Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

dobijeni e60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
abaton12
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: pon 23.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od abaton12 »

Zdravim vsechny,
uz treti den za sebou, vzdy kdyz rano nastartuju tak to po chvilce hodi hlasku dobijeni. Dobiji to jen +-11,6V. Cca po deseti minutach kontrolka zhasne a dobijeni vyskoci az na +-15,3V a tak uz to zustane cely den a takto se to opakuje zase s ranim startem. Alternator byl menen asi pred ctyrmi mesici (repas). Napada nekoho neco?? Diagnostika nic. Diky.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Snejk »

IBS... nejspis...
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#3 Příspěvek od stallker »

alternátor byl měněn, protože to dělalo to samé i před tím?
abaton12
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: pon 23.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od abaton12 »

Presne tak, a k tomu byla v haji baterka. Novej altik, nova baterka a byl asi ctyri mesice klid a ted znova.
MateX3
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00

#5 Příspěvek od MateX3 »

abaton12 píše:Zdravim vsechny,
uz treti den za sebou, vzdy kdyz rano nastartuju tak to po chvilce hodi hlasku dobijeni. Dobiji to jen +-11,6V. Cca po deseti minutach kontrolka zhasne a dobijeni vyskoci az na +-15,3V a tak uz to zustane cely den a takto se to opakuje zase s ranim startem. Alternator byl menen asi pred ctyrmi mesici (repas). Napada nekoho neco?? Diagnostika nic. Diky.


Treba vymeniť regulátor alternátora
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#6 Příspěvek od stallker »

Já měl právě v háji regulátor a projevovalo se to tak, že mi cca každých 14dní auto z ničeho nic při jízdě začalo hlásit, že je slabá baterie, začalo postupně odpojovat všechny jednotky, ale nikdy to nezahlásilo, že by altík nedobíjel. Samozřejmě projev může být asi různý.

Nevýhoda je, že e60ka má regulátor řízenej jednotkou a nedá se samotnej při demontovaným altíku klasicky změřit, jestli je good. Existuje měřák, kterým to lze, ale stojí cca 15tis a v okrese ho nevlastní ani jeden z autoelektrikářů, dokonce ani v BMW.

Proměř, nebo nech proměřit ostatní díly altíku, když budou všechny cajk, kup novej regulátor. Origo stojí cca 2700,-, v druhovýrobě stejně nebo víc.

Jak psal Snejk, IBS senzor by to taky mohl dělat, ten je na mínusovým kabelu od baterky. Půjč si ho od někoho na zkoušku, nebo kup třeba na vrakáči, tady se určitě někdo najde, kdo ho budemít na prodej :wink:
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#7 Příspěvek od MUF_IV »

Ahoj, IBS mám na prodej jeden já, pravě jsem ho vyměnil a zjistil že tím to není, u mě. Projevuje se mi to tak že pokud nechám klíček cca 2minuty v zapalování, tak se mi rozsvítí oranžová baterie, auto startuje normálně ale nefunguje regulátor ventilátoru pouze do 4 tého stupně... Když jsem IBS odpojil tak vše fungovalo normálně, ale zase semi stalo že jsem po týdnu ježdění bez IBS nenastartoval, asi to nekorektně dobíjelo jezdím převážně město..... tak jsem si řekl že IBS je včudu, novej s redukcema stál 4.700,- ale tím to není :( nějak si s tím nevím rady, ale jeden IBS funkní mám....
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Honza325 »

Mám to samé podezření na regulátor nebo IBS.. Zdá se mi,že auto za chodu motoru lehce přebíjí..Kolik má správně dobíjet E60 530d? Taky mi to odpojilo jednotku akt.řízení.. A ta IBS se odpojí kde? Děkuju
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#9 Příspěvek od stallker »

MUF_IV píše:Ahoj, IBS mám na prodej jeden já, pravě jsem ho vyměnil a zjistil že tím to není, u mě. Projevuje se mi to tak že pokud nechám klíček cca 2minuty v zapalování, tak se mi rozsvítí oranžová baterie, auto startuje normálně ale nefunguje regulátor ventilátoru pouze do 4 tého stupně... Když jsem IBS odpojil tak vše fungovalo normálně, ale zase semi stalo že jsem po týdnu ježdění bez IBS nenastartoval, asi to nekorektně dobíjelo jezdím převážně město..... tak jsem si řekl že IBS je včudu, novej s redukcema stál 4.700,- ale tím to není :( nějak si s tím nevím rady, ale jeden IBS funkní mám....



..a jak starou máš baterku? Máš správně nastavenou hodnotu baterie? Musí se po výměně nastavit přes diag. hodnota Ah, když teda dáváš jinak silnou.
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#10 Příspěvek od stallker »

Honza325 píše:Mám to samé podezření na regulátor nebo IBS.. Zdá se mi,že auto za chodu motoru lehce přebíjí..Kolik má správně dobíjet E60 530d? Taky mi to odpojilo jednotku akt.řízení.. A ta IBS se odpojí kde? Děkuju


Řekl bych, že tak 13,5 - 13,8V , IBS je součástí mínusového kabelu na baterce.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#11 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

U E60 je progresivní nabíjení, kolikrát mně to po startu vyleze až k 15 voltům a postupně to klesne k 13,8
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#12 Příspěvek od MUF_IV »

stallker píše:
MUF_IV píše:Ahoj, IBS mám na prodej jeden já, pravě jsem ho vyměnil a zjistil že tím to není, u mě. Projevuje se mi to tak že pokud nechám klíček cca 2minuty v zapalování, tak se mi rozsvítí oranžová baterie, auto startuje normálně ale nefunguje regulátor ventilátoru pouze do 4 tého stupně... Když jsem IBS odpojil tak vše fungovalo normálně, ale zase semi stalo že jsem po týdnu ježdění bez IBS nenastartoval, asi to nekorektně dobíjelo jezdím převážně město..... tak jsem si řekl že IBS je včudu, novej s redukcema stál 4.700,- ale tím to není :( nějak si s tím nevím rady, ale jeden IBS funkní mám....



..a jak starou máš baterku? Máš správně nastavenou hodnotu baterie? Musí se po výměně nastavit přes diag. hodnota Ah, když teda dáváš jinak silnou.


Baterka byla cca rok stara, ale zajel jsem do BMW rekl ze je skoro nova at ji nakodujou, rekl bych ze to mozna dela presne od toho, to me zcela nenapadlo, ze by vadilo ze litala cca 7 mesicu v jinem aute a pak jsem ji tam dal a rekl ze je nova :)
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#13 Příspěvek od MUF_IV »

Hmm, tak dobrý, přehodil jsem baterku za novou, povrtal se v DISu a nakodoval ji...a auto šlape, tak to by mě zajímalo co tam hoši v tom CARTECU udělali.... fakt to dělá divy, ten MPM bude asi pekná mrcha, řekl bych že se mi neuspávala nějaká jednotka a proto to haprovalo... dokonce to i " živeji startuje"...
abaton12
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: pon 23.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od abaton12 »

Tak skutecne regulator altiku, po vymene vse v nejlepsim poradku :-)
delalo to pekny zverstva...
Přílohy
201210.jpg
201210.jpg (64.13 KiB) Zobrazeno 445 x
MP666Q
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 17.11.2012 01:00
Bydliště: Prostějov

#15 Příspěvek od MP666Q »

Cau chlapi ja mam podobnej problem mel sem v aute co sem koupil cca rok baterku a rekli mi ze je spatna že nemá označení ag a svítily mě kontrolky bagu a pasy. V patek mě tam dali novou nějakou vartu za 6ku. kontrolky pomazali a v patek to bylo dobry. V sobotu ráno sem to nakopl a problem byl spet. A ještě se mi rožla červeně na budikách baterka a na monitoru to psalo porucha dobíjení. Tak nevím co stím.
Odpovědět