Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 528i škubání pod plynem, slábnoucí tah

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Tickerow
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Tickerow »

Tak problem vyresen:-) Byla to vadna civka na jednom valci:-) Za studena a pri vyssich otackach, kdy do ni tekly vetsi proudy a napeti, tak hazela...jinak vynechavala...Koupena nova a auto jede tak jak ma:-)
PolarBear
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: úte 22.09.2009 00:00

#22 Příspěvek od PolarBear »

dokáže tu cívku odhalit diagnostika?
před 10 tis km po koupi jsme udělali takovej ten první velkej servis typu všechny filtry, olej, svíčky těsnění atd včetně preventivní výměny vodní pumpy.


po diagnostike u pana Luňáčka jsem se dověděl že obě lambda sondy hází chybu. a ještě tam bylo něco, ale nějak se semnou moc nebavil, takže jsem z toho věděl velký H...

takže jsem vyměnili teplotní čidlo na motoru (úvaha, že to mohlo mást lambda sondy a ty pak počítaly špatné hodnoty)

bohužel to pomohlo jen minimálně, takže se nakonec vyměnily i obě lambda sondy.

Když se za chodu motoru oddělá víčko motoru tak před výměnou lambd motor šíleně zakopával a a třásl se jako by měl brutální zimnici, po výměně se tento jev dosti redukoval ale nezmizel úplně. Motor bez problému po oddělání víčka pouze chvilkově zakopne a pak se zase ustálí...


Nic dalšího jsem zatím nezkoušel.

Auto momentálně za studena nechce moc reagovat na plyn a spíš se dusí, občas to střílí ve výfuku takže bych řekl, že se stále přechlastává a při nižích otáčkách i cuká.

jakmile se ohřeje tak jede, ale je prostě lenošné (0-100 dá za nějakých 10-11 sec)

spotřeba je taky pořád moc vysoká. U tohodle auta by měl být průmer někde u 9L a ne u 11 (před výměnou lambd to žralo 11 mimo město)

zkusím jít po těch kabelech u cívek případně po cívkách, ale už jsem z toho na prášky. Nemám moc čas auto hodit do servisu, aby se v tom vrtaly měsíc a vyměnili zbytečně XY kurevsky drahejch dílů.

jo když jsem odpojil váhu vzduchu tak tam bylo možná malé zlepšení ale řekl bych dost nepatrné, takže ta je asi dobrá. Zkoušeli jsme i nasávání falešného vzduchu ale po ucpání otvoru u váhy motor okamžitě zdechl a nevypadá to že by si někde přisával.

ještě mě napadlo zkusit vyměnit komplet výfuk včetně svodů. (kdyby někdo věděl o někom kdo má tenhle výfuk na 528I (E39) tak prosím o info. Četl jsem i něco o ucpaných katech, tak by mě zajímalo jestli to třeba nedělá neplechu. (+ já tam mám nějaký supersprint svody+zadní tlumič, kterej bych teda moc rád vyměnil za origo, mě už ten kravál sere :-D )

Nemáte někdo ještě nějaký postřeh po čem bych se mohl ještě kuknout?
Jak se vrátím z dovči tak chci zkouknout ty cívky a kabeláž
Tickerow
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Tickerow »

Auto pojede i bez lambdy celkem obstojne....civku ti diagnostika nezjisti...aspon u me ne...pomohlo ze zacalo cukat i na volnobeh a odpojovanim civek jsem prisel na to ze jeden valec vynechava...ale kdo vi...E34 na treba neco jinak a diag ti neco zjisti...kazdopadne me lambda nejde vubec a motor bezi obstojne...
pindak1
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Jižní Morava (Goding)

#24 Příspěvek od pindak1 »

Zdravím,a prosím o radu. Nechci otvírat nové téma tak se přidám.Moje e39 528i začala za studena škubat a mít nepravidelný chod motoru hlavně v nízkých otáčkách,ale volnoběh drží a neskape..Po dvou dnech se to zhoršilo i po zahřátém motoru a auto ztratilo tah.Diagnostika ukázala na 1 lambdu před katem že je ko.Byla vyměněna za novou a ta teď funguje jednou tak rychleji než ta druhá původní co tam zůstala.Auto stále škube,ale po zahřátí sem tam jede bez chyb.Dnes jsem si z druhého auta pujčil cívky a auto se chová stejně. Svíčky byli hodně černé,ale mají najeto tak 2000km.Palivový filtr měněn před půl rokem.Může někdo poradit na co se ještě mrknout? Dík za každou radu
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#25 Příspěvek od weNTyll »

Zamer se v prvni rade na zapalovani a vstriky u tech valcu pro ktere meri ta lambda cos menil. Jinak hrozi, ze ji budes delat za chvili znova.

Co znamena presne, ze diagnostika ukazala, ze je lamba ko, kdyz pak rikas, ze nova meri rychleji? V pomalosti bych problem az tak nevidel narozdil od rozsahu napeti v jakem se pohybuje. Navic u studeneho motoru se nekolik minut vubec lambda nebere v uvahu nez se poradne zahreje.
pindak1
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Jižní Morava (Goding)

#26 Příspěvek od pindak1 »

Takže auto už jede.Napadlo mě ještě zaměřit se na svíčky i když byli zánovní.Svíčky NGK co jsem tam měl jsem vyměnil za staré BOSCH co tam byli když jsem auto koupil a auto je ok. :D
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#27 Příspěvek od weNTyll »

I novym svickam nekdy staci par desitek km v "blbem" rezimu spalovani a uz pak nepali jak maji.
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#28 Příspěvek od magorcondoria »

To zyx666. Patrně ti rachtá pří přestavování vačky.Budeš mít unavenou talířovou pružinu na vačce.Díl No.11361403550 Na nějakou dobu by to vyřešilo i nové těsnění Vanosu.Ta pružina se nemontovala na první motory.

Opálená Boška lepší než nová NGK!

Thermal Oil Level Sensor-Snímač hladiny oleje-dělá co má v názvu,navíc se podle něho měří tepelné zatížení oleje,i podle toho parametu se také vypočítavá interval výměny oleje.(spotřebované palivo,počet tep. a st. startů.čas.A možná ještě něco navíc)

Pokud motor vynechává tak jako kdyby se vypnulo na vteřinu zapalování(více zážehů za sebou,skubne sebou a běží dál)je to obvykle čidlo kliky.Problém se zhoršuje pří teplém počasí.Nebo po krátkém stání s zařátým motorem,kdy se více prohřeje čidlo a výnechává M52.

M52TU odcházejí čidla co mají napájení 5V.Dělá se svazek na čidlo 12V,je potom napájené od Vanos.

Pokud pozvolna klesají otáčky ,až třeba i zhasne.Padá tlak paliva.Je to poznat někdy i na zvuku čerpadla,že kolísá.
Miguelmk
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: ned 23.05.2010 00:00

#29 Příspěvek od Miguelmk »

Tak konecně sem se dostal na diagnostiku, byl sem u horyse (fakt super borec) a diagnostika ukázala chybu čidla vačky, mimo jiný prkotiny skrz airbag atd., jinak nic, čidlo bylo vyměněný jenomže problém přetrvává, sice ne v takové míře, ale je celkem blbý když auto zdechne při dojezdu na křižovatku a tím pádem se vypnou posilovače, zkusim ještě pročistit palivovej systém a proberu to s horysem jinak mě z toho hrábne :cry:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Brátn Moderátor »

pokud ti to zdechne se sešlápnutím spojky a pádu z vyšších otáček, tak pročisti volnoběžný ventil, ale to ti Horys řekne, mě to pomohlo o 100%

http://translate.googleusercontent.com/ ... fyblTCAW-Q
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Miguelmk
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: ned 23.05.2010 00:00

#31 Příspěvek od Miguelmk »

jj super díky mrknu na to
Miguelmk
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: ned 23.05.2010 00:00

#32 Příspěvek od Miguelmk »

takže problém s cukáním a slábnoucím tahem konečně vyřešen, auto už pět měsíců frčí zase jak má. Ještě jednou velký díky Horysovi, kdyby nebyl tak pečlivej nikdy by se na to nepřišlo. Nakonec se jednalo o poškozený kabel snímače klikovky na tak blbým místě, že by to nikoho nenapadlo a ani to nešlo vidět. Tož volejte hurá a tři dny se radujte :D :D :D
Odpovědět