Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
dotaz na kod/typ motoru
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Hlava je shodná.
Blok je shodný, jen typ motoru vyražený dole vlevo se liší: 256S3 pro M52B25, 286S1 pro M52B28.
Oboje je fyzicky záměnné, u bloku "narazíš" na STK.
edit: výše psané se týká singleVANOS motorů.
Blok je shodný, jen typ motoru vyražený dole vlevo se liší: 256S3 pro M52B25, 286S1 pro M52B28.
Oboje je fyzicky záměnné, u bloku "narazíš" na STK.
edit: výše psané se týká singleVANOS motorů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Na hlavě je odlito 2.5-2.8 nebo 2.0.
Blok pro 2.0 má vyražený typ analogicky, tedy 206S3 (20xxx je objem, xx6xx je počet válců, xxxS3 je generace)
Bloky poznáš podle vrtání:
2,5/2,8 má vrtání 84 mm
2,0 má vrtání 80 mm
Blok pro 2.0 má vyražený typ analogicky, tedy 206S3 (20xxx je objem, xx6xx je počet válců, xxxS3 je generace)
Bloky poznáš podle vrtání:
2,5/2,8 má vrtání 84 mm
2,0 má vrtání 80 mm
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak to je v pr... Blok mam na 100% b25 ale byla na nem teda hlava s odlitkem 2.0
sakra,jak to mohlo jako fungovat?takovej patlaiz...takze ted budu muset prijit nato,co vsechno je z 2.0 a co je original 2.3(2.5)....mohu na ten blok posadit teda i 2.8 hlavu?co vsechno se musi upravovat?(sani,jednotka,vyfuk)...jake jsou rozdily u sani na 2.0,2.5,2.8?jak je rozeznam mezi sebou?co klapky,vstriky,vacky?

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Již jsem psal, hlava 2,5 a 2,8 pro singleVANOS je shodná.
Tyto motory mají dále shodné úplně všechno s výjimkou vstřikovačů paliva, software v DME, sací vačkové hřídele, střední a zadní části výfuku.
Výfuk můžeš v klidu ponechat.
Vačková hřídel jen o 5° "opožděná", buď neřeš a nebo pootoč o 10° řetězové kolo.
Vstřikovače a software v DME je nutno použít adekvátně podle objemu motoru.
Tyto motory mají dále shodné úplně všechno s výjimkou vstřikovačů paliva, software v DME, sací vačkové hřídele, střední a zadní části výfuku.
Výfuk můžeš v klidu ponechat.
Vačková hřídel jen o 5° "opožděná", buď neřeš a nebo pootoč o 10° řetězové kolo.
Vstřikovače a software v DME je nutno použít adekvátně podle objemu motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
shodné pro 2,0-2,5-2,8:
sací potrubí, svody výfuku, výfuková vačka, DME hardware
shodné pro 2,5-2,8:
blok, hlava, MAF (váha vzduchu), škrtící klapka, těsnění pod hlavu
shodné pro 2,0-2,5:
sací vačka
rozdílné pro každý motor M52:
vstřikovače paliva, písty, klikovka, ojnice, DME software
Chlape, vlevo máš odkazy na 2 ETK, tam si najdeš co je shodné pro které modely, ptáš se dokola na to samé.
sací potrubí, svody výfuku, výfuková vačka, DME hardware
shodné pro 2,5-2,8:
blok, hlava, MAF (váha vzduchu), škrtící klapka, těsnění pod hlavu
shodné pro 2,0-2,5:
sací vačka
rozdílné pro každý motor M52:
vstřikovače paliva, písty, klikovka, ojnice, DME software
Chlape, vlevo máš odkazy na 2 ETK, tam si najdeš co je shodné pro které modely, ptáš se dokola na to samé.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Spodek s jakoukoli hlavou 2,5 nebo 2,8 bude vždy hardwarově 2,5.
Páchat na to vstřikovače a sw z 2,8 je nesmysl. Množství vzduchu nasátého do motoru bude jako u 2,5 (hardwarově je to 2,5) ale sw a vstřikovače dodají palivo jako pro 2,8. Toto palivo neshoří kompletně správně = neodvede práci = nezvýší se výkon, jen se zvýší spotřeba.
Tvůj nápad je nesmysl.
Zbytek otázky je tím pádem irelevantní, i tak odpovím: Mám M52B28 v Compactu 323ti, krom čistě motorových záležitostí je vše z 323ti, spojkou počínaje přes převodovku a diferem s poloosama konče.
Páchat na to vstřikovače a sw z 2,8 je nesmysl. Množství vzduchu nasátého do motoru bude jako u 2,5 (hardwarově je to 2,5) ale sw a vstřikovače dodají palivo jako pro 2,8. Toto palivo neshoří kompletně správně = neodvede práci = nezvýší se výkon, jen se zvýší spotřeba.
Tvůj nápad je nesmysl.
Zbytek otázky je tím pádem irelevantní, i tak odpovím: Mám M52B28 v Compactu 323ti, krom čistě motorových záležitostí je vše z 323ti, spojkou počínaje přes převodovku a diferem s poloosama konče.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Vse jen kvuli zjisteni ze tam byla celou dobu hlava z 2.0,tak jsem dal na spodek nove krouzky,gufeta,kluzny loziska a ojnicni loziska,koupil komplekt hlavu z motoru 2.8,je stejna jako u 2.5,az na saci vacku a vstriky....
Takze musim ponechat saci vacku z 2.0(stejna jako u 2.5) a vstriky sehnat org z 2.5(2.3)....chapu to spravne?
Takze musim ponechat saci vacku z 2.0(stejna jako u 2.5) a vstriky sehnat org z 2.5(2.3)....chapu to spravne?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Spirt píše:... Takze musim ponechat saci vacku z 2.0(stejna jako u 2.5) a vstriky sehnat org z 2.5(2.3)....chapu to spravne?
Bingo! Chápeš to správně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition