Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nivoregulace e39 Touring
Pokud se při prasknutí měchu nevypustí celý systém, je něco v píp(asi čidlo). Systém se pokusí nafouknout "špatnou" stranu (co si matně pamatuji, už je to skoro tři roky) dvakrát a potom při úplné nereakci čidla (= KO měch) vypustí celý systém na dorazy... To jsem četl někde ve specifikaci výrobce, už si nevzpomínám přesně... Prostě je to feature... Ani se nedivím, na nouzový dojezd by těch deset čísel rozdílu mohlo být pro nápravu celkem sranda...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
wEnC píše:Nivo bývá podle motorizace, takže od 528i vejš a od 530d je to myslím standard. Slabší kusy 520, 523i, 525tds je nemaj, pokud si za něj majitel tenkrát nepřiplatil.
Mám ve stáji 1x E39 525D rv 2002 s nivem kombi vybava standard, a 1x 530D bez niva kombi rv2001 Plna palba. Rekl bych ze variant priplatkových verzí za cokoliv na E39 se asi neda spocitat. Otec E39 zase všechno jinak..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
me nekomunikuje RJ nivoregulace s hlavni RJ, na diagnostice se nehlasi. bud je neco odpaleny, nebo prodreny drat. nivoregulace ale sama o sobe funguje presne jak ma. nedavno se mi ale auto ruzne naklanelo, proste jak kdy, jednou na jedne strane niz, potom na opacne. bez diagnostiky se zjistuje spatne, co s tim je. nakonec jsem demontoval cidla, poradne procistil konektory a cidla rucne par krat protocil. od te doby klid. jen kdyby mel nekdo funkcni RJ nivoregulace, za rozumne penize beru 

chcem sa opytat
ak ma auto pruziny nema nivo, niekde som to tu cital ale...
+ chcel by som vymenit tlmice aj pruziny, ale auto je znizene, ak kupim normalne tlmice a aj pruziny bude to v pohode ? a ak to ma aj nivo bude to treba niejako nastavit ? nejde mi o to aby auto bolo v takej vyske ako je teraz,
poprosim niejaku radu aby to bolo dobre, vdaka
ak ma auto pruziny nema nivo, niekde som to tu cital ale...
+ chcel by som vymenit tlmice aj pruziny, ale auto je znizene, ak kupim normalne tlmice a aj pruziny bude to v pohode ? a ak to ma aj nivo bude to treba niejako nastavit ? nejde mi o to aby auto bolo v takej vyske ako je teraz,
poprosim niejaku radu aby to bolo dobre, vdaka
Pokud koupíš tlumiče i pružiny "stejně" (tedy M(pružina)+M(tlumič) nebo neM(pružina)+neM(tlumič)), není co řešit, bude to OK. Jen to vrátíš do origo stavu (jsem pochopil, že to máš sníženo)...
Milo: diagnostika Ti možná ušetří prachy za ŘJ a práci s výměnou...
PS: když poptáš správného člověka...
Milo: diagnostika Ti možná ušetří prachy za ŘJ a práci s výměnou...

PS: když poptáš správného člověka...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
znami ma 530d e39 v touru a ma vzadu nivo (predlift), pri vymene tych 4 hoved vzadu (silenty napravy) odpojil snimace a nasledne ich znova zapojil, od tej chvile mu prava strana laha na zem ked vypne auto, mal som to na diagnostike ako Inpa tak DIS a ani jedno nevycitalo ziadnu chybu, snazil som sa to nejak nakalibrovat ale bezuspesne, vraj to nerobi uz stale ale asi len raz za 10 vypnuti motora. Kde by mohol byt problem? snimace by mali byt dobre, davali obe hodnoty, taktiez auto chodilo hore/dole ked som nastavoval veci, avsak aj tak sa to sere. Popripade ako korektne nastavit? nikde v TIS som to nevidel, taktiez nesom isty ci som mu to spravne nastavil.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 193
- Registrován: stř 19.10.2005 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Teď jsem zrovna jednu E39 z Chorvatska dotáhl (a v úterý tam jedu zase) - rupnul mu levý zadní měch. koupil tam nový a stejně to pak zlobilo. Musí to na diagnostiku, vymazat chybu a překalibrovat výšku. Obávám se, že se tomu možná taky nevyhneš.
Ještě před pár týdny bylo na netu hafo inzerátů s levnými měchy, teď už jsou zase jen kolem 9 tisícovek (za pár-lepší měnit současně!) - třeba http://www.voton.cz/cz/e-shop/625354/c3 ... uring.html . Objedná ti to ale klidně každý prodejce náhradních dílů i levněji. Číslo dílu dle typu auta a strany zde http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50 .
Návod třeba zde http://www.e39.cz/index.php/cs/more-abo ... 9-touring2 nebo zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=m%ECch .
Ještě před pár týdny bylo na netu hafo inzerátů s levnými měchy, teď už jsou zase jen kolem 9 tisícovek (za pár-lepší měnit současně!) - třeba http://www.voton.cz/cz/e-shop/625354/c3 ... uring.html . Objedná ti to ale klidně každý prodejce náhradních dílů i levněji. Číslo dílu dle typu auta a strany zde http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50 .
Návod třeba zde http://www.e39.cz/index.php/cs/more-abo ... 9-touring2 nebo zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=m%ECch .
S tou diagnostikou to není vždycky, já měch vyměnil, auto se zvedlo a jelo jako předtím. Při kontrole na diagnostice vše OK. Pokud se ještě v Chorvatsku zdržíš, objednej si to v nějakém místním BMW, bude to stát plus mínus stejně. Přehodíš to za 15 min. na parkovišti sám.

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Zkalibrovat výšku znamená ručně (diagnostikou) nafoukat každý měch do předepsané výšky (karoserie) a následně "zaaretovat" hodnotu v příslušném reostatu (čidlo) na této poloze. Dále se systém jen snaží změnou tlaku vrátit reostat (čidlo) do této původní polohy. A pokud se mu to poněkolikáté nedaří a s velkou odchylkou (vyhodnotí prasklý měch), vypustí pro sichr celý systém úplně...
Z toho tedy vyplývá, že pokud jen pukne měch a není další závada v systému, není potřeba nic nastavovat, systém (po opravě, tedy výměně měchu) dosáhne nastavené hodnoty reostatu a hotovo... Zkouší to vždy po odemčení auta...
Chyb může být v paměti třeba 80 a na nic to nemá vliv... Systémy, které reflektují zaznamenanou chybu na funkčnosti je na prsty jedné ruky (napadá mě jen ABS a bagy), jinak je to vždy jen někde seznam pro následnou kontrolu...
Z toho tedy vyplývá, že pokud jen pukne měch a není další závada v systému, není potřeba nic nastavovat, systém (po opravě, tedy výměně měchu) dosáhne nastavené hodnoty reostatu a hotovo... Zkouší to vždy po odemčení auta...
Chyb může být v paměti třeba 80 a na nic to nemá vliv... Systémy, které reflektují zaznamenanou chybu na funkčnosti je na prsty jedné ruky (napadá mě jen ABS a bagy), jinak je to vždy jen někde seznam pro následnou kontrolu...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.