Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e34 m50b25 lehké úpravy(zvýšení výkonu,setrvačník,diff)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
haCR
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: stř 29.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek u Brna

#1 Příspěvek od haCR »

Zdravím asi před půl rokem jsem si koupil e34ku s motorem m50b25. Po zkušenosti z předchozího auta(Alfa Romeo 164 2.0 T.S., které mělo 144hp a 189 Nm) jsem zjistil ,že v nižších otáčkách 1800-2500 je skoro nemožný udržet u bmw rychlost např 90km/h s rozumnou spotřebou. Jen malinké stoupání a auto zpomaluje....Nebo také když chci plynule zrychlit z 80 na 130 na 5. stupeň , auto prostě nemá sílu. Je to normální u téhle motorizace, nebo mám nějakou závadu?¨¨
Spotřeba když nekoukám na ukazatel,ale nešlapu tomu se drží většinou na 12l. Když šetřím jak blázen, furt koukám na ukazatel a jel jsem z Itálie měl jsem 8,2l.
Podle grafu : http://www.bmwpower.cz/technika/m50/M50-06.jpg by mělo mít auto výkon ve 2000ot kolem 60hp a něco přes 170Nm nemělo by to stačit na udržování rychlosti??

Jak mám autu zvýšit výkon v nižším pásmu otáček?
Když by se kuchnul kat, získám nějaké navýšení výkonu či upravení výkonové křvky k lepšímu? Pomůže nějak výměna filtru za bavlněnou vložku nebo konus? Taky mě napadlo jiná výfuková soustava...

Na úpravy typu: výměny vačky a přeplňování zatím nejsou a asi i dlouho nebudou finance..:(

Přemýšlel jsem i o odlehčení setrvačníku, resp. výměnu za jednohmotu z m20b20+odpruženou lamelu, protože otáčky padají či stoupají se strašnou prodlevou.

Napadlo mě také dát L.S.D z e34 m20b25 s převodem 3,73 tím bych měl alespoň délky stupnů dle mého gusta:)

Má někdo zkušenosti ohledně těchto úprav?

Zatím jsou to jen plány do budoucna, ale chci mít jasno, abych věděl na co začít šetřit:)
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#2 Příspěvek od starynovy »

60hp je od oka 45kW, to stezi staci na udrzeni 1,5t auta stoupat do kopce pri odporu vzduchu v 90km/h, ja bych rekl ze je to normální, stejne pak pruzne zrychleni, z grafu je ten motor hodne tocivy, tudiz je hloupost po nem chtit zivost od 1800-2000RPM, to neni TDI.. podrad mu za 3, a uvidis jak bude pruzny.

´´ne vážně, na tema výkon 525i... není to žádnej trhač asfaltu, podle mě je to nejnižší smysluplná motorizace do E34, mě to v nižších otáčkách taky zrovna nepálí gumy, mám bezVanos, jeho síla přichází nad 3000, ´´-jiny uzivatel

KAT prida nejaky ten straceny konik, typicky 2-3PS, nova vyfukova soustava uz toho prida vice, vlozka treba od KN prakticky neprida nic, ale je to dobra investice, a po par intervalech vymeny filtru se vrati. Kratsi diferak je taky cesta k vetsi zivosti, jestli ti treba nevadi ze to bude vic tocit, kdyz nedelas dalnici tak je to OK.
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od KKKuba »

ta vložka filtru taky vylepší zvuk? Klasická hruška vím co dělá, ale vložku jsem ještě neslyšel..
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#4 Příspěvek od Perunwit »

odpověď ohledně vložky by zajímala i mě... včera jsem dokonce koukal jestli to nemá kelly v dílech pro konkrétní vůz a nenašel...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#5 Příspěvek od Filozof »

Vlastním E34 525i 24v vanos - abych pravdu řekl motor je super na R6 prostě ideální kompromis výkon\spotřeba (PS: mam vložku KN :-) )

Myslím si že hodně ovlivní komplet závodní výfuk nebo alespon sportovní sehnat s katama ... kamarád měl před x lety takto upravenou 5er a celkem to bylo znát. plus fitr KN sportovní a taky vyházet z auta zbytečnosti ...
Ono se to nezdá ale když vyhodíš plno krámu v autě co se vozí navíc a máš lehké ALU a dobré pneu s ideální tlouštkou 205-225mm a dalších xx drobností na autě je to pak znát. Kola dělají hodně pokud máš balony 245-255ky tak to prostě nejede ...to je dobré na 400konové auto ne na 192koní když je jich tam po 20 letech 170-180 budeš rád.

Ideálni odpověd je asi 540i pokud chceš krouták.

Nebo pak ty úpravy komplet výfuk nejlepe pořešit s odborníkem co dělá na závodní auta ..udělá to klidně 20-40koní s katama...

vačka je drahá a víc pak chlastá ale zase jede líp je to o těch xx věcí co udělají celek auta ale stojí to pak ranec. .
Chip nevim podle mě má vliv na upravené auto seřízení map na úpravu jinak ne ...
Hodně jistě udělá diferenciál tam se dá hodně vyhrát ...
Klidně 2-3s na zrychlení ale auto pak pojede třeba jen 200km-h.

Setrvák , spojka ,,,,atd. viděl jsem 525i jak jela stejně jak M5 do cca 140-150km pak mu M5 začala ujíždět a to bylo jen těmato úpravama zrychlení kolem 5.5s no a max cca 205km-h...
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#6 Příspěvek od Perunwit »

Filozof: kolik jsi a kde za tu vložku dával? Co zvuk, je jinej/lepší :twisted: nebo co se změnilo?
... čim je v autě víc výbavy, tim je těžší to je jasný no...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#7 Příspěvek od Filozof »

Perunwit píše:Filozof: kolik jsi a kde za tu vložku dával? Co zvuk, je jinej/lepší :twisted: nebo co se změnilo?
... čim je v autě víc výbavy, tim je těžší to je jasný no...


už tu vložku mám asi 3roky ale je pravda že mi přišlo jakoby to auto šlo lépe za plynem ...hlavně ve vyšších otáčkách 4tis a více a volnoběh a kolem 1500ot je pěknej zvuk jako bych měl 3-4litra ... ale zase to muže zkreslovat muj výfuk kterej není novej a chtěl by výměnu.

Jak středovej tak zadní díl.
Ale pocitově den nákupu byl cítit tah a lepší zvuk. Těžko se to popisuje slovy.... :)
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#8 Příspěvek od Perunwit »

spíš asi takový klasický placebo co :) ?no nutný to není, ale až holt budu měnit filtr...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#9 Příspěvek od Filozof »

Perunwit píše:spíš asi takový klasický placebo co :) ?no nutný to není, ale až holt budu měnit filtr...


no ani bych neřekl.... něco málo to dělá přijde mi že ve vyšších otáčkách má auto více vzduchu ...

Výhoda je že jen po 15-20tis km vyčistím filtr nebo tak 2krát do roka preventivně a nemusím kupovat stále novej a novej za 2kila ...máš 5x a vrátí se ti to ... takže u ušetříš pár korun a přidáš více vzduchu autu...

Poznat velkej rozdíl je když je vlhko ...to jako by mi někdo přidal 30-50koní auto jede jako ďábelský stroj .... neuvěřitelně :twisted:
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#10 Příspěvek od Perunwit »

hehe... ty je snad prodáváš :lol: nemáš link od koho jsi to bral? Nevím jestli vybírat podle šxvxh, v kelly se mi ho natypovat nepodařilo. Nebo alespoň typ/rozměry...

co toto:

http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2078
rawen
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 14.12.2006 01:00
Bydliště: Praha 5

#11 Příspěvek od rawen »

Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#12 Příspěvek od Filozof »

Perunwit píše:hehe... ty je snad prodáváš :lol: nemáš link od koho jsi to bral? Nevím jestli vybírat podle šxvxh, v kelly se mi ho natypovat nepodařilo. Nebo alespoň typ/rozměry...

co toto:

http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2078


neprodávám je ale jsem spokojenej. Protože filtrem to začíná a pak pokračuje ....výfuk , difer atd.

Takže už jsem začal a i skončil filtrem ... :D
na výkon si nestěžuji pokud nás není 5 v autě :wink:

PS: koupíš třeba od kluka co rozprodává auto na díly často to nabízí ..nebo novej ...
Já měl zánovní tenkrát za litr. v obchodě stával 1600kč cca.
haCR
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: stř 29.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek u Brna

#13 Příspěvek od haCR »

Tak jo hoši, popřemýšlím zatím aspoň o tý vložce, i když teď jsem dával papír, tak na bavlněnou příjde asi až příští rok...
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#14 Příspěvek od Milosss »

starynovy píše:60hp je od oka 45kW, to stezi staci na udrzeni 1,5t auta stoupat do kopce pri odporu vzduchu v 90km/h, ja bych rekl ze je to normální, stejne pak pruzne zrychleni, z grafu je ten motor hodne tocivy, tudiz je hloupost po nem chtit zivost od 1800-2000RPM, to neni TDI.. podrad mu za 3, a uvidis jak bude pruzny.

´´ne vážně, na tema výkon 525i... není to žádnej trhač asfaltu, podle mě je to nejnižší smysluplná motorizace do E34, mě to v nižších otáčkách taky zrovna nepálí gumy, mám bezVanos, jeho síla přichází nad 3000, ´´-jiny uzivatel

KAT prida nejaky ten straceny konik, typicky 2-3PS, nova vyfukova soustava uz toho prida vice, vlozka treba od KN prakticky neprida nic, ale je to dobra investice, a po par intervalech vymeny filtru se vrati. Kratsi diferak je taky cesta k vetsi zivosti, jestli ti treba nevadi ze to bude vic tocit, kdyz nedelas dalnici tak je to OK.

Určite v BMW vyrobili 141kW auto, ktoré pri 90ke do mierneho kopčeka spomaluje. Ak zadávateľ nemyslí 12° a viac stúpanie, musí to udržať rýchlosť a hravo aj pridávať, nebude to mať akceleráciu ako pri podradení ale pridávať to musí. Skôr by som si skontroloval stav auta, pridierajúce brzdy, stav ložisiek, či skúsil skontrolovať kompresiu, v akom stave je motor.
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od KKKuba »

no on asi myslí aby to nepřelezlo přes 10/100 když přidá tak aby to neztrácelo rychlost. Tohle dělá i tds, takže tím se nestresuj... :D
jiriqq
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od jiriqq »

Milosss píše:Určite v BMW vyrobili 141kW auto, ktoré pri 90ke do mierneho kopčeka spomaluje. Ak zadávateľ nemyslí 12° a viac stúpanie, musí to udržať rýchlosť a hravo aj pridávať, nebude to mať akceleráciu ako pri podradení ale pridávať to musí. Skôr by som si skontroloval stav auta, pridierajúce brzdy, stav ložisiek, či skúsil skontrolovať kompresiu, v akom stave je motor.


Jo, presne takove auto vyrobili :-) Tech 141kW se ukaze teprv kdyz se motor vytoci. Mam prime srovnani s M52B28 (142kW) a ten motor v nizkych otackach tahne nesrovnatelne lepe (bych to videl tak o 20-30%). Podle max vykonu se fakt neda posoudit, jak to potahne v nizkejch otackach.

A vo tom to je, co je mirnej kopec... E34 je fakt tezka - moje vazi 1700 kg kdyz jedu prazdnej. Z vlastni zkusenosti rict, ze M50TUB25 do kopce v 90 km/h na 5ku je utrpeni. Motor toci 1800 ot a tam se mu nedostava vykon/kroutak. Pozvolne mirne stoupani = zrychlovani jde pomalu. Vetsi delsi kopec = jakz takz udrzi rychlost, bida hruza. Velky kopec (kde uz treba je pruh pro pomale kamiony) = motor to na 5ku nevytahne. Bavime se o okreskach, ne o dalnici. Na dalnici jak mam rychlost, tak vyjedu hrave vsechno. Tolik muj vztak ke kopcum.

Abych odpovedel na puvodni dotaz haCRa:
- Do kopce v 90 na 5ku M50b25 fakt nic moc, ale neni to takova traga jak to popisujes. Kdyz chces zrychlovat do kopce, tak proste podrad. Kdyz podrazeni nepomuze, muzes mit ucpany katy. To by te pak zbrzdilo i do mirneho kopce jak popisujes. Ale ten hluk a ztratu vykonu vejs bys asi nepreslechl, takze bych tipnul, ze to neni Tvuj pripad. Jo a na spotrebe ucpany katy nepoznas (alespon u me se to tak neprojevilo).
- PRUMERNA spotreba 12l/100km je vyssi, nez normalni. Bud jezdis kratky trasy (motor zere, nez se zahreje), nebo mas smulu na blbou trasu. Necekas doufam, ze budes zrychlovat do kopce s OKAMZITOU spoutrebou pod 12l/100. Fyziku nejde oblbnout - vytlacit tezky auto do kopce neco stoji. To, co popisujes z Italie je ale normal - to bys s nevyladenym motorem (vaha,lambda..) nedal. Takze bych si tipnul, ze motor je zdravej.
- Kuchnutim zdraveho katu si pomuzes malinko akorat ve vyssich otackach IMHO. V nizkych Ti to nepomuze, mozna naopak (ja jsem pocitil mirne zhorseni a lehke "diry" v urcitych otackach). Jestli mas katy zdravy, tak bych je tam nechal.
- Setrvacnikem si podle me pomuzes tak pri rozjezdech, ale ne pri jizde do kopce.
- Kratsi difer urcite pomuze v jizde do kopce, ale spotrebu tim nevylepsis.
- Vlozka KN mi prijde zajimava a mohla by trochu pomoct. Jak to tu ctu, tak sam premejslim, ze bych si ji koupil. Mate nekdo zkusenost, jak vydrzi v zime na solene vozovce?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#17 Příspěvek od starynovy »

KKKuba píše:no on asi myslí aby to nepřelezlo přes 10/100 když přidá tak aby to neztrácelo rychlost. Tohle dělá i tds, takže tím se nestresuj... :D
to děla i TDI, nevím co se tu řeší :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

je to jednoduché ....

prostě 525i R6 je do 3500ot/min relativně úsporné auto a na pohodové ježdění ... za všech situací.

a od 3500-6500ot je to sportovní svižné ježdění s mnohem vyšší spotřebou ale zato s využíváním plného výkonu auta.

Pokud prostě jedu a chci předjet co nejrychleji kolonu třeba 5ti aut podřadím v 90ti na 3ku a předjedu kolonu ... stím že si auto musí zajistit žrádlo pro všech 192 koní pod kapotou....

A ted si představ že jedeš v M5 a musíš mít žrádlo pro 400 (507)koní :D

je to jednoduchá fyzika a matematika....
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#19 Příspěvek od beny-maser »

tak taku nás říkáme:když chceš kozu musíš mít na zelí :D
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od KKKuba »

jj předjíždění je luxus, v 90ti za tři, plnej a prostě valíš, ty kvalty jsou tak dlouhý že se ani řadit nemusí... :D a úsporný teda nevím, po městě to žere jak rakovina...
Odpovědět