Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nivoregulace e39 Touring

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#141 Příspěvek od Dan td »

Mě když prasknul měch tak to lehlo na dorazy na obou stranách během pár minut.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
georg
Registrovaný
Příspěvky: 458
Registrován: úte 11.01.2005 01:00
Bydliště: české budějovice

#142 Příspěvek od georg »

Já měl problém s výškou, pravá strana byla o cca 2 cm níž než druhá, pomohla diagnostika, měl jsem podezření na čidlo, ale diagnostika ho nehlásila tak se poze nakalibrovala výška a je to OK :wink:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#143 Příspěvek od jurasis »

Pokud se při prasknutí měchu nevypustí celý systém, je něco v píp(asi čidlo). Systém se pokusí nafouknout "špatnou" stranu (co si matně pamatuji, už je to skoro tři roky) dvakrát a potom při úplné nereakci čidla (= KO měch) vypustí celý systém na dorazy... To jsem četl někde ve specifikaci výrobce, už si nevzpomínám přesně... Prostě je to feature... Ani se nedivím, na nouzový dojezd by těch deset čísel rozdílu mohlo být pro nápravu celkem sranda...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#144 Příspěvek od MUF_IV »

wEnC píše:Nivo bývá podle motorizace, takže od 528i vejš a od 530d je to myslím standard. Slabší kusy 520, 523i, 525tds je nemaj, pokud si za něj majitel tenkrát nepřiplatil.


Mám ve stáji 1x E39 525D rv 2002 s nivem kombi vybava standard, a 1x 530D bez niva kombi rv2001 Plna palba. Rekl bych ze variant priplatkových verzí za cokoliv na E39 se asi neda spocitat. Otec E39 zase všechno jinak.. :(
andush555
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 29.04.2011 00:00
Bydliště: Hlohovec SVK

#145 Příspěvek od andush555 »

raz je to auto ok a raz je zas nizsie. mozte mi poradit kde kupim to cidlo. mam silny pocit ze by to malo byt v tom. auto same od seba neklesa.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#146 Příspěvek od jurasis »

Hlavně udělej první diagnózu... :!:
Čidlo stojí 2,5kKč jedno, takže žádná hitparáda...
Ještě připomínám, že jsem koupil nové čidlo a pak zjistil, že mám prodřený drát k čidlu a čidlo bylo OK... :!: :!: :!:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
andush555
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 29.04.2011 00:00
Bydliště: Hlohovec SVK

#147 Příspěvek od andush555 »

ok, dam spravit tu diagnozu.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#148 Příspěvek od milo »

me nekomunikuje RJ nivoregulace s hlavni RJ, na diagnostice se nehlasi. bud je neco odpaleny, nebo prodreny drat. nivoregulace ale sama o sobe funguje presne jak ma. nedavno se mi ale auto ruzne naklanelo, proste jak kdy, jednou na jedne strane niz, potom na opacne. bez diagnostiky se zjistuje spatne, co s tim je. nakonec jsem demontoval cidla, poradne procistil konektory a cidla rucne par krat protocil. od te doby klid. jen kdyby mel nekdo funkcni RJ nivoregulace, za rozumne penize beru 8)
Victor
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pon 04.02.2008 01:00

#149 Příspěvek od Victor »

chcem sa opytat
ak ma auto pruziny nema nivo, niekde som to tu cital ale...
+ chcel by som vymenit tlmice aj pruziny, ale auto je znizene, ak kupim normalne tlmice a aj pruziny bude to v pohode ? a ak to ma aj nivo bude to treba niejako nastavit ? nejde mi o to aby auto bolo v takej vyske ako je teraz,
poprosim niejaku radu aby to bolo dobre, vdaka
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#150 Příspěvek od jurasis »

Pokud koupíš tlumiče i pružiny "stejně" (tedy M(pružina)+M(tlumič) nebo neM(pružina)+neM(tlumič)), není co řešit, bude to OK. Jen to vrátíš do origo stavu (jsem pochopil, že to máš sníženo)...

Milo: diagnostika Ti možná ušetří prachy za ŘJ a práci s výměnou... :wink:
PS: když poptáš správného člověka... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#151 Příspěvek od milo »

jurasis: testovano na DIS v autecu, kdyz jsem kupoval, nehlasilo se. na INPA co mam ja, to stejny. v te jednotce jsou stopy po vlhkosti (asi nekdy zateklo do kufru), takze to bude duvod :(
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#152 Příspěvek od mr_nick »

dotaz : kolik vrstev plátna maj měchy na e39 tour 1997. Mám jednu roztrhnou, tak abych věděl kolik to jeste vydrží :) díky
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#153 Příspěvek od jararak »

znami ma 530d e39 v touru a ma vzadu nivo (predlift), pri vymene tych 4 hoved vzadu (silenty napravy) odpojil snimace a nasledne ich znova zapojil, od tej chvile mu prava strana laha na zem ked vypne auto, mal som to na diagnostike ako Inpa tak DIS a ani jedno nevycitalo ziadnu chybu, snazil som sa to nejak nakalibrovat ale bezuspesne, vraj to nerobi uz stale ale asi len raz za 10 vypnuti motora. Kde by mohol byt problem? snimace by mali byt dobre, davali obe hodnoty, taktiez auto chodilo hore/dole ked som nastavoval veci, avsak aj tak sa to sere. Popripade ako korektne nastavit? nikde v TIS som to nevidel, taktiez nesom isty ci som mu to spravne nastavil.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#154 Příspěvek od milo »

za jak dlouho si ta strana lehne? jestli za par hodin, je mozne, ze je v mechu prasklina a unika.
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#155 Příspěvek od jararak »

praveze ihned po zamknuti auta, akoby dostala elektronika pokyn na sfuknutie

mechy sa pozerali, niesu v nich diery a este pre upresnenie, ako vybrali tie snimace, auto na danej strane vyskocilo na plnu vysku a nasledne po zapojeni to laha na zem akoby malo 2 polohy v ktorych chce byt
Stanislaw
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 27.07.2010 00:00

#156 Příspěvek od Stanislaw »

Nemá někdo prosím internet. adresu prodejny kde mohu koupit měchy ? Jsem momentálně v Chorvatsku a jedu jen na jeden měch. Dík za radu.
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#157 Příspěvek od landys »

Teď jsem zrovna jednu E39 z Chorvatska dotáhl (a v úterý tam jedu zase) - rupnul mu levý zadní měch. koupil tam nový a stejně to pak zlobilo. Musí to na diagnostiku, vymazat chybu a překalibrovat výšku. Obávám se, že se tomu možná taky nevyhneš.
Ještě před pár týdny bylo na netu hafo inzerátů s levnými měchy, teď už jsou zase jen kolem 9 tisícovek (za pár-lepší měnit současně!) - třeba http://www.voton.cz/cz/e-shop/625354/c3 ... uring.html . Objedná ti to ale klidně každý prodejce náhradních dílů i levněji. Číslo dílu dle typu auta a strany zde http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50 .
Návod třeba zde http://www.e39.cz/index.php/cs/more-abo ... 9-touring2 nebo zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=m%ECch .
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#158 Příspěvek od Dan td »

S tou diagnostikou to není vždycky, já měch vyměnil, auto se zvedlo a jelo jako předtím. Při kontrole na diagnostice vše OK. Pokud se ještě v Chorvatsku zdržíš, objednej si to v nějakém místním BMW, bude to stát plus mínus stejně. Přehodíš to za 15 min. na parkovišti sám.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#159 Příspěvek od jurasis »

Zkalibrovat výšku znamená ručně (diagnostikou) nafoukat každý měch do předepsané výšky (karoserie) a následně "zaaretovat" hodnotu v příslušném reostatu (čidlo) na této poloze. Dále se systém jen snaží změnou tlaku vrátit reostat (čidlo) do této původní polohy. A pokud se mu to poněkolikáté nedaří a s velkou odchylkou (vyhodnotí prasklý měch), vypustí pro sichr celý systém úplně...
Z toho tedy vyplývá, že pokud jen pukne měch a není další závada v systému, není potřeba nic nastavovat, systém (po opravě, tedy výměně měchu) dosáhne nastavené hodnoty reostatu a hotovo... Zkouší to vždy po odemčení auta...

Chyb může být v paměti třeba 80 a na nic to nemá vliv... Systémy, které reflektují zaznamenanou chybu na funkčnosti je na prsty jedné ruky (napadá mě jen ABS a bagy), jinak je to vždy jen někde seznam pro následnou kontrolu...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Stanislaw
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 27.07.2010 00:00

#160 Příspěvek od Stanislaw »

Pánové díky za informace. Dojedu s prázným měchem. Objednal jsem je u Votona. Přes CHorvatsko, Slovinsko Rakousko jsou velmi slušné silnice, takže žádná tragedie. Akorát musím dávat pozor abych nevymetl nějakou větší nerovnost pravým zadním kolem. Zatím se dařilo. Najel jsem bez něj 1200km.
Odpovědět