Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 Touring rv 98 - Nedaří se nastartovat

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
H
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05.12.2010 01:00

#1 Příspěvek od H »

Zdravím pánové, velice nerad otravuju se svými problémy, ale nutně potřebuji zprovoznit auto do pondělka.

Jedná se o BMW e39 touring, rv98 dovoz itálie.
Auto fungovalo naprosto bezchybně do pátku (byl jsem sním v obchodě atd.), ale večer, jsem potřeboval nastartovat a nepodařilo se. Když jsem strčil klíč do zapalování, nepřirozeně dlouho svítilo ABS a display byl pohaslý - a zničeho nic se rosvítil na standartní úroveň. Při otočením klíčku do poslední polohy (start) začlo v palubní desce cvakat a display pouze problikáva bez jakékoliv odezvy (ani škyt).
Myslel jsem, že se jedná o baterku, tak jsem jí vytáhl, dal na nabíječku a zjistil, že je plně nabitá. Vrátil jsem jí zpátky, pokusil se nastartovat a zase nic. Manuál mám pouze italsky, stejně tak popis pojistek, které jsem namátkou projel i vepředu i vzadu, ale nanašel jsem žádnou která by se tvářila ko.

Nemohl by mě někdo odkázat na stránku, kde bych našel jak jsou popsané pojistky v češtině ?
V ideálním případě poradit, čím by mohlo být to, že auto prostě nestartuje?

Díky mockrát předem za odpověď, H.
H
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05.12.2010 01:00

#2 Příspěvek od H »

Zdravím,
tak malá aktualizace....

Kompletně jsem rozebral a vyčistil klíč, auto sice pořád nestartuje, nicméně začal fungovat centrál (předtím nefungovalo dálkové ovládání).

Co jsem ale zjistil když jsem zkoušel nastartovat je to, že display už nesvítí skoro vůbec (prostě pohasíná, když ho přikryju rukou, vidím že svítí).

Nicméně mi nejde do hlavy, proč nabíječka signalizuje, že baterie je 99% a v autě to vypadá, že je vybitá. Zkusím tedy ještě měřák na baterii.
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od pepino5xx »

Jinou baterku (zkus přes jiné auto kabelama), pojistka budíků?
H
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05.12.2010 01:00

#4 Příspěvek od H »

Zdravím,
tak jsem to přeměřil a vypadá to zatím na baterii. Tudíž se momentálně nabíjí, tak uvidíme zítra ráno.
Ještě malý dotaz, jak otevřu víko kufru, když je vyndaná baterka? Minule se mi zabouchlo, tak jestli je jiný způsob než tam lézt přes zadní sedačky. Díky
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#5 Příspěvek od jurasis »

To nevypadá na baterku, to je baterka na 110%... :wink:
Příznaky jsou přesné...
Ještě je otázka, jestli Ti ji nabíječka nabije, když na začátku ukazuje 99%...

Víko otevřeš, ale jen zevnitř. Je tam nouzové táhlo (jako na nádrži). Je pod vercajkem, ale dovnitř stejně musíš (protože bez šťávy neotevřeš zadní okno)...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#6 Příspěvek od Maxiczech »

To je baterka né na 120%, ale na 1000%. Jak jsi jí měřil? Snad né měřičem napětí? To musíš dát na zátěžák a uvidíš na čom jsi. Že ti měřák ukáže 12,5V neznamená, že z ní dostaneš proud pro otočení motoru.. :roll:
Tyhle příspěvky jsou na ..
Nevim, já bych tu baterku nejdřívě vyškubl, dal tam novou a pak bych jsem možná něco napsal.. :idea:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#7 Příspěvek od jurasis »

Jak baterku měřil, napsal, takže si své debilní připomínky strč za klobouk, než zase příště něco napíšeš... :roll: Každej totiž není tak ultrachytrej, jako Ty... :idea:

Tvl, měřič napětí... :roll:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#8 Příspěvek od Maxiczech »

To jurasis: co jsem napsal špatně? Vždyť kapacitu akumulátoru nemůžeš měřit normálním měřákem.. A pokud měřil jak se má, tak na co asi přišel? Že je baterka death nebo má v pr..li kabely od baterie na startér. Tak to napiš dle svého, ať má po problému.. :?
Človíčku nešťastná.. :lol: Ty "ultra chytrej"
Hlavně poladit kontakty na baterii! Očistit, promazat a pořádně dotáhnout, aby to nikde nesvářelo!
Ale tyhle rady.. mno já nevim.. :twisted:
To jsem se učil v 89tom v autoškole.. :lol:
To jsou stále lidičky tak debilní? :D
Tak od toho jsou autoservisy a né fóra na netu.. 8)
kkarel
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: stř 14.11.2007 01:00

#9 Příspěvek od kkarel »

Nevím co tady řešíte to cvakání je přítažné rele starteru a odpada protože napěti na starteru při startování poklesne pod cca 10.5V, jinak řečeno baterka je v řiti. Chte si to půjčit si libovolnou jinou baterku, klidně 44Ah z nějaké feldy nebo tak a uvidite, že to nastartujete.
teoreticky to muze byt i vakl na svorkách bbaterky nebo něco na kabelu ke starteru,ale na 99% to bývá baterka.
Detekce, stačí voltmetr a měrit napětí na baterce při startování mělo by to jit prudce dolu , někam pod 11V
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#10 Příspěvek od libovka »

Ono se tu celkově řeší hromada kravin.Už mi to připadá že kdyby neby internet ta půlka těch Baworáků vůbec nejezdí. :D
Borcovi si auto ufoukne a on aniž by se podíval o co jde tak hned utíká k netu a píše dotaz čím by to mohlo být.Pak zjistí že píchnul kolo.

Jinak k věci.
Na 99% je to baterka.Pochybuju že máš nabíječku.Podle mě máš pouze dobíječku nebo nějakou udržovačku.Takový ty rádoby nabíječky co maj mraky čudlíků a displejů jsou uplně na hovno.Pořádná nabíječka totiž stojí od 6tis nahoru.Správné nabíjení akumulátoru je že do ní pouštíš cca jednu třetinu její kapacity musí se vařit.Jinak baterka dokáže zemřít během 30 minut.Prostě nastartuješ dojedeš do samošky nakoupíš a už neodjedeš.
jkrajinka
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 24.10.2011 00:00

#11 Příspěvek od jkrajinka »

Co dodat :D
Ještě mě zarazilo to dostávání se do kufru, E39 snad má na kufru i klasicky mechnický zámek, tedy ja ho tam mám a je tam právě proto aby se člověk dostal do auta když "nemá" baterku.
To už v dobách E39 BMW optimalizovala a dělala kousky bez zámku na kufru?
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od wEnC »

psal že má touring, takže žádnej zámek na klíč, ale mikrospínač na elektriku, bez elektriky se teda kufr neotevře, do auta se dostane klíčem dveřma u spolujezdce a pak může vlézt do kufru a tam je nouzové táhlo pro manuální otevření ve víku.
baterka prostě exla, to se stává, hlavně při prvních mrazících se ukáže, článek se zbortí jako prd, ze dne na den. Olovo je nespolehlivá technologie. Navíc kára z itálie, která mráz asi nikdy nepoznala.
jkrajinka
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 24.10.2011 00:00

#13 Příspěvek od jkrajinka »

Toš ten touring jsem přehlédl.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#14 Příspěvek od weNTyll »

Odemknout klicem, vlezt k motoru a napojit pres kabely druhe auto nebo baterku a pak uz mas energie dost na cokoliv.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od milo »

jo a kdyz baterku vymenis za novou, precti si neco o jezkovi :-D
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#16 Příspěvek od jurasis »

Maxiczech píše:To jsou stále lidičky tak debilní? :D
Tak od toho jsou autoservisy a né fóra na netu.. 8)

Debilní jsi možná Ty, tou hromadou OT a nadávek, co tady poslední dobou semeníš, navíc hodnota postů prachbídná...
Druhak, fórum je od toho, aby se na něm diskutovalo, jestli Ti to ještě nikdo neřekl... :roll:



Olověný akumulátor se pro nejdelší životnost a maximální výkon správně nabíjí proudem ve výši desetiny kapacity akumulátoru, po dobu deseti hodin a při napětí 1,5 - 2 V nad nominální hodnotou napětí baterie.
Všechny ostatní postupy (různé BOOSTy a rychlonabíjení) životnost a výkon zkracují. Tedy nezáleží, kolik nabíječka stojí, ale jestli dokáže splnit tyto požadavky...
Mimochodem, jen auto je pro baterku ta nejhorší nabíječka...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#17 Příspěvek od Maxiczech »

To jurášek: děkuji ti za názor. :) Pěkné.. nikoho tady neurážím..
Možná lehce semením.. :lol:

Jinak tvůj výklad o olověném akumulátoru byl zcela jistě vyčerpávající, ale tak možná jenom pro tebe..

Ty nominální hodnoto..
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Player1 »

Nevím, jak jsi přišel na to, že jurasis psal, že dobíjecí napětí je 1.5 - 2v... taková blbost by napadla snad jen tebe...

Běž za někým, kdo umí číst a dozvíš se, že psal 1.5 - 2V nad nominální (pro debila jmenovitou) hodnotou napětí baterie.

Už ti to dává smysl?


EDIT: Než jsem tohle napsal, byla tam od Maxiczecha odpověď, ve které psal něco ve smysle, že je blbost, aby se baterka nabíjela 1.5-2V... samože po jeho stylu s různýma urážkama... Ale stihl to pochopit a opravit :lol:
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#19 Příspěvek od Maxiczech »

Jsem to pobral blbě mno.. :lol:
Aspoň tady teď píšeš nesmysly pro změnu ty.. :D
Tak jsem se nepřímo přiznal, mno..
To se mi stává běžně..
Víš jak.. To jsou rady, to by jeden blil.. Ale dyk já už sem blil.. :lol:
Proč asi altík dobíjí 14 - 14,5 voltů?
To každej ze základky pochopí, pokud umí počítat do dvaceti. Kolik dobíjí nad nominální hodnotou napětí baterie..
Je nutné to sem psát? :roll:
xylofon
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 06.08.2010 00:00
Bydliště: cheb

#20 Příspěvek od xylofon »

me taky takhle neslo nastartovat (prijel jsem k benzince natankoval a uz jsem neodjel), diagnostika ukazala nesparovany imo s klicem (central dalka fungovala v poho), nakonec jsem musel nechat vyradit imo a ted to facha,

nejdrive jsem nechal vymenit jeste cteci krouzek u zamku volantu, ale fachalo to jen 14dni
Odpovědět