Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Mechanické čerpadlo u e39 525 TDS

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
darkw0nder
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: čtv 07.02.2013 01:00

#1 Příspěvek od darkw0nder »

Zdravím všechny :) Chci se zeptat někoho, kdo s tím má zkušenosti a nechal si to i třeba udělat..zda je složité hodit a nastavit mechanické čerpadlo z 24TD na e39. Já mám na e39 rv 97 danou menší přírubu,takže to někdo kuchal, čerpadlo mám starší typ r300-1 s novější elektronickou hlavou..Pořád mi to dělá bordel,špatně chytá jak za studena tak i za tepla..dával jsem to i repas,ale stejné.Rozvody i nastavení předvstřiku je OK, nicméně jsem se někde dočetl, že s tím mechanickým čerpadlem takové problémy nejsou a když už tam mám tu menší přírubu, tak bych toho mohl využít..
Díky všem za podělení se o různé zkušenosti :)
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#2 Příspěvek od starynovy »

no co, das ho tam, natiahnes lanko, a jazdis, prides o tempomat, ekonomer, meranie spotreby na OBC, ASC, a urcity komfort na volnobehu, na druhu stranu nemusis riesit ziadnu elektroniku motoru, tak povediac kym je nafta tak valis.
darkw0nder
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: čtv 07.02.2013 01:00

#3 Příspěvek od darkw0nder »

Díky za příspěvek, můžeš mi napsat z vlastní zkušenosti zda to stojí za to, když porovnám to o co příjdu..hlavně to ASC by mi chybělo :D Jak je to potom s výkonem, spotřebou?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#4 Příspěvek od starynovy »

ak mas problemi, a povazis kolko stoji napr. znackova vaha tak sa to oplati, spotrebu si robis sam, vykon detto, s povodnym nastavenim okolo tych 105kW to papkalo o cosi menej, pripisoval by som to absencii obohatenia za studena, ale ked tomu trochu pridas tak to pojde ako ziadne ine tds, ani s chipom, uz i tak to reaguje uplne skvelo, a taha od spodu skoro ako normalny diesel, nie ten polobenzin :D pre viac info sa mozes spytat Oldafa.
darkw0nder
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: čtv 07.02.2013 01:00

#5 Příspěvek od darkw0nder »

Dobře, no asi do toho půjdu, když už tam mám tu přírubu :) A to mechanické je na všech 24TD nebo jen do nějakého roku?
Díky
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#6 Příspěvek od oldaf »

starynovy píše:no co, das ho tam, natiahnes lanko, a jazdis, prides o tempomat, ekonomer, meranie spotreby na OBC, ASC, a urcity komfort na volnobehu, na druhu stranu nemusis riesit ziadnu elektroniku motoru, tak povediac kym je nafta tak valis.
Nepřijde ani o ASC, ani o ekonoměr, tohle normálně funguje, jen ekonoměr ukazuje míň.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od oldaf »

A na E39 je trochu problém s funkčností klimatizace, ale to už mám vyřešený :D
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#8 Příspěvek od starynovy »

a z coho to akoze berie udaje? :D ekonomer preratava spotrebu z polohy akceleratoru v propozicii k aktualnej vstrekovanej davke, a dlzke vstreku ktora sa berie zo 4. valca.. ASC reguluje moment tym ze RJ riadi vstrekovanu davku..
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#9 Příspěvek od oldaf »

starynovy píše:a z coho to akoze berie udaje? :D ekonomer preratava spotrebu z polohy akceleratoru v propozicii k aktualnej vstrekovanej davke, a dlzke vstreku ktora sa berie zo 4. valca.. ASC reguluje moment tym ze RJ riadi vstrekovanu davku..
Když myslíš :D Vím s čím jezdím.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#10 Příspěvek od starynovy »

ja viem ze mas E39, ale rovnica davka x cas = spotreba, sa neda osidit, ked vynechas davku, o ktorej ten chudak nema ani paru, co dostanes? to uz musi ukazovat len nejake pseudonahodne hodnoty :D
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#11 Příspěvek od oldaf »

Nemá cen u se hádat, já s tím jezdím takže vím co to dělá.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#12 Příspěvek od starynovy »

j a ja si stojim za tym, ze tak ako u E34 stoji rucicka na nule, to tu ukazuje len bludy, DDE sa nezmenilo, funguje rovnako.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#13 Příspěvek od oldaf »

tak stůj..
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#14 Příspěvek od oldaf »

Tady máš E39 na mechanice, je to natočený jen mobilem. https://www.youtube.com/watch?v=4S6IvYVNhEo
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#15 Příspěvek od starynovy »

j super, a co to ukazuje? na 3jke pri plnom 18L/100? skutocne uzitocne, ako vravim, ukazuje to bludy, sice sa ta rucicka aspon vychyluje spravnym smerom, ale k comu ti je takyto udaj?
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od oldaf »

A k čemu ti je vůbec údaj z ekonoměru? Myslím že furt řešíš blbosti.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#17 Příspěvek od starynovy »

teraz prekrucas, ja som povedal ze pride o ekonomer, a pride, to ze sa tam sporadicky hybe rucicka neznamena ze ide. Vsak ja nic neriesim, len ty sa zase snazis dokazat ze si lepsi, a ze som zase povedal blbost, ale ja ti nic neberiem, mas skusenosti, mas tie auta prechodene, len ma nepresviedcaj ze 2+2=5.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#18 Příspěvek od oldaf »

starynovy píše:teraz prekrucas, ja som povedal ze pride o ekonomer, a pride, to ze sa tam sporadicky hybe rucicka neznamena ze ide. Vsak ja nic neriesim, len ty sa zase snazis dokazat ze si lepsi, a ze som zase povedal blbost, ale ja ti nic neberiem, mas skusenosti, mas tie auta prechodene, len ma nepresviedcaj ze 2+2=5.
Tebe nemusím přesvedčovat, ty ze mě taháš infornace v soukromých zprávách né já z tebe. :D A nemám potřebu se z tebou hádat, já mám za sebou předělání desítek aut na mechaniku tak si myslím že o tom něco vím. A pokud mi chceš tvrdit že nějaká ručička co tady představuje ekonoměr ukazuje reálnou spotřebu tak si to můžeš myslet. A ještě tu o nefunkčním ASC jsi zapoměl. :D
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#19 Příspěvek od starynovy »

no ale to si mohol povedat ze ta to obtazuje niekomu poradit, to sa omluvam :oops: Nikto uceny z neba nespadol, a to ze som svojimi otazkami chcel predist laborovaniu, nakolko na to nemam cas, zo mna nerobi debila.

j ASC je tiez nefunkcne, pretoze tento system uz od roku 1979 vyuziva rovnaky princip, a to presmerovanie momentu na koleso v zabere pomocou brzd, alebo ventilov v diferenciali, a nasledna regulacia vykonu motoru, to asi jednotka natiahne paprcku, a zatiahne za to lanko :)

a posledne, ekonomer ukazuje pribliznu okamzitu spotrebu celkom presne, tak ako OBC v ramci korekcie ±1.5L, v ramci presnosti toho rucickoveho pristroja, pretoze AD prevodnik dostava rovnaky signal z RJ, z ktoreho OBC pocita okamzitu, priemernu, a dojazd. :wink:
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#20 Příspěvek od oldaf »

starynovy píše:no ale to si mohol povedat ze ta to obtazuje niekomu poradit, to sa omluvam :oops: Nikto uceny z neba nespadol, a to ze som svojimi otazkami chcel predist laborovaniu, nakolko na to nemam cas, zo mna nerobi debila.

j ASC je tiez nefunkcne, pretoze tento system uz od roku 1979 vyuziva rovnaky princip, a to presmerovanie momentu na koleso v zabere pomocou brzd, alebo ventilov v diferenciali, a nasledna regulacia vykonu motoru, to asi jednotka natiahne paprcku, a zatiahne za to lanko :)

a posledne, ekonomer ukazuje pribliznu okamzitu spotrebu celkom presne, tak ako OBC v ramci korekcie ±1.5L, v ramci presnosti toho rucickoveho pristroja, pretoze AD prevodnik dostava rovnaky signal z RJ, z ktoreho OBC pocita okamzitu, priemernu, a dojazd. :wink:
Promiň ale jsi u mě blb kterej o tom ví hovno, víš vůbec jak u E39 funguje asc? O jakých ventilech v diferáku mluvíš viděl jsi někdy diferák? Opravdu blbneš lidem hlavy s nesmyslama. Zkus se někdy s E39 na mechanice s ASC projet, pak budeš tvrdit něco jinýho.
Odpovědět