mi nejde nastartovat a v tý průhledný hadičce je furt vzduch, taková pěna. podle mě předtím tam pěna nebyla.
Odpovědět