Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 rozbité nivo, na zemi sedí pouze jedno kolo

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Kelib
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 18.11.2009 01:00

#1 Příspěvek od Kelib »

Dneska při jízdě po okreskách se rozvísitila kontrolka niva, a když jsem se na auto podíval, tak na doraz bylo levé zadní kolo, pravé bylo vpohodě. Někdo zde psal, že pokud praskne mněch, že systém vypustí i ten druhý, takže zadek klesne celej. Co to teda znamená? Kde může být chyba? díky
kim
Registrovaný
Příspěvky: 212
Registrován: úte 30.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava-Dubina

#2 Příspěvek od kim »

Životnost měchů je kolem 10 let a najetých cca 200 tis km.
Velmi často dochází nejdříve k defektu LZ měchu, po čase PZ měchu.
mravenec
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#3 Příspěvek od mravenec »

Ahoj před měsicem jsem měl stejný problém,Prasknul mi LZ měch auto bylo sadlé na levou sranu.Pravá strana zůstala nafouklá.Kompresor se snažil nafoukat,ale díra byla moc velká.Takže do bmw a koupit novej cena 4600,- s DPH. Výměna cca na půl hodky.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od RuDoSh »

Je tady o tom mraky témat. Stačí hledat. To o tom, že by systém vypustil i druhý měch slyším poprvé a je to blbost.
kim
Registrovaný
Příspěvky: 212
Registrován: úte 30.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava-Dubina

#5 Příspěvek od kim »

Nový měch - nic jiného s tím nenaděláš. Pokud budeš měnit jen jeden do roka měníš druhý :roll:
Kelib
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 18.11.2009 01:00

#6 Příspěvek od Kelib »

Neboj, hledal jsem hledal. A právě při hledání jsem narazil na vypuštění obou měchů, a ostatní jen přikivovali. Tak proto jsem se radši zeptal znovu, jestli je to pravda nebo ne.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od milo »

RuDoSh píše:Je tady o tom mraky témat. Stačí hledat. To o tom, že by systém vypustil i druhý měch slyším poprvé a je to blbost.


stalo se to me + videl jsem to na vlastni oci u Dan_td. vzdy prasknul jen jeden mech a auto bylo na zemi na obou stranach.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »

také potvrzuji, že na našem autě při prasklém jednom měchu sedlo auto na obou stanách. Celý systém pracuje na systému vyrovnání tlaků = "spojené nádoby"
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#9 Příspěvek od kubassszx »

asi se ptám jako trubka, ale co přesně je nivo ?


díkys K
Kelib
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 18.11.2009 01:00

#10 Příspěvek od Kelib »

Huska píše:také potvrzuji, že na našem autě při prasklém jednom měchu sedlo auto na obou stanách. Celý systém pracuje na systému vyrovnání tlaků = "spojené nádoby"


Dnes jsem se o tom bavil se servisákem, říkal že jsou rozhodně oddělený, a pokud klesly obě, je to divný :D tak já nevím
každopádně díky za reakce, v levém měchu je díra
Kelib
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 18.11.2009 01:00

#11 Příspěvek od Kelib »

kubassszx píše:asi se ptám jako trubka, ale co přesně je nivo ?


díkys K


Nivo je systém, díky němuž nejsou vzadu pružiny, ale vzduchové měchy, které se dofukují podle zátěže. Něco podobnýho míval citroen
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od milo »

urcite vymen mechy oba!
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od RuDoSh »

milo píše:urcite vymen mechy oba!


presně tak....

mě to na kombiku spadlo jen na jednu stranu.... po nastartovani se to dofouklo, ale po chvilce se to zas vypustilo....
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#14 Příspěvek od kubassszx »

Kelib píše:
kubassszx píše:asi se ptám jako trubka, ale co přesně je nivo ?


díkys K


Nivo je systém, díky němuž nejsou vzadu pružiny, ale vzduchové měchy, které se dofukují podle zátěže. Něco podobnýho míval citroen


děkuji za informaci :)
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#15 Příspěvek od weNTyll »

Huska píše:také potvrzuji, že na našem autě při prasklém jednom měchu sedlo auto na obou stanách. Celý systém pracuje na systému vyrovnání tlaků = "spojené nádoby"


Spis bych rekl, ze to je ficura celeho systemu, vyfoukne se vse aby to nebylo stranove namahane a totalne nerozhodilo jizdni vlastnosti a kompresor nefunel porad do prazdna. Diagnozou se da nastavovat vyska stran nezavisle, takze spojene to urcite neni, leda az po nejakem vybalancovani. Ale to by tam musely byt jeste nejake mensi vyrovnavaci submechy ...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Huska »

weNTyll píše:
Huska píše:také potvrzuji, že na našem autě při prasklém jednom měchu sedlo auto na obou stanách. Celý systém pracuje na systému vyrovnání tlaků = "spojené nádoby"


Spis bych rekl, ze to je ficura celeho systemu, vyfoukne se vse aby to nebylo stranove namahane a totalne nerozhodilo jizdni vlastnosti a kompresor nefunel porad do prazdna. Diagnozou se da nastavovat vyska stran nezavisle, takze spojene to urcite neni, leda az po nejakem vybalancovani. Ale to by tam musely byt jeste nejake mensi vyrovnavaci submechy ...


celý systém je "jen" elektronika = jednotka a čidlo přidělané na zadní nápravě + kompresor v rezervě a plastové trubky vedoucí do zásobníku/rozdělovače tlaku (ten balancuje strany) a teprve následně k měchům.
Pro jistotu jsem se dnes ptal co je správně a bylo mi potvrzeno, že při prasknutí jednoho se mají pomalu spustit obě strany aby šlo nouzově dojet. Pokud spadne jen jedna strana tak to prý znamená, že došlo k zaseknutí rozdělovače tlaku - stává se při rychlém úniku, ale po výměně měchu se to zv 90% spamatuje.
Jinak je pravda, že se doporučuje výměna obou stran a pravidelná údržba měchu = mají se mazat "vazelínou" .. známý mi říkal, 2x ročně.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#17 Příspěvek od weNTyll »

Obrázek
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od milo »

s tou vazelinou to neni blby napad, necim to maznu, zdaji se mi vysuseny a to je tam mam neco pres rok. to sednuti jedne/obou stran mozna zavisi na tom, jak velka dira v mechu je. ja mel regulerni prasklinu, par centimetru.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Huska »

milo píše:s tou vazelinou to neni blby napad, necim to maznu, zdaji se mi vysuseny a to je tam mam neco pres rok. to sednuti jedne/obou stran mozna zavisi na tom, jak velka dira v mechu je. ja mel regulerni prasklinu, par centimetru.


určitě mazat, na našem autě po čtyřech letech stále vypadají jak nové, brácha to maže bílou vazelínou na jaře a podzim když přezouvá kola.
Podle mě ta guma trpí solí a vším tím bordelem z cest, protože popraskané jsou vždy z venku.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Jendix »

k tomu mazání... to je nějaká spešl vazelína? protože normální by tu gomu asi spíš nažrala? jinak já jsem vždycky podobný věci mazal buď krémem na ruce, nebo i třeba obyč sádlem..

a k tomu namazání.. jak nejlíp měchy namazat? čistě jen zvednout na heveru a kolem dokola máznout? nebo je v tom nějakej fígl?
Odpovědět