Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výběr E60 - N53 nebo M57 (benzín nebo nafta)..?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
roti
Registrovaný
Příspěvky: 209
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: Praha, München

#21 Příspěvek od roti »

no u Bychla mi Xdrive nedoporucili, takze na tom asi neco bude. Navic v Praze tusim letos ani nebyl snih. A kupovat to kvuli horam? Nevim no.

Jinak ja uz shanim asi 3 mesice 530i a kolem 300-350,- proste nic neni :( Oni obecne ty benziny v Cesku moc neletej. Takze asi Nemecko
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#22 Příspěvek od Filozof »

roti píše:no u Bychla mi Xdrive nedoporucili, takze na tom asi neco bude. Navic v Praze tusim letos ani nebyl snih. A kupovat to kvuli horam? Nevim no.

Jinak ja uz shanim asi 3 mesice 530i a kolem 300-350,- proste nic neni :( Oni obecne ty benziny v Cesku moc neletej. Takze asi Nemecko



a co ti k tomu řekli ? mě osobně by to zajímalo. Co konkrétně odchází na Xdrive.

Pro lidi co jsou v horách to jistě smysl má když někdo parkuje a jezdí pul roku ve sněhu v kopcích v blátě a nevím čím ..tam to smysl jistě má.

Otec si nemůže Xdrive druhým rokem vynachválit ... i hloupá praha pod sněhem kdž bylo 15čísel a byla kalamita a nedalo se vyjet z parkoviště jak bylo zahrnuté bylo to super ...pár lidí hrabalo cestu ven my jsme nasedli a jeli ...
nebo v horách auta nechávali pod kopcem a nosili tašky nahoru my dojeli krásně až k chatě ...atd.
Pro tyto lidi co jsou v horách doma je to super věc.

Pro nás ostatní měštáky je to asi zbytečnost využijem to jen pár dní max měsíc v roce ...
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#23 Příspěvek od efrankie »

Ciste teoreticky kdybych chtel uvazovat o M5, jako ze ji v hlave fakt mam... Jake jsou provozni naklady, spotreba me nezajima, tam vim ze se pohybuje okolo 13-15 litru... Ale myslim tim dalsi naklady na udrzbu a provoz. Ceny M5 sly docela dolu takze sem se zameril i tam a rekl si ze mozna neni od veci splnit si sen. Jaka je spolehlivost a poruchovost? Nekde jsem kdysi slysel ze ten motor je tak na 50tis km a pak jde do kopru, totez prevodovka. Ale doufam ze to jsou jen famy...
JIS
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: sob 30.07.2011 00:00

#24 Příspěvek od JIS »

efrankie píše:Takže asi Xdrive je zbytečnost jak tak posluchám. Jezdím víceméně jen Prahu a okolí, nejsem přímo z Prahy, mám to asi 15km po dálnici.

Jinak určitě chci kupovat po prvním majiteli a v DE. V ČR to riskovat nehodlám. Určitě by se tu dalo také sehnat něco pěkného, udržovaného, nebouraného, hlavně asi mezi místními, ale v DE určitě větší výběr a jezdilo to jistě po lepších cestách. Přemýšlel jsem, že bych možná vzal auto přímo z Premium Selection, abych měl trochu větší jistotu. Auto nebudu kupovat na rok nebo dva...

Jinak teda asi budu teda bláhový, pokud chci jezdit okolo 9 litrů kombinaci? V kombinaci steptronicu a bez xdrive? Prostě klasický 530i... Kdybych se trefil do této spotřeby tak asi už více neřeším.

Co se týká nafty, tak tam je jediný důvod právě spotřeba, proč o ní přemýšlím. Nájezd vozu chci tak do 120 tis (max 150tis), což je pro tyhle motory asi prd předpokládám... Jinak o LPG jsem nepřemýšlel, nejspíš asi ani ale nebudu...


Mám 530iA (N53) bez xDrive. Spotreba v Prahe 11,7l (leto), 12,4l (zima). Dlhé jazdy do Kaprunu a Zell am See v 2 osobách+lyže+batožina - spotreba 7,8-8,1l. Kombinovaná spotreba (Praha+výjazdy do Kolína, KH, Pardubice) - 9,7l. Po diaľnicich jazdím 140-160. V zime som doteraz nemal žiaden problém, ale pre istotu mám reťaze v kufri.
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#25 Příspěvek od efrankie »

Fakt nikdo nemá nic k tomu eMku...?
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387
Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..

#26 Příspěvek od prase007 »

K tomu podvozku ? Tam bych dodal že jsou 3 varianty - standardní což je středně až tvrdší auto, potom sport což je o malinko tvrdší a pak M podvozek se kterym nemám zkušenosti. Se sport podvozkem jsem byl spokojenej. Stejně ale bude platit, že když pojedeš na M podvozku na 17 kolách bez runflatu, tak to bude menší kostitřas než standard podvozek na 19 s runflatem :)
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#27 Příspěvek od efrankie »

NN k podvozku ne... měl jsem spíš na mysli přímo M5... co se týká veškerých nákladů, když teda pominem spotřebu, která je hrozivá...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#28 Příspěvek od pavproch »

ač si vozím zadek v 3er, dovolím si něco k tématu.... neb v tm mým povozu mám jak Xdrive, tak N53B30OB.... k temu ale 6MT, bo tak to IMHO má jedině byť....

spotřeba: pohotovostní mám 1715kg, čili obdobně jako 5er.... dlouhodobá průměrná (60kkm za rok a kousek) je skoro přesně 11 (jezdím rychle a ostře, převážně delší trasy a prakticky vůbec ne 100věžatá), když si du zablbnout na okresku tak 15-16.... dá se i za vosum, ale to je oprc a "proti přírodě"

X-drive: jelikož sem zimní potvor, bydlím v horách a ročně stojím na lyžích 50 až 80dní, jiné auto než všehrab bych už nechtěl.... tohle je už moje čtvrtá čtyřkolka a je to fajn.... vlastně vždycky dojedu až tam kam chcu, žádný nasazování řetězů zmrzlejma rukama, když musím zastavit v kopci a pak se chci rozjet, tak prostě zařadím, pustím spojku, přidám plyn a jedu, ne? (jediná vyjímka je, když to posadím na břucho, to pak lopata a podhrabávám)

k tý M5 (zprostředkovaná informace): ceny spotřebních dílů 3-4násobek konfekce a jejich životnost (brzdy, kotouče) poloviční (ref výkon/hmotnost) .... eMko prostě není daily driver, to je pěkně nákladná občasná milenka pro zábavu
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#29 Příspěvek od efrankie »

No tusil jsem ze M5 bude trochu nakladnejsi, ale az tak moc? Ehm, tak aspon mam o jednu polozku snadnejsi vyber. Co se tyka 530 tak nechci aby me to uplne sezralo, ale z toho dieselu mam ppravdu strach brat z druhe ruky... Ted jde o to jestli se da s N53 jezdit rozumne, zadny zavodeni, do 10ti litru kombinace... Pro automat jsem rozhodnuty, tam nad nicim jinym ani nerozmyslim...:)
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#30 Příspěvek od efrankie »

Mimochodem dneska jsem zde objevil toto a prestoze to nema s tim co chci nic spolecneho, uplne jsem se do toho zamiloval...bohuzel je jiz prodane
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=115618
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#31 Příspěvek od pavproch »

pokud budeš jezdit mimo město normálně v rámci předpisů +10, tak imho se do 10 naprosto fpoho vlezeš, po městě ani omylem
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#32 Příspěvek od Couloo »

Já mám E60 530d 160kw a jsem spokojený ale kdybych kupoval znova, tak bych koupil 3,0 benzín a strčil bych tam LPG. Měl jsem v tom možnost chvíli jezdit a je to fajn.Sice jsem si nemohl nějak zvyknout, že tam není ten naftový krouťák ale zvykl bych si.
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#33 Příspěvek od efrankie »

No já se také čím dál víc utvrzuju a přikláním k tomu benzínu... A téměř jistě padne volba na LCI verzi s N53 a 200kW v automatu, o plynu popřemýšlím ale do budoucna také...
Jinak ale mě hrozně mrzí, že jsem si nevšiml té E39 530D, kterou jsem tu odkazoval včera. ( http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=115618 )Ta byla fantastická a hrozně si nadávám za to, že jsem se sem na forum delší dobu nepodíval do sekce bazar... Myslím si, že kdybych koukal častěji tak mi ta E39 už dnes stála v garáži. Takhle ji mohu už jen někomu závidět:(
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#34 Příspěvek od mentuli »

efrankie píše:No já se také čím dál víc utvrzuju a přikláním k tomu benzínu... A téměř jistě padne volba na LCI verzi s N53 a 200kW v automatu, o plynu popřemýšlím ale do budoucna také...
Jinak ale mě hrozně mrzí, že jsem si nevšiml té E39 530D, kterou jsem tu odkazoval včera. ( http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=115618 )Ta byla fantastická a hrozně si nadávám za to, že jsem se sem na forum delší dobu nepodíval do sekce bazar... Myslím si, že kdybych koukal častěji tak mi ta E39 už dnes stála v garáži. Takhle ji mohu už jen někomu závidět:(


Verze E60 LCI s N53 motorem je docela fajn .. ale má pár svých nevýhod a jakožto zastánce benzínu musím i tak konstatovat, že M57 či N57 je podle mě lepší volba než N53.
N53B30 200 kW na svůj objem opravdu jede jak z praku. Že má 200 kW mu uvěříte.. ale oproti N52 má pár nevýhod. N53 je totiž přímovstřikový motor, který má v podstatě stejné komponenty jako klasický M57 motor. Čili vstřiky přímo do válců, common rail, vysokotlaká pumpa. Jediné co mu oproti M57 chybí je turbo (ale na tom už se shodneme, že už není taková pálka ho vyměnit).
Servisujeme jednu N53 a ta na volnoběh dokonce zní místama jak diesel (Snejk může potvrdit). Z toho si i vyvodíš, že plyn na tom udělat nejde nebo jen velmi obtížně (na přímovstřik musí být už jen velmi drahá řešení, páč plyn nechladí vstřiky).
Já osobně než bych šel do 530i N53, tak radši rovnou vzít 545i nebo 550i s V8 .. na tom plyn uděláš hned a jízdně jsi na tom zase někde jinde (a žádné ze zmíněných problémů). Pokud chceš ale zůstat u R6, tak ber spíš 530i N52. Jeho zajímavou stránkou ale je, že nemá škrtící klapku (regulace nasáváného vzduchu probíhá přes Valvetronic).
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#35 Příspěvek od efrankie »

Díky za názor... N52 mi už doporučilo více lidí, ale zase jsem chtěl LCI verzi. Celkově kvůli novější převodovce a taky tomu hroznému madlu dveří u řidiče, které je v LCI verzi už jinak udělané...
Nicméně teď to zatím vypadá tak, že se bude vybírat E39. Založil jsem díky tomu i nový topic, takže zatím E60 asi řešit nebudu, nejsou na ní peníze a jako vstupní brána do světa BMW mi určitě zatím postačí E39 530i (také LCI verzi 170kW)... Tam ten plyn je prý dát jednoduché a vyzkoušené. Teď spíše jen řeším jestli automat nebo manuál. Určitě jsem pro automat (ZF), ale nerad bych narazil na špatný kus nebo sérii, kdy se používaly automaty od GM, které jsou prý poddimenzované a často odchází... Každopádně díky za osvětlení, v budoucnu se o tento názor určitě opřu :)
tikzot
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 22.05.2013 00:00

#36 Příspěvek od tikzot »

ahoj ve spolek, pred nedavnem jsem se stal stastnym majitelem E61 3.0 xi aaaa nemam co dodat, proste super. take me prvni bawo, predtim audi a4 3.0 tdi V6 neda se vubec srovnat, ten sestval v benzinu od bmw je uplne jinde, zvukovy projev, parada jak skoro ve sportaku, prede jak kocicka a kdyz ho prislapnes, tak vrci jak lev!
Spotreba po cca 14 dnech kolem 12 kt, ale szivam se s autem, myslim, že bse do 10 urcitte nevejdu, tim xickem a automatem to proste nejde. Jinak se priklanim k AWD, protoze je to zkartka super a bezpecny a taky jezdim na hory a predtim dlouho quattro na ktery nedam dopustit.
Takze bych to shrnul takto: nafta super, jen se zarukou u ojetych aut nbo s min najezdem, nad 100 tis km jen BENZIN BENZIN BENZIN :D :D :D
A jinak je pravda, ze jich je opravdu malo, ja shanel pul roku, a dockal se, individual termokamera, headup, panorama, keyless, webasto, atd atd. nemuzu se ji nabazit!
good luck a dej vedet co jsi poridil.
tikzot
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 22.05.2013 00:00

#37 Příspěvek od tikzot »

ahoj ve spolek, pred nedavnem jsem se stal stastnym majitelem E61 3.0 xi aaaa nemam co dodat, proste super. take me prvni bawo, predtim audi a4 3.0 tdi V6 neda se vubec srovnat, ten sestval v benzinu od bmw je uplne jinde, zvukovy projev, parada jak skoro ve sportaku, prede jak kocicka a kdyz ho prislapnes, tak vrci jak lev!
Spotreba po cca 14 dnech kolem 12 kt, ale szivam se s autem, myslim, že bse do 10 urcitte nevejdu, tim xickem a automatem to proste nejde. Jinak se priklanim k AWD, protoze je to zkartka super a bezpecny a taky jezdim na hory a predtim dlouho quattro na ktery nedam dopustit.
Takze bych to shrnul takto: nafta super, jen se zarukou u ojetych aut nbo s min najezdem, nad 100 tis km jen BENZIN BENZIN BENZIN :D :D :D
A jinak je pravda, ze jich je opravdu malo, ja shanel pul roku, a dockal se, individual termokamera, headup, panorama, keyless, webasto, atd atd. nemuzu se ji nabazit!
good luck a dej vedet co jsi poridil.
Odpovědět