Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Olejový separátor u 528i?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od WITT »

Zdravím

Vím, že napsáno je toho o tomto tématu již hodně, ale musel jsem..

E39, 528i, M52B28TU
VIN: GS02478

Při sešlápnutí plynu mi pod kapotou něco jakoby vrže, prdí, troubí.. to troubení bude asi výstižnější. V některém vláknu jsem se dočetl, že to dělá špatný separátor, a že si říká o výměnu.
Dnes jsem navštívil autorizovanou prodejnu BMW, s tím, že ho objednám.
Po zadání VIN mi pán řekl, že olejový separátor (odlučovač) můj motor nemá, že to mají jen přeplňované naftové motory.

Nechápu tedy, někde na netu jsem ho viděl na 528i k prodeji, někdo tu i psal, že ho měnil, jak to tedy je?

Pokud by mi to někdo vysvětlil, případně poslal číslo dílu, abych jim ho tam jen předložil, bylo by to super ..

Pokud je moje myšlenka zmíněného troubení spojená se separátorem blbost , řekněte mi ..

Díky moc
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Odlučovač oleje je na tomto obrázku jako č.1, je tam i BMW objednací číslo:
http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=11617501566
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Jestli to v tom prdí při přidání plynu si nejsem jistý, zkus si na to položit ruku. Jestli Ti funguje odvětrání vyzkoušíš tak, že při motoru běžícím na volnoběh otevřeš nalévací víčko oleje. Pokud motor chcípne nebo má snahu chcípnout, tak to tím nalévacím otvorem nasaje vzduch => odvětrání funguje. Pokud to nechcípne a naopak to vyfukuje olejové páry ven => tak odvětrání nefunguje. Naopak v klikové skříni, zvláště při přidání plynu, dochází k hromadění plynů a někde to musí uniknout => prdí to :D .

V případě výměny toho odlučovače s ventilem (nerozebiratelný) doporučuji vyčistit všechny hadice, které jsou na tom obrázku. Bude v nich usazený karbon a nový odlučovač by jsi zase hned ucpal. Která autorizovaná prodejna BMW v KV to byla :?:
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od WITT »

Děkuju moc za info, dnes na to mrknu.
Někdo to tu právě řešil, dával i video na youtube, jak to troubí, a bylo to přesně to, co dělá mě. Kdyžtak to také natočím a hodím na youtube.

Byla to prodejna DyCom

Edit: Ten první odkaz mi nejde. Na tom druhém je to taky díl číslo 1 jo? Tedy tlakový regulační ventil.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

WITT píše:Ten první odkaz mi nejde.
Otevři si ten druhý odkaz, tj. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 a na konci 1.řádku si klepni na symbol toho foťáku a dostaneš tu fotku z prvního odkazu a po dalším rozkliku se Ti ta fotka zvětší na celou obrazovku. Na net nic nenahrávej a otevři to víčko oleje, jak jsem napsal. Bude z toho trochu stříkat olej, tak si připrav hadr. Ale dávej pozor, aby Ti to ten hadr nevcuclo a nenamotal se na vačky - to v tom případě, že by odsávání fungovalo. Ale je možné, že to prdí právě okolo toho víčka, tj. při sundaném víčku to už "prdět" nebude. Další možností je, že to ty plyny vytlačuje okolo měrky oleje, v případě většího množství oleje i olej.

Na tom kopci v Jenišově je spousta hezkých mladých koček, s chlapama je to trochu horší. Starší auta ještě neznají, protože jich k nim moc nejezdí, ale podle mne jsou učenliví :D .
Xander_Cage
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 04.04.2013 00:00

#5 Příspěvek od Xander_Cage »

Dobrý den mám stejný problém akorát u E39 525i (141kw) taky mi separátor jakoby odfukuje ale podle postupu od uživatele starML mi při otevřeném víčku má tentenci motor chcípat a zároveň přes to víčko nasávat, ale možná jsem přišel na problém mám jedu hadičku jakoby splasklou, a chci se zeptat jak tu hadičku oddělám (jsou tam takové zvláštní úchytky a nevím jak je oddělat) a narovnám případě kde ji seženu novou. (vše vyfoceno)
Přílohy
Hadička
Hadička
2013-09-28-923.jpg (153.62 KiB) Zobrazeno 460 x
Xander_Cage
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 04.04.2013 00:00

#6 Příspěvek od Xander_Cage »

Tady je ta úchytka se kterou si nevím rady
Přílohy
Úchytka
Úchytka
2013-09-28-930.jpg (163.92 KiB) Zobrazeno 459 x
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#7 Příspěvek od berkelay »

O výměně olejového separátoru je toho hodně na zahraničních fórech, jsou tam postupy výměny s fotkami a na youtube najdeš i videa, stačí napsat "bmw oilseparator", nebo "M52 oilseparator" apod.

Tady je kompletní seznam dílů, které by ti vyměnili, kdyby jsi si to nechal dělat origo v servisu (hadice, o kroužky atd.):


• 11617501566 Oil Separator
• 11611432559 Oil Separator Hose to Valve Cover
• 11157532629 Oil Separator Oil Dip Stick hose
• 11617504535 Oil Separator Connecting Hose
• 11617504536 Return Pipe from Connecting Hose
• 13541435627 Air Intake Boot; Lower
• 11431740045 O-Ring Oil Dip Stick Tube to Oil Pan
• 11611716174 Throttle Housing Gasket


sem si dávej ty čísla dílů:

http://www.realoem.com/bmw/select.do
Netopyr
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Netopyr »

Xander_Cage píše:Tady je ta úchytka se kterou si nevím rady


tyhle svorky nejsou sundavací a zas-tam-dací, musíš jí pak dát novou, vzhledem k tomu, že předpokládám nemáš na to specielní kleště, tak stačí dát normální stahovačky.

ta hadička je fakt od olejovýho separátoru?
taky mě to čeká, tak se ptám :c)
jestli ti to prdí a mlaská, tak spíš jestli nebudeš mít ucpanou hadici, která jde z olejovýho separátoru kolem měrky oleje zpátky do motoru, nebo potom přímo ta trubka měrky - PREJ to má dvojitej obal a někdy se to ucpává...

Net.
Xander_Cage
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 04.04.2013 00:00

#9 Příspěvek od Xander_Cage »

Dík vyzkouším a uvidim.
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od WITT »

starML: Ahoj, tak jsem zkusil, co jsi rikal. Kdyz jsem vicko sundal, tak to "troubilo, prdělo" pořád - v kuse. Takže když je víčko nasazené, dělá to jen pří sešlápnutí plynu. Když víčko není, dělá to pořád v kuse, a motor nechcípne, ani nic neprská ven...
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od WITT »

Tak pro upresneni , tady je video, je to uplne to same, co dela me ..

http://www.youtube.com/watch?v=Nbp5GkGAwLw
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud to při sundaném víčku vydává tyto zvuky (a nechcípne), to znamená, že nefunguje ten podtlakový regulátor toho odlučovače oleje (CCV =Crankcase Ventil/Oil separator). Kup si a vyměň celý ten separátor, protože je nerozebiratelný. Někde bude prasklá ta membrána, která má regulovat podtlak v klikové skříni a fyzicky oddělit podtlak sání motoru = tenká hadička a prostor klikové skříně = tlusté hadice. Obrázkový návod najdeš tady http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... !-w-Pics!!! , taky měl prdlou tu membránu. Dochází k tomu hlavně v zimním období u vozidel používaných na krátké jízdy. Kromě olejových par a zplodin hoření tudy prochází i vodní pára. A když to zase zamrzne, tak ten led tu membránu poškodí.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#13 Příspěvek od Filozof »

trochu ot ale týká se to motoru M52B28 chci vědět zda separátor oleje se dával pouze u verze TU nebo i verze předešlé. Takže od roku 98/8 ?

Májí separátor i starší ročníky motorů ? 95-96-97 do 9/98 ?
Mám pocit že ne.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Předtím se používal díl 11151703484 (Tlakový regulační ventil), více zde :
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... &details=1 , takže od M50 320i až po M52 528i a Z3. Předpokládám, že to nepotřebuješ po měsících.
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od WITT »

starML: No i u meho motoru se to jmenuje "tlakovy regulacni ventil" a ne primo separator/odlucovac oleje. Dnes jsem to objednal, cena 1299,-
Jak tam bude, tak dam vedet co a jak.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Jasně, nějak se to jmenovat musí. Horní část je ten regulátor s membránou a ve spodní části se ten olej z mlhoviny separuje a stéká zpět do vany.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#17 Příspěvek od Filozof »

Díky za info alespon jsem chytřejší. :)
Xander_Cage
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 04.04.2013 00:00

#18 Příspěvek od Xander_Cage »

Tak můj problém je prasklá hadička od separátoru až nahoru k sání, takže jsem auto odtáhl k mechanikovi at si s tím pohraje (musí jít celé sání všechno ven), takže tak jsem dopadl. :-(
Odpovědět