Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW e39 530D, překvapení s automatem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#21 Příspěvek od Misanek »

hurvajs77 píše:Osobně bych střílel za neutrál za jizdy i u manuálu... 8)
tak to je zase poněkud přehnaný názor řekl bych :roll:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#22 Příspěvek od Misanek »

Patrik píše:nebudu se tu z nikym dohadovat co dela automat kdyz zastavis vyradis na N a pak zpet na D ale verte ze menic pracuje

Samozřejmě že pracuje. Ten pracuje v podstatě dalo by se říct pokaždé když motor běží. Ale o zamykání tady nemůže být řeč ani v nejmenším :wink:

Patrik píše:...reknou vam 2 veci kdyz automat radi rychlost uber plyn nenicis tolik spoky uvnitr skrine...

Zajímavýnázor který jsem ještě nezaslechl, ale zní docela logicky. zase jsem o něco chytřější, díky :wink:




Patrik píše:...rada na zaver odpoj baterku treba na 1 den automat si rad pamatuje a uci se a timhle ho vyresetujes pro lidi co budou rikat ze je to blbost tak te ujistim ze automat je schnej se ucit jak snim jeho majitel jezdi.....navzdory tomu co bude nekdo psat udelej to odpoj baterku na 1 NOC zapoj a jdi jezdit a uvidis.....
Ano, ECU automatických převodovek si umí načítat adaptativní hodnoty. Tuto funkci už mají dokonce i převodovky v e34. Nejsem si jist jestli teda všechny druhy a motorizace, nicméně na TDS takovuto převodovku mám a musím říct, že po vymazání a najetí cca 30 000 km se mi opravdu trochu přizpůsobila - řadí podle mého v trošku nižších otáčkách a i trochu dřív zamyká měnič, který nechá zamknutý déle než bývalo zvykem. Ale možná je to celé jenom placebo efekt anebo mi to celé začíná naznačovat nějakou závadu :D
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#23 Příspěvek od hurvajs77 »

kdyz ten vul Jasanek je komunista a ty jak znamo, jsou jineho razeni... :D. OK, tak ne strilel, ale alespon pohlavkoval. Nechapu kdo takovou kravinu vymyslel a argumentace ze se usetri palivo je nesmysl, protoze motor stejne furt neco papa. To by se mohl z kopce rovnou motor vypinat a jeste lepe ho uplne vyndat a dat slapky... :mad:
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#24 Příspěvek od Misanek »

hurvajs77 píše:Nechapu kdo takovou kravinu vymyslel a argumentace ze se usetri palivo je nesmysl, protoze motor stejne furt neco papa.
tak toto je argument samozřejmě úplně na hovno, to víme snad všichni (aspoń doufám) :wink: Přa zařazeném kvlatu a tudíž i zvýšených otáčkách naopa právě motor nežer vůbec nic, neboť v tu chvíli ECU zavírá naftu buďto na čerpadle (TDS a jiné komůrkáče s el. čerpadlem) anebo samotné vstřiky (m57 a jiné CR systémy). Kdežto při vyřazení musí být samozřejmě motor krmen nějakým palivem na udržení jeho chodiu ve volnoběžných otáčkách.

Jízda na neutrál může snad být úspornější jenom u komůrkáčů s mech. čerpadlem, kde je volnoběžná dávka paliva vstřikována stále, ale dle mého ten rozdíl spotřeby je naprosto zanedbatelný, jestli by teda byl vůbec zantelný a změřitelný :)
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Patrik »

zkouknete treba tohle pokud se vam to chce cist je to trochu dlouhy ale i poucny a logicky.........

http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#26 Příspěvek od Pavel_Franta »

:D .... to je žalud :D

... i přes to jaký jsi čtverák, si myslim že to stejně moc žereš... vyřazoval muj fotr a to je profesionální šofér... vždycky si pamatuju že vyřazoval... na fáčku, warťasu, šáde 105 S, stejně tak jako tatry, liazky a pak velký mergly.... neříkám že je nějakej extra koumák, ale uplnej debil taky neni. Věřim že po jeho 35 letý praxi by mu už dávno někdo řekl, že jeho 8 mi hodinový šichty plný neutrálů nejsou nic moc.

Co mi ikazuje INPA, nevím pořádně :D jsou to dva pokusy co jsem se snažil něco pochopit :D
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#27 Příspěvek od Pavel_Franta »

a stejně už mě serete :D

říkám že mě brzdí motor, ne že jsem po nocích ubrečenej z toho že jsem na milion kilometrů díky neutrálu neušetřil decku nafty...
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#28 Příspěvek od jurasis »

Safra, jen nějaká fakta:

Převodovka z kopce při ťuknutí na brzdu PODŘADÍ SCHVÁLNĚ... :!: Je to feature, tedy vlastnost, aby se víc brzdilo motorem...

Měnič se uzamyká na základě PLYNULÉ JÍZDY, tedy laicky řečeno, pokud držíš "stabilní plyn"... :!:

Vyřazování je blbost, převodovka potřebuje běžící čerpadlo... Proč je asi ZAKÁZÁNO tahat auto s automatickou převodovkou bez odpojení kardanu... :?:


A ještě mimo mísu: pokud jede auto na poslední kvalt z kopce (bez vyřazení, tzv. brzdí motorem), vstřikovače nevstřikují ŽÁDNÉ PALIVO...
Pokud dáme neutrál, motor žere stejně, jako NA VOLNOBĚH... :!:
Tedy co je víc, NIC nebo MÁLO... :!: :!: :!:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#29 Příspěvek od Pavel_Franta »

díky za odpověd,

jedna z prvních reakcí tady na foru byla, že kardanu je to jedno a druhá je moje že šetření paliva je sice fajn, ale že roli u mě hraje spíš fakt že si auto nemůžu sám nijakým způsobem pustit z kopce, tak abych necítil výrazné brždění motorem což mi trochu vadí, když pak musim závidět wartburkům jejich NEmotorou brzdu, kdyz mi funěj z kopce na krk.

Je to jako prokletí, když to víte, že ted dáte neutrál a letíte....a ted se mám spokojit stim že tu volnost kolům, prostě nemůžu autu dát...? a to to jako nikomu z vás nevadí...? mi neříkejte že všichni jezdíte z kopce pod plynem jen aby jste se dokrmovali na nějakých 120km/h
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Patrik »

cet si co sem ti psal o me EX E38 728iAutomat???
za celou dob co sem auto mel sem za jizdy na N nedal NIKDY a jak ti pisu rozjezd pak ubrani plynu - automat zaradi posledni rychlost (5) a jizda i 100 kou z kopce s otackami kolem 1400 bez zpomalovaní - šlápneš li na brzdu motor začne brzdit motorovkou jak už je tu napsáno
další možnost máš tiptronic převodovku dej z kopce příkaz číslo 5 a nic tě brzdit nebude.
a za poslední odpoj tu baterku a vyresetuj tu převodovku třeba bývalý majitel před prodejem dělal šumachra a prevodovka má načtený závodní hodnoty !!!

a prosím přečti si to a zkus si to v praxi oveřit že to takhle funguje..já používal tiptronik u rychlého předjíždění a když sem chtěl donutit převodovku ab z kopce jela na 5ku s minimálním odporem

přijde mi že ti sem dáváme rady a ty je přehlížíš a pořád jedeš svoje
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#31 Příspěvek od ada540i »

Pavel_Franta píše:jestli si nepamatuješ kdy naposled si z kopce vyřadil... tak kdybych takhle jezdil já, tak si ani nepamatuju kdy jsem naposledy z kopce jel přes 90 km/h bez plynu...

protože můj automat je opravdu schopný mě zbrzdit z každé rychlosti na 80 km/h a kolikrát si ještě podřadí... vyžene motor na 3000 otáček aby to brzdil ještě víc...


No já prostě nevyřazuju ani u manuálu. Když jedu z většího kopce, tak mi auto na 5 nebo 6 zrychluje i bez plynu a z malého kopce bych stejně po vyřazení zpomaloval, takže já nemám ani důvod proč vyřazovat. Musel bych najít přesně takovej kopec, aby po vyřazení auto udržovalo stejnou rychlost, aby to mělo smysl :lol: jinak musíš buď pořád přibržďovat nebo si občas něco zařadit a malinko zrychlit a když tohle vidim na silnici, tak bych ale taky střílel jak tu psal hurvajs, protože těmhle lidem asi plynulost provozu nic neříká :roll: . Je fakt radost za někym takovym jet.


jurasis píše:Proč je asi ZAKÁZÁNO tahat auto s automatickou převodovkou bez odpojení kardanu.


Pavel_Franta píše:jedna z prvních reakcí tady na foru byla, že kardanu je to jedno....


Ano kardanu to je skutečně jedno, jak už jsem ti psal, ale když ho neodpojíš, převodovka se bude při táhnutí točit (respektive jen její část) a protože neběží olejové čerpadlo, bude se přehřívat :idea:
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#32 Příspěvek od Mishak »

Automat mám pár týdnů a je situace, kdy vyřazuju za jízdy na N. A to když jedu od hradu, chotkovejma sadama dolu k jelennímu příkopu na malostranskou ráno v koloně. Ten kilometr, kdy se pohybuju průměrnou rychlostí 2km/h, tak ten Drive prostě mít nebudu:) Rozuměj to auto půlhodiny spíš stojí než jede. Ale jinak jsem se naučil žít s tim, jak si psal, že s kopce je potřeba ten kchár trochu přikrmovat. Je to BMW s automatem, tak je to trochu něco víc, trochu vyjímečný, trochu luxus...a za to zaplatím dvacetník na kilometr navíc. Naučil jsem se to neřešit. Kdybych chtěl řešit dvacetník na kilometr nekupuju si BMW V8 automat, ale Toledo, nafta, manual. Navíc ty máš naftu, tim, že to budeě s kopce přikrmovat ani na tý spotřebe snad nemůžeš poznat. A k technice: Když jenom tak z lehynka položíš nohu na ten plyn, tak ta automatyšegetrýbe bude vědět, že chceš jet a ne brzdit a sama tam nasáčkuje vyšší kvalt.
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#33 Příspěvek od Pavel_Franta »

.. víš co patriku...? mám pocit že tu ze mě místama děláš debila, tak doufám že víš proč.... protože jdu hned odpojit baterku a zítra ti řeknu....

:)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#34 Příspěvek od Misanek »

Pavel_Franta píše:.. víš co patriku...? mám pocit že tu ze mě místama děláš debila...
To podle tvojich postů bohužel zvládáš s přehledem sám :wink:
viki9
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: sob 23.10.2010 00:00
Bydliště: Brno

#35 Příspěvek od viki9 »

Profesionální šofér, který na tatře, liazce atd z kopce vyřazuje, tak není profík, ale sebevrah, navíc silniční zákon to zakazuje!!
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#36 Příspěvek od Kail »

Jojo,nečíst manuál (ne převodovku,ale tu knížku kterou většina uživatelů nikdy neviděla) je hold obrovská frajeřina.

Ovšem kdyby každej věnoval jeden večer tomu manuálu tak se potom alespoň nebudete ztrapňovat před kamarády a kurvit si auto :wink:
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Patrik »

Pavel_Franta píše:.. víš co patriku...? mám pocit že tu ze mě místama děláš debila, tak doufám že víš proč.... protože jdu hned odpojit baterku a zítra ti řeknu....

:)
napíšu ti radu a ty se ptaš dal tak ti rikam neco udelej zkus to a pak poreferuj co dal, nedelam z nikoho debila, pred koupi automatu sem dlouho cet co a jak ma delat pri koupi jak ho otestovat atd, a svez sem se samozrejmne v podobnem aute s automatem abych vedel do ceho jdu....
...ty se ptas a pak si stezujes a obhajujes se...
dej pak vedet co z toho ti prineslo ovoce ktere chces.....
!!! ucenej z nebe nespad !!!
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00

#38 Příspěvek od Mishak »

To nečtění "převodovky" mě rozsekalo: :D A sjíždění kopců na nautrál na Liazkách rozsekalo už spoustu lidí doslovně
PITAK
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: pát 11.11.2011 01:00

#39 Příspěvek od PITAK »

Zajímavá diskuze.
K tomu tahání. Pokud vím, tak tahat auto se smí omezenou vzdálenost a do určité rychlosti s vypnutým motorem. Nebo se může tahat normálně, ale musí být nastartovanej motor a zařazeno N.

Jinak vyřazování na jednu stranu chápu, protože tyhle auta mají obrouvskou setrvačnost i díky dobré aerodynamice. Je sice hezké, že s kvaltem a bez plynu auto nic nežere, ale taky hodně brzdí motorem. Je spousta míst, kde člověk ve 130 vyřadí a za 2 km pod kopcem spadne rychlost jen o 10, kdežto s kvaltem by spadla minimálně o 50.
Už nyní jsou převodovky, který mají jakoby "volnoběžku", používa VW. Co jsem četl, tak BMW už tohle vyřazování u automatu (jakoby volnoběžka) už delší dobu testuje.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#40 Příspěvek od Kail »

Nevím,připadá mi to jako blbost (vyřazovat).
Když jedu s manuálem občas to udělám,spíš protože pod kopcem zastavuju nebo tak,určitě né abych ušetřil.
Když jedu s automatem tak to nedělám,protože je to prostě blbost a převodovce to přímo škodí.

Jestli se dělá nějaká "volnoběžka" do převodovky nevím a je mi to docela jedno.Myslím že když chcete ušetřit,určitě se dá víc ovlivnit spotřeba samotnou jízdou (prudký rozjezdy,odpustit si předjíždění...) než tím že občas vyhodím na pár metrů kvalt...

Koneckonců,zkuste někdy jet celou trasu předpisovou rychlostí,a hned uvidíte jak spotřeba klesá :D
Odpovědět