Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automat - doplnění oleje u E34
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: ned 11.09.2005 00:00
Vím, že se to tady asi již mnohokrát řešili, ale přesto. Byl by někdo schopný mi poradit, jak a kudy mám dolít (doplnit) olej do automatické převodovky u svého 525 tds E34?
Je to ta převodovka 5 stupňová, bez měrky oleje, s výpustným šroubem dole uprostřed na 18 imbus
Včera jsem hledal marně, našel jsem akorát zezadu vpravo nahoře plnící zátku (na 6 imbus), ale tou mi to naplnit nešlo, jelikož je zevnitř nějaký kolíček a gumové těsnění.
Tak nevím, jestli nemá třeba být motor nastartovaný a zařazena nějaká rychlost nebo jak to tedy je.
Díky moc všem za užitečné rady.
Je to ta převodovka 5 stupňová, bez měrky oleje, s výpustným šroubem dole uprostřed na 18 imbus
Včera jsem hledal marně, našel jsem akorát zezadu vpravo nahoře plnící zátku (na 6 imbus), ale tou mi to naplnit nešlo, jelikož je zevnitř nějaký kolíček a gumové těsnění.
Tak nevím, jestli nemá třeba být motor nastartovaný a zařazena nějaká rychlost nebo jak to tedy je.
Díky moc všem za užitečné rady.
Prosim tě, že se do toho hned hrneš, rozebíráš převodovku a vůbec nevíš co a jak. Já bych si teda dřív pozjišťoval infromace než se na to takhle bezhlavě vrhnul
Nicméně k věci:
Olej se kontroluje a doplňuje tak, že se v první řadě musí kontrolovat při běžícím motoru a voliči v poloze P Dolévací a zároveň jako kontrolní bod funguje právě to zapuštěné veliké víčko na tu 18 imbus. Ten odšroubuješ a budeš dovnitř cpat tak dlouho olej, dokud ti nezačne zpět vytékat tímto otvorem. Je to poněkud nešikovné, ale bohužel, takto to kluci vymysleli
Naopak výpustný šroub je zase v přední části vany ten malý torx, kdybys někdy chtěl dělat výměnu.
Snad jsem ti dostatečně poradil.
Nezapomeň - základ je mít nastartovaný motor při kontrole hladiny a hlavně taky je potřeba mít ten správný olej

Olej se kontroluje a doplňuje tak, že se v první řadě musí kontrolovat při běžícím motoru a voliči v poloze P Dolévací a zároveň jako kontrolní bod funguje právě to zapuštěné veliké víčko na tu 18 imbus. Ten odšroubuješ a budeš dovnitř cpat tak dlouho olej, dokud ti nezačne zpět vytékat tímto otvorem. Je to poněkud nešikovné, ale bohužel, takto to kluci vymysleli

Naopak výpustný šroub je zase v přední části vany ten malý torx, kdybys někdy chtěl dělat výměnu.
Snad jsem ti dostatečně poradil.
Nezapomeň - základ je mít nastartovaný motor při kontrole hladiny a hlavně taky je potřeba mít ten správný olej

Ono když se při stojícím vozidle a převodovce v režimu E (asi i S) projedou veškeré polohy voliče, tak dle mého je to stejně k ničemu, jelikož stejně převodovka má zařazeno furt za 1, takže je to teoreticky jedno, ne? Až po přepnutí na zimní režim se při změně kvaltu na voliči fyzicky přeřadí i rychlost nehledě na to, jestli auto nějaký pohyb vykonává či nikoliv. Já vím, že se to tak dělat má, nechci aby jsi to chápal tak, že zpochybňuji tvoje tvrzenípepino5xx píše:předtím ještě projet všechny polohy voliče.

Nicméně já to při výměně oleje dělám tak, že doliju olej doplna, pak motor natočím a na voliči zařadím D, projedu všechny polohy, pak dám N, přepnu na zimní režim a jedu od 2 do čtyřky a pokaždé nechám zařadit příslušný kvalt, pak dám P a jdu pod auto za běžícího motoru doplnit olej. Možná dělám zbytečnou práci navíc, ale nějak mi to přijde logičtější, když ty kvalty jsou ve skutečnosti opravdu zařazeny. Pokud je to pouze moje mylná doměnka, budu velmi rád, jestli mi ji někdo vyvrátí smyslupnýma argumentama

Tak za to jsem já naopak rád, přecejenom minimálně mně pomůže ještě lépe chápat tyto systémy to, že se probírají různé stavy do detailupepino5xx píše:Ale tohle už řešíme do detailu

Právě proto jsem řikal, že přepínám převodovku do zimního režimu, při kterém je schopná převodovka i při stojícím vozidle zařadit téměř všechny kvalty (kromě pětky) na základě požadavků obsluhy, tzn. když přentu na zimní režim a na voliči nastavím trojku, převodovka tu trojku zařadí. Totéž se děje i u dvojky a čtyřky.pepino5xx píše:Jasný, ale ty ventily nejsou všechny pořád otevřené, pokud nezařadí všechny kvalty, neprotáhne se olej všude.
Probírám to právě z toho důvodu, abych kdyžtak zjistil jestli dělám něco špatně a případně se poučil, rozumíš

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 149
- Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Prostě hlavně jsem jasně napsal, že na vaně u kontorlního šroubu je napsaný teplotní rozsah, tečka.
A narovinu - to mi chceš jako říct, že olej bude (i v origo) servisu někdo přesně měřit, jestli má 40° a pokud je mít nebude, tak ho budou ohřívat (čekat na ochlazení)? Neblbni
Prostě jak je ohřátý (převodovka začne zamykat měnič), tak klidnou jízdou dojedu do garáže a kontroluju. Ty voe, ještě laborovat s tím aby měl přensně 40°, to už je k smíchu
a dohadovat se tu o rozdílu 15° C? No comment... 
A narovinu - to mi chceš jako říct, že olej bude (i v origo) servisu někdo přesně měřit, jestli má 40° a pokud je mít nebude, tak ho budou ohřívat (čekat na ochlazení)? Neblbni



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 149
- Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Nevím, jakýho máš ty servisáka a nevím, co je k smíchu na tom, že se věci provedou tak jak mají.
Když mi ten člověk doplňoval olej, řekl mi, ať mu auto přivezu v čas X:X a že se k tomu dostane až za pár hodin, mezi čímž auto (olej) vychladne a pak teprve to doléval. Problém je v tom, že když je to zahřáté jízdou tak tam pak nic nedoleješ, vzhledem k tomu, že olej je maximálně rozepjatý a tedy ani nezjistíš, kolik toho tam chybí, takže na té teplotě opravdu něco bude.
To bys to tam jako lil a zároveň by ti to teklo ven ?
Když mi ten člověk doplňoval olej, řekl mi, ať mu auto přivezu v čas X:X a že se k tomu dostane až za pár hodin, mezi čímž auto (olej) vychladne a pak teprve to doléval. Problém je v tom, že když je to zahřáté jízdou tak tam pak nic nedoleješ, vzhledem k tomu, že olej je maximálně rozepjatý a tedy ani nezjistíš, kolik toho tam chybí, takže na té teplotě opravdu něco bude.
To bys to tam jako lil a zároveň by ti to teklo ven ?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 149
- Registrován: úte 14.06.2011 00:00