Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
manualni prevodovka -studena obtizne razeni 3ky
Cau vsichni mam dotaz. Mam 523i e39 manual 5ti kvalt vymenil jsem olej v prevodovce dal jsem to co patri a problem setrvava i ted kdyz je prevodovka rano studena nejde mi dobre radit 3stupen zaradim pustim spojku a vyskoci ....vymena oleje nic neresila je tam 75w80 gl3 liqui moli kdyz odjedu asi 5-10 km uz jde radit normalne nevite cim by to mohlo byt diky Rady523
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Ahoj většinou za špatné řazení můžou špatné kolíčky unavené pružinky. viz. odkaz
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16
mravenec píše:Ahoj většinou za špatné řazení můžou špatné kolíčky unavené pružinky. viz. odkaz
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16
To bude ten problém u Angelose, protože olej tam má dobrej. Rady 523i, v první řadě vyměnit olej.
O těch kolíčkách jsem taky četl, ale většinou to bylo spojováno s tím, že se řadička nevrací doprostřed. To u mě je uprostřed i když pocitově jde lehčeji doprava než doleva
.
Jdou ty kolíčky u týhle převodovky vyměnit i bez rozkuchání celý almary?? Podle nákresu vypadá, že jo, ale stejně by se musela převodovka vyndat z auta?
Já to mám tak, že když řadim nahoru 1-2-3 tak to jde v pohodě. Ale jakmile chci podřadit z trojky na dvojku, tak často vypadne, jakmile pustím spojku. Musim tam tu dvojku pomalu zasouvat, aby nevyskočila. Meziplyn nepomáhá.
Díky

Jdou ty kolíčky u týhle převodovky vyměnit i bez rozkuchání celý almary?? Podle nákresu vypadá, že jo, ale stejně by se musela převodovka vyndat z auta?
Já to mám tak, že když řadim nahoru 1-2-3 tak to jde v pohodě. Ale jakmile chci podřadit z trojky na dvojku, tak často vypadne, jakmile pustím spojku. Musim tam tu dvojku pomalu zasouvat, aby nevyskočila. Meziplyn nepomáhá.
Díky
Podle toho co píšeš to nechce dořadit, protože se nesrovnají rychlosti hřídelí. Tzn. že bude v háji synchron. Ty to tam nějak napůl nacpeš, ale jak dojde k zatížení (pustíš spojku), tak to vyskočí. Pokud řadíš nahoru, tak je to OK, protože rychlost vstupní hřídele klesá oproti výstupní a synchronizace "není" zapotřebí. Sice píšeš, že meziplyn nepomáhá, ale seš si jistej, že ho používáš správně (tím se tě nechci dotknout, ale dneska už málokdo ví, jak se řadí s meziplynem). Ono to není jen při sešlápnutý spojce brnknout o plyn. To funguje jen na kamarády, ale převodovce to nijak nepomůže.
Je to: spojka > vyřadit > pustit spojku > ťuknout na plyn > spojku sešlapnout > zařadit > pustit spojku a celý to musí být rychle, aby si stihnul ten moment, kdy se ti hřídele otáčí přibližně stejnou rychlostí.
Jj přeci jen ty starý tatry.... něco naučily
Je to: spojka > vyřadit > pustit spojku > ťuknout na plyn > spojku sešlapnout > zařadit > pustit spojku a celý to musí být rychle, aby si stihnul ten moment, kdy se ti hřídele otáčí přibližně stejnou rychlostí.
Jj přeci jen ty starý tatry.... něco naučily

no nevim ale podle stitku na prevodovce tam je ten olej spravne mam e 39 523 r.v. 1998 v manualu a kolik prevodovek se davalo nevim a jinou prevodovku resit z vrakace abych si nenabehl .....ale je fakt za studena se vraci salt paka z leva do stredu vedsi silou a od spolujezdce jde hodne lehce ale ohreje se po 5ti km a jde stejne a dobre
No ty válečky sice zatuhávají, ale mají vliv pouze na vracení páky do středové polohy. Je teda možný, že by zustala trošku "vyosená" a nemusel si se přesně trefit, ale to by se ti stalo sem tam a ne pokaždý při řazení. Navíc váleček povolí pokud se převodovka trochu ohřeje. No a já se tedy setkal pouze s tím, že zustavala zaseklá jen v pravo. Jak na svých autech, tak u kamarádů. Oprava, pokud si to uděláš sám stojí nula korun. Převodovka musí ale ven.
A pokud už je chycenej ten synchron, tak nepomůže ani olej se svěcenou vodou.
A pokud už je chycenej ten synchron, tak nepomůže ani olej se svěcenou vodou.