Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Palivoměr E39 540iat

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#1 Příspěvek od RomanM3 »

Ahoj,
mám takový zvláštní problém s palivoměrem na mojí E39 540iat 16 týden 1998 - čili před fl. Příjdu ráno k autu, všecko studeny, otočím klíčkem a palivoměr ukazuje něco kolem 15litru v nádrži. jedu na benzinku natankuju ze pětikilo, ukazuje něco málo pod 30litrů, jedu 40km během kterých postupně palivoměr vyleze někam ke 37litrů!benzin mi tedy neubývá ale přibývá!!odstavím auto na 4hodiny, přijdu, otočím klíčkem a ukazuje zase jen okolo 16litru!což je blbost, protože těch 40km jsem jel klobouka, dle bc za 9.5l/100km! cestou zpatky mi to pomalu zase vyleze přes 30litru. odstavim to jen na chvilku u krámu - jen skočím pro rohlíky a hned zase jedu a spadne to na cca 20litru v nádrži!
nechápu to. je tu prosím někdo, kdo ví jak je ta nádrž udělaná a kdo mi vysvětlí jak to v ní funguje? já vím jen asi tolik, že jsou vpodstatě dvě nádrže, dva plováky, ale jen jedno čerpadlo. je to tak? jak je tedy řešeno vyrovnání hladin v těch dvou nádržích? je tam nějaký přepad, nebo jak to funguje?
vlastně se mi to dycky chová tak, že mi během jízdy nějakou dobu přibývá palivo a pak začne klesat.a po odstavení třeba přes noc, je tam klidně i o deset litrů méně než při vypnutí. jsem z toho nervozní protože nevím tedy kolik tam toho je.
pročetl jsem tady forum a něco takové jsem ale nenašel. všichni řeší, že jim to ukazuje nesmysly, ale ne že by se to měnilo v průběhu jízdy směrem nahoru. nebo jsou V8 od bmw tak usporné, že mají zápornou spotřebu? :lol:
díky moc všem za každou radu.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#2 Příspěvek od Birkoff »

Údaj na budíku se počítá nějakým algoritmem z údajů obou plováků. Když si odemkneš servisní menu, návod tu někde je, tak uvidíš jednotlivé údaje z plováků a celkové odhadované množství. Tam bys asi zjistil jestli některý plovák neblbne. Benzím se samozřejmě přelévá, ale součet obou plováků dává stále stejný výsledek.

Jinak taky se mi děje, že po nastartování je třeba pod 10L a pak jízdou to nepatrně vyleze. Obvykle zase zhasne hladový oko, ale pak se rozsvítí, je to opravdu jen o málo.
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#3 Příspěvek od ada540i »

Mě přijde, že to dělá každá e39, sice asi ne v takovém měřítku jako tobě, ale všechny co jsem kdy řídil ukazovaly po nastartování o něco míň paliva. Jinak řečeno, když sleduju dojezd tak po nastartartování ukazuje nějakou hodnotu, která postupně leze nahoru cca o 20-30km. Možná je to tak nastavené schválně. Dalo by se to přisoudit tomu, že studenej motor žere víc, ale zároveň se hýbe směrem nahoru i ukazatel stavu paliva což už je divné.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#4 Příspěvek od RomanM3 »

mě něco podobného dělal i dříve E36 ale právě jen o malinko. říkal jsem si, že asi se vratkou vrací do nádže jakoby pěna nebo co, což přizvedne trošku plovák a díky tomu palivoměr kecá. no ale mi to ted chodí opravdu o hodně. a o vikendu mě to už dostalo, když jsem otočil klíčkem a vim že v nádrži by mělo být přes dvacet litrů a on mi ukáže 15 a během pár km to vyleze nad 30!dojezd jde samosebou taky nahoru. hlavně by mě zajímalo kolik toho v te nadrži je. jestli to kecá na začátku nebo na konci aby mi to někde neškytlo a nešel jsem domu pěšky. napadly mě ještě dvě možnosti jak to zjistit - bud to z nádrže vypustit benal, nebo dotaknkovat do plny a uvidime co udělá palivoměr. no snad bude zítra trochu času a mrknu se do nádrže na ty plováky...zatim diky všem za rady
xnovic
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00

#5 Příspěvek od xnovic »

U mojí 530D je to samé. Vím, že mám v nádrži 30L a po nastarování mi to ukáže třeba jen 25L, ale po chvilce se to zase srovná.. Už to neřeším, naučil jsem se s tím žít :-)
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#6 Příspěvek od RomanM3 »

nedaří se mi najít jak vyvolám skryté menu na E39 abych zkontroloval kolik který plovák ukazuje...nevíte někdo jak se to dělá, nebo budu vděčný za link
antik
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 24.10.2009 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od antik »

ahoj, řeším to samé a připadám si jak ve starym favoritu:

Ráno jedu do práce - dojezd: 150 km. Odpoledne sednu do auta, nastartuju a dojezd jen 60 km... než jsem dojel domů (asi 10 km), tak mi dojezd i ručička vyšplhaly na: cca 110 km + z hladového oka k 15 l. :roll:
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#8 Příspěvek od RomanM3 »

hm, tak to vypada fakt na plováky...už mám nějaký postup jak se dostat do toho menu, tak jak bude chvilka tak to odemknu a pujdu se s tim projet a uvidime co to bude dělat. jinak by asi mělo být v každé polovině benzínu cca stejně, je to tak? tedy pokud zrovna neprojíždím zatáčku, kde se může přelívat, nebo se nekutálím přes střechu ve škarpě... :oops:
asi nebude zrovna v pořádku pokud mi to ukáže jeden plovák 30 a druhý 3l, je tak?
díky
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#9 Příspěvek od ada540i »

Ještě je možný, že máš špatný čerpadlo v nádrži, který přečerpává palivo z jedný půlky do druhý.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#10 Příspěvek od Birkoff »

Naopak. Mám dojem, že v polovině nádrže (pravé) kde je čerpadlo pro palivovou soustavu je normálně více paliva. Alespoň mě to tak plováky hlásí. Naposledy když svítila kontrolka tak plováky hlásily vlevo nic a vpravo 14l. Je pravda, že pak se to začalo nepatrně přelejvat.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#11 Příspěvek od RomanM3 »

tak jsem to testnul dneska cestou domu z prace ale nejak z toho nejsem moudry. za jizdy se ty cisla dost meni. soucet tam behal od 15 do 30, ale tak to bude mozna celkem normalni. rozhodne ale mi levy plovak ukazoval tak mozna okolo 6-7litru a pravy okolo 12l. tedy bud je neco v nadrzi spatne, nebo je jen mozna nestejny tvar tedy objem obou polovin nadrze coz je asi dost pravdepodobne. jak z toho tedy poznam jestli je v haji plovak?oba neco ukazuji a obe cisla se dost meni za jizdy - zatacky a podobne. jeste takovy poznatek: kdyz mam v nadrzi jen okolo 15 litru nebo mene, tak neni ta chyba tak výrazná. stoupne to treba jen o par litru, max tak o pet litru. kdyz mam pul nadrze, udela to klidne i deset nebo vice litru.
a v te nadrzi je cerpadlo, jo?kvuli vyrovnani hladin v jednotlivych pulkach?ja jsem prave koukal do etk a nic takoveho jsem tam nevidel...proto jsem se uz nahore ptal jak to vlastne funguje...
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#12 Příspěvek od RomanM3 »

tak mi to nedalo a byl jsem to zkontrolovat ještě jednou ted v klidu a prava strana ukazuje 14,5 a leva 1. tedy to asi vypada ze je neco spatne na leve strane, protoze jak rikam kdyz je v nadrzi jen okolo 15 litru, tak palivomer keca min, nez kdyz je pul nadrze treba...co vy na to?nejaka teorie nekdo?
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#13 Příspěvek od berkelay »

pročti si toto:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15 ... ndex2.html

zvlášť ten poslední příspěvek na poslední straně, odkazují tam na
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15

myslím že díl č. 7 by to měl být.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#14 Příspěvek od RomanM3 »

hm, trosku jsem to prolezl ale moje english neni zrovna best. ale pochopil jsem to že je to diesel a že má problém se startem a na tom konci borec piše ze má naftu jen v jedne pulce nadrže a v druhe sucho. no tak jsem byl trošku přičurknout do nadrže a ted mi to ukazuje prava strana uz nevim 22 a leva 1,5....takže by to chtelo tam nalit jeste asi a uvidime. ale vypada to tak, ze bude opravdu kaput ten prepousteci ventil nebo co to je na te pumpe ze zustava benal jen v jedne pulce nadrze?nebo od kolika to uz pousti i do druhe pulky?nevi to tu nekdo?nemate to nekdo vyzkousene?asi to proste zkusim naplnit kolik tam vleze a uvidime...nejvic jsem tam ale mel okolo 40litru a to uz by do jedne pulky neveslo, ne?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#15 Příspěvek od RomanM3 »

tak dneska jezdila s autem segra...neco tankovala a neco pojezdila a ted vecer kdyz jsem v klidu kontroloval plovaky tak to ukazuje 5 a 11 soucet 16. tak jsem z toho jelen...budu muset tu nadrz otevrit a podivat se na to fyzicky dovnitr. jeste pokud vim se daji nastavit nejake koeficienty spotreby pres palubni BC. vi tady nekdo jak se to dela?kdysi jsem to delal na E36, ale na tomto nevim.
diky vsem
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#16 Příspěvek od RomanM3 »

dneska jsem otevrel nadrz zatim jen na strane ridice a zjistil ze ten plovak je tam polamany. ten plast pod plovakem je ulomeny, takze ta pruzina stlaci plvak az dolu a tudiz plovak musi ukazovat nesmysly, protoze je v nadrzi v jine vysce nez ma byt....na stranu spolujezdce mrknu asi zitra nebo o vikendu...
jo a jeste se mi podarilo ulomit tu trubicku na vratnou hadici nahore. takze musim ten plovak vymenit cely. ted jsem to nejak dal dokupy pro pripad potreby, ale radeji s tim moc jezdit nebudu. kdyby jste nekdo meli doma zdravy levy plovak do E39 tak koupim.mely by byt ty plovaky stejne pro vsecky E39
díky
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#17 Příspěvek od RomanM3 »

tak uz jsem zkontroloval i pravou stranu a tam jsem zadne zjevne chyby nenasel...jen se mi zadlo ze to nebylo uplne spravne slozene a kvuli tomu nebyl taky plovak ve spravne vysce. druhy plovak pro levou stranu by mel dorazit pristi tyden tak to pak prekopu a uvidime co bude dal, jestli bude vsecko fungovat jak ma. dam pak vedet
bmw530i
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 27.01.2012 01:00

#18 Příspěvek od bmw530i »

chci se zeptat jak to dopadlo ?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#19 Příspěvek od RomanM3 »

zatim nijak...stale cekam na druhy plovak...vsak to znate...ceska posta: dneska podate, zitra dodame...ale asi to tak dycky neni... :mad:
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#20 Příspěvek od RomanM3 »

tak dneska nahozen druhy plovak a vypada to zatim dobre. ale jeste jsem to poradne neotestoval. podam posleze info.
dle bc se to nyni chova tak, ze jakmile je v leve casti nadrze zjisten benzin, tak je tento precerpan do prave casti nadrze. puvodni plovak ukazoval nulu. po namontovani noveho, ukazoval 6litru vlevo a 18 vpravo. po nastartovani doslo behem nekolika minut k precerpani vseho paliva zleva doprava. nevim jestli je to tak spravne. pri projizdce se dostal zase nejaky benzin do leve casti nadrze. kdyz jsem dojel domu, ukazovalo to cca 3litry vlevo a zase behem chvilky stani pred barakem se to precerpalo doprava. chova se to tak spravne, nebo je tam jeste nejaka zrada?
jinak patri veliky dik zdejsimu clenovi jmenem Zverbo!neuveritelne ferovy clovek!takových uz dneska moc neni!smekam pane!nekdy te doufam budu mit moznost pozvat na pivo! :wink:
Odpovědět