Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

manualni prevodovka -studena obtizne razeni 3ky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#1 Příspěvek od Rady523i »

Cau vsichni mam dotaz. Mam 523i e39 manual 5ti kvalt vymenil jsem olej v prevodovce dal jsem to co patri a problem setrvava i ted kdyz je prevodovka rano studena nejde mi dobre radit 3stupen zaradim pustim spojku a vyskoci ....vymena oleje nic neresila je tam 75w80 gl3 liqui moli kdyz odjedu asi 5-10 km uz jde radit normalne nevite cim by to mohlo byt diky Rady523
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

jak ti zabírá spojka?jemožné ženemáš správně rozpojeno.
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#3 Příspěvek od jezour »

Máš tam špatnej olej. Tenhle hustej tam nemá co dělat. Patří tam ATF Oil Dextron III, (DextronII).
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#4 Příspěvek od Angelos »

Tak to mě zajímá, mám obdobný problém akorát s dvojkou. Dával jsem tam novej origo olej MTF-LT2.
Jestli tam budeš dávat ten ATF, dej prosím vědět, jestli to pomohlo, díky.
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#5 Příspěvek od jezour »

Angelos píše:Tak to mě zajímá, mám obdobný problém akorát s dvojkou. Dával jsem tam novej origo olej MTF-LT2.
Jestli tam budeš dávat ten ATF, dej prosím vědět, jestli to pomohlo, díky.

MTF-LT2 je origo co tam patří, v tom by něměl být problém. Dělalo Ti to i před výměnou?
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od KKKuba »

Dej tam ATF nebo v zimě nezařadíš už vůbec... Tohle dělá na 100 procent olej, měl jsem to u svýho auta to samý, s dvojkou...
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#7 Příspěvek od Angelos »

jezour: Myslim, že dělalo, tou výměnou se víceméně nic nezměnilo.

Právě váhám, jestli nezkusit ten ATF ;) Ale zase nechci zbytečně vyhodit prachy :D
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#8 Příspěvek od beny-maser »

většina převodovek v BMW je na olej ATF, chce to tam lejt podle štítku na převodovce,pokud tam naleješ klasickej převoďák nechce to řadit
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#9 Příspěvek od jezour »

Je tam 1,2litru oleje. Když si ho vyměníš sám, tak se vejdeš do 400,- :D
mravenec
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#10 Příspěvek od mravenec »

Ahoj většinou za špatné řazení můžou špatné kolíčky unavené pružinky. viz. odkaz


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#11 Příspěvek od jezour »

mravenec píše:Ahoj většinou za špatné řazení můžou špatné kolíčky unavené pružinky. viz. odkaz


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16

To bude ten problém u Angelose, protože olej tam má dobrej. Rady 523i, v první řadě vyměnit olej.
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#12 Příspěvek od Angelos »

O těch kolíčkách jsem taky četl, ale většinou to bylo spojováno s tím, že se řadička nevrací doprostřed. To u mě je uprostřed i když pocitově jde lehčeji doprava než doleva ;).
Jdou ty kolíčky u týhle převodovky vyměnit i bez rozkuchání celý almary?? Podle nákresu vypadá, že jo, ale stejně by se musela převodovka vyndat z auta?

Já to mám tak, že když řadim nahoru 1-2-3 tak to jde v pohodě. Ale jakmile chci podřadit z trojky na dvojku, tak často vypadne, jakmile pustím spojku. Musim tam tu dvojku pomalu zasouvat, aby nevyskočila. Meziplyn nepomáhá.

Díky
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#13 Příspěvek od horan »

Podle toho co píšeš to nechce dořadit, protože se nesrovnají rychlosti hřídelí. Tzn. že bude v háji synchron. Ty to tam nějak napůl nacpeš, ale jak dojde k zatížení (pustíš spojku), tak to vyskočí. Pokud řadíš nahoru, tak je to OK, protože rychlost vstupní hřídele klesá oproti výstupní a synchronizace "není" zapotřebí. Sice píšeš, že meziplyn nepomáhá, ale seš si jistej, že ho používáš správně (tím se tě nechci dotknout, ale dneska už málokdo ví, jak se řadí s meziplynem). Ono to není jen při sešlápnutý spojce brnknout o plyn. To funguje jen na kamarády, ale převodovce to nijak nepomůže.
Je to: spojka > vyřadit > pustit spojku > ťuknout na plyn > spojku sešlapnout > zařadit > pustit spojku a celý to musí být rychle, aby si stihnul ten moment, kdy se ti hřídele otáčí přibližně stejnou rychlostí.
Jj přeci jen ty starý tatry.... něco naučily :lol:
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#14 Příspěvek od Angelos »

Máš pravdu, ty synchronny mě taky napadli. Stejně plánuju až budu dělat spojku, že rovnou vyměnim převodovku za jinou.

Meziplyn dávám správně, ne ten falešnej :D Kterej je jenom pro efekt. :D
No ještě to zkusim přesně chytit ty otáčky, jestli to pomůže, tak je to ten synchron.
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#15 Příspěvek od Rady523i »

no nevim ale podle stitku na prevodovce tam je ten olej spravne mam e 39 523 r.v. 1998 v manualu a kolik prevodovek se davalo nevim a jinou prevodovku resit z vrakace abych si nenabehl .....ale je fakt za studena se vraci salt paka z leva do stredu vedsi silou a od spolujezdce jde hodne lehce ale ohreje se po 5ti km a jde stejne a dobre
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#16 Příspěvek od horan »

No ty válečky sice zatuhávají, ale mají vliv pouze na vracení páky do středové polohy. Je teda možný, že by zustala trošku "vyosená" a nemusel si se přesně trefit, ale to by se ti stalo sem tam a ne pokaždý při řazení. Navíc váleček povolí pokud se převodovka trochu ohřeje. No a já se tedy setkal pouze s tím, že zustavala zaseklá jen v pravo. Jak na svých autech, tak u kamarádů. Oprava, pokud si to uděláš sám stojí nula korun. Převodovka musí ale ven.
A pokud už je chycenej ten synchron, tak nepomůže ani olej se svěcenou vodou.
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#17 Příspěvek od Rady523i »

jake sae je ten dextronIII. ten liqui moli je olej se zlepsenim razenim a je to 75w80
Odpovědět