Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

525 TDS E34 combi-nechytá teplá

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#61 Příspěvek od Caris »

mari píše:Mě se nafta už vůbec nevyplatila.TDS je pro toho kdo jezdí dálky a hafo kiláků.Já najezdim 90 % po městě a kolem 15 tis ročně takže neni co řešit.523i ideál,jsem z něj nadšenej.Jede krásně a moc nežere.Motor u TDS se ani neohřál než jsem dojel do práce.Samej studenej start a popojíždění po městě pro TDS neni.


To mas pravdu v tvem pripade to asi nema smysl. Ja jsem kdysi za dva roky najel 140k ted uz taky najedu jen 20k
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od gyrous »

momento píše:
nevron píše:
gyrous píše:
mělo by to být čidlo pod č.9

Mám stejný problém, tak jako asi všichni z 525tds po 200000km, prostě teplé těžce startuje a jelikož už má toho dost za sebou, tak nechci investovat do repase čerpadla a toto by bylo přijatelné řešení. A proto, jsi si jistý, že je to č.9, u toho čidla se píše, že je to pro vozidla z klimatizací a spojkou přívěsu, ale systém žhavení mají všechna tds stejné, ne?


je to cidlo č.8.... 9 je čidlo pro spínání větráku klimatizace


jojo přesně tak čidlo č.8, je to u čtvrtýho válce a ten obrázek mě jaksi zmátl. Funguje to perfektně. Startování za tepla jako za studena. Práce tak na 2 hodiny, zapojit to do časového relé nebo na vypínač. Odpojit to natrvalo nedoporučuju. Jestli se mají zvednout otáčky? To by asi vedla hádka, ale já se přikláním k tomu, že zdravý motor odpojení čidla téměř nerozezná. Totiž jen vydechlé motory musí mít tohle čidlo, aby jim po zahřátí klesly otáčky. Ten můj měl 1100ot a v zimě po startu to samý... :D
nevron
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Klopina /Olomoucký kraj/

#63 Příspěvek od nevron »

V roce 2008 jsem tento problém vyřešil repasí čerpadla, ale uplynuly 4 roky, moje BMW 525tds má uctihodných 20 let (na tachometru 345000km) a problém z teplými starty se opět objevil. Vím, že tento problém se řeší u všech 2,5tds, a jelikož tyto vozy jsou již letité, tak investice do čerpadla je alespoň pro mě nákladná, chci se s vámi podělit o levné a velmi účinné řešení.
Koupil jsem relátko se zabudovaným odporem (odpor čidla teploty vody za studena), zapojení je jednoduché, mohu poslat schéma zapojení i popis v českém jazyce.
Funguje následně:
při zapnutí zapalování relátko odpojí čidlo v hlavě a připojí odpor, řídící jednotka vyhodnotí studený motor, zapne žhavení, přidá množství paliva do čerpadla (předstih), jak motor naskočí, relátko opět připojí čidlo teploty vody a motor běží v režimu v jakém má.
Četl jsem zde na foru, že někdo odpojí čidlo na trvalo a má vystaráno, to ano to má, při jízdě z odpojeným čidlem řídící jednotka vyhodnotí poruchu a aktivuje program "nouzový režim" (aby bylo možno dojet do servisu), v nouzovém režimu se zvednou volnoběžné otáčky, zvýší se přísun paliva do čepadla, čímž se zvýší spotřeba o cca 2l (podle stylu jízdy i o víc) a samozřejmě kouří.
Řešení co jsem zde popsal samozřejmě neopraví vymačkanou hlavu čerpadla, ale pomůže vám nastartovat při teplém motoru, a pokud nehoupou otáčky a auto necuká, nebo netropí jinou neplechu z důvodu nedostatku paliva, tak nebudu čerpadlo řešit.
Jezdím s tím již týden a naprostá spokojenost, start za studena byl vždy na drc, bez protočení motoru, za tepla jsem točil cca 5sec, jakmile byla slabší baterie a startér pořádně nezatočil motorem, tak nechytlo, nyní i za tepla start na drc, bez protočení motoru.

Zde je ten eschop od kud jsem koupil, platí se předem, je to zavedený a prověřený obchod, nakupoval jsem již 2x. Pán neumí česky, ale přes překladač v googlu jsem to dal dohromady, při platbě na účet do zahraničí nezapomět na poplatky co si strhává příjemcova banka.
http://www.bartsoft.pl/produkty/show/15 ... EL%29.html

Vím že zde opět padnou názory, že to není oprava ale ochcávka řídící jednotky, ano máte pravdu, ale i z touto ochcávkou se dá najet pěkných pár desítek tisíc kilometrů.

Případné otázky rád zodpovím.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#64 Příspěvek od Misanek »

Ale jo, proč ne... :) 345 t km, ale neni nějak extra veliké číslo, sám mám 358 t km na o dvě léta mladši E34 :D
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#65 Příspěvek od beny-maser »

já mám na svém tds přes 400tis a dobrý,
myslím že budeš spokojený,když jsem si přivezl první tds z německa tak podobnou krabičku tam mělo taky ještě jí mám doma,občas se objeví podobná věc i na Aukru, spíš jsem čekal ,že tu popíšeš návod jak koupit odpor za 5 kč a relé co najde každý doma v šupleti a dude hotovo.
Tak se do toho budu muset pustit sám na jaře a pak dám vědět jak jsem dopadl. :wink:
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#66 Příspěvek od starynovy »

pekne hovadiny :roll: zhavit pred kazdym startom to bol znamy dedinsky fix uz aj u Fel 1.9D, ked budes menit sviecky kazdy rok, tak za 2 roky mas na nastavenie predvstreku, co v 90% pripadov je jedinym problemom. Este k chapaniu nudzoveho rezimu, zase kec, odpojenim toho cidla dostava jednotka informaciu ze teplota motora je na spodnom rozsahu -xx°C, teda sa sprava ako studeny start, zvysi otacky na 1100, a zvacsi predvstrek. Naopak nudzove rezim s predvstrekom, a otackami nerobi nic, riadi sa normalne predefinovanou mapou, len obmedzi max. davku, a tym vykon.
Ditr
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 03.12.2010 01:00

#67 Příspěvek od Ditr »

mám uplně ten samý problém s tím rozdílem že mi to začlo dělat po dopravní nehodě a navc to začlo při jízdě cukat
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna

#68 Příspěvek od k5ynd1 »

si myslím, že to tou rozdělovací hlavou být nemůže. pořádně jsem neslyšel, že by jiný ojetý diesel trpěl tímto problémem. když bude hlava vyběhaná, symozřejmě po půl milionu není jako nová, tak start bude třeba 2s, víc ne. potom by motor neměl zdaleka takový výkon, kdyby se nafta dostatečně nenatlakovala v požadovaném množství ke vstřikům. spíš ten řetěz za těch 15-20 let nikdo neměnil a ani s předvstřikem nehýbal. VP 37 je na hodně motorech, lapována je každá rozdělovací hlava na rotačce, takže těmito částmi to nemůže být.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#69 Příspěvek od Misanek »

No hlavně kdyby se dostatečněb nenatlakovala, tak ani neotevře vstřik, tudíž se nafta vůbec nedostane do předkomůrky, ne? :wink:
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna

#70 Příspěvek od k5ynd1 »

no jasně. a asi ten pístek nemá takovou teplotní roztažnost, že po třeba těch 8-10s se tolik roztáhne, aby vytěsnil rozdělovací hlavu a palivo se dokázalo natlakovat a vstřikovat do motoru ;-) kdežto špatným předvstřikem se tam postupně nahromadí dostatek paliva a vytvoří dostatečné teplo na to, aby to po nějaké té době nakonec chytlo. elektronická hlava je myslím shodná jako vw tdi a ty takovým problémem netrpí. nalítáno mají kolikrát také batoh km. a startují.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#71 Příspěvek od Misanek »

No ono to právě paradoxně funguje naopak :) Za tepla se zvětší vůle mezi samotnou rozdělovací hlavicí a pístkem, tudíž začnou vznikat tyto ztráty tlaku a toto jedna z příčin horších startů za tepla :wink: Proto kolikrát některé tdsa s hlavicí po smrti chytí za studena relativně v pohodě, naopak po ohřátí odmítají kolikrát úplně nastartovat. Diagnostikovat, že se opravdu jedná o tuhle závadu se dá jednoduše tak, že stačí tuto rozdělovací hlavici zchladit třeba mokrým studeným hadrem anebo odpojit teplotní čidlo, na základě toho se zvýší vstřikovaná dávka (ecu vyhodnotí motor jako studený, tudiž aktivuje přesuvník vstřiku jako u startu studeného motoru).
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#72 Příspěvek od starynovy »

boze to nee, ten test s mokrym hadrom ti je k nicomu, ta hlava ma asi tak kilo, je to ocel, myslis ze ju hadrik ochladi? nie.. a preco to potom startuje? lebo ked odpojis to cidlo, zacne to zhavit. S hlavami nic nieje, tie straty su v radoch mg, mal som jedno cerpadlo kde za nova bolo tovarensky nastaveny volnobezny zaklad 3.5mg, a po 18tich rokoch a 600 000km to bolo 2.2, takze k vydretej hlave tolko.. casovanie diesli je velmi citlive, nie nadarmo ma nastavovacia hodnota udavany udaj s presnostou na 2 stotiny mm, kazde tds co mi pride na nastavenie to ma v prdeli o 5-15stotin, spravidla priemerne 10, a potom aby to startovalo zejo.. a este k objasneniu zahady preco to tak dlho toci, ta nafta tam ide v nespravny okamih, male kompresne teplo, tocis dovtedy kym vo valci nieje nacakanej tolko nafty ze utesni pristor okolo kruzkov, kompresia vzrastie, s nou aj teplo, a nejako to uz chyti.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#73 Příspěvek od Misanek »

3,5 mg?? To je nějaká blbost, když je na volnoběžné otáčky standart pokud se nepletu 7 mg/zdvih, ne?
Jinak jak ta hlavice vypadá vím, nejsem debil :lol: Několikrát už jsem ji měl v ruce.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#74 Příspěvek od starynovy »

to bolo 1.9TDI, ale cerpadlo je tam rovnake.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#75 Příspěvek od Misanek »

starynovy píše:a este k objasneniu zahady preco to tak dlho toci, ta nafta tam ide v nespravny okamih, male kompresne teplo, tocis dovtedy kym vo valci nieje nacakanej tolko nafty ze utesni pristor okolo kruzkov, kompresia vzrastie, s nou aj teplo, a nejako to uz chyti.

Díky za smysluplnou reakci, nicméně i tak mám pár otázek:

ECU u elektronicky ovládaných čerpasdel dokáže upravovat hodnotu předvstřiku, nemýlím-li se na základě údajů o zatížení motoru, otáčkách a informacích s řídícího vstřiku (což je v podstatě také jeho účel, ne?) Takže jednotka takto zregulovat "rozštelovaný" předvstřik nedokáže už při startu nebo co? Chápu, že to dokáže jenom v nějakém minimálním rozsahu. Pokud to teda už je mimo její rozsah, tak by přece motor už při chodu projevoval známky špatného nastavení předvstřiku, tzn. buďto tvrdý chod nebo jeho opak, ne?

To o tom utěsnění prostoru okolo kroužků zní taky teoreticky logicky, nicméně mě zaráží jedna věc - pokud by tento faktor způsoboval delší starty, tak by to znamenalo, že absolutně nezáleží na sebelepším nastavení čerpadla, ale že je motor bez tlaků, protože přece by kroužky propouštěly i pokud by bylo čerpadlo nastaveno správně a muselo by se pár otáček čekat, až nafta vytěsní tyto mezery. To mi přijde jako blbost, nebo se pletu?
Pokud jsem totiž pochopil tvoji verzi správně, tak v podstatě tvrdíš to, že kroužky mají v nižší úvrati horší schopnost těsnit než v té vyšší, což je dle mého nesmysl. Ano, že nenastala ještě taková teplota stlačeného vzduchu při kompresi, při které by se vstříknutá nafta vznítila, tzn. že je vstříknuta dříve před horní úvratí než by měla je fakt, který chápu. Ale že by to mělo co dělat s vytěsňováním kroužků se mi jeví jako silně nepravděpodobné. A to se taky nebavím o tom, že velké množství této nespálené nafty je přece následně při výfuku vyhnáno ven ze spalovacího prostoru, takže nechápu, kde by se tam vlastně měla hromadit do dalšího vstříknutí paliva... Kdyžtak mi samozřejmě moji verzi uvažování vyvrať, rád si poslechnu tvůj názor :wink:
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#76 Příspěvek od starynovy »

musim to vziat poporade..

nie nedokaze, pretoze predsuvnik predvstreku vyuziva rozdiely tlaku paliva v obale cerpadla, 150-250ot/min ktore vyvinie starter nestacia na to aby to fungovalo tak ako ma. to co sa nastavuje je len staticky predvstrek, vychodzia pozicia od ktorej sa dynamicky dalej odvija, ak je to miesto 2.4° len 1.6, tak to bude cele posunute, deje sa prave opak, predvstrek sa nezvacsuje, ale ako starnu rozvody tak sa zmensuje, chod sa stava tichsim, jemnejsim.

Ako som povedal je to precizne, ak nastavis miesto 0.95 len 0.9 (co je asi 0.2mm na kolese cerpadla) bude to tocit o poznanie dlhsie, ked pride tds-ko s predvstrekom okolo 0.85 tak sa nedivim ze toci 7s, v tom spalovacom priestore je uz tolko nafty ze sa zvysuje celkovo kompresny pomer, vytesnenie tych prefukov je skor druhorade, po tom co to konecne chyti, je znamy chumac cierneho dymu. Cim novsi motor tym by start aj so zlym predvstrekom mal byt lahsi, ale to nebude platit doslova, pretoze ten kompresny tlak sa tam nestraca v jednotkach baru, a pokial starter toci svizne, ani ten unik okolo kruzkov nieje taky zly, tam ide skor o to ze to mnozstvo nafty ako nestlacitelne medium zvysi kompresny tlak az za normalny prevadzkovy, a tak dojde k vznieteniu. Kde sa hromadi? ta piestova rychlost nieje taka velka, aby tekutu naftu vyhodila vertikalne von, a este ju aj trafila tym ventilom, tam to pekne steka po stenach, kvapka z komorky, a hromadi sa na cele piestu, za normalnych podmienok sa po kratkom vstreknuti zacne vznecovat, a dalej so stupajucim piestom hori uz po opusteni trysky.

To si len niektori ludia myslia, povolim cerpadlo, otocim na ucho a nejako bude.. diesel ma iba jeden nastavovaci prvok, ale o to dolezitejsi. Taktiez je dobre podotknut ze drzat sa zubami nechtami predvstreku z manualu je naivne, kedze trysky nikto nekontroloval od vyroby (dost bezne) a s vekom stupa otvaraci tlak, a tak sa moze stat ze miesto pri 150Bar otvaraju pri 170, a to nie kazda rovnako, co dalej zvacsuje predvstrek a miesto 0.95, mame 1.05, to ze komorkac nevie prepalit piest neznamena ze tie vstrekjy su vecne.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#77 Příspěvek od Misanek »

To s tím předvstřikem při startu - ano jsem blbec, tento fakt jsem si neuvědomil, omlouvám se :oops:

Tak k tomuto už argumenty nemám. Děkuji za vysvětlení a omlouvám se za mystifikaci :wink:


Jenom k věci - podle čeho teda ty seřizuješ předvstřik, resp. kde bereš výchozí nejvhodnějí hodnoty, když podle tabulkových hodnot se řídit u takto jetého motoru nedá? Samozřejmě jako výchozí použít jdou podle toho co jsem pochopil, co pak ale dál?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#78 Příspěvek od starynovy »

tak to nemas sancu odhadnut co tie vstreky maju za sebou, najlepsie je tam hodit ten udaj z manualu, nastartovat, a potom uvidis aky zvuk to ma, mal som jednu feliciu kde boli vstreky v takej riti ze pri prevstreku 0.9 ako mal byt sa s tym nedalo jazdit, tak som to musel naladit na ucho, a skoncil som niekde na 0.65, vsetkeho vela skodi, s tym velkym predvstrekom to nepalilo za studena vobec, len tocilo do vybitia, za tepla pekne na pol otocky, ale nevytiahlo to 100km/h na 4rke po rovine.
V dielenskej prirucke uvadzaju kontrolu vstrekov raz za 100k km (kontrola v Bosch asi 3-7€/ks), tieto komorky doplatili na spolahlivost, kde uz u 30d vadny vstrek moze sposobit fatalnu zavadu, alebo velmi zle starty, tu to stale jazdi a jazdi, keby sa to servisovalo pravidelne, nebol by az taky prepad medzi Common rail, a rotackami, co sa tyka odbornych zasahov vo vstrekovacej sustave, ale prepad v cene stale je, kompletny repas pruzinoveho vstreku s capovou tryskou vide u Boscha tak na 30€, to je inde nez 180 :lol:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#79 Příspěvek od Misanek »

Jj, to vím jak náročná je repase vstřiků a co všechno obsahuje, už to mám za sebou dvakrát. Jednu sadu jsem koupil a druhou jsem si dělal sám :wink:
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#80 Příspěvek od oldaf »

starynovy píše:boze to nee, ten test s mokrym hadrom ti je k nicomu, ta hlava ma asi tak kilo, je to ocel, myslis ze ju hadrik ochladi? nie.. a preco to potom startuje? lebo ked odpojis to cidlo, zacne to zhavit. S hlavami nic nieje, tie straty su v radoch mg, mal som jedno cerpadlo kde za nova bolo tovarensky nastaveny volnobezny zaklad 3.5mg, a po 18tich rokoch a 600 000km to bolo 2.2, takze k vydretej hlave tolko.. casovanie diesli je velmi citlive, nie nadarmo ma nastavovacia hodnota udavany udaj s presnostou na 2 stotiny mm, kazde tds co mi pride na nastavenie to ma v prdeli o 5-15stotin, spravidla priemerne 10, a potom aby to startovalo zejo.. a este k objasneniu zahady preco to tak dlho toci, ta nafta tam ide v nespravny okamih, male kompresne teplo, tocis dovtedy kym vo valci nieje nacakanej tolko nafty ze utesni pristor okolo kruzkov, kompresia vzrastie, s nou aj teplo, a nejako to uz chyti.
Teď tady mám na opravu omegu s mechanikou která má vyběhanou rozdělavací hlavu, za tepla ji nenatočím ani po 30-ti vteřinách startování, jakmile položím hroudu sněhu na rozdělovací hlavu tak po minutě chytne na brnknutí. :D
Odpovědět