Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

530d E39 SERVO volant jde ztuha

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#1 Příspěvek od butthead740 »

Servo mi jde, oleje je tam dost, nikde zadny pazvuky, ale volant jde i za jizdy docela ztuha.. Cim to muze byt? Diky za rady..
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od Honzek525 »

Nemáš náhodou servotronic? Že by zůstal zaseklý ventil.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#3 Příspěvek od soukupadam »

Honzek525 píše:Nemáš náhodou servotronic? Že by zůstal zaseklý ventil.


já už dlouho schánim nějaký info o tom ventilu? kde ho najdu a jak ho vyčistim?

Díky
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#4 Příspěvek od butthead740 »

presne jak pise soukupadam.. Kudy kam na nej :Confused2:
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#5 Příspěvek od Honzek525 »

Ještě jsem to sice nerozdělával, ale typl bych, že to bude toto: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=10
Pozice: 1
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od soukupadam »

jo to by mohlo, a já to hledal pořád někde u pumpy
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#7 Příspěvek od butthead740 »

:cool2:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Obrázek
Ten dvojpólový konektor je hodně špatně chráněný, takže je možná oxidace kontaktů a nebo ty dva dráty SWWS a SWRT občas kompletně uhnijou. Protože vedou přímo na řídící jednotku motoru, tak pozor při pájení a nepoužívat trafopájku, ale mikropájku s nulovým potenciálem na hrotu. A doufám, že Ti nesvítí ABS/ASC. To by si auto myslelo, že jsi ve smyku a potom jde volant ztuha správně, to je vlastnost.
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#9 Příspěvek od Andre2 »

Mám před FL model, na tomto autě šlo řízení nejvíc ztěžka snad co jsem kdy měl (a že těch aut už bylo požehnaně), a to i s origo kormidlem (čtyřramínkem). Neznám přesnou funkci toho ventilu na řízení, ale měl jsem pocit, že když jsem dal volič převodovky na "S", tak to těžké řízení ztuhlo ještě víc.
Nicméně jsem vyměnil řízení z FL verze (nemá tam ten ventil), mám teď i o chlup menší tříramínko a účinek serva je už naprosto OK.
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#10 Příspěvek od butthead740 »

starML píše:Obrázek
Ten dvojpólový konektor je hodně špatně chráněný, takže je možná oxidace kontaktů a nebo ty dva dráty SWWS a SWRT občas kompletně uhnijou. Protože vedou přímo na řídící jednotku motoru, tak pozor při pájení a nepoužívat trafopájku, ale mikropájku s nulovým potenciálem na hrotu. A doufám, že Ti nesvítí ABS/ASC. To by si auto myslelo, že jsi ve smyku a potom jde volant ztuha správně, to je vlastnost.


ABS/ASC nesviti, zitra rano jdem delat beznou udrzbu tak se nato s Michalem u nej kouknem.. Michal je ten s cernou 530d,ja jsem ten jak ti psal o ty hlasce na ridici jednotce.. Auto uz je doma.. Kdybys mel zitra chvilku time stav se za nama na kavu.. My tam budem od 9.00 min tak do 11.00 urcite..
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#11 Příspěvek od butthead740 »

Tak servotronik nemam a ani nic takoveho tam neni, tak netusim kde je problem :idea:
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#12 Příspěvek od e155 »

Někde jsem tady četl, źe když je v síti nižší napětí, tak servo ztuhne. Platí to pouze pro servotronic, nebo i pro vozy bez? Dnes jsem totiž koupil novou baterii, měl jsem tam ještě originál BMW. Řízení bylo vždy po nastartování docela tuhé, po pár km se to zlepšilo, nebo jsem si prostě zvykl. Když jsem dnes baterii vyměnil, tak jde krásné zlehka. Může to néjak souviset, nebo je to jen souhra náhod?
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#13 Příspěvek od butthead740 »

Tak ja taky vymenil baterku a pride mi ze je to taky o chlup lepsi.. ale 5ky to rizeni maj asi vseobecne tuhy.. nebo delam blbe ze porovnavam se 7er tam sem mohl parkovat jednim prstem.. :wink:
godzi
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pon 06.02.2012 01:00

#14 Příspěvek od godzi »

zdar, mě to včera taky začalo blbnout, najednou mě volant při zatáčení začal jít tak jako sekaně a po chvíli začal jít ztuha, přišlo mě to, že přestal jít posilovač, ale kdyby nešel posilovač tak na místě asi kola neutočim jen tak, viděsil jsem se a dneska ráno to už zase šlo normálně, tak nevim čím to může bejt.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

u auta bez servotronicu nemuže mít baterka na nic vliv, je to čistě mechanická zaležitost.
godzi
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pon 06.02.2012 01:00

#16 Příspěvek od godzi »

dneska když jsem nastartoval, tak to šlo chvíli normálně lehce a po chvíli to zase začalo tuhnout. Když jsem odpojil kabel servotronicu, tak to bylo tuhý ihned od nastartování. Tak to bude asi dole v tom ventilu ne?
Smasher
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 19.02.2007 01:00

#17 Příspěvek od Smasher »

Chlapy, zeptám se asi jako pitomec, ale... mám e46 02/2002 (VIN:...PF08321). Mám tam taky ten ventil? Co jsem se koukal do ETK tak jsem ho tam nenašel :?:
Bylo mi vyměněno čerpadlo, ale problém přetrvává tak nevím čeho se chytit...
Ještě jeden dotaz... Co je to servotronic? mám ho? :P
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#18 Příspěvek od butthead740 »

Servotronic je priplatkovy posilovac, neco jako inteligentni posilovac, ktery ve vetsich rychlostech tuhle a treba pri parkovani zase de zatacet prstem...
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#19 Příspěvek od bibikuba »

info pro všechny-zrovna jsem to ted řešil...Pokud odejde LZ čidlo ABS-teda že svítí při jízdě kontrolky a systém je nefunkční tak na modelu co má Servotronic servo nefunguje :D To LZ čidlo dává impuls mimi jiné i do tachometru a pokud teda nejde tachometr tak nejde servo-samo pouze kdo má Servotronic...
Odpovědět