Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

dotaz na kod/typ motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od Spirt »

Chci se zeptat jak overim blok a hlavu že je to m52b25 nebo m52b28 podle kodu?pistu?je to rozložené hlava/blok...díky moc
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Hlava je shodná.
Blok je shodný, jen typ motoru vyražený dole vlevo se liší: 256S3 pro M52B25, 286S1 pro M52B28.
Oboje je fyzicky záměnné, u bloku "narazíš" na STK.

edit: výše psané se týká singleVANOS motorů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#3 Příspěvek od Spirt »

Super dik,a jak tedy overim hlavu ze je to 100% treba 2.5(2.3) a ne treba 2,0?a pro 2.0 blok je jaky kod?diky moc
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na hlavě je odlito 2.5-2.8 nebo 2.0.
Blok pro 2.0 má vyražený typ analogicky, tedy 206S3 (20xxx je objem, xx6xx je počet válců, xxxS3 je generace)
Bloky poznáš podle vrtání:
2,5/2,8 má vrtání 84 mm
2,0 má vrtání 80 mm
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#5 Příspěvek od Spirt »

Tak to je v pr... Blok mam na 100% b25 ale byla na nem teda hlava s odlitkem 2.0 :-( sakra,jak to mohlo jako fungovat?takovej patlaiz...takze ted budu muset prijit nato,co vsechno je z 2.0 a co je original 2.3(2.5)....mohu na ten blok posadit teda i 2.8 hlavu?co vsechno se musi upravovat?(sani,jednotka,vyfuk)...jake jsou rozdily u sani na 2.0,2.5,2.8?jak je rozeznam mezi sebou?co klapky,vstriky,vacky?
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#6 Příspěvek od Spirt »

Vim ze jsem otravnej,ale jinak bych nato asi jen tak neprisel,ale musim mit jistotu,diky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Již jsem psal, hlava 2,5 a 2,8 pro singleVANOS je shodná.
Tyto motory mají dále shodné úplně všechno s výjimkou vstřikovačů paliva, software v DME, sací vačkové hřídele, střední a zadní části výfuku.
Výfuk můžeš v klidu ponechat.
Vačková hřídel jen o 5° "opožděná", buď neřeš a nebo pootoč o 10° řetězové kolo.
Vstřikovače a software v DME je nutno použít adekvátně podle objemu motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#8 Příspěvek od Spirt »

Takze 2.5 a 2.8 maji totozne sani,klapku,svody?a 2.0 m52 to ma teda vsechno jine,vacky,sani,klapku,svody,vyfuk
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

shodné pro 2,0-2,5-2,8:
sací potrubí, svody výfuku, výfuková vačka, DME hardware
shodné pro 2,5-2,8:
blok, hlava, MAF (váha vzduchu), škrtící klapka, těsnění pod hlavu
shodné pro 2,0-2,5:
sací vačka
rozdílné pro každý motor M52:
vstřikovače paliva, písty, klikovka, ojnice, DME software

Chlape, vlevo máš odkazy na 2 ETK, tam si najdeš co je shodné pro které modely, ptáš se dokola na to samé.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#10 Příspěvek od Spirt »

Ok,dekuju,mam jasno,ted otazka,co udela b25 komplekt spodek s komplekt hlavou,vstrikama,dme softwarem z 2.8,to znamena komplekt 2.8 na 2.5kovem spodku a 2.5kovy spojce,diferaku,kardanu?uz to nekdo takhle pachal?jak to potom funguje?jake jsou +-?a co to potom vydrzi?diky moc
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Spodek s jakoukoli hlavou 2,5 nebo 2,8 bude vždy hardwarově 2,5.
Páchat na to vstřikovače a sw z 2,8 je nesmysl. Množství vzduchu nasátého do motoru bude jako u 2,5 (hardwarově je to 2,5) ale sw a vstřikovače dodají palivo jako pro 2,8. Toto palivo neshoří kompletně správně = neodvede práci = nezvýší se výkon, jen se zvýší spotřeba.
Tvůj nápad je nesmysl.

Zbytek otázky je tím pádem irelevantní, i tak odpovím: Mám M52B28 v Compactu 323ti, krom čistě motorových záležitostí je vše z 323ti, spojkou počínaje přes převodovku a diferem s poloosama konče.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#12 Příspěvek od Spirt »

Vse jen kvuli zjisteni ze tam byla celou dobu hlava z 2.0,tak jsem dal na spodek nove krouzky,gufeta,kluzny loziska a ojnicni loziska,koupil komplekt hlavu z motoru 2.8,je stejna jako u 2.5,az na saci vacku a vstriky....
Takze musim ponechat saci vacku z 2.0(stejna jako u 2.5) a vstriky sehnat org z 2.5(2.3)....chapu to spravne?
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#13 Příspěvek od Spirt »

Je to pakarna to po nekom davat do puvodniho org. Stavu,kdyz nevis co vse bylo vymeneno z jine motorizace
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Spirt píše:... Takze musim ponechat saci vacku z 2.0(stejna jako u 2.5) a vstriky sehnat org z 2.5(2.3)....chapu to spravne?

Bingo! Chápeš to správně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#15 Příspěvek od Spirt »

Ok,moc dekuju...
Odpovědět