Elektrický ventilátor nebude mít nikdy takový výkon, jako visko. Musel by mít několik kW. Takže v horku, klima po předchozí kládě adie. Proto mají vehikly bez visky dva ventilátory...
koukám že vlákno už je docela starý, tak ho na chvilku oživíme nějak nejsem rozumnej z těch komentů tady, jak je to tedy s tou spojkou ? má se vrtule u studenýho motoru točit a s rostoucí teplotou zvyšovat otáčky ? a nebo se u studenýho motoru vrtule nemá točit vůbec ? díky za objasnění
U studenýho motoru se točí, ale lehce ji zastavíš, třeba těma novinama. Pokud je motor hodně ohřát, tj kolona, kláda, zastavit nejde. Visco je sepnutá a ventilátor jede natvrdo.
Me to dela presne naopak, pri studenym motoru jede na max a po zahrati se zpomali, haha:) e39.. zvuk mam se studenym motorem jak stihacka. Kde muze byt problem? Visco je uplne nova a termostat taky.
u studenyho motoru by měla par desitek sekund jet na plno, až po tak minutce už je v rozeplym stavu a jen se unáší, v létě za horka pak spíná do stavu v kterym je normalně ve studenym stavu
rakeesh píše:Me to dela presne naopak, pri studenym motoru jede na max a po zahrati se zpomali, haha:) e39.. zvuk mam se studenym motorem jak stihacka. Kde muze byt problem? Visco je uplne nova a termostat taky.
zkus novinový test, pokud ji na studeném motoru hned nezastavíš, je sepnutá tedy má otáčky motoru hučí a to je špatně, spínat se má až po ohřátí na cca 80°C
kvalitnější jsou visky se "šnekem" než s plíškem, obě fungují na bimetalovém principu