Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530D kouří

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
stawros
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 31.01.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od stawros »

potřebuju poradit auto mi zacalo z niceho nic divne kouřit vetsinou pri jizde do kopce. pri jizde i v nizsich otackach vychazi z vyfuku svetlý kouř a dost zapacha. znamy servisak mi tvrdil ze pry jedina moznost je ze odchazi turbo.
tak zkousim jestli vas nenapadne jeste neco.. :-) diky
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Turbo.
Doporučuju co nejdřív nechat zkontrolovat nebo taky místo turba mužeš měnit celej motor.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#3 Příspěvek od beny-maser »

pokud dost zapáchá po spáleným oleji tak turbo KO. Taky doporučuju rychle řešit takhle to potom končí: http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#4 Příspěvek od mari »

To video je pěknej hnus. Musí to bejt pěknej šok když člověk vyndá klíček ze zapalování a motor jede dál na bomby :-) Copak u manuálu, tam člověk frkne 3-ku nebo 4-ku, pustí rychle spojku a auto chcípne. U automatu bych se bál že ještě oddělám převodovku. Nevim jak bych v tom fofru třeba ucpával sání :-)
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od Couloo »

Mechanik sice nejsem ale mě to u E39 dělal odlučovač oleje který byl v hrozném stavu.Smrdělo to jako by se něco pálilo a kouřilo. Po výměně byl klid. To je má zkušenost.
Butch5
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Butch5 »

mari píše:To video je pěknej hnus. Musí to bejt pěknej šok když člověk vyndá klíček ze zapalování a motor jede dál na bomby :-) Copak u manuálu, tam člověk frkne 3-ku nebo 4-ku, pustí rychle spojku a auto chcípne. U automatu bych se bál že ještě oddělám převodovku. Nevim jak bych v tom fofru třeba ucpával sání :-)



Když Ti chytne olej , můžeš tam hodit klidně pětku nebo cihlu oknem, ale už to nezastavíš..... ten olej jak hoří, tak ti rozjede motor
texxx
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: úte 25.05.2004 00:00
Bydliště: brno

#7 Příspěvek od texxx »

ale zastavíš..přesně jak píše mari....
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Jendix »

texxx píše:ale zastavíš..přesně jak píše mari....


u manuálu to je jasný, šlo by to ale i tak u automatu? s automatem nemám moc zkušeností, šla by vůbec při vytočeným motoru zařadit rychlost?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#9 Příspěvek od Misanek »

texxx píše:ale zastavíš..přesně jak píše mari....
Jak ten motor chytne točky tak jediné co tak maximálně budeš moct zastavit je vlastní stolice, víc nic. Dokud nedojde olej anebo z toho motoru něco nevystoupí, tak ve většině případů kdy se tato závada podchytí pozdě, jsou následky tragické a zůstane po nich akorát odkouřený motor a spálená spojková lamela :wink: On ten motor má rázem docela rapidní nárust výkonu, ale bohužel je to většinou jeden z jeho posledních nárustů... :D

Už se mi to taky jednou stalo, naštěstí jsem jej duchaplně chcípl přes kvalt, než se ještě roztočil.
Pyron
Registrovaný
Příspěvky: 5017
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Pyron »

vysvětlí mi někdo princip činnosti motoru na základě hoření oleje?
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#11 Příspěvek od bibikuba »

Pyron píše:vysvětlí mi někdo princip činnosti motoru na základě hoření oleje?
No já nevím jestli se mluví o tom co myslím já ale mám pocit že když je nateklej olej v sání a náhodou chytne -začne hořet tak je neštěstí na světě..Je to ono nebe se tady mluví o něčem jiném??
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#12 Příspěvek od Soptiiik »

Začne si to podtlakem v sání skrze vůli v turbuvysávat olej z olejové vany ten pak ve válcích funguje jako palivo.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od Misanek »

No podle mého ten podtlak v tomto případě takovou roli hrát nebude. Jde spíš o to, že většinou u trub rupne ten těsnící kroužek co je okolo hřídele v turbodmychadle. Ten jakmile rupne, tak pustí většinou olej do kompresorové části, tzn. do sání a turbo jak furt běží + tlak oleje generovaný olejovým čerpadlem (turbo je mazané primárně). Tímto se dostane až do spalovacího prostoru, kde- v podstatě nahradí naftu ale neni jeho dávka nijak řízena. V tomto okamžiku motor začne olej spalovat, tím pádem zvyšovat i své otáčky no a se zvyšujícíma se otáčkama rostou samozřejmě i otáčky olejového čerpadla a tím pádem i průtok oleje, který směřuje do sání. No a takto to jde až do té doby dokud buďto nedojde olej anebo se motor nepřetočí. Takže se z toho motoru na chvilku v podstatě stane takové perpetum mobile :) Ale končí to jeho zadřením anebo přetočením
Odpovědět