Ahoj, ať hledám jak hledám, tak nikde nemohu najít kolik brzdové kaplainy koupit pro bmw e39 528i (sedan) a to jsem se pokoušel zapojit i googel.
Našel jsem jak se tu řeší jestli DOT4 nebo DOT5 ale kolik kapaliny koupit...?
Bude mi stačit litr? Pomozte díky.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přesné množství objemu brzdové kaplainy e39?
Kolik se vejde nevím,ale ono taky záleží jak to vypustíš protože všechno ti stejně nevyteče.A pak záleží hlavně jak dlouho to budeš muset odvzdušnovat.
Osobně bych něčím vycucl vše z nádobky a potom jen doléval a pořádně odvzdušnil.Pokud to budeš profukovat vzduchem abys tu starou kapalinu dostal ven,tak se ti může stát že zůstane v ABS ventilu vzduch a nepůjde ti to odvzdušnit.
Jinak téma zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=45
Osobně bych něčím vycucl vše z nádobky a potom jen doléval a pořádně odvzdušnil.Pokud to budeš profukovat vzduchem abys tu starou kapalinu dostal ven,tak se ti může stát že zůstane v ABS ventilu vzduch a nepůjde ti to odvzdušnit.
Jinak téma zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=45
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Přesné množství brzdové kapaliny najdeš níže. Ale pokud nechceš dolévat do nádržky kapalinu, která Ti vytekla při odvzdušnění u kola, počítej s rezervou. Já spotřeboval 1,5 litru, jsem prostě brynda.vasapasa píše:Ví někdo kolik se vejde do celého brzdového systému?

Údaje pro strojový spodek -Nr. 'XXXXXXX' – plnící množství pro roky výroby od 01.09.1998 do 31.08.2000:
Motor M57: 6.50 litrů oleje
Převodovka A5S 360R (automatická) : 9.00 litrů oleje
Diferenciál: 1.20 litrů oleje (doživotní náplň) ??
Brzdová kapalina: 1.00 litr
Chladící kapalina s/bez klimatizace: 9.70/0.00 litru
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Souhlas - http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/48/47 , ale když to někdo chce dělat klasicky, tak té kapaliny spotřebuje trochu více.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Kapalina se při výměně nevypouští, jak si to zavzdušníš, tak se z toho pak střelíš do hlavy. Nejlepší je vytáhnout z nádobky nějakou stříkačkou s hadičkou všechnu starou kapalinu, ještě lepší je vyndat z nádržky i sítko (to chce ale trochu šikovnosti,4 šroubováky proti sobě křížem a opatrně vytáhnout, takže práce pro 2 lidi) a vycucnout ji úplně do dna, pak sítko vrátit a pak naplnit nádobku čistou kapalinou a až potom začít odšlapávat přes odvzdušňováky jednotlivých kol, dokud nejde ven čistá. Tímto způsobem dost kapaliny ušetříš, protože se v nádržce nemísí stará kapalina s novou, ale jde do systému rovnou čistá. Potom postupně odpouštět jednotlivá kola dokud nejde ven čistá kapalina, na pořadí kol nezáleží. A nezapomínejte na spojku, když na ní předchozí majitel zapomene, teče odtamtud pěkný humus a pak jdou prasátka do kytek. Postup stejný jako u brzd, odšlapat a nechat odtéct přes odvzdušňovák, nádobku má společnou s brzdama. Už jsem to dělal na třech E39 a při tomto postupu 1 litr stačí.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau