Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Olejový separátor u 528i?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: stř 09.05.2007 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím
Vím, že napsáno je toho o tomto tématu již hodně, ale musel jsem..
E39, 528i, M52B28TU
VIN: GS02478
Při sešlápnutí plynu mi pod kapotou něco jakoby vrže, prdí, troubí.. to troubení bude asi výstižnější. V některém vláknu jsem se dočetl, že to dělá špatný separátor, a že si říká o výměnu.
Dnes jsem navštívil autorizovanou prodejnu BMW, s tím, že ho objednám.
Po zadání VIN mi pán řekl, že olejový separátor (odlučovač) můj motor nemá, že to mají jen přeplňované naftové motory.
Nechápu tedy, někde na netu jsem ho viděl na 528i k prodeji, někdo tu i psal, že ho měnil, jak to tedy je?
Pokud by mi to někdo vysvětlil, případně poslal číslo dílu, abych jim ho tam jen předložil, bylo by to super ..
Pokud je moje myšlenka zmíněného troubení spojená se separátorem blbost , řekněte mi ..
Díky moc
Vím, že napsáno je toho o tomto tématu již hodně, ale musel jsem..
E39, 528i, M52B28TU
VIN: GS02478
Při sešlápnutí plynu mi pod kapotou něco jakoby vrže, prdí, troubí.. to troubení bude asi výstižnější. V některém vláknu jsem se dočetl, že to dělá špatný separátor, a že si říká o výměnu.
Dnes jsem navštívil autorizovanou prodejnu BMW, s tím, že ho objednám.
Po zadání VIN mi pán řekl, že olejový separátor (odlučovač) můj motor nemá, že to mají jen přeplňované naftové motory.
Nechápu tedy, někde na netu jsem ho viděl na 528i k prodeji, někdo tu i psal, že ho měnil, jak to tedy je?
Pokud by mi to někdo vysvětlil, případně poslal číslo dílu, abych jim ho tam jen předložil, bylo by to super ..
Pokud je moje myšlenka zmíněného troubení spojená se separátorem blbost , řekněte mi ..
Díky moc
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Odlučovač oleje je na tomto obrázku jako č.1, je tam i BMW objednací číslo:
http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=11617501566
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Jestli to v tom prdí při přidání plynu si nejsem jistý, zkus si na to položit ruku. Jestli Ti funguje odvětrání vyzkoušíš tak, že při motoru běžícím na volnoběh otevřeš nalévací víčko oleje. Pokud motor chcípne nebo má snahu chcípnout, tak to tím nalévacím otvorem nasaje vzduch => odvětrání funguje. Pokud to nechcípne a naopak to vyfukuje olejové páry ven => tak odvětrání nefunguje. Naopak v klikové skříni, zvláště při přidání plynu, dochází k hromadění plynů a někde to musí uniknout => prdí to
.
V případě výměny toho odlučovače s ventilem (nerozebiratelný) doporučuji vyčistit všechny hadice, které jsou na tom obrázku. Bude v nich usazený karbon a nový odlučovač by jsi zase hned ucpal. Která autorizovaná prodejna BMW v KV to byla
http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=11617501566
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Jestli to v tom prdí při přidání plynu si nejsem jistý, zkus si na to položit ruku. Jestli Ti funguje odvětrání vyzkoušíš tak, že při motoru běžícím na volnoběh otevřeš nalévací víčko oleje. Pokud motor chcípne nebo má snahu chcípnout, tak to tím nalévacím otvorem nasaje vzduch => odvětrání funguje. Pokud to nechcípne a naopak to vyfukuje olejové páry ven => tak odvětrání nefunguje. Naopak v klikové skříni, zvláště při přidání plynu, dochází k hromadění plynů a někde to musí uniknout => prdí to

V případě výměny toho odlučovače s ventilem (nerozebiratelný) doporučuji vyčistit všechny hadice, které jsou na tom obrázku. Bude v nich usazený karbon a nový odlučovač by jsi zase hned ucpal. Která autorizovaná prodejna BMW v KV to byla

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: stř 09.05.2007 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Děkuju moc za info, dnes na to mrknu.
Někdo to tu právě řešil, dával i video na youtube, jak to troubí, a bylo to přesně to, co dělá mě. Kdyžtak to také natočím a hodím na youtube.
Byla to prodejna DyCom
Edit: Ten první odkaz mi nejde. Na tom druhém je to taky díl číslo 1 jo? Tedy tlakový regulační ventil.
Někdo to tu právě řešil, dával i video na youtube, jak to troubí, a bylo to přesně to, co dělá mě. Kdyžtak to také natočím a hodím na youtube.
Byla to prodejna DyCom
Edit: Ten první odkaz mi nejde. Na tom druhém je to taky díl číslo 1 jo? Tedy tlakový regulační ventil.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Otevři si ten druhý odkaz, tj. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 a na konci 1.řádku si klepni na symbol toho foťáku a dostaneš tu fotku z prvního odkazu a po dalším rozkliku se Ti ta fotka zvětší na celou obrazovku. Na net nic nenahrávej a otevři to víčko oleje, jak jsem napsal. Bude z toho trochu stříkat olej, tak si připrav hadr. Ale dávej pozor, aby Ti to ten hadr nevcuclo a nenamotal se na vačky - to v tom případě, že by odsávání fungovalo. Ale je možné, že to prdí právě okolo toho víčka, tj. při sundaném víčku to už "prdět" nebude. Další možností je, že to ty plyny vytlačuje okolo měrky oleje, v případě většího množství oleje i olej.WITT píše:Ten první odkaz mi nejde.
Na tom kopci v Jenišově je spousta hezkých mladých koček, s chlapama je to trochu horší. Starší auta ještě neznají, protože jich k nim moc nejezdí, ale podle mne jsou učenliví

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv 04.04.2013 00:00
Dobrý den mám stejný problém akorát u E39 525i (141kw) taky mi separátor jakoby odfukuje ale podle postupu od uživatele starML mi při otevřeném víčku má tentenci motor chcípat a zároveň přes to víčko nasávat, ale možná jsem přišel na problém mám jedu hadičku jakoby splasklou, a chci se zeptat jak tu hadičku oddělám (jsou tam takové zvláštní úchytky a nevím jak je oddělat) a narovnám případě kde ji seženu novou. (vše vyfoceno)
- Přílohy
-
- Hadička
- 2013-09-28-923.jpg (153.62 KiB) Zobrazeno 459 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv 04.04.2013 00:00
O výměně olejového separátoru je toho hodně na zahraničních fórech, jsou tam postupy výměny s fotkami a na youtube najdeš i videa, stačí napsat "bmw oilseparator", nebo "M52 oilseparator" apod.
Tady je kompletní seznam dílů, které by ti vyměnili, kdyby jsi si to nechal dělat origo v servisu (hadice, o kroužky atd.):
• 11617501566 Oil Separator
• 11611432559 Oil Separator Hose to Valve Cover
• 11157532629 Oil Separator Oil Dip Stick hose
• 11617504535 Oil Separator Connecting Hose
• 11617504536 Return Pipe from Connecting Hose
• 13541435627 Air Intake Boot; Lower
• 11431740045 O-Ring Oil Dip Stick Tube to Oil Pan
• 11611716174 Throttle Housing Gasket
sem si dávej ty čísla dílů:
http://www.realoem.com/bmw/select.do
Tady je kompletní seznam dílů, které by ti vyměnili, kdyby jsi si to nechal dělat origo v servisu (hadice, o kroužky atd.):
• 11617501566 Oil Separator
• 11611432559 Oil Separator Hose to Valve Cover
• 11157532629 Oil Separator Oil Dip Stick hose
• 11617504535 Oil Separator Connecting Hose
• 11617504536 Return Pipe from Connecting Hose
• 13541435627 Air Intake Boot; Lower
• 11431740045 O-Ring Oil Dip Stick Tube to Oil Pan
• 11611716174 Throttle Housing Gasket
sem si dávej ty čísla dílů:
http://www.realoem.com/bmw/select.do
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte 18.12.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Xander_Cage píše:Tady je ta úchytka se kterou si nevím rady
tyhle svorky nejsou sundavací a zas-tam-dací, musíš jí pak dát novou, vzhledem k tomu, že předpokládám nemáš na to specielní kleště, tak stačí dát normální stahovačky.
ta hadička je fakt od olejovýho separátoru?
taky mě to čeká, tak se ptám :c)
jestli ti to prdí a mlaská, tak spíš jestli nebudeš mít ucpanou hadici, která jde z olejovýho separátoru kolem měrky oleje zpátky do motoru, nebo potom přímo ta trubka měrky - PREJ to má dvojitej obal a někdy se to ucpává...
Net.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv 04.04.2013 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: stř 09.05.2007 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Tak pro upresneni , tady je video, je to uplne to same, co dela me ..
http://www.youtube.com/watch?v=Nbp5GkGAwLw
http://www.youtube.com/watch?v=Nbp5GkGAwLw
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Pokud to při sundaném víčku vydává tyto zvuky (a nechcípne), to znamená, že nefunguje ten podtlakový regulátor toho odlučovače oleje (CCV =Crankcase Ventil/Oil separator). Kup si a vyměň celý ten separátor, protože je nerozebiratelný. Někde bude prasklá ta membrána, která má regulovat podtlak v klikové skříni a fyzicky oddělit podtlak sání motoru = tenká hadička a prostor klikové skříně = tlusté hadice. Obrázkový návod najdeš tady http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... !-w-Pics!!! , taky měl prdlou tu membránu. Dochází k tomu hlavně v zimním období u vozidel používaných na krátké jízdy. Kromě olejových par a zplodin hoření tudy prochází i vodní pára. A když to zase zamrzne, tak ten led tu membránu poškodí.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Předtím se používal díl 11151703484 (Tlakový regulační ventil), více zde :
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... &details=1 , takže od M50 320i až po M52 528i a Z3. Předpokládám, že to nepotřebuješ po měsících.
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... &details=1 , takže od M50 320i až po M52 528i a Z3. Předpokládám, že to nepotřebuješ po měsících.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv 04.04.2013 00:00