Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak zjisiti špatný vstřik - umí někdo z Plzeňska

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
xnovic
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00

#1 Příspěvek od xnovic »

Ahoj
Mám e39 540i r.v. 98 s LPG a řeším jeden problém. Mám velice špatné studené starty. Motor se hádá a pravděpodobně neběží na všechny válce. Když se auto trochu zahřeje přepne se na LPG a motor běží nádherně a jde krásně za plynem. I když je motor zahřátý a vypnu LPG a přepnu zpět na benzín, tak sice motor už běží dobře, ale na volnoběh mi malinko houpou otáčky a občas malinko poškubává. Čerpadlo je O.K., takže bych to viděl na vstřiky. Zkoušel jsem teď chvíli jezdit jen na benzín s aditivem. Řekl bych, že se to maličko zlepšilo a stále je to špatné..
Proto hledám někoho z plzeňska, kdo se v těhle věcech vyzná a podíval by se na to, popř. mi řekl, který vstřik, nebo vstřiky bude potřeba vyměnit..
Díky
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#2 Příspěvek od sedyvlk6 »

Radek Hurych ,autoservis na Karlově,Plzeň
http://www.autoopravnahurych.cz/
xnovic
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00

#3 Příspěvek od xnovic »

Díky.. Zastavím se tam a uvidíme co řeknou...
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#4 Příspěvek od Perunwit »

Ahoj, podej nějaký reference, občas by se hodil nějakej odbornější servis, dej vědět, jak to tam vypadalo a co umí třeba...
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#5 Příspěvek od Perunwit »

Ahoj, podej nějaký reference, občas by se hodil nějakej odbornější servis, dej vědět, jak to tam vypadalo a co umí třeba...
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#6 Příspěvek od sedyvlk6 »

Čau za sebe můžu říct že jsou tam opravdu šikovní a ceny jsou většinou smluvní. Jezdím tam už řadu let vždycky si s autem poradili. Ale samozřejmě to podle toho vypadá když se tam člověk potřebuje dostat.Většinou se objednat týden předem.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#7 Příspěvek od Perunwit »

tak týden je dobrej... no fajn, já na karlově makám, to by se mi i hodilo...
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#8 Příspěvek od sedyvlk6 »

Perunwit píše:tak týden je dobrej... no fajn, já na karlově makám, to by se mi i hodilo...


Tak to tam znáš je to panelová odbočka do prava do kopce za zastávkou MHD ve směru od Tesca do města.
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#9 Příspěvek od sedyvlk6 »

Perunwit píše:tak týden je dobrej... no fajn, já na karlově makám, to by se mi i hodilo...


Tak to tam znáš je to panelová odbočka do prava do kopce za zastávkou MHD ve směru od Tesca do města.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#10 Příspěvek od Perunwit »

jj, vim o čem mluvíš... povedu to v patrnosti, teď budu repasovat Vanos, jeden tip už mam tak uvidim, jestli to nevyjde, zkusil bych Karlov...

jinak hele, koukam, že se ti taky dvakrát postnul příspěvek, nevim co to tady na foru poslední dobou je, dřív se mi to nestávalo...
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od Quido »

Mám víceméně podobnej problém (i když s Vanos, tedy po FL) a vysledoval jsem více souvislostí. Dokud bylo v létě teplo, tak chytnul a od začátku jel hezky. Když zapršelo a ochladilo se, tak stejně jako popisuješ ty, tak jakože vynechává atp. Až se zahřál, tak jel jako pila.. Na benzín nebo na plyn stejně. Původně jsem myslel, že horší svíčky a špatné moduly. Udělal jsem jejich generálku, zlepšil se průběh výkonu a otáček a tak jsem doufal, že až k tomu ke studenýmu ráno přijdu, tak bude vše O.K. - ale nebylo, v podstatě stejné. Vyzkoušel jsem LPG i s podstatě studeným motorem a není v tom rozdíl.

Teď mám takovou teorii, tak by mně zajímal Váš názor.

V DME mám od první generálky chybu:
84 Output Relay Secondary air pump

Původně jsem tomu nevěnoval pozornost, protože jsem si myslel, že to souvisí s odstraněním katů, ale teď mně to k ní logicky nasměřovalo Z5.

Když jsou určité podmínky (jako je právě chladno), tak ŘJ stříká více benzínu, aby se katy rychleji dostaly do provozních podmínek. K tomu zapne přídavnou vzduchovou pumpu. A jelikož mně zřejmě nefunguje, tak je směs asi příliš bohatá a dobře nespaluje.

Co si o této hypotéze myslíte a nemáte někdo skušenost, jestli by to nemohlo být jenom to relé? Výměna pumpy včetně ventilu je často diskutovanou na ostatních fórech..
hyde21
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pon 17.11.2008 01:00
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od hyde21 »

Skusali ste zresetovat adaptivne hodnoty ECU (napr cez INPU) ci sa tie studene starty na benzin potom nezlepsia ?
Spatne studene starty na benzin vacsinou sposobuje zle vyladene LPG -> adaptivne hodnoty benzinovej ECU sa koli tomu posunu do priliz vysokych kladnych alebo zapornych cisel, zalezi od toho, ci je zmes na LPG priliz bohata alebo priliz chudobna.
Potom motor pri studenom starte, kedy este nie je aktivna lambda regulacia, ide priliz na bohato/chudobno a to ma za nasledok vynechavanie a trhanie.
Da sa to v INPE overit kontrolou dlhodobych (LTFT) adaptivnych hodnot - konkretne su to :
adaption value additive = adaptivna hodnota pre volnobeh ked je motor bez zataze
adaption value multiplicative = adaptivna hodnota pre ciastocnu zataz resp. otacky nad 1200rpm
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od Quido »

Tohle je velice dobrá rada.. naneštěstí jsem si tento komentář dnes přečetl až po plánované práci na airbag, před kterou jsem pro jistotu odpojil baterku, takže vymazal i hodnoty adaptace. Najel jsem cca 50km a když jsem se potom mrknul, tak jsem na hodnotě -2.7%, což myslím, že by ještě šlo. Když to půjde pod -5%, tak upravím vstřikování LPG.

Ale mám jiný poznatek. . Náhodou jsem se potkal s člověkem, který montuje LPG v jiném městě a zavedl jsem řeč i na toto téma a říkal, že za posledního 1/4 roku řešil naprosto stejný problém. LPG vyladěné éňo ňůňo, adaptační hodnoty téměř na nule a problém přetrvával, až nevěděl kam dál. Vše se vyřešilo natankováním vervy 100, která už jako poslední palivo neobsahuje tu zasranou biosložku. Problém zmizel. Z benzínu s biosložku lou se velmi rychle stává jen ředidlo, takže ti co jezdí na LPG a spotřebují benzínu za pár stovek na měsíc, pak startují na strašně nekvalitní palivo....
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#14 Příspěvek od maxmin »

Ahoj, ty jsi to ještě nevyřešil? :-( Zkoušel jsi prosímtě to těsnění pod škrtící klapkou? Krom toho (a těch vstřiků) jsme zkoušeli už snad vše a na netu popisují přesně ty samé problémy se špatným těsněním u škrtící klapky.
Nasvědčovalo by tomu i to, že LPG není tak háklivé na falešný vzduch.
Když se motor trochu zahřeje, tak se podle mě otvor v těsnění zacelí a už to jede OK. A jinak je auto OK?
Já jsem s tím novým celkem spokojen, ale potřebuje investice za desíty tisíc.. (měnil jsem ramena, tyčky stabilizátorů, silentbloky, desky a kotouče, bude potřebovat ještě ty 4 velké silentbloky na zadní nápravě a možná i komplet tlumiče, servopumpu a pořádná kola na léto i na zimu)
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#15 Příspěvek od maxmin »

Ahoj, ty jsi to ještě nevyřešil? :-( Zkoušel jsi prosímtě to těsnění pod škrtící klapkou? Krom toho (a těch vstřiků) jsme zkoušeli už snad vše a na netu popisují přesně ty samé problémy se špatným těsněním u škrtící klapky.
Nasvědčovalo by tomu i to, že LPG není tak háklivé na falešný vzduch.
Když se motor trochu zahřeje, tak se podle mě otvor v těsnění zacelí a už to jede OK. A jinak je auto OK?
Já jsem s tím novým celkem spokojen, ale potřebuje investice za desíty tisíc.. (měnil jsem ramena, tyčky stabilizátorů, silentbloky, desky a kotouče, bude potřebovat ještě ty 4 velké silentbloky na zadní nápravě a možná i komplet tlumiče, servopumpu a pořádná kola na léto i na zimu)
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od smocek »

me todle delal spatny OSV ventil vzadu na sani =) dal se novy a super...
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#17 Příspěvek od maxmin »

Ten ventil je na tom autě už měněný asi před dvěma roky. Před výměnou mělo auto neklidný volnoběh, ale i se zahřátým motorem a projevovalo se to trochu jinak.
I když jsem všem servisákům říkal ať vymění těsnění pod škrtící klapkou, vždy byli chytřejší a zkoušeli všechno možné. Auto bylo u jednoho 6 týdnů, u dalšího taky měsíc.. Sám už jsem se k tomu bohužel nedostal. Popisují to např. zde:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1775480-Rough-idle-20-Intake-manifold-leak-fix-M62-M62TU
vitek
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 08.06.2008 00:00

#18 Příspěvek od vitek »

hoši řešíte hovadiny a hledáte zbytečně složité problémy tam, kde nejsou

problém u plynových aut je zanášení benzínových vstřikovačů (měl jsem to již na 2 autech - cukalo to, hádalo se to, šlo to na pár hrnců, po zahřátí ok) a samozřejmě usazeniny vytvářené v benzínové soustavě zaviněné tím, že necirkuluje benzín, jediné, co pomůže, je vyndat ty vstřiky a pořádně je vyčistit ultrazvukem, zároveň do nádrže natankovat nějaký kvalitní 100oct. nebo 98oct. benzín a přimíchat větší množství čističe palivové soustavy

to je celá sranda
Odpovědět