Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

klepání (vůle v řízení) 530da E60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
vlkodav1
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 28.02.2012 01:00

#1 Příspěvek od vlkodav1 »

Potřebuji poradit, na levé přední straně řidiče se pořád ozýva klepání a to když točím volatem hlavně na pravou stranu a taky když jedu po kostkách tak cítím vůli v řizení. Vule se projeví i když na místě cukavě točím volatnem, ale jen na pravou stranu.
Díky za rady
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od Sweden »

nevím co čekáš za rady ale za mě si aspoň shoď dolu koleso a koukni na ramena,tyčky řízení apod.Asi tam bude někde vůle..... :)

popř to jenom vyheveruj a vyzkoušej vůle pohybem kolesa
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#3 Příspěvek od MUF_IV »

Tak tak, pokud je to tak citelné, musíš na to přijít :wink:
Rades

#4 Příspěvek od Rades »

zkus se zaměřit na tyč řízení nebo samotný mechanismus :-) pokud rázy cítíš ve volantu, mohly by být vůle tam.
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice

#5 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

Ahoj.90% rejdový čep řízení.měl jsem to samé.Cena origo s prací a geometrií 412.-euro.Čep stál110.- zbytek práce a geo cca 3hod.
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Couloo »

Mám podobný problém a mám totálně vybité ramena a kola mi chodí asi 3cm.Zrovna dnes objednávám sadu ramen a čepů tak pak to snad už bude ok.
vlkodav1
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 28.02.2012 01:00

#7 Příspěvek od vlkodav1 »

Tak ta vůle je v hřebenovém řízení. Ramena a čepy jsou OK a když se rozdělají tyčky od hřebenového řízení tak tam je vůle dostran i vůle nahoru i dolů.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Jendix »

vlkodav1 píše:Tak ta vůle je v hřebenovém řízení. Ramena a čepy jsou OK a když se rozdělají tyčky od hřebenového řízení tak tam je vůle dostran i vůle nahoru i dolů.


Upřímě řečeno, už jsem o tom od někoh slyšel, že měnil na e60 něco takovýho. Doufám že to nerozšíří v další masový e60 problém. Kolik má auto najeto?

Jinak při zatočení a přejezdu nerovností cítim taky něco jako takový klepnutí, je otázka jestli to není jenom pocitově, e60 je poměrně tvrdá a při zatočení stojí kolo malinko nahraně, takže je to v podstatě ještě tvrdší.. něco jako vůli jsem zatím nevypozoroval..

jinak tady je celý nový řízení:

http://www.ebay.de/itm/BMW-Lenkgetriebe ... 5891f10f07


a tady použitý, ale píšou tam zgenerlákovaný
http://www.ebay.de/itm/Lenkgetriebe-BMW ... 2a1a6ebd0e
bbeavis
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 16.06.2008 00:00
Bydliště: Marianske Lazne
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od bbeavis »

Muzu se zeptat jak jsi dopadl s tim rizenim? Asi mam stejny problem a premejslim kde opravit. Kdyz do toho z leve strany koukam tak vidim jak se ta tyc hejbe nahoru dolu. sehnat ci nechat repasovat. :(

Nedelal jste to nekdo? jinak mam najeto 209000km
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od Marda »

Co jsem tak dříve zjišťoval, tak problém se vyskytuje u aktivního řízení. Toto prý často odchází a musí se měnit celé. Cca 20-30tis., už si to moc nepamatuji. Řešil jsem to na E60, které vykazovala klepání v řízení. Mechanik mně říkal, že už to dělal několikrát a vždy po cca 30-50tis. km se to objevilo znovu (kvalita silnic v ČR).
Takže když jsem kupoval E63, bral jsem absenci aktivního řízení jako výhodu 8)
vlkodav1
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 28.02.2012 01:00

#11 Příspěvek od vlkodav1 »

Tak jsem to mel u profika, ktery děla už řadu let do BMW a hodně tomu rozumí. hřebenové řízení je v háji. Je tam vůle nahoru i dolu a není to aktivní řízení. Oprava je nasledující. Výměna za jiný nepoškozený kus. Bud repasovaný v zaruce 12měsícu cena 12tis a nebo jetý originál a ty se pohybuji kolem 4-5tis. Doporučil mě ten jetý original. Da se dobře poznat jestli má vůle a že bude ještě delší dobu bez problémů fungovat. Takže ted mi schání řízení a pak bude vše OK! Pravděpodobně se tam asi dostala voda a pak už to jen otázka času, kdy se to posere!
bbeavis
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 16.06.2008 00:00
Bydliště: Marianske Lazne
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od bbeavis »

Sem na tom uplne stejne. Mam obyc rizeni a vule v levy casti nahoru a dolu. uz sem kopil jine jete a vypada v pohode. Ted se jen donutit k vymene :D

Nedelal jste nekdo? Jde to bez sundani ramu pod motorem?
Nirvana74
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pát 23.03.2012 01:00

#13 Příspěvek od Nirvana74 »

Jak že poznám jaké to řízení mám? :-)
avana
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 26.07.2010 00:00
Bydliště: okr. Strakonice

#14 Příspěvek od avana »

Když stojím na místě, motor neběží a já otáčím volantem tam a zpět o půl otáčky, trochu v něm "loupe", předpokládám, že je to ta vůle v řízení....???
bbeavis
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 16.06.2008 00:00
Bydliště: Marianske Lazne
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od bbeavis »

Tak ja uz mam za sebou vymenu a mam klid. Rizeni jsem poridil na ebay repasovany za 370€ plus zaloha za me.V cechach jsem nasel jednu firmu ale ta potrebovala nejdriv zaslat me a to by mi opravili ale na to sem nemel cas. Prace trvala asi tak 5 hodin pohodovym tempem s tim ze absolutne nesli vyndat cepi rizeni.
Mel sem vuli na strane ridice nahoru a dolu. Vsichni me presvedcovali ze neni mozny aby tam byla vule a rizeni neteklo. Ale ja to tak mel.

Jinak sem pred tim koupil jeste jedno rizeni najeto pry 100000km z e60 2007. Ale bylo jiny. Kdyby o nej nekdo mel zajem muzu nabidnout. Zda se mi v poradku. Kdyztak poslu foto jak vypada. Oproti memu ma jinak umistene uchyceni. Napada me jestli neni z Xka. Ale potvrzene to nemam.
Reiner_520d
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pon 13.02.2012 01:00

#16 Příspěvek od Reiner_520d »

stejny problem na 520d 09/2007, 150tis.

Mechanik rikal presne, ze je to vule v rizeni.

Zatim to ale neresim.
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#17 Příspěvek od MUF_IV »

Taky se mi to ted stalo, kulaky na rizeni zcela vybité. Vyměnil jsem je cena kolem litru za jeden a geomterice v BMW 4200,- :))) Ale stálo to za to..E60 530D, DD je podstatně přesnější...
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Giovany1971 »

Tak tak vypada to že tahle řada bude mit s rizením problém mám 200tis a je volný hřeben na levé straně u řidiče,,chodí nahoru dolu,,klepání,,pri přejezdu nerovností i pri otacení volantem tam zpět.navic jak je znamo bmw trestá jakou koli vůli v řizení a nápravě vibrací do volantu. V pondělí objednávám tohle.

http://www.auto-ksport.cz/preview.php?z=11230
janosik
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: ned 26.09.2010 00:00
Bydliště: Ostravsko

#19 Příspěvek od janosik »

stejný problém, řízení levá strana KO.
e61 XD 2009, další chyba u e60, 61, ale nedam na ně dopustit tohle je moje čtvrtá pětka.
m4tes
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 18.09.2011 00:00
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

#20 Příspěvek od m4tes »

upravuji příspěvěk

- chyba u mě opět v čidle aktivního řízení... po 2-3 měsících po výměně čidla se mi tam dostala zase voda! přitom jsem měl namazené plochy silikonem kvůli té vodě, čidlo zahlásilo chybu, dneska jsem ho vybral, zděsil se, vyčistil jsem ho, nakalibrovat řízení a už aktivní řízení funguje :-) problém je, že takto se čidlo samostaně koupit nedá - na modely LCI a bmw výdy řekne, kupte si nové kompletní řízení :-( sehnat se dá pouze z bouraček atd..

***bohužel tedy přetrvává problém s vibracemi ve vyšších rychlostech zrychlování a brždění a lupaním, když na místě zatočím do plnýho rejdu a kousek zpět lupne u spolujezdce, budu hledat ještě dál příčinu, odkud se to přesně ozývá..

najeto 185 tis km, e61 LCI 3.0d 173kW
Odpovědět