Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 jdou zaměnit nechlazené kotouče za chlazené ?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
koleji
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 03.03.2013 01:00

#1 Příspěvek od koleji »

Ahoj, mám na své e34 (525tds) Nechlazené kotouče, vím že většinou už mají chlazené proto se ptám zda se dají zaměnit za chlezené bez problému, nebo musím vyměnit i třmeny ? Děkuji
koleji
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 03.03.2013 01:00

#2 Příspěvek od koleji »

Přední brzdy :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Chlazený kotouč je tlustší než nechlazený. Vejde se tlustší kotouč do stejného třmenu i s novýma deskama?
Je v ETK uveden rozdílný třmen pro chlazené a nechlazené kotouče?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
koleji
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 03.03.2013 01:00

#4 Příspěvek od koleji »

ja se ptam třeba to je delane že vejde ja nevim jen se ptam takže bych musel sehnat i třmeny že ? a ty třmeny sednou bez upravy že ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nejen třmeny, ale i držáky třmenů. Pak jen přešroubuješ, odvzdušníš a jezdíš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
koleji
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 03.03.2013 01:00

#6 Příspěvek od koleji »

Aha super tak to musim sehnat nejake třmeny. :/
Tumon
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: ned 19.10.2008 00:00

#7 Příspěvek od Tumon »

mám vše co potřebuješ 8)
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#8 Příspěvek od Kail »

Podle mně teda uplně zbytečná práce,když už tak rovnou něco lepšího,nějaký čtyřpístky,nebo alespoň větší...

Tohle sice nebude stát moc peněz,ale v praxi to taky vůbec nepoznáš.To už ti spíš pomůže když koupíš nějaký opravdu kvalitní kotouče a hlavně desky...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na první zabrždění to nepozná, ale pokud bude brzdit několikrát intenzivně za sebou, je rozdíl chlazené/nechlazené velmi znatelný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
koleji
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 03.03.2013 01:00

#10 Příspěvek od koleji »

No prej tam jdou napasovat z 750-tky nevite někdo co všechno se tam musi upravit nebo tam sednou jen tak ? , zadní se dají dát taky chlazené ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nenech se vyprovokovat. Pokud máš auto na denní ježdění, nemíváš cesty do Alp s přívěsem, tak upgrade na chlazené z 525i je dostatečné posílení (tahal jsem za E34 525iA plato 2 tuny a brzdy problémy neměly).

Brzdy ze 750i jsou větší, nedostaneš pak na ně 15" kola.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
koleji
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 03.03.2013 01:00

#12 Příspěvek od koleji »

Aha díky moc.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#13 Příspěvek od Kail »

Francis: Já ho neprovokuju,říkám to co jsem si sám zkusil :) .

Vtip je v tom že ani obyč nechlazenej kotouč nemá ani s plaťákem žádnej větší problém (vono taky když ti dobře brzní plaťák tak proč žeo).


koleji: Rozmlouvat ti to nebudu,jestli to chceš tak si je tam dej,jen ti říkám aby jsi počítal s tím že to skoro (nebo vůbec) nepoznáš.Prostě když už to děláš,řešil bych něco lepšího.


PS: I některý TDSa maj chlazený kotouče už z výroby,nemusí to být nutně z 525i.
koleji
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 03.03.2013 01:00

#14 Příspěvek od koleji »

Jj chápu tě ale jelikož zatím nemám moc financí a brzdy už jsou naprd chci už aspon ty chlazené když už to budu dělat. A navic když na ty z 750 nenarvu 15" tak mi to je zatim stejně zbytečné. Aspon ty chlazené. Jinak nevite nekdo kde najdu navod jak seřidit vstřikovací čerpadlo ? mam knižku jak na to a nemužu to pochopit. Díky moc.
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od darklord »

Francis píše:Brzdy ze 750i jsou větší, nedostaneš pak na ně 15" kola.


Brzdy zo 750i E32 su presne tie same ako 740i E32 a 540i E34 (http://bmwfans.info/parts/catalog/34116756090/). Sam ich mam na aute - staci vymenit brzdice s drziakmi a kotuce. Rozdiel medzi 525i a 540i brzdami je 6mm v sile kotuca (302x22 vs 302x28). Ziaden problem s 15" diskami som nezaznamenal. Jedine problemove mozu byt 4 piestove brzdy ktore su vacsie, ale realne som ich este na ziadnej E32 nevidel.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

darklord: Máš pravdu. Na E34 jsem toto nikdy neřešil. Na E36 jsem dával 300 mm kotouče z E46 a 15" kola už na ně nešly, ale to asi kvůli většímu ET u 3er.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět