Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

DPF 530d E60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#41 Příspěvek od kornout »

Tak jen stručně co se stane, když už je filtr v nic moc kondici a auto je chipnutý.
Filtr normálně chytnul, protavil obal a shořel, to ja to vypadá uvnitř budu vědět během víkendu, z výfuku létaly uplně bílé kusy popela.
Nejvíc mě na tom zaráží, že auto nenahlásilo jedinou chybu, o DPF nic, auto normálně jede dál, jako by nic, to že to málem shořelo, řj vůbec neřeší, nebýt toho bílého prachu za námi, člověk by vůbec nic nevěděl. To je hustý.
Pak na diag. samozřejmě asi 8 chyb ohledně DPF, ale všechny jdou normálně máznout a auto jede normálně. Jen jedna chyba pořád zůstává, a ta už tam byla i předtím a máznout nikdy nešla, je to pořád ta 452A.
Přílohy
IMG_20130417_130943e.jpg
IMG_20130417_130943e.jpg (177.91 KiB) Zobrazeno 207 x
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#42 Příspěvek od Misanek »

aneb ať žijou moderní diesely! :) Zlatý starý přežitý komůrkáč
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Jendix »

kornout píše:Tak jen stručně co se stane, když už je filtr v nic moc kondici a auto je chipnutý.
Filtr normálně chytnul, protavil obal a shořel, to ja to vypadá uvnitř budu vědět během víkendu, z výfuku létaly uplně bílé kusy popela.
Nejvíc mě na tom zaráží, že auto nenahlásilo jedinou chybu, o DPF nic, auto normálně jede dál, jako by nic, to že to málem shořelo, řj vůbec neřeší, nebýt toho bílého prachu za námi, člověk by vůbec nic nevěděl. To je hustý.
Pak na diag. samozřejmě asi 8 chyb ohledně DPF, ale všechny jdou normálně máznout a auto jede normálně. Jen jedna chyba pořád zůstává, a ta už tam byla i předtím a máznout nikdy nešla, je to pořád ta 452A.


tak přesně to se mi stalo taky.. myslel jsem že mi odešlo turbo, auto sem odvez ke známýmu, vyndal se dpf a kompletně vejfuk a kouklo se na turbo..

nemáš náhodou prasklý svody, u mě to bylo možná i malinko způsobený tim..
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Jendix »

Misanek píše:aneb ať žijou moderní diesely! :) Zlatý starý přežitý komůrkáč


ten by ti nejezdil při 190kW za 6 litrů.. je to prostě něco za něco..
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#45 Příspěvek od Misanek »

To ne no, máš pravdu :wink: Holt je to asi o prioritách :)
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#46 Příspěvek od kornout »

Jendix píše:
kornout píše:Tak jen stručně co se stane, když už je filtr v nic moc kondici a auto je chipnutý.
Filtr normálně chytnul, protavil obal a shořel, to ja to vypadá uvnitř budu vědět během víkendu, z výfuku létaly uplně bílé kusy popela.
Nejvíc mě na tom zaráží, že auto nenahlásilo jedinou chybu, o DPF nic, auto normálně jede dál, jako by nic, to že to málem shořelo, řj vůbec neřeší, nebýt toho bílého prachu za námi, člověk by vůbec nic nevěděl. To je hustý.
Pak na diag. samozřejmě asi 8 chyb ohledně DPF, ale všechny jdou normálně máznout a auto jede normálně. Jen jedna chyba pořád zůstává, a ta už tam byla i předtím a máznout nikdy nešla, je to pořád ta 452A.


tak přesně to se mi stalo taky.. myslel jsem že mi odešlo turbo, auto sem odvez ke známýmu, vyndal se dpf a kompletně vejfuk a kouklo se na turbo..

nemáš náhodou prasklý svody, u mě to bylo možná i malinko způsobený tim..

Nene, jen shořel komplet DPF, je v něm díra jak po kryse a celá keramika prošla výfukem. Turbu nic není. Kdyby lehlo turbo, tak je všude olej. Prostě přicpanej filtr a hodně nafty= vysoká teplota plynů. Jen blbý, že auto nic nenahlásilo a nechalo to dojít až sem. Dám sem pak foto toho DPF.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Jendix »

kornout píše:
Jendix píše:
kornout píše:Tak jen stručně co se stane, když už je filtr v nic moc kondici a auto je chipnutý.
Filtr normálně chytnul, protavil obal a shořel, to ja to vypadá uvnitř budu vědět během víkendu, z výfuku létaly uplně bílé kusy popela.
Nejvíc mě na tom zaráží, že auto nenahlásilo jedinou chybu, o DPF nic, auto normálně jede dál, jako by nic, to že to málem shořelo, řj vůbec neřeší, nebýt toho bílého prachu za námi, člověk by vůbec nic nevěděl. To je hustý.
Pak na diag. samozřejmě asi 8 chyb ohledně DPF, ale všechny jdou normálně máznout a auto jede normálně. Jen jedna chyba pořád zůstává, a ta už tam byla i předtím a máznout nikdy nešla, je to pořád ta 452A.


tak přesně to se mi stalo taky.. myslel jsem že mi odešlo turbo, auto sem odvez ke známýmu, vyndal se dpf a kompletně vejfuk a kouklo se na turbo..

nemáš náhodou prasklý svody, u mě to bylo možná i malinko způsobený tim..

Nene, jen shořel komplet DPF, je v něm díra jak po kryse a celá keramika prošla výfukem. Turbu nic není. Kdyby lehlo turbo, tak je všude olej. Prostě přicpanej filtr a hodně nafty= vysoká teplota plynů. Jen blbý, že auto nic nenahlásilo a nechalo to dojít až sem. Dám sem pak foto toho DPF.


to je fakt divný, minimálně hlášku o přicpanim filtru by to hodit mělo. já právě tenkrát auto ještě chcípnul, takže to nepokračovalo dál, podchytil jsem to v začátku, po vyndání bylo ale filtru vidět, že některý kanálky jsou malinko spečený a začalo to kouřit skrz.

jinak turbo by se projevilo podobně.. ale je fakt že by to asi člověk poznal předem na hadicích od sání..


jinak je možný, že jsi měl zároveň nějak pošahaný čidlo tlaku před filtrem.. jeden člověk mi tvrdil že občas odejde díky špatnýmu dpf.

předpokládám že máš předfacelift, tam je to s tou diagnostikou trochu horší, novější ročníky maji čidlo i za filtrem, pak by to už asi nějakou chybu vyhodilo..
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#48 Příspěvek od kornout »

Ne, mám facelift 173kW. V řj pak chyb jak máku, ale nic to řidiči nehlásilo. Stalo se to při plný palbě a podle mě to byla otázka chvíle, než to shořelo. Čidla vypadaj vizuálně OK, turbo taky OK. Uvidím ještě co mi řeknou u bmw, co to je za chybu, třeba bylo jedno čidlo KO, nevím co je to ta 452A chyba. První co jsem si právě myslel, že je chycený turbo, tak jsem vyskočil a hned čichnul k výfuku, jestli necítím olej. Jak by odešlo turbo, tak by jsi cítil intezvině spálenej olej.
Přílohy
IMG_20130420_092000e.jpg
IMG_20130420_092000e.jpg (156.74 KiB) Zobrazeno 270 x
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od matiz »

I kdyz je dpf pricpany tak ze auto ma citelne nizsi vykon nez melo a majitel s tim prijede kvuli toho ze zere a nejede, tak zadna kontrolka, nic. Maji to tak proste nastaveno, system zabetonuj filtr a kup novy. Mne to tak proste pripada.
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#50 Příspěvek od kornout »

Hmm, jenže v tomto případě už to nebylo příjemný, jsem měl docela vítr, aby to neshořelo.
Přitom ale v sw motormanagmentu je omezení dávky při překročení určité teploty ve výfuku.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od matiz »

To ti verim, taky bych mel prdel stahnutou. Videl jsem video ke auto shorelo na ceste a nebyl to prijemny pohled...
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od Jendix »

Nemyslim si že by od toho auto chytlo. Na to je vejfuk moc dobře izolovanej. To je pravděpodobnější že by auto chytlo od prasklejch svodů (což by se u 170kW verze už stát nemělo).

jinak ta chyba je podle těchto stránek něco s DPF:

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=118372
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#53 Příspěvek od kornout »

Jendix píše:Nemyslim si že by od toho auto chytlo. Na to je vejfuk moc dobře izolovanej. To je pravděpodobnější že by auto chytlo od prasklejch svodů (což by se u 170kW verze už stát nemělo).

jinak ta chyba je podle těchto stránek něco s DPF:

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=118372

No ta izolace co je mezi výfukem a kastlí nevypadala nějak přesvědčivě, navíc to speklo kabel od čidla zpátečky.
Na tu chybu jsem koukal už prvně, to vím, že je to něco s DPF, ale co přesně je ve hvězdách :(
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Jendix »

kornout píše:
Jendix píše:Nemyslim si že by od toho auto chytlo. Na to je vejfuk moc dobře izolovanej. To je pravděpodobnější že by auto chytlo od prasklejch svodů (což by se u 170kW verze už stát nemělo).

jinak ta chyba je podle těchto stránek něco s DPF:

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=118372

No ta izolace co je mezi výfukem a kastlí nevypadala nějak přesvědčivě, navíc to speklo kabel od čidla zpátečky.
Na tu chybu jsem koukal už prvně, to vím, že je to něco s DPF, ale co přesně je ve hvězdách :(


já jsem předtim přehlídnul tu fotku, tak od tohodle by to fakt chytnou mohlo.. .

v mym případě to jen připeklo filtr, obal přežil.. myslim že v obou případech je to dáno chipem, jezdim ted přechodně bez filtru a auto hlavně v nižších otáčkách občas pěkně zakouří.. pak se neni čemu divit že má filtr co dělat
MP666Q
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 17.11.2012 01:00
Bydliště: Prostějov

#55 Příspěvek od MP666Q »

Chlapi mám dotaz mám v plánu dpf vyhodit mám ho i s katem 160kw znáte někoho kdo umí ipravit software v okolí Olomouc Prostějov atd. a za jakou cenu?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od Jendix »

MP666Q píše:Chlapi mám dotaz mám v plánu dpf vyhodit mám ho i s katem 160kw znáte někoho kdo umí ipravit software v okolí Olomouc Prostějov atd. a za jakou cenu?


jestli máš 160kW verzi, tak ho máš pod autem..
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od Snejk »

u toho shorelyho dpf... me prijde ze to je chyba cipu...

spousta lidi při tom cipovani uz instinktivne ma dpf odstranene protože pocita s tim ze "tuner" uz ho tam nemá... a následky neresi... spis naopak v tom vidi prinos majiteli... protože pokud by (a kor u pofaceliftu) by naskočila jedina chyba dpf tak by ti okamzite na budikach i idrave svitila particulate filter zavada...
na druhou stranu dpf filry delam celkem často, odstraneni, odkodovani i cisteni... a auto s ucpanym filtrem proste nejede... uz s nejakym 70% zaplnenimje to lina ves....
ono jen jestli ten ciptjuunink nemá trochu prehnany davky nafty když jedes pilu aby nehořela prave v tom filtru (kterej je sdilenej s katalyzátorem...
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#58 Příspěvek od kornout »

hele mám facelift a chyba v řj 452A už byla, i drive, ani budíky nic nehlásily do poslední chvíly, vlastně auto nenapsalo vůbec nic, jen pak diagnostikou.
Samo že tam je přidáno na naftě, to je logický, ale ten filtr podle mě už nemohl být uplně OK, když tam byla ta chyba.
DPF v softu vyplý není, to budu dělt až pozítří.
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#59 Příspěvek od kornout »

Ještě mě napadla jedna věc, v autě byly KO 3 hžavičky, nemůže ta závada být spojená s tím. Některý Mercedesy třeba s vadnou hžavičkou nespustí regeneraci, nevím jak je to u BMW.
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#60 Příspěvek od m.deejay »

kornout píše:Ještě mě napadla jedna věc, v autě byly KO 3 hžavičky, nemůže ta závada být spojená s tím. Některý Mercedesy třeba s vadnou hžavičkou nespustí regeneraci, nevím jak je to u BMW.


Žhavičky by na to neměly mít logicky snad vliv-mají jinou funkci...A jak si dlouho jezdil s tou chybou a "ignoroval" ji?
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Odpovědět