Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Viskózní spojka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#21 Příspěvek od ACDC »

Elektrický ventilátor nebude mít nikdy takový výkon, jako visko. Musel by mít několik kW. Takže v horku, klima po předchozí kládě adie. Proto mají vehikly bez visky dva ventilátory...
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#22 Příspěvek od Seth »

koukám že vlákno už je docela starý, tak ho na chvilku oživíme :D
nějak nejsem rozumnej z těch komentů tady, jak je to tedy s tou spojkou ? má se vrtule u studenýho motoru točit a s rostoucí teplotou zvyšovat otáčky ? a nebo se u studenýho motoru vrtule nemá točit vůbec ? díky za objasnění :)
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#23 Příspěvek od ACDC »

U studenýho motoru se točí, ale lehce ji zastavíš, třeba těma novinama. Pokud je motor hodně ohřát, tj kolona, kláda, zastavit nejde. Visco je sepnutá a ventilátor jede natvrdo.
Seth
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pon 19.08.2013 00:00

#24 Příspěvek od Seth »

Ok, díky za vyjasnění :)
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#25 Příspěvek od rakeesh »

Me to dela presne naopak, pri studenym motoru jede na max a po zahrati se zpomali, haha:) e39.. zvuk mam se studenym motorem jak stihacka. Kde muze byt problem? Visco je uplne nova a termostat taky.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od JaraX »

u studenyho motoru by měla par desitek sekund jet na plno, až po tak minutce už je v rozeplym stavu a jen se unáší, v létě za horka pak spíná do stavu v kterym je normalně ve studenym stavu
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Brátn Moderátor »

rakeesh píše:Me to dela presne naopak, pri studenym motoru jede na max a po zahrati se zpomali, haha:) e39.. zvuk mam se studenym motorem jak stihacka. Kde muze byt problem? Visco je uplne nova a termostat taky.
zkus novinový test, pokud ji na studeném motoru hned nezastavíš, je sepnutá tedy má otáčky motoru hučí a to je špatně, spínat se má až po ohřátí na cca 80°C
kvalitnější jsou visky se "šnekem" než s plíškem, obě fungují na bimetalovém principu
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
cajnik
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 03.09.2014 00:00

#28 Příspěvek od cajnik »

mam jednu visko navyse... kupoval som druhu a nakoniec bola prasknuta vrtula... ked tak napis mi. 30€ + posta
Odpovědět