Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak plnit a odvzdušnovat chladič ????
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv 03.10.2013 00:00
Chlapi potřebuju pomoct, koupil sem nový chladič na e39 523i a nemůžu přijít na to jak HO SAKRA NAPLNIT A ODVZDUŠNIT. Napíšu postup jak sem to dělal a snad mi řeknete co sem udělal špatně. Otočil sem klíček do polohy 2. kontrolky svítí zapl na plno topení, nalil do nádobky po risku a zapl motor, kapalina měla tendenci lézt nahoru tak jsem povoloval odvzdušnovák u nádobky a kapalina klesala tak sem dolíval furt aby to bylo na té risce. jak se motor zahřál na 90 ° tak sem čekal že se mi otevře velký okruh ale nic topení furt netopilo a v chladiči se voda neztrácela byl uplně studený zkoušel sem to asi 2x a furt nic...doufám že mi někdo pomůže. MOC DÍKY
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv 03.10.2013 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv 03.10.2013 00:00
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- shadou
- Registrovaný
- Příspěvky: 781
- Registrován: ned 25.11.2007 01:00
- Bydliště: Kolín 3
- Kontaktovat uživatele:
basspatrick píše:Chlapi potřebuju pomoct, koupil sem nový chladič na e39 523i a nemůžu přijít na to jak HO SAKRA NAPLNIT A ODVZDUŠNIT. Napíšu postup jak sem to dělal a snad mi řeknete co sem udělal špatně. Otočil sem klíček do polohy 2. kontrolky svítí zapl na plno topení, nalil do nádobky po risku a zapl motor, kapalina měla tendenci lézt nahoru tak jsem povoloval odvzdušnovák u nádobky a kapalina klesala tak sem dolíval furt aby to bylo na té risce. jak se motor zahřál na 90 ° tak sem čekal že se mi otevře velký okruh ale nic topení furt netopilo a v chladiči se voda neztrácela byl uplně studený zkoušel sem to asi 2x a furt nic...doufám že mi někdo pomůže. MOC DÍKY
místo odvzdušnění si všechno nejspíš zavzdušnil
berme to že máš vše zapojené a namontované
1 povol odvzdušnění
zapalování nech vypnuté
2 lej vodu co se do nádobky vejde a než začne téct voda z odvzdušnění
3 zavři odvzdušnění i nádobku (nádobka se nemusí dotahovat)
4 zapni zapalování a otevři topení na plno
zapne se nucený oběh el. čerpadlem
5 vypni zapalování po cca 1min nebo pokud klesne hladina v nádobce a vše zopakuj (ideální je pokud ti někdo pomáhá ,ale uděláš to i solo)
Někdy je potřeba to udělat víckrát
6 nastartuj motor a nech ho běžet 1/2 až 1 minutu ,povol odvzdušnění a překontroluj vodu v nádobce popřípadě znovu dolej
Při každé kontrole musí téct voda z odvzdušnění.
7 zavři odvzdušnění a nádobku
8 ohřívej motor a kontroluj nádobku, pokud hladina klesne na dno- vypnout motor a znovu nalévat.
ATD
do motoru se vejde celkem cca 10,5l vody
Origo návod říká sice něco jiného než ten můj. Ten můj je použitelný na všechny auta bez rozdílu.
ofotím a přidám ho sem
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv 03.10.2013 00:00
Ještě je jeden ovzdušnovak pod levy kab. filtrem, musiš sundat kompletni všechny plasty a uvidiš tam hadičku na ktere je železny ovzdušnovaci ventil. A nebo ještě ovzdušnovaci ventil byva na hadičce vedle termostatu. Při plněni vodou musiš mit všechny ventily povoleny i zaple na plno klimu aby se otevřel kompletni system. Je to docela pakarna občas. Někdy i hodně pomuže mačkat horni hadici.