Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak zjisiti špatný vstřik - umí někdo z Plzeňska
Ahoj
Mám e39 540i r.v. 98 s LPG a řeším jeden problém. Mám velice špatné studené starty. Motor se hádá a pravděpodobně neběží na všechny válce. Když se auto trochu zahřeje přepne se na LPG a motor běží nádherně a jde krásně za plynem. I když je motor zahřátý a vypnu LPG a přepnu zpět na benzín, tak sice motor už běží dobře, ale na volnoběh mi malinko houpou otáčky a občas malinko poškubává. Čerpadlo je O.K., takže bych to viděl na vstřiky. Zkoušel jsem teď chvíli jezdit jen na benzín s aditivem. Řekl bych, že se to maličko zlepšilo a stále je to špatné..
Proto hledám někoho z plzeňska, kdo se v těhle věcech vyzná a podíval by se na to, popř. mi řekl, který vstřik, nebo vstřiky bude potřeba vyměnit..
Díky
Mám e39 540i r.v. 98 s LPG a řeším jeden problém. Mám velice špatné studené starty. Motor se hádá a pravděpodobně neběží na všechny válce. Když se auto trochu zahřeje přepne se na LPG a motor běží nádherně a jde krásně za plynem. I když je motor zahřátý a vypnu LPG a přepnu zpět na benzín, tak sice motor už běží dobře, ale na volnoběh mi malinko houpou otáčky a občas malinko poškubává. Čerpadlo je O.K., takže bych to viděl na vstřiky. Zkoušel jsem teď chvíli jezdit jen na benzín s aditivem. Řekl bych, že se to maličko zlepšilo a stále je to špatné..
Proto hledám někoho z plzeňska, kdo se v těhle věcech vyzná a podíval by se na to, popř. mi řekl, který vstřik, nebo vstřiky bude potřeba vyměnit..
Díky
Radek Hurych ,autoservis na Karlově,Plzeň
http://www.autoopravnahurych.cz/
http://www.autoopravnahurych.cz/
Mám víceméně podobnej problém (i když s Vanos, tedy po FL) a vysledoval jsem více souvislostí. Dokud bylo v létě teplo, tak chytnul a od začátku jel hezky. Když zapršelo a ochladilo se, tak stejně jako popisuješ ty, tak jakože vynechává atp. Až se zahřál, tak jel jako pila.. Na benzín nebo na plyn stejně. Původně jsem myslel, že horší svíčky a špatné moduly. Udělal jsem jejich generálku, zlepšil se průběh výkonu a otáček a tak jsem doufal, že až k tomu ke studenýmu ráno přijdu, tak bude vše O.K. - ale nebylo, v podstatě stejné. Vyzkoušel jsem LPG i s podstatě studeným motorem a není v tom rozdíl.
Teď mám takovou teorii, tak by mně zajímal Váš názor.
V DME mám od první generálky chybu:
84 Output Relay Secondary air pump
Původně jsem tomu nevěnoval pozornost, protože jsem si myslel, že to souvisí s odstraněním katů, ale teď mně to k ní logicky nasměřovalo Z5.
Když jsou určité podmínky (jako je právě chladno), tak ŘJ stříká více benzínu, aby se katy rychleji dostaly do provozních podmínek. K tomu zapne přídavnou vzduchovou pumpu. A jelikož mně zřejmě nefunguje, tak je směs asi příliš bohatá a dobře nespaluje.
Co si o této hypotéze myslíte a nemáte někdo skušenost, jestli by to nemohlo být jenom to relé? Výměna pumpy včetně ventilu je často diskutovanou na ostatních fórech..
Teď mám takovou teorii, tak by mně zajímal Váš názor.
V DME mám od první generálky chybu:
84 Output Relay Secondary air pump
Původně jsem tomu nevěnoval pozornost, protože jsem si myslel, že to souvisí s odstraněním katů, ale teď mně to k ní logicky nasměřovalo Z5.
Když jsou určité podmínky (jako je právě chladno), tak ŘJ stříká více benzínu, aby se katy rychleji dostaly do provozních podmínek. K tomu zapne přídavnou vzduchovou pumpu. A jelikož mně zřejmě nefunguje, tak je směs asi příliš bohatá a dobře nespaluje.
Co si o této hypotéze myslíte a nemáte někdo skušenost, jestli by to nemohlo být jenom to relé? Výměna pumpy včetně ventilu je často diskutovanou na ostatních fórech..
Skusali ste zresetovat adaptivne hodnoty ECU (napr cez INPU) ci sa tie studene starty na benzin potom nezlepsia ?
Spatne studene starty na benzin vacsinou sposobuje zle vyladene LPG -> adaptivne hodnoty benzinovej ECU sa koli tomu posunu do priliz vysokych kladnych alebo zapornych cisel, zalezi od toho, ci je zmes na LPG priliz bohata alebo priliz chudobna.
Potom motor pri studenom starte, kedy este nie je aktivna lambda regulacia, ide priliz na bohato/chudobno a to ma za nasledok vynechavanie a trhanie.
Da sa to v INPE overit kontrolou dlhodobych (LTFT) adaptivnych hodnot - konkretne su to :
adaption value additive = adaptivna hodnota pre volnobeh ked je motor bez zataze
adaption value multiplicative = adaptivna hodnota pre ciastocnu zataz resp. otacky nad 1200rpm
Spatne studene starty na benzin vacsinou sposobuje zle vyladene LPG -> adaptivne hodnoty benzinovej ECU sa koli tomu posunu do priliz vysokych kladnych alebo zapornych cisel, zalezi od toho, ci je zmes na LPG priliz bohata alebo priliz chudobna.
Potom motor pri studenom starte, kedy este nie je aktivna lambda regulacia, ide priliz na bohato/chudobno a to ma za nasledok vynechavanie a trhanie.
Da sa to v INPE overit kontrolou dlhodobych (LTFT) adaptivnych hodnot - konkretne su to :
adaption value additive = adaptivna hodnota pre volnobeh ked je motor bez zataze
adaption value multiplicative = adaptivna hodnota pre ciastocnu zataz resp. otacky nad 1200rpm
Tohle je velice dobrá rada.. naneštěstí jsem si tento komentář dnes přečetl až po plánované práci na airbag, před kterou jsem pro jistotu odpojil baterku, takže vymazal i hodnoty adaptace. Najel jsem cca 50km a když jsem se potom mrknul, tak jsem na hodnotě -2.7%, což myslím, že by ještě šlo. Když to půjde pod -5%, tak upravím vstřikování LPG.
Ale mám jiný poznatek. . Náhodou jsem se potkal s člověkem, který montuje LPG v jiném městě a zavedl jsem řeč i na toto téma a říkal, že za posledního 1/4 roku řešil naprosto stejný problém. LPG vyladěné éňo ňůňo, adaptační hodnoty téměř na nule a problém přetrvával, až nevěděl kam dál. Vše se vyřešilo natankováním vervy 100, která už jako poslední palivo neobsahuje tu zasranou biosložku. Problém zmizel. Z benzínu s biosložku lou se velmi rychle stává jen ředidlo, takže ti co jezdí na LPG a spotřebují benzínu za pár stovek na měsíc, pak startují na strašně nekvalitní palivo....
Ale mám jiný poznatek. . Náhodou jsem se potkal s člověkem, který montuje LPG v jiném městě a zavedl jsem řeč i na toto téma a říkal, že za posledního 1/4 roku řešil naprosto stejný problém. LPG vyladěné éňo ňůňo, adaptační hodnoty téměř na nule a problém přetrvával, až nevěděl kam dál. Vše se vyřešilo natankováním vervy 100, která už jako poslední palivo neobsahuje tu zasranou biosložku. Problém zmizel. Z benzínu s biosložku lou se velmi rychle stává jen ředidlo, takže ti co jezdí na LPG a spotřebují benzínu za pár stovek na měsíc, pak startují na strašně nekvalitní palivo....
Ahoj, ty jsi to ještě nevyřešil?
Zkoušel jsi prosímtě to těsnění pod škrtící klapkou? Krom toho (a těch vstřiků) jsme zkoušeli už snad vše a na netu popisují přesně ty samé problémy se špatným těsněním u škrtící klapky.
Nasvědčovalo by tomu i to, že LPG není tak háklivé na falešný vzduch.
Když se motor trochu zahřeje, tak se podle mě otvor v těsnění zacelí a už to jede OK. A jinak je auto OK?
Já jsem s tím novým celkem spokojen, ale potřebuje investice za desíty tisíc.. (měnil jsem ramena, tyčky stabilizátorů, silentbloky, desky a kotouče, bude potřebovat ještě ty 4 velké silentbloky na zadní nápravě a možná i komplet tlumiče, servopumpu a pořádná kola na léto i na zimu)

Nasvědčovalo by tomu i to, že LPG není tak háklivé na falešný vzduch.
Když se motor trochu zahřeje, tak se podle mě otvor v těsnění zacelí a už to jede OK. A jinak je auto OK?
Já jsem s tím novým celkem spokojen, ale potřebuje investice za desíty tisíc.. (měnil jsem ramena, tyčky stabilizátorů, silentbloky, desky a kotouče, bude potřebovat ještě ty 4 velké silentbloky na zadní nápravě a možná i komplet tlumiče, servopumpu a pořádná kola na léto i na zimu)
Ahoj, ty jsi to ještě nevyřešil?
Zkoušel jsi prosímtě to těsnění pod škrtící klapkou? Krom toho (a těch vstřiků) jsme zkoušeli už snad vše a na netu popisují přesně ty samé problémy se špatným těsněním u škrtící klapky.
Nasvědčovalo by tomu i to, že LPG není tak háklivé na falešný vzduch.
Když se motor trochu zahřeje, tak se podle mě otvor v těsnění zacelí a už to jede OK. A jinak je auto OK?
Já jsem s tím novým celkem spokojen, ale potřebuje investice za desíty tisíc.. (měnil jsem ramena, tyčky stabilizátorů, silentbloky, desky a kotouče, bude potřebovat ještě ty 4 velké silentbloky na zadní nápravě a možná i komplet tlumiče, servopumpu a pořádná kola na léto i na zimu)

Nasvědčovalo by tomu i to, že LPG není tak háklivé na falešný vzduch.
Když se motor trochu zahřeje, tak se podle mě otvor v těsnění zacelí a už to jede OK. A jinak je auto OK?
Já jsem s tím novým celkem spokojen, ale potřebuje investice za desíty tisíc.. (měnil jsem ramena, tyčky stabilizátorů, silentbloky, desky a kotouče, bude potřebovat ještě ty 4 velké silentbloky na zadní nápravě a možná i komplet tlumiče, servopumpu a pořádná kola na léto i na zimu)
Ten ventil je na tom autě už měněný asi před dvěma roky. Před výměnou mělo auto neklidný volnoběh, ale i se zahřátým motorem a projevovalo se to trochu jinak.
I když jsem všem servisákům říkal ať vymění těsnění pod škrtící klapkou, vždy byli chytřejší a zkoušeli všechno možné. Auto bylo u jednoho 6 týdnů, u dalšího taky měsíc.. Sám už jsem se k tomu bohužel nedostal. Popisují to např. zde:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1775480-Rough-idle-20-Intake-manifold-leak-fix-M62-M62TU
I když jsem všem servisákům říkal ať vymění těsnění pod škrtící klapkou, vždy byli chytřejší a zkoušeli všechno možné. Auto bylo u jednoho 6 týdnů, u dalšího taky měsíc.. Sám už jsem se k tomu bohužel nedostal. Popisují to např. zde:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1775480-Rough-idle-20-Intake-manifold-leak-fix-M62-M62TU
hoši řešíte hovadiny a hledáte zbytečně složité problémy tam, kde nejsou
problém u plynových aut je zanášení benzínových vstřikovačů (měl jsem to již na 2 autech - cukalo to, hádalo se to, šlo to na pár hrnců, po zahřátí ok) a samozřejmě usazeniny vytvářené v benzínové soustavě zaviněné tím, že necirkuluje benzín, jediné, co pomůže, je vyndat ty vstřiky a pořádně je vyčistit ultrazvukem, zároveň do nádrže natankovat nějaký kvalitní 100oct. nebo 98oct. benzín a přimíchat větší množství čističe palivové soustavy
to je celá sranda
problém u plynových aut je zanášení benzínových vstřikovačů (měl jsem to již na 2 autech - cukalo to, hádalo se to, šlo to na pár hrnců, po zahřátí ok) a samozřejmě usazeniny vytvářené v benzínové soustavě zaviněné tím, že necirkuluje benzín, jediné, co pomůže, je vyndat ty vstřiky a pořádně je vyčistit ultrazvukem, zároveň do nádrže natankovat nějaký kvalitní 100oct. nebo 98oct. benzín a přimíchat větší množství čističe palivové soustavy
to je celá sranda