Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 535i M62 B35 R.V. 96

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Batler »

Ahoj, vím že je tady toho o chlazení V8 hodně, přesto jsem můj problém nikde nedokázal vyhledat. Hledám už přes hodinu a stále nenacházím můj problém, takže jestli tady někde je odpověď na mojí otázku tak se předem omlovám a nahoďte mi link :roll:

Nedávno jsem zakoupil 535i manuál V8 173kw vyrobenou roku 1996 se zabudovaným LPG systémem. Už při cestě do Prahy z Úherského Hradiště 275km mi auto zlobilo.
50 kilometru před prahou normální jízdou 130km/h na tempomat, mi začlo auto zlobit. V prudkém kopci. Nejdřív se pohla ručička od chlazení z půlky na půlku cesty k další čárce, následně 2x za sebou v jednom vteřinovém intervalu na mě probliklo mazání. Tak jsem okamžitě "říkám okamžitě" vzdechnul motor a zastavil v odstavném pruhu.
Řekl jsem si ok, nic hrozného se nestalo a na decentně přizvednutou teplotu jsem reagoval během pár vteřin, víc mě vyděsilo to mazání. Otevřu kapotu žádnej kouř nikde nic, tak si řikám že si ze mě střílí eletrika. Počkám 5 minut a zkouším nastartovat, dobrý auto se tváří jako provozu schopné, jedu dál. Na sjezdu na Říčany opakovanej záznam, sjíždím okamžitě na parkoviště pro kamiony. Vzteklej jak pes se vzteklinou volám majiteli od kterého jsem to koupil co mi to prodal za sráč, však si to umíte pradstavit....... :twisted: Přitom otevírám kapotu a všechno v pohodě, nechám to 30 minut odstavené a koukám na olej. Toho tam bylo nad minimem, tak si řikám že pokud se to trošičku přehřál tak čidlo to vyhodnotilo podle sebe protože byl moc řidký. Voda v chladiči také byla sice né plná ale bylo tak tak 65%.
Po tich 30 minutách odjíždím z parkoviště až domů bez jediného problému. Přijedu domů zaparkuju a do následující zbytek dne nic neřeším protože jsem byl tak nasranej na majitele že jsem to auto nemohl ani vidět.
Následující den, koukám pod kapotu, olej furt stejný ale v chadiči nic 8O tak doleji vodu a chci jed na dílnu. Vyrazím na cestu a po 7 kilometrech kouř z kapoty a teplota je o 1-2mm jinde než má být, vzdechnu auto a koukám že se mi jde pára mezi motorem a kastlí.

Chvilku počkám a jedu zpět domů, naštěstí jsem mohl jed pakticky celou dobu z kopce s vypnutým motorem. Doma zjišťuji že nebyla dotáhlá ani jedna svorka na hadici od ohřívání LPG co je napojená na topení nebo okruh chlazení motoru ?????? To byl ten kámen úrazu ze kterého mi vychcal během pár minut celej chladič.
+ Všechny hadice od lpg spuchřelý jak blázen, za studena to nebylo vidět ale jak se motor na dálnici pořádně ohřál tak ukázali svoji pravou stránku.
Ok nechavám se okamžitě objedna na LPG, tam mi vyměnili za krásných pár stovek komplet všechny hadice od LPG + nové nějaké lepší svorky které se jen tak nepovolí.
Voda se neztrácí a auto nevaří, super 8) Ještě ten den doleji trocha oleje než se dostanu za týden na dílnu.

2 Dny auto jezdí naprosto super, ohřívá se jak má a ani nejmenší náznak přehřívání. 3 Den po ujetí 15 kilometru je auto při teplotě kolem 15°c stále na čtvrtce a né a né se ohřát na půlku.
Další den nejezdím.
Pátý den jde auto na dílnu: Olej jsme vypouštěli asi hodinu, to co z toho lezlo za krupicovou kaši jste neviděli, no prostě takový šílený hrudky kaše. Ještě mě majitel ujištoval že tam měnil před 3 tisícema olej,to jo blbec jeden vyjebanej.
Obrázek

Daváme také nový originál BMW termostat
Foto starý: Obrázek
A foto nového: Obrázek

Naliji fridex a všechno super, nikde nic neteče nic se neztrácí. Auto se zahřívá asi normálně, přesně po 2,5 kilometrech přeleze ručička modrý políčko a vesele se sune dál. Auto takhle najezdilo 5 tisíc kilometru bez jediného problému a denně v provozu.

Pak jsem se zastavil u Caknakise doma 7.11.2013, tam mi z auta vyteklo trochu hladící kapaliny, doma jsem dolil 1l destilky do plna. Vypozoroval jsem že to teče nevím odkud ale teče to na LEVÉ ZADNÍ RAMENO na přední nápravě.
Vzhledem k tomu že únik nebyl nijak extra masivní vydal jsem se s autem 300 kilometru na výlet na víkend od 8.11.2013. Celou cestu v pohodě. V neděli 10.11.2013 jsem dolil 3 litry destilky do chladiče a jel zpět domů 300 kilometru, cesta domů ok.

Je to už týden co jsem se vrátil a chladící kapalina je pořád plně plná po max. Naposled jsem dolíval ty 3 litry v neděli (10.11) a nikde to zatím neuniká. Jsem z toho úplný blbec :cry:

Ve středu 13.11.2013 jak spadli teploty ke 2°c nad 0 jsem ujel 20 kilometru a auto se ohřálo na čtvrtku a víc ani prd... Až do dneška jsem jezdil jenom na benzín a auto se neohřálo tak jak by mělo. Dneska jsem se konečně rozhoupal že si dojedu pro LPG, co se nestane natankuji LPG, zapnu a po 1 kilometrech jsem na půlce ????? :twisted:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Teď znáte můj příběh za půl roku.
Moje otázky zní : Proč se auto neohřívá tak jak má když má před 5 tisícema kilometrama dostalo nový termostat od BMW ?
Odkud by mohla utíkat záhadně ta kapalina když teče jen občas a stejká na rameno ?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#2 Příspěvek od Birkoff »

Pár mých postřehů s V8 M62:

- 2x !!! mi praskla hadice topení na nátrubku u hlav zezadu - voda pryč během chvilky

- z nějakýho (mě neznámýho) důvodu mi blbla expanzka. Otevřu, měřící tyčka přes okraj. Nastartuju, rozjedu, cink "Málo chladící kapaliny". Od tý doby kontroluju zásadně za studena při nastartovaným motoru. Nastartuješ a voda zmizne. Pomohla až výměna. Od tý doby "drží podtlak"

- plastová vrtulka na vodní pumpě se ráda odtrhne a tím pádem nechladíš jak je potřeba. Preventivně jsem měnil za pumpu s kovovýma lopatkama - jedině neoriginál !!! Originály se dělají stále s plastem (alespoň to tak bylo když jsem to před lety řešil).

- termostaty odcházejí a to i poměrně nové. Taky se mi zasekl, naštěstí v otevřené poloze

- pořádně !!! odvzdušnit chladící okruh, odvzdušnit a ještě jednou odvzdušnit. Ušetříš si spoustu problémů
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Batler »

Děkuji za radu. Hadice od topení zkontroluji a stejně dám preventivně radši nové.
Expanzku mám novou společně s chladičem, a chová se mi to furt stějně :)
Vodní pumpa mě napadla, jenže od doby co mám dostatek kapaliny auto chladí jako o život, s uchlazením jsem neměl problém. Jednou jsem takhle stál v koloně 1h a na pohodu a to že bylo 38°c ve stínu.
Tou informací o termostatu jsi mě moc nepotěšil, stál asi 2,700kč :o

Dám auto čumákem do kopce a vyšpalkuji trochu předek, zkusím to vzdušnit znova. KDyž si budu myslet že to je dobrý tak to udělám ještě jednou.

To že se mi auto nechce ohřát na půlku ani po 20 kilometrech, může za to třeba visko-spojka ? Mám jí po smrti.
Nemá ten motor třeba nějak další schovanej termostat ?
Zase mi přijde divné že když jedu na LPG tak se ohřeje a na benzín ne (logicky to divné neni, pač LPG má větší výhřevnost než benzín) ale to přece takhle nemůžu fungovat...
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#4 Příspěvek od tanner540i »

Na fotkach vidim ze mas jeste starej velkej reduktor od tartarini.. Mam stejny na sve m62tub44. To jen tak bokem..

Kdyz otevres vicko od chladice, neni z nej citit lpg? Odkud mas napojene vyhrivani reduktoru?
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Batler »

Jo jo správně, Tartini ale má z repasovanej vnitřek :) Časem až něco ušetřím tak chci ten reduktor co umí nakrmit 500 koní :D

Z chladiče lpg cíti neni. Vyhřívání reduktoru je napojene myslím že snad na topení. Hadice vedou dozádu za motor. Ale ruku do ohně za to nedám.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#6 Příspěvek od ACDC »

Zapni si měření teploty ve skrytém menu budíků. Uvidíš co se děje s teplotou. A neděs se třeba 110 stC. A podívej se pořádně, jak je zapojen ohřev plynu. Plynaři jsou experti..
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Batler »

Tak když to fungovalo 5 tisíc kilometru naprosto bez problemu, tak si řikám proč ?
Když se zeptám, na co by ty lpg hadice měli být napojené ? :)
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od Quido »

Podle mě jediné rozumné místo. kam připojit ohřev reduktoru je vývod teplé vody z motoru do topení a to před ventily a napojit ho na vracečku do motoru.
První teplá voda jde do topení.
Pokud to bude tak, jak popisuji, tak v případě vypnutého topení se bude jako první ohřívat pouze reduktor a v případě zapnutého topení se budou tyto okruhy zahřívat současně.
U BMW to podle mě jinak nejde, ale jsou různí LPG "experti", kteří prostě najdou první hadici na teplou vodu, cvak cvak a je to, však ono se to nějak zahřeje. Uživatel se pak nestačí divit ... :-)
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Batler »

Schválně někdy zkusím, jed s zaplým topením a vypnutým. Děkuji.
Pořád ale nevím proč když jedu na benzín proč se auto nehřeje na půlku ale jen na čtvrtku :whaasup:
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Batler »

Tak dneska po nájezdu 300 kilometru jsem pochytil nějaké další info.
Auto se na benzín neni schopné ohřát na provozní teplotu ani po 30 kilometrech. na LPG ano (větší výhřevnost)
Topení na to vliv nemá ať ho dám na 16°c nebo 32° je to pořád stejné je tomu tak i když je topení zaplé nebo VYPLÉ.
ViskoSpojku mám po smrti.
Když jsem po 30 kilometrech na benzín zapnul LPG tak se auto během 3-4 kilometru na dálnici vyštrachalo na provozní teplotu čili půlka na budíku.
Pak jsem měl nějaké ježdění po dálnici i mimo pořád dobrá teplo ta na půlce super.
Následně jsem se dostal na Mníšek na cestu do Řevnic, 6 kilometru šílených zatáček z kopce kde se jede skoro na volno běžné otáčky.
A sleduji jak mi po 250 kilometrech teplota z půlky leze na konec modrého políčka postupně s kopcem.... v půlce kopce jsem měl ručičku na první čárce a pod kopcem se dostala pomalu až na konec modrého pole.
Při následné jízdě do kopce se auto během 1-2 kilometru pomalu ohřálo až na půlku, pak následovala jízda po okreskách okolo 90-100km/h a v pohodě.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#11 Příspěvek od Birkoff »

Pokud je auto ohřáté a beží motor, tak by nemělo výrazně chladnout, to by ukazovalo na špatný termostat. Alespoň u mně to bylo termostatem.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#12 Příspěvek od ACDC »

Znovu píšu-teplotu měřit v menu budíků. Ručička ukazuje půlku od 50ti do 110 st. Je to proto, aby to nerozptylovalo řidiče. Prasárna.
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Batler »

Tak jsem vyměnil hadici od topení byla úplně zpuchřelá a díra v ní jak od výbuchu..... Takže mám odvzdušněno 100%
Pořád se auto hřívá dost dlouho. Dneska jsem se chtěl konečně podívat na BC teplotu zas to mám dočasně čitelné.
Mno jo ale JAK ? na tdsu jsem měl malý BC a tam mi to šlo tady i velkého BC nevím jak :D
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#14 Příspěvek od Birkoff »

Podržet pravý čudlík, rozsvítí se CHECK OK, pořád držíš až skočí TEST NR:01, pokud nemáš odemčené menu (asi nemáš) tak pak mačkáš až na test 19 a pak pokračuješ levým, rozsvítí se LOCK a znovu pokračuješ levým až na číslo které je součtem posledních číslic VINu (posledních 7 znaků bývají 2x písmeno a 5x číslo tak součet těch čísel). Pak zmáčkneš pravý čudl. Nyní máš odemčeno a pravým najedeš na test 09 (asi, nebo něco kolem) a zmáčkneš levý čudl. Na displayi (super slovo) se ti objeví digitální hodnota "něčeho". V těch testech je všechno možný.

Někde tu byl i návod, tak pohledej. Jinak s tou hadicí jsem měl pravdu, co. Taky už mě vypekla.
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Batler »

BM55917 Takže 27 ?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#16 Příspěvek od Birkoff »

Takže 27.
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#17 Příspěvek od nuny »

Batler píše:BM55917 Takže 27 ?


Ano 27 8)
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Batler »

K teplotě v menu jsem se ten den nějak nedostal, další den jsem nemohl a pak mi zase přestalo ukazovat BC no a další dny nebyla taková zima tak se to zase začlo ohřívat :?
Tak jsem jezdil a pořád dobrý. Dnes jsem zastavil před vratama, vystoupím, jdu otevřít vrata a nejadnou se ozvalo takové loupnutí
tak běžim zezadu k autu a vidim tu parní lokomotivu co mám pod kapotou tak auto okamžitě vzdechnu a koukám co se děje.
A ono tohle, můžu to považovat za normání závadu ? Nebo to je nevidaný jev na M62 ???


Obrázek
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od Vesa88 »

Moc pekna "dirka" :))) Ja myslim ze jsem cetl o problemech s hadicema chlazeni na M62. Nejspis to bude vysokou pracovni teplotou. Vim ze se hodne psalo vymenit hned po koupi. Ja jsem je teda nemenil a zatim musim zaklepat v pohode.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#20 Příspěvek od tanner540i »

.. můžu to považovat za normání závadu ? Nebo to je nevidaný jev na M62 ???


M62 je jediny motor, kde se tohle da brat jako bezna zavada. Proste v beznem provozu jsou hadice natlakovane diky vysoke teplote vody. Motory ktere jezdi normalne 90° maji hadice mekke, pak je praskla hadice znakem problemu.
Odpovědět