Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automat nefunguje > potřetí opraveno, už zase jezdí
Když to tady tak čtu, tak nechápu, proč tady má hodně lidí čipované jednotky. Když chci dynamickou jízdu, tak je snad lepší si koupit auto s pořádným benzínovým motorem a ne dělat závodníka z naftovýho chrochtla. Čipování nafťáků zvedá pouze kroutící moment, ale s dynamikou hoření směsi to stëjně nic neudělá, takže se akorát zvedne spotřeba a časem odejde převodovka a diferenciál.
marwal píše:Tak bohužel cesty do Mnichova jsou pro moje auto osudové. Když jsem jel tam, tak krásně na tempomat okolo 150 Km/h pohodová jízda a za 300 km průměrná spotřeba dle BC 7l/100 km. Když jsem jel zpátky, tak jsem to občas rozjel na rychlost okolo 200 Km/h abych byl doma rychle. Najednou zničeho nic ztráta výkonu a auto zpomalilo na cca 140 Km/h. Vzhledem k tomu, že posledních pár týdnů jsem slyšel při rozjezdu a malé rychlosti takový divný kovový zvuk jako když něco drhne nebo dře, tak mě napadlo že turbo zemřelo. Zkoušel jsem tedy jet co to šlo a dalo se na 4 rychlostní stupen jet okolo 130 - 140. Na pětku to pouze udrželo dosaženou rychlost nebo zrychlilo z kopce. Dojel jsem na hranice a na palubním počítači se objevilo abych zkontroloval hladinu motorového oleje. Před tím jsem si všiml že když jsem se rozjížděl z menších rychlostí, tak se za mnou dost kouřilo. Zastavil jsem tedy na pumpe a zkontroloval olej. Shodou okolností jsem před týdnem měnil nový olej Mobil 1 0W-40. Na rysce se nic neukázalo, tak jsem koupil nějaký olej AGIP 15W-40 a musel jsem do motoru nalít asi 3 litry aby se na rysce něco objevilo. Takže to vypadá že turbo je KO a žere olej, ten se dostává do výfuku a proto to čoudí. Zajímalo by mě, zda je normální že turbo odejde ve 170000 Km? Ve 100000 Km jsem nechal čipovat řídící jednotku.
Mám dotazy:
V kolika Km Vám odešlo turbo?
Musím tam dát stejné turbo, nebo můžu dát některé z novějších 530d, které je stavěné na vyšší výkon?
No kamaráde jak to tady čtu tak seš docela odvážnej.Nechápu proč ten čip nedáš do hajzlu.Ta převodovka trpí se seriovým výkonem a natož s čipem.Měl jsem tu na opravu X5 3.0d čipnutou s 90000km najeto a převodovka před smrtí a prasklé svody.Hold s tím čipem vše víc trpí tak co čekáš,že najedeš milion?.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 196
- Registrován: pát 29.06.2007 00:00
- Bydliště: golden city
- Kontaktovat uživatele:
marwal píše: Zajímalo by mě, zda je normální že turbo odejde ve 170000 Km? Ve 100000 Km jsem nechal čipovat řídící jednotku.
Mám dotazy:
V kolika Km Vám odešlo turbo?
Musím tam dát stejné turbo, nebo můžu dát některé z novějších 530d, které je stavěné na vyšší výkon?
s tim olejem to byla pekna kokotina
kdyz jsem patral, tak jsem tady nasel, ze BMW udajne dava garanci na turbo 130tis km (to ale neznamena, ze to turbo nemuze natocit klidne 300tis)
me turbo odeslo ve 201tis km, chip nemam, bylo to proste ulitany, kdyz jsem byl u Bychla, tak mi jeden znamej mechanik rikal, ze jeste nezazil seriovou e39, ze by takhle jela (auta pred smrti jedou nejlip

z novejsi nemuzes, jelikoz mas podtlakovou regulaci (mas tam na turbu takovu banku), kdezto novy motory maj turba s elektronickou regulaci
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 410
- Registrován: úte 29.04.2003 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
To je otazka, od opravy jsem najel asi 15tis km, moc nejezdim a auto zatim drzi. Nemusis totiz narazit na dobry kousek a po vymene prevodovky klidne muzes mit za chvili nepojizdne auto. Je treba to zvazit a hlavne pokud kupujete nahradni automat tak musite mit stesti na predchoziho majitele nebo puvod.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 410
- Registrován: úte 29.04.2003 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
To je zajímavé ale na druhou stranu, to má nevýhodu, že v Německu asi nedělají výměnu převodovky na autě, ale pouze kus za kus. Je pak riziko, že ten kdo převodovku bude montovat to udělá špatně, nebo to udělá správně ale převodovka nebude fungovat a je otázka jak bude fungovat reklamace v Německu na převodovku kterou montoval někdo jiný. Ideální by bylo kdyby někdo napsal přímo kontakt na nějakou ověřenou firmu, které dělají repase v Nemecku dobře a převodovky fungují i po určité době.
http://www.prevodovka.cz
NEJ zkušenosti
NEJ zkušenosti
Ja tam mel Passata, ktetyho mi jina firma domrvila, navic opravovali 5nedel, pry ze je to složitý.
Chtěli 65tis, jezdil jsem 18000 a konec, spaleny.
Pry ze taham lode, karavany a jezdim jako blazen. Nemam tazny, jsem invalida
Opravili teda, zaplatil jsem si 16 tisic menic.
Jezdil jsem 600km, spsleny na sracku.
Dal jsem to uz viz převodovka.cz hotovo do tydne i s dily-objednani.
Cena 45tis.
Chlapek je tam opravdu super, maximalne vyhovi.
Ptal jsem se ho ted na Bawo, rikal do 50tis ze to zvladne.
Firma zde byla i chvalena.
Jo a pozor na autoservis Garant v Praze!
Ja tech 50dam a vim ze budu mit zas bombu, pry 150tis km.
Ted mi nekdy pri razeni na trojku lehce pocukne, ale dokz to je jen to...
Chtěli 65tis, jezdil jsem 18000 a konec, spaleny.
Pry ze taham lode, karavany a jezdim jako blazen. Nemam tazny, jsem invalida
Opravili teda, zaplatil jsem si 16 tisic menic.
Jezdil jsem 600km, spsleny na sracku.
Dal jsem to uz viz převodovka.cz hotovo do tydne i s dily-objednani.
Cena 45tis.
Chlapek je tam opravdu super, maximalne vyhovi.
Ptal jsem se ho ted na Bawo, rikal do 50tis ze to zvladne.
Firma zde byla i chvalena.
Jo a pozor na autoservis Garant v Praze!
Ja tech 50dam a vim ze budu mit zas bombu, pry 150tis km.
Ted mi nekdy pri razeni na trojku lehce pocukne, ale dokz to je jen to...
filini28 píše:Ja tam mel Passata, ktetyho mi jina firma domrvila, navic opravovali 5nedel, pry ze je to složitý.
Chtěli 65tis, jezdil jsem 18000 a konec, spaleny.
Pry ze taham lode, karavany a jezdim jako blazen. Nemam tazny, jsem invalida
Opravili teda, zaplatil jsem si 16 tisic menic.
Jezdil jsem 600km, spsleny na sracku.
Dal jsem to uz viz převodovka.cz hotovo do tydne i s dily-objednani.
Cena 45tis.
Chlapek je tam opravdu super, maximalne vyhovi.
Ptal jsem se ho ted na Bawo, rikal do 50tis ze to zvladne.
Firma zde byla i chvalena.
Jo a pozor na autoservis Garant v Praze!
Ja tech 50dam a vim ze budu mit zas bombu, pry 150tis km.
Ted mi nekdy pri razeni na trojku lehce pocukne, ale dokz to je jen to...
Ok,dik za info.
Na jare to zacnu resit.
530dA 1998 260tkm, převodovka podle mě původní.
Kromě toho, že občas zařadí razantněji (hlavně za studena a je to z 1 na 2), nepozoruji nějaké nestandartní chování.
Když to tady čtu, tak mám velké dilema jestli za to v létě zapřáhnout karavan... loni jsme po Itálii najeli 4500km. To auto dostane s karavanem za zády pořádnou bídu - hlavně přejezd Alp, to prověří stav auta jako nic jiného.
Určitě není normální, že turbo klekne na 200tkm "běžným opotřebením" - je to nesmysl. Trochu do toho dělám a u 9 z 10 mrtvých turb je jasně viditelná příčina poškození. U BMW jsou to většinou uvolněné swirl klapky (posekaná výfuková turbína + statorové lopatky), ucpané filtry odvětrávání (nadměrný únik oleje a následně nefunkční regulace) nebo prasklé sání (velká axiální vůle).
Za sebe si myslím, že chipovat E39 530dA je nesmysl a jen zdroj potenciálních problémů v budoucnu, když už, tak u někoho kdo ví co dělá, ale určitě bych nezvedal max hodnotu kr. momentu.
Kromě toho, že občas zařadí razantněji (hlavně za studena a je to z 1 na 2), nepozoruji nějaké nestandartní chování.
Když to tady čtu, tak mám velké dilema jestli za to v létě zapřáhnout karavan... loni jsme po Itálii najeli 4500km. To auto dostane s karavanem za zády pořádnou bídu - hlavně přejezd Alp, to prověří stav auta jako nic jiného.
Určitě není normální, že turbo klekne na 200tkm "běžným opotřebením" - je to nesmysl. Trochu do toho dělám a u 9 z 10 mrtvých turb je jasně viditelná příčina poškození. U BMW jsou to většinou uvolněné swirl klapky (posekaná výfuková turbína + statorové lopatky), ucpané filtry odvětrávání (nadměrný únik oleje a následně nefunkční regulace) nebo prasklé sání (velká axiální vůle).
Za sebe si myslím, že chipovat E39 530dA je nesmysl a jen zdroj potenciálních problémů v budoucnu, když už, tak u někoho kdo ví co dělá, ale určitě bych nezvedal max hodnotu kr. momentu.
PearlJam píše:Moje prevodovka ma 415 tis. km E39, 530 dA, 1998 bez vymeny oleje a stale radi skvele.
To mi dodává odvahu na karavan

Jak to tady čtu, tak se nemůžu zbavit dojmu, že E39 před FL byla možná i poctivější než po FL.
Zatím co jsem postřehnul, tak všichni kdo mají najeto nějakou raketu na automatu, tak to byly všechno auta před FL.
150tkm na převodovku je smutný, ještě nedávno jsem najezdil i 70tkm za rok. Jako koupit si káru za 2 mega a za 2 roky řešit převodovku???
Asi nejhorší kvalita začíná rokem 2006. V tomhle roce začalo globální hledání úspor a to znamenalo obrovský pokles jakosti nejenom aut. Mám e38 750i z roku 2000, najeto 200 tis. km, převodovka je původní s původní neměněnou olejovou náplní a řadí perfektně. U 760Li z roku 2008 mám třetí převodovku, první vyměnili v kulanci a druhou ještě v záruce.